Adalmina

Pronovias puvuista ketju

164 viestiä aiheessa

Te jotka olette ostaneet Pronoviaksen pukuja ulkomailta niin missä hinnoissa ne siellä liikkuu? Ennen häitä on tulossa niin monta ulkomaanreissua ja varmasti eksyn niiden aikana paikallisiin morsiuspukuliikkeisiin ihailemaan pukuja niin kiinnostaisi vaan tietää missä hintaluokissa puvut liikkuvat Suomen rajojen ulkopuolella :girl_smile:

Itse olen menettänyt sydämeni täysin 2012-malliston Albeniz puvulle :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Albeniz tulee ainakin Suomeen myyntiin! Sen tiedän kun sain listan Stockalta ja Fianceesta että mitä pukuja heille tulee..

Ainakin Saksassa hinnat olivat melkein samat kuin Suomessa eli eroa oli muutama kymppi. Muualta itseltäni ei ole kokemusta. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Et sattumalta olisi halukas laittamaan sitä Stockan listaa tänne? Olisi kiva tietää jo ennakkoon mitä pukuja sinne on tulossa. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Stokkalle tulee lokakuussa seuraavat puvut:

Abaco

Alcanar (2100,- Stokkalla)

Baeza

Baile

Bajel

Bambula

Bangor

Barcares (2000,- Stokkalla)

Basauri

Biarritz

Blanca

Fabula

Famosa

Paris

Pasion

Barima

Berna

Näiden lisäks kirjoitin ylös muutaman muun puvun, (Balada ja Bagoda), joita en kuitenkaan löytänyt Pronoviaksen sivuilta. Voi olla että kuulin nimet puhelimessa väärin tai sitten missasin ne kun kävin puvut nopeasti läpi. Saa siis korjata/täydentää!

En nyt oikein tiedä mitä tuosta valikoimasta sanoisin. Omia suosikkeja ei taida tulla Stokkalle kuin yksi lähes kymmenestä.

Muokattu: , käyttäjä: Barcelona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Barcelona! :) Yritin itsekin hakea noita "puuttuvia" pukuja Pronoviaksen sivuilta hakutoiminnolla, mutta sillä ei löytynyt mitään noista neljästä.

Ainakaan ensisilmäyksellä ei oikein mikään listan puvuista hypännyt mullakaan silmään mitenkään erityisenä. Täytyy perehtyä vielä myöhemmin ajan kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin bongasin Bariman puolalaisen hääpukuliikkeen sivulta (www.madonna.pl). Manuel Mota Collectionista on myös hävinnyt yksi mun suosikeista, Prestigio. Pronoviaksen sivuilla se on jossain välissä ollut kun sieltä sen printtasin.

Seuraavaksi sitten kiinnostaa hintatiedot, eli jakoon vaan jos jollain on niistä tietoa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No Stockan puvut ei vaan oikein iske. Itse tykkään enemmän muista Pronon puvuista.. Ja joo heti kun hintalistaa löytyy niin tänne vain tietoja. Morsiusgallerian sivuilta löytyy jo jotain hintoja 2012 mallistosta.. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäsin yllä olevalle listalle Bernan ja Bariman sekä kahden puvun alustavat hintatiedot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sukkula: Puolalaisessa Madonna-nimisessä liikkeessä Pronoviaksen Flauta maksaa noin 1415 euroa (nyt se tosin on tästä puoleen hintaan) kun sen hinta Stokkalla on 1750 euroa. Onhan siinä muutama satanen eroa. Muiden maiden hintatasosta ei mulla ole tietoa.

Muokattu: , käyttäjä: Barcelona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille jotka vastasitte tuohon hintatiedusteluun :girl_smile: Suurta eroa ei ole, joten taidan ostaa pukuni Suomesta mikäli Pronoviaksen pukuun päädyn.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa, että onko mistään liikkeestä mahdollista saada Pronoviaksen Gaudia?? Kyseinen pukuhan taitaa olla vuoden 2009 tai 2010 mallistoa niin hieman pelko hiipii tässä että sitä ei saa enää mistään....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Barcelona juuri tuota pukua tarkoitan. Pitää ruveta metsästämään noilta sivuilta, kiitos vinkistä :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan, että millaiset ovat koot Pronoviaksen mekoissa? Havittelen itselleni yhtä mekkoa, mutta sitä on vaan koossa 30 morsiuspukuliikkeessä, ja itse olen 36, joten en usko sen menevän päälle. Harmittaa tosi paljon, koska haluaisin kyllä nähdä puvun päälläni ennen sen tilaamista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä netistä löytämäni Pronoviaksen kokotaulukko (tuumia):

SIZE BUST WAIST HIPS

4 34.5 26 37

6 35 27 38

8 37 28 40

10 38.5 30 41

12 40 31.5 42.5

14 42 33 44

16 44 35 46

18 45 36.5 47.5

20 47 38 49

22 49 40.5 51.5

24 51 42 53

26 52 43.5 54.5

28 54 45.5 56.5

Koko 30 kuulostaa ihan miniltä jos kyse on suomalaisesta koosta. Kokojen vertailua hankaloittaa eri maiden ja Suomessa eri liikkeiden käyttämät koot. Seremoniassa koko 1 on pienin eikä myyjä suostunut kertomaan (?!) mitä kokoa se vastaa Pronoviaksen kokotaulukossa. Stokkalla muistaakseni Pronoviaksen Saksan koko 38 vastaisi meidän 38:a. Selvitä näistä sitten.

Morsian, kysy liikkeestä mitä kokoa tuo 30 vastaa niin sillä se selviää. Riippuu myös hirmusesti puvun mallista että saako sen tungettua päälle edes sen verran, että näkisi noin suunnilleen miltä puku näyttää.

Eipä tuo taulukko kovin selvältä näytä vaikka kirjoittaessa oli ihan ok.

Muokattu: , käyttäjä: Barcelona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Turun Fiance morsiuspukuliikkeestä itselleni ainakin sanottiin, että Pronovias itse kontrolloi pukujensa hintoja joka maassa ja paikassa. Sillä perusteella ainakin uskoisin, että uudet puvut maksavat melkein joka paikassa saman verran. He myös kuulemma päättävät milloin pukuja voi myydä alennuksella.

Sekin taitaa kai olla ihan tuurista kiinni jatketaanko jonkun vanhemman malliston puvun valmistusta seuraavina vuosina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletteko käyneet jo sovittelemassa uusia pukuja? :girl_smile: Kävin viime viikolla Seremoniassa ja ihastuin Papiroon! Siitä tuli erittäin vahva kilpailija sille Blue by Enzoanin pitsipuvulle, joka on ollut tähänastinen suosikkini. :-X Kaksi todella erilaista pukua, mutta molemmat kauniita! Pitäisi vielä varata Stockalle aika tässä lähiaikoina ja katsastaa tarjonta sielläkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sovitettu ja ostettu (tai itse asiassa toisinpäin)! Päädyin lopulta Alcanariin. Hieman jännitti miltä se sitten päällä näyttää, mutta kyllä kannatti. Se on niin kaunis ja täydellisen muhkea!

Muokattu: , käyttäjä: Barcelona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnea hääpuvusta Barcelona! :) Alcanar on kyllä tosi nätti! Mulle kävi nyt niin, että kävin tänään ostamassa sen Blue by Enzoanin puvun. Eli pitsiin päädyin minäkin, mutta eipä sitten lopulta tullutkaan Pronoviaksen pukua.

Onnea kaikille pukujen etsintään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka,

itselläni myös puvun metsästäminen käynnissä ja Blue by Enzoani ja Pronovias ovat kyllä kärkikaksikossa! :-X

Todella paljon puvun hankkimista hankaloittaa Suomen pienet markkinat, koska sopivia pukuja ei ole kuin muutamia! Olin ajatellut tilata vähän erilaisemman Pronoviaksen puvun Seremoniasta, mutta kuten joku täällä jo kertoikin, siellä ei tosiaan suostuttu kertomaan tätä kokoa, eli mikä on siis sovittamani puvun koko! Kun ihmettelin tätä, vastattiin että tilatun liian ison puvun voi aina pienentää.

En kuitenkaan missään nimessä uskalla tilata melkein 2000 euron pukua ilman että tiedän mitä kokoa ollaan tilaamassa, ja haluan lähteä siitä ajatuksesta, että tilataan suoraan sopivaa kokoa (joka kerrotaan asiakkaalle) eikä aleta turhaan tekemään vaativia muutos- ja korjaustöitä. :girl_mad:

Nyt mietin Pronoviaksen kokojen UK 6 eli 32 ja UK 8 eli 34 välillä. Hassun pieneltä kuulostaa, kun itse on kuitenkin yli 170 senttinen. Onko teille kokemuksia Pronoviaksen puvuista näiden kokojen UK 6 ja UK 8 osalta? Stockalta ystävällisesti ilmoitettiin, että kokojen välinen ero on ainoastaan kaksi senttiä.

Onko kukaan vuosien 2011 tai 2012 morsian tilannut Pronoviakselta huntua? Mihin malliin päädyit? :) Itse suunnitelen myös hunnun tilaamista!

Ja vielä kysymys, olenko puvun kanssa jo jälkijunassa, hankkiiko joku puvun vielä tammikuun puolessa välissä olevilta messuilta? Kiitos vastauksista! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Oliko se sovittamasi puku Seremoniassa siis sinulle oikeaa kokoa, vai oliko ongelma se, että pitäisi tilata joku toinen koko? Olen käynyt Seremoniassa useamman kerran sovittamassa pukuja, ja olen näiden sovitusten perusteella päätellyt että koko 3 vastaisi kokoa 38, sillä kaikki koon 3 puvut on istuneet lähes nappiin ja olen yleensä kokoa 38. Kokoluokitus melko varmasti menee niin että koko 5=42, 4=40, 3=38, 2=36 jne. Näin lisäksi kerran vahingossa erään puvun oikean hintalapun (eivät olleet ehtineet vaihtaa siihen omaa lappuaan kun puku oli juuri tullut) ja siinä luki koko 42. Minulle kirjoitettiin puvun tiedot sitten ylös, ja saamassani lapussa luki 5. ;) Eli täsmäisi tuohon mitä olin jo itse päätellyt. Mutta siis henkilökunta kyllä varsin hyvin tietää mikä koko oikeasti on kyseessä. Kuulostaa vähän hassulta, että sieltä tilattaisi vaan summassa joku koko, kai he voisivat ottaa mittasi ja sen perusteella katsoa mikä on oikea koko? Miksi pitäisi tilata liian iso?

Mitä Pronoviaksen pukuihin tulee, niin puvuissa koot on ilmeisesti aika reilut. Hämmästelin nimittäin itsekin kerran Stockmannilla, että miten mahduin niin pieneen kokoon ja sieltä sanottiin että Pronovias siirtyi jossain vaiheessa vähän reilumpaan kokoluokitukseen. Eli on varsin mahdollista, että kokonumero on näissä puvuissa "normaalia" pienempi. :)

Mitä Pronoviaksen mallia ajattelit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kiitos vastauksestasi! :)

Pidän sitä oikeasti tosi erikoisena ettei voida kysyttäessä kertoa oikeaa kansainvälistä kokoa. Olisin mahdollisesti halunnut eri mallin, joka olisi pitänyt tilata, mutta en halua alkaa edes tilaamaan, jos oikeaa kokoa ei voida kertoa. En halua alkaa satsaamaan isoa summaa jollain keksityllä koolla.

Hmm tämä tässä juuri mietittyttää, koska olen itsekin kokoa 38 tai S tai M ja mitat on jotain 172 ja 64 kg ja ihmettelen, että kun koko yksi oli sopiva, niin miten ihmeessä voin mahtua koon 32 pukuun?? Missään nimessä en kuitenkaan omaa normaali vaatekokoani 38 lähtisi tilaamaan vaan joko 32 tai 34 JOS nuo koot pitävät paikkansa.

Tykästyin erityisesti Gomera, Berlin ja Agosto -malleihin ja mietin kuumeisesti minkä koon ja mistä sen uskallan tilata :) Vai pitääkö lähteä halpalennoilla käväisemään Lontoossa Pronoviaksen liikkeessa ja tuoda sieltä puku.. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuohon puvun koon salailuun. Siinä taitaa olla kyse siitä, ettei haluta että pukuja käydään liikkeessä sovittamassa ja sitten puku tilataan muualta.

Jos tiedät Pronovias-kokosi suosittelen tsekkaamaan jos puvun saisi ulkomailta netin kautta halvemmalla. Käytettyjen pukujen lisäksi hääliikkeet (ja mielensä muuttaneet morsiamet) myyvät netissä ihan uusia pukuja tuntuvalla alennuksella.

Muokattu: , käyttäjä: Barcelona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään