kivitakka1

Mistä turkki/viitta/shaali talvimorsiamelle?

60 viestiä aiheessa

Mä en taida ommella mitään, pilaisin vain viltin  ::)

ajattelin, että sen pienen hetken kun olen ulkona ja vilttiä tarvitsen, pidän sitä toisella kädellä edestä kiinni jos tarvis

ja toisessa kädessä kukat.

muoks. kirjotusvihreitä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin alunperin myös luonnonvalkoisen shaalin harteilleni (tosin ei villainen vaan aika ohut) ja näytti tosi pliisulta valkoisen puvun päällä (ja vaalea iho, vaalea tukka, valkoinen maisema...) :-/ Toivottavasti te valkoisen ostaneet olette onnistuneet paremmin ;)

Mä en sitonut/ommellut mitenkään, kietaisin vaan päälleni milloin mitenkin. Oli minusta jotenkin kotoisamman ja epävirallisemman tuntuinen niin, eikä ainakaan ole pelkoa, että johonkin tarttuessa repeytyisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mietin ihan just tuota mitä Kaisu_ kirjoitti...

ja olisin halunnut vähän enemmän väriä. toisaalta viltti tuli sopivasti vastaan ja oli edullinen, eikä ole kauaa päällä, joten järkeilin, että enköhän kestä sen kanssa.

Ja punanen tukka sieltä sitten ainakin erottuu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mää valitsin valkoisen ihan siitäkin syystä, että jos se on mukana hääkuvassa. Jos kuva onkin sisällä, niin siltä varalta ostan vielä jonkun teemavärillisen fleecen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä morsiammen kuuluukin olla valkoinen. En koe näyttäväni hailakalta/haamulta  kun vilttikin on (luonnon)valkoinen. En pidä muutenkaan yhtään sellaisista hääpuvuista jossa paljon muuta väriä kuin valkoista. Ne värilliset puvut joita olen nähnyt, ovat ollet aika yök.. Kulta ja hopea on asia erikseen. Jos viltin väri on selkeästi jokin muu, ei morsian näytä selvästi morsiammelta. Morsiuspukuhan on yleensä muutenkin valkoinen, monet valitsevat jopa valkoisen kimpunkin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ai kauheeta... luultiinkohan mua meiän häissä sulhaseks?!? ;D ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaan kyllä on värillinen shaali varsin näyttävän näköinen, kuten tuo aiempi kuva osoittaakin :). Mulla vaan ei ollut riittävästi rohkeutta valita ei-valkoista  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mä sitä pahalla tarkoittanut. Puolustin vaan meitä kaikkia luonnonvalkean viltin ostaneita, ettei se valkoinen ole laisinkaan huono, tylsä ja pliisu valinta. Kukin omalla tyylillään, se on tärkeintä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niistä väreistä joita oli tarjolla, sanoisin, että valkoinen oli paras.

en ollut kyllä ihan ekoina päivinä vilttiä hulluilta päiviltä katsomassa, mutta vaihtoehtoina oli joko harmaa tai peruspunainen.

kummastakin tuli joulu ja tontut mieleen, eikä ne ainakaan tälle morsiammelle sopinut. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla oli Lapuan Kankureiden Omenanvihreä shaali :-X

Ai että oli muuten ihanannäköinen toi shaali!!! Vois kyllä harkita, meillä häät helmikuussa... Ihanan raikas!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, hainpa eilen Jyskistä 4kpl valkoisia fleecevilttejä. Maksoi 2.5e /kpl eli paljon halvempi metrihinta kuin missään kangaskaupassa. Niin halpaa kangasta, että tuosta voi tehdä vaikka moninkertaisen viitan, ei tule kylmä :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksiköhän en voi vastata olemassaoleviin ketjuihin tai aloittaa uutta ketjua tällä alueella? Muilla alueilla kyseinen on kyllä mahdollista, täällä myös kyselyn perustaminen. Olen siis pahoillani tehdessäni tämän kyselynä, mutta tällä hetkellä ei ole muuta mahdollisuutta, on vähän kiire. :)

Eli mistähän löytäisi valkoisen tekoturkisviitan mahd. nopeasti? En halua itse ommella, eikä kukaan tuttukaan osaa. Teettäminen varmaan kestäisi liikaa. Vuokrata en haluaisi, ihan oma olisi hakusessa. Löysin pukulinkkejä selaamalla jonkun, mutta se ei ollut mieleinen. Haussa on vyötärö/lantio-pituinen, mieluiten hupulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tampereen Morsiusgalleriassa oli aikamoinen valikoima.

Muoks. Huomasin kyllä siis, että olet Helsingistä, mutta jos vaikka olisit sattumalta täälläpäin :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko kenelläkään tietoa mistä saisi mahdollisesti ostettua (mielellään suht halvalla) talvihäihin sopivan jakun? Väri siis valkoinen ja esim. turkiksen kaltaisia somisteita. Jotenkin nuo viitat ei niin miellytä, joten ajattelin vähän jotain tyköistuvampaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysyisin minäkin kysymyksen..Mistä voi ostaa netissä jonkinlaisen keepin tai muun vastaavan hartioiden lämmikkeen joka on tekoturkista? ite en sitten löydä millään mistä vois edes alkaa etsimääm haluamaansa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, rakkahat morsiot. Mistä löytäisin tyylikkään takin/boleron tms. joka suojaisi mahdollisilta suomenlinnan tuulilta syyshäissä? Vastaan tuppaa tulemaan vain pitsiä ja superturkista, eli välimuoto olisi hakusessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kysyisin minäkin kysymyksen..Mistä voi ostaa netissä jonkinlaisen keepin tai muun vastaavan hartioiden lämmikkeen joka on tekoturkista? ite en sitten löydä millään mistä vois edes alkaa etsimääm haluamaansa...

Minä ostin oman keeppini Carlsonilta. Ja sama kauppahan on etelän suunnassa Halonen. Silloin kun omani ostin, tarjolla oli kolme erilaista vaihtoehtoa ja omaani mustanakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toivotonta.

Olen koittanut etsiä itselleni viittaa häihin, kun vihkiminen 1.3 suoritetaan mieluiten maastossa. Eteen tulee vain tapettujen eläimien turkeista tehtyjä boleroja/ jakkuja. Muutamia villajakkuja myös, mutta ei viittoja. Villajakutkin ovat yleensä valkoisia tai kullan hohteisia.

Oma pukuni on vihreä ja olen itse huovuttanut itselleni kippurakärkiset vihertävän/turpeen väriset tyköistuvat pitkävartiset kengät. Vihertävä viitta sopisi niin mainioisti ja hätätilassa toki jakkukin. Puku on ihan hihaton, että melkoisen lämmin saisi olla viitta/bolero/jakku/shaali;)

Olen ompelemisen kanssa ihan kädetön. Täällä kuitenkin luin, että viitta on ihan helppo tehdä... Löytäisinköhän jonkun vapaaehtoisen... Hhmm. Onko teistä joku teettänyt ja paljon on tullut maksamaan?

Ajattelin myös pitkää viittamaista takkia, jossa olisi haltiahihat ja huppu. Sopisi metsäisiin luonto-teema häihin ja minun pukuuni ja unelmointiini. Mistä voisi saada?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

en lukenut koko ketjua, joten tulee toistona jos joku on jo keksinyt mutta halosella on näkynyt valkoisia ns. "turkisboleroita" nyt talviaikaan. en ole tarkemmin tutkinut kun itsellä ei ole ollut tarvetta, mutta olen ajatellut että sopisivat hääpuvunkin kanssa. ei varmaan mitään ökykalliita.

tuntuu kun olisin joku halosen mainostaja kun juuri mainostin että sieltä voisi löytyä kengät ja nyt tämä. mutta en siis ole. sattumalta on vain osunut silmään näitä häihin sopivia matskuja... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämessuilla oli ihania huovutettuja villapitsihuiveja ja boleroita. Joku työhuone jotain Arkadiankadulla ja Kaunis Morsian niitä mainosti. Meinaan mennä ostamaan omani jommasta kummasta. Luonnonvalkoisia ne olivat kaikki, haluaisin vähän lämpimämmän sävyisen kun pukukaan ei ole valkoinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toivotonta.

Olen koittanut etsiä itselleni viittaa häihin, kun vihkiminen 1.3 suoritetaan mieluiten maastossa. Eteen tulee vain tapettujen eläimien turkeista tehtyjä boleroja/ jakkuja. Muutamia villajakkuja myös, mutta ei viittoja. Villajakutkin ovat yleensä valkoisia tai kullan hohteisia.

Oma pukuni on vihreä ja olen itse huovuttanut itselleni kippurakärkiset vihertävän/turpeen väriset tyköistuvat pitkävartiset kengät. Vihertävä viitta sopisi niin mainioisti ja hätätilassa toki jakkukin. Puku on ihan hihaton, että melkoisen lämmin saisi olla viitta/bolero/jakku/shaali;)

Olen ompelemisen kanssa ihan kädetön. Täällä kuitenkin luin, että viitta on ihan helppo tehdä... Löytäisinköhän jonkun vapaaehtoisen... Hhmm. Onko teistä joku teettänyt ja paljon on tullut maksamaan?

Ajattelin myös pitkää viittamaista takkia, jossa olisi haltiahihat ja huppu. Sopisi metsäisiin luonto-teema häihin ja minun pukuuni ja unelmointiini. Mistä voisi saada?

Törmäsin joskus tällaiseen sivustoon, josta voi tilata joitakin viittoja, mutta sanovat, että tuotteita valmistetaan myös asiakkaan toiveen mukaan.

http://www.quiltingparadise.net/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kysyisin minäkin kysymyksen..Mistä voi ostaa netissä jonkinlaisen keepin tai muun vastaavan hartioiden lämmikkeen joka on tekoturkista? ite en sitten löydä millään mistä vois edes alkaa etsimääm haluamaansa...

Otin vanhan lainauksen, mutta täältä löytyi joitakin keeppejä http://www.juhlapuvut.fi/asusteet_cat_4.html Tilasin itsellenikin vaikka häät elokuussa, mutta illat ovat jo viileitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselleni on jossain vaiheessa tulossa viininpunainen,iltapuvun tyylinen puku (mallia ei siis vielä ole kuin ehkä haaveissa...).Mitä mieltä olette viitan/huivin väristä talvihäissä?Joku muu väri kuin valkoinen,joka viininpunaisen kanssa sopisi?Vai olisiko valkoinen edes hyvä?Mielipiteitä kaivataan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään