kivitakka1

Mistä turkki/viitta/shaali talvimorsiamelle?

60 viestiä aiheessa

Eli talvihäät tulossa ja mietityttää toi siirtyminen kirkosta juhlapaikalle niin tietääkö kukaan mistä saisi pääkaupunkisedulla turkin tai viitan vuokralle?

[edit]Muokkasin otsikkoa koska yhdistin kaksi ketjua. B[/edit]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suomen pukuvuokraamo ainakin vuokraa,mutta jos haluaa säästää,niin kantsii tehdä itse.Olen nyt väkertänyt itselleni luonnonvalkoista fleeceviittaa hupulla ja tarvikkeet maksoi siinä 30 e,eli saat omaksi itse ompelemalla puolet halvemmalla kuin vuokraten. vuokrat kuiteskin siinä 60e kiemussa... Ja en itsekkään ole mitään taitava ompelija,mutta se on oikeesti aika helppo tehdä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Suomen pukuvuokraamo ainakin vuokraa,mutta jos haluaa säästää,niin kantsii tehdä itse.Olen nyt väkertänyt itselleni luonnonvalkoista fleeceviittaa hupulla ja tarvikkeet maksoi siinä 30 e,eli saat omaksi itse ompelemalla puolet halvemmalla kuin vuokraten. vuokrat kuiteskin siinä 60e kiemussa... Ja en itsekkään ole mitään taitava ompelija,mutta se on oikeesti aika helppo tehdä...

Onko sulla valmiina kaavat tuohon viittaan, vai teetkö ihan omasta päästä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelisin viittaa, sillä sen voi tosiaan vaikkapa teettää melko edullisesti, ja on todella kaunis ja tyylikäs ratkaisu. Viime kesänä eräällä morsiamella oli teetetty viitta. Oli kyllä ihanan persoonallinen valinta, ja loi todella kevyen, haltiamaisen olemuksen. Viittojakin varmaan vuokrataan hääpukuliikkeissä.

Turkki sen sijaan ei ole monien nuorten ihmisten mielestä enää nykyisin kaunis eikä tyylikäs ratkaisu, valmistustapaan kun liittyy ikävä kyllä paljon kärsimystä. Vaikka tuosta eettisestä puolesta ei välittäisikään, niin oma mielipiteeni on silti, että turkki on jotenkin raskas ja pröystäilevä vaatekappale, joka sopii paremmin vanhemmalle ihmiselle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu,on mulla kaavat ja muutin niitä hieman,eli alkuperäisessä oli käsiaukot ja taskut ja ne jätin pois. Oli tosi helppo kyllä tehdä ja tosiaan..EDULLISEKSI TULI,kun viittaan meni ohjeen mukaan 3,5 metriä kangasta ja se maksoi 6e/metri. sitten hieman vuorisatiinia ja helman palteeseen pikapalte-liimanauhaa, yksi nappi ja lankaa...siinäpä se! Liatan vaikka kuvan tuloksesta...(ilkeät kommentit pitäkööt kaikki itsellään  ::) ) Ja voihan siihen vielä laittaa esim. karvan reunaan,mutta itse aattelin viitan olevan ajattomampi ja voi käyttää vielä vuosien jälkeenkin,kun on ilman karvaa....

Kaavat oli lehdessä: Suuri Käsityö 10/2003  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä ilkeitä kommentteja tuosta voi sanoa, viittahan on ihana  :-X

En tiedä saako mainostaa, mutta Amoriinin sivuilla on todella simppelit kuvalliset ohjeet viitan tekoon. Itse ajattelin niillä ohjeilla viitan tehdä enkä todellakaan ole mikään erikoinen ompelija.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viitta on hieno! Täytyypä koittaa kirjastosta kaivaa tuo lehti, kiitos vaan vinkistä ja myös amoriineissa on siis käväistävä!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Viitta on kyllä hieno  :P Hain tuon lehden kirjastosta. Kerrotko vielä miten muokkasit kaavoja (kun malli siinä lehdessä ei näyttänyt läheskään noin hienolta :D (Siis muuta kuin taskut + aukot pois)

No,siinä lehdessä kun isoin koko kaavoissa oli 42/44,niin piirsin kaavoihin vielä "yhden koon lisää" eli laitoin saman verran lisää,kuin koosta 36-38 (muistaakseni se oli toinen niistä kaavan koosta)siihen 42-44 kokoon eli piirtämistäni kaavoista tuli hieman alkuperäistä isommat. Sitten en laittanut vuorikangasta kuin huppuun ja tosiaan käsireiät ja taskut jätin pois. Helmasta lyhensin muistaakseni 10cm pois,eli on vähän lyhempi kuin alkuperäisestä kaavoista tulisi. Nappilistoja laitoin vain hieman päällekkäin,en siis tehnyt mitään "piilonappilistaa".ööö...olikohan muuta  ::) Kyllä se muuten taitaa olla kuvan mukainen. ja en laittanut kuin yhden napin ylös ja sille tein "lenksun" viittakankaasta.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis todella upea, määkin haluan tollasen.

Pitää toivoa, että tuo lehti löytyy kirjastosta tms., että saan kaavat :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukuni on yksinkertainen, hihallinen, kangas luonnonvalkoista taftia (väri ivory?).

Pääntie on "vaakasuora" edestä katsottuna, hartian kaaresta toiselle.

Häät ovat joulukuun loppupuolella jolloin pakkaset yleensä paukkuu, tarvitsen varmaankin shaalin tms. lämmikkeeksi..? :)

En halua mitään junttia turkkikauhistusta tai viittaa, shaali (villashaali) vois olla aika kiva, sopivan rento ja lämmin.

Tietääks joku missä tällasia ois myytävänä kohtuuhintaan? Valkoista/luonnonvalkoista kaipaan.

Kuvia kehiin jos sellaisia omistat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletko harkinnut laadukasta vilttiä? Moni talvimorsian tuntuu sellaisen hankkineen ja lämmittää myös mukavasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luonnonvalkoiseen vilttiin taidankin päätya. Sen vois "sitoa" sit jollain kultaisella soljella tms, puvussani on muutenkin kultaa. On suhteellisen halpa, lämmin ja tyyliltään sopivan rento. Ja voihan vilttiä käyttää myöhemmin sistuksessa.  :D

Nyt siis sellaista etsimään. Mistähän aloittaisin etsinnän, mistä löytyis kohtuuhinnalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nosto.. Itsekin kaipailisin jotain vaaleaa viittaa tai vastaavaa. Mistä pk-seudulla saisi esim. vuokrattua sellaisen, tai sattuuko jollain olemaan myynnissä..? :) Kotoa löytyy Marja Kurki -shaaleja/pochoja, mutta värit eivät ihan sovi pukuuni, joka ei ole valkoinen.. Päivällä ehkä vielä tarkenee lyhyet matkat ilmankin hiostavassa puvussa ;), mutta illalla täytynee laittaa synkkä musta pitkä takki, jos en muuta keksi.. Ja miljöökuvauksessa voi kyllä tulla vilu..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle on tulossa tätä tyyliä

000001256117

000001256113

Tosin muokkailtuna...ei tule mitään isoja rusetteja tai kauluksia mukaan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Luonnonvalkoiseen vilttiin taidankin päätya. Sen vois "sitoa" sit jollain kultaisella soljella tms, puvussani on muutenkin kultaa. On suhteellisen halpa, lämmin ja tyyliltään sopivan rento. Ja voihan vilttiä käyttää myöhemmin sistuksessa.  :D

Nyt siis sellaista etsimään. Mistähän aloittaisin etsinnän, mistä löytyis kohtuuhinnalla?

Sockmannin hulluilla päivillä on ainakin Lapuan Kankureiden ihania luonnonvalkoisia villavilttejä. Hinta tais olla 25 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elpis, juuri sellaisen isosiskoni oli eilen minulle sieltä ostanut.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli Lapuan Kankureiden Omenanvihreä shaali :-X

kuva pois, kun siihen saa törmätä millon missäkin :(

Muokattu: , käyttäjä: Kaisu_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mmmm, määkin haluun teemavärin mukaisen shaalin! :) Nätti ^^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaisu_:n shaali on aivan mielettömän kaunis!! Jotain tuollaista haluaisin löytää itsellenikin, näyttää aivan upealta kuvassa!!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaisu_:n kuvan innostama ostin itsekin hulluilta päiviltä tuollaisen viltin luonnonvalkeana.

Olisin tykännyt vihreästä, kun sitä tulee puvun vyöhönkin, mutta luonnonvalkoinen saa kelvata:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostinpa minäkin luonnonvalkoisen, viimeisen ;).

Viikonloppuna mainostettiin muualla fleece-vilttejä, pitääpä käydä nekin vielä katsastamassa, jos sattuu tulemaan vaikka 50 astetta pakkasta, niin onhan se hyvä, että on vaihtoehtoja ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lapuan Kankureiden viltin ostaneet huomio!

Aiotteko "sitoa" viltin soljella tms, vai pyöräytättekö sen hartioille ilman mitään kiinnitystä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ajattelin ommella kiinni jonkinlaisen kiinnitysjutun. En ole vielä päättänyt minkälaisen, mutta sellaisen, että sen saa irti myöhemmin siististi, koska vilttiin päädyin ihan siksi, että sille on käyttöä myöhemminkin :).

Helpompi kuitenkin pitää kimppua jne, kun ei tarvitse pitää viltistä välttämättä kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään