Guest Essi26

Tallinna / morsiuspukuja: mistä + millaisia?

74 viestiä aiheessa

onnellinen_*

Saanko kysyä minkälaisen puvun löysit Anna bellasta? Onko se tyyliltään Pronoviaksen kaltainen? Itse olen myös aivan ihastunut Pronoviaksen pukuihin ja myös Maggie Sotteroon, mutta hinnat hirvittävät..suunnitelmissa on ollut käydä katsastamassa myös Tallinnan tarjonta keväämmällä. Anna Bellan sivuilla olevista puvuista en löytänyt mitään mielenkiintoista, mutta varmaan siellä on enemmän valikoimaa mitä nettisivut antavat ymmärtää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostan aihetta ja päivitän vähän omia kokemuksia. Eilen palasin Tallinnasta kesälomamatkalta ja samalla tutustuin kaupungin hääpukuvalikoimaan SaloCenterissä ja Anna-Bellassa. SC oli aiempien kommenttien mukaisesti edelleen kovin varastomainen, mutta puvut äkkiseltään mielestäni yhtä laadukkaita kuin esimerkiksi Tampereen Morsiusgalleriassa sovittamani. Yhtä tukevia ja materiaalit yhtä vahvoja. Myyjä kommunikoi Viroksi ja elekielellä, mutta ymmärsi jonkin verran Englantia ja Suomea. Parikin hyvää vaihtoehtoa löytyi, muttei yksikään tuntunut siltä oikealta. Anna-Bella taasen on mielestäni hyvinkin ylellinen liike ja sieltä sain ensiluokkaista asiakaspalvelua. Englanniksi kommunikoin Silvia-nimisen myyjättären kanssa, joka tosiaan palveli meitä äärettömän hyvin. Sovittamani pitsipuku oli juuri sitä mistä olen haaveillut, mutta lämpimän shampanjan sijaan halusin sen vaaleana ivoryna. Nyt puku tehdään minulle liikkeessä mittatilauksena haluamani värisenä ja se postitetaan Suomeen kahdeksan viikon kuluessa, tai voin myös noutaa sen liikkeestä. Anna-Bellaa suosittelen kaikille. SC:n puvut joita sovitin, olivat 300-500€ ja Anna-Bellasta tilaamani kokopitsinen ihanuus 435€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä tuleva morsio on lähdössä lokakuun alussa hääpukuostoksille tallinnaan. Ehdottomasti aion ainakin käydä tuossa Anna-Bellassa, kerran siitä on monella niin hyviä kokemuksia. Meillä on onneksi paikallinen siellä mukana tulkkina niin ei tarvitse siellä hoo-moilasena töllistellä.. 

Kävin tänään Kuopiossa kokeilemassa muutamia mekkoja ja käsitys siitä mitä haluan muuttui kyllä ihan täysin, toivottavasti Tallinnasta löytyy SE puku, niin pääsee huokaisemaan helpotuksesta...  :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin aikeissa lähteä Tallinnaan katsastamaan hääpukuvalikoima! Anna-Bella on kiikarissa koska sitä on täällä mainostettu niin kovasti :) Mutta mitenkäs te jotka olette Tallinnasta hääpukua etsineet tai sen jopa ostaneet: hääpuvun saa ilmeisesti heti mukaansa, mutta millaisia kokoja liikkeissä on tarjolla? Tallinnalaisethan ovat ilmeisesti pienempiä kuin me suomalaiset, eli onko mitään toivoa löytää esim koko 40 hääpukua suoraan mukaan liikkeestä vai ovatko kaikki jotain koko 36 pukuja ja isommat pitää tilata?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä kysymyksenä Tallinnasta mekon ostaneille, että miten toitte mekon Suomeen? Onko kaikilla ollut auto matkassa, ja onko ihan hullua ajatella että mekon toisi laivalla käsimatkatavaroissa? Olisiko syytä ottaa joku iso kangaskassi mukaan jonne mekon voisi taistella vai minkälaisen kantovälineen liikkeestä saa? Toivottavasti joku vielä lukee tätä ketjua..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin nyt sitten minäkin ostamassa hääpukuni Tallinnasta. Kävin Anna Bellassa ja Tigasmossa, sekä nopeasti Salo Centerissä. Parhaan laatuiset puvut olivat Anna Bellassa, jossa myös palvelu oli moitteetonta. Myyjä ehdotteli pukuja ja kertoi oman mielipiteensä tyrkyttämättä. Puku ja alushame maksoivat 425e ja yleisesti pukujen hinnat liikkuivat noin 400-500 hujakoilla. Liikkeessä oli ivoryn ja valkoisen sävyisiä pukuja. Liikkeen nettisivuilla olevia pukuja ei myymälässä ollut.

Tigasmo oli paljon pienempi liike, puvut olivat mielestäni huonompaa kangasta ja suurin piirtein saman hintaisia. Heillä oli myös kalliimpia pukuja. Salo Centerissä en jaksanut enää sovitella pukuja, liike vaikutti epämääräiseltä varastolta ja nopean vilkaisun perusteella hinnat olivat samaa luokkaa. Salo Centerissä oli myös kenkiä, mutta niidenkin hinnat olivat 70-100 euroa.

Sain myymälästä puvulleni täyspitkän pukupussin, jonka tungin pukuineen kaikkineen mukanani tuomaan kassiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitanpa tänne kuulumisia omista Tallinnan kokemuksistani tältä vuodelta. :)

 

Kävin itse vain Anna Bellassa ja Salo Centerissä, puvun ostin ensimmäisestä. Kokeilin vain kolmea pukua Anna Bellassa, ja jo toinen puku oli Täydellinen. :D Palvelu oli moitteetonta ja ainakin "oma" myyjäni puhui hyvin englantia. Puku piti maksaa KÄTEISELLÄ, mikä tuli yllätyksenä... Pukuuni tehtiin pieniä muutoksia, mutta sain sen mukaani seuraavana päivänä (kävin sovittamassa perjantaina, noudin korjattuna lauataina klo 10.00). Sain täyspitsisen ja A-linjaisen puvun alushameineen sekä sukkanauhoineen 580 eurolla. Pukuja oli värivalkoimassa lähinnä snow-white ja ivory.

 

Anna Bellan jälkeen kävin Salo Centerissä, jossa palvelu oli todella huonoa! Apua kysyttäessä käskettiin odottaa omaa vuoroani töykeästi (yksi myyjä oli vapaana, mutta ei halunnut ottaa vastaan asiakkaita?), ja lopulta kun myyjä "ehti" luokseni hänellä tuntui olevan kiire palvella muita. Kenkiä oli tarjolla vain muutamat ja boleroita oli vain turkispintaisia, morsiuspukuja en edes katsonut.

 

Itse siis olin TODELLA tyytyväinen Anna Bellan valikoimaan ja asiakaspalveluun, koska oman unelma-pukuni sieltä löysin. :) Kannoin pukuni edellisen kirjoittajan innoittamana IKEA-kassissa, vaikka sainkin mukaani pukupussin liikkeestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko joku käynyt Pärl- nimisessä liikkeessä lähiaikoina? Missä hinnoissa puvut liikkuvat? Nettisivuilla on paljon ihania pukuja, ainakin Mori Leen puvut näyttävät kivoilta. Osaisko kukaan kertoa niiden hintaskaalaa? Ja minkä verran pukuja on liikkeessä? Mahtaakohan olla kaikki puvut olla liikkeessä mitä on heidän sivuillaan nähtävillä?

Kiitos miljoonasti jos joku osaisi vastata :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia Pärl-liikkeestä, etenkin Mori Leen puvuista ja niiden hinnoista. Nettisivuilla oli tosiaan paljon kuvia puvuista, mutta itse liikkeestä ei oikeastaan yhtään. Minkä kokoinen liike on kyseessä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piipahdin viime viikonloppuna Anna Bellassa, koska aikataulusyistä en ehtinyt useampaan liikkeeseen. Sovitin viittä eri pukua vähän päämäärättömästi, sillä kyseessä oli ensimmäinen sovitukseni, enkä oikein itsekään tiennyt mitä tahdoin. Palvelu oli ystävällistä ja avuliasta. Kaikki puvut olivat todella laadukkaita ja hyvän oloisia. Minullahan ei ole kokemusta suomalaisten pukujen liikkeestä, mutta tunnistan mielestäni huonon ja hyvän laadun. Hinnat vaihtelivat välillä 250e - 750e. Tilausaika neljästä yhdeksään viikkoa ja sopivan kokoisen puvun saa tietysti heti mukaan.

Vielä en häämekkoa ostanut, kun olen näissä pohdinnoissani niin alkuvaiheessa, mutta varmaan palaan tuonne vielä uudestaan! Hyvä valikoima. laatu ja sopiva hintataso tekivät sen, ettei oikeastaan edes huvittaisi mennä muualle etsimään.

Muokattu: , käyttäjä: NuunuMur

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Minuakin kiinnostaisi erittäin paljon, jos joku tietäisi Mori Lee -pukujen hintatasosta Pärl-liikkeessä :) eli uskaltaako edes haaveilla sovittavansa Mori Leetä ja pettyä hinnan ollessa niin korkea, vai ovatko maan hintatasoa myötäileviä? Suomen päässä himoitsemani Mori Lee taitaa olla noin 1400e, joka on yli tuplaten budjettini, mitä ajattelin Tallinnassa käyttää hääpukuun  :girl_sad: olen menossa 31.1 hääpukukierrokselle Tallinnaan, Pärlissä on silloin alen viimeinen päivä  :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käynyt lähiaikoina hääpukuostoksilla Tallinnassa? Onko hinnat pompannut siellä korkeemmaksi? Kannattaako lähteä ettimään pukua sieltä ? Itselläni on häät vasta 1,5vuoden päästä mutta jo nyt kuumeisesti selailen hääpukuja ja ajattelin kesän jälkeen tehdä reissua Tallinnaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiätääkö kukaan saako tuolta Anna-Bellasta ns. "plus-koon" pukuja? Se kuulostaa ihanalta paikalta, mutta toki vähän hirvittää lähteä reissuun, jos sitten en mahdukkaan yhteenkään liikkeen puvuista  :girl_cray3:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Olen juuri Tallinnassa, ja ostin tänään hääpuvun Tallinnasta, joten pari sanaa valikoimasta ja hintatasosta. Kävimme ensin Anna Bellassa, joka oli todella siisti liike ja palvelu oli erittäin ystävällistä (myyjät puhuivat hyvää englantia). Kokeilin neljää mekkoa, joista viimeinen oli napakymppi! Ei ollut sellainen ollenkaan, jollaista olin etsinyt, mutta se olikin päällä aivan erilainen. Varasin puvun pariksi tunniksi ja menin käymään Pärl-liikkeessä, josta olin varannut Mori Lee-puvun.

Pärl oli pienempi ja palvelu ei ollut niin ystävällistä kuin Anna Bellassa, mutta ihan asiallista. Kokeilin varaamani puvun, ei istunut, joten puku jäi. Liikkeessä ei saanut kuvata (Anna Bellassa sai). Myyjä ei myöskään kommentoinut pukua mitenkään.

Ostin pukuni siis Anna Bellasta, puvun hinta oli 745e + alushame 35e + vyö 30e = 810e yhteensä. Sain tingittyä koko setin 738e hintaan. Palvelu oli erinomaista, myyjä jutteli ja kertoi muutosvaihtoehdoista ja kommentoi istuvuutta.

Olen todella tyytyväinen, suosittelen Anna Bellaa lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jäi viime viestistä pois, en tosiaan osaa sanoa pluskoon puvuista, näyttivät aika pieniltä rekeissä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vitsit, koko ajan jää tekstiä pois! Puvut, joita kokeilin, olivat uutta mallistoa ja hinnoiltaan ~700e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen suunnitellut hakevani Tallinnasta puvun. pirittak millaisen puvun ostit? Oliko hintataso muuten millainen? Varmasti on hinnat nousseet sielläkin päässä. Puvun saa ilmeisesti mukaansa heti vai onko niissä tilausaika? Vähän kokemuksia kyselen, että tietää milloin viimeistään pitää lähteä reissuun  :girl_haha: häät meillä 1.8. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen suunnitellut hakevani Tallinnasta puvun. pirittak millaisen puvun ostit? Oliko hintataso muuten millainen? Varmasti on hinnat nousseet sielläkin päässä. Puvun saa ilmeisesti mukaansa heti vai onko niissä tilausaika? Vähän kokemuksia kyselen, että tietää milloin viimeistään pitää lähteä reissuun  :girl_haha: häät meillä 1.8. 

 

Ärsyttävä puhelin, kirjottelin pitkät pätkät ja aina jätti suuren osan pois  :skilletgirl: .

 

Ostin kapean a-linjaisen hääpuvun, ei se ihan perinteinen merenneitokaan ole, mutta lantiolle tyköistuva, korsetilla (nyörit) ja laskeutuu kauniisti leviten alas. Pienellä, noin 1m laahuksella. Pitsikirjailuja koko puvussa ja helmi- sekä kivikoristeita. Pukuun kuului olkaimet, mutta tulen poistattamaan ne. Hintoja en valitettavasti tullut kamalasti katsoneeksi, mutta sovittamani puvut olivat noin 600-750e luokkaa mielestäni, joten hintataso oli kovempi, kuin mitä tämän foorumin perusteella olin odottanut. Tosin myyjä sanoi minulle puvustani, että hinta on korkea, koska se on uutta mallistoa ja ranskalaista pitsiä. Pärlissä oli esimerkiksi juurikin 31.1 viimeistä päivää alennusmyynti, sieltä olisi lähtenyt parillasataakin hääpuku mukaan. En vaan siellä alkanut enää sovittelemaan mitään, koska minulla oli 2h varaus pukuuni Anna Bellassa ja olin siihen jo rakastunut.  :girl_in_love: Sain puvun heti mukaani, koska teetän pienet muutostyöt (olkainten poisto, sydänpääntie ja ehkä lisää blingiä pääntiehen) itse Suomessa. Olisi kuulemma voinut teetättää muutokset Tallinnassakin ja he olisivat lähettäneet puvun Suomeen. Pärlissä taasen esimerkiksi Mori Lee-puvuilla on 4kk tilausaika, ja monesti myös puvut, jotka pitää tilata eri kokoisena kuin sovituspuku, ovat pidemmällä toimitusajalla. Suosittelen siis kaisuli15 lähtemään pian liikenteeseen, täällä on 8.8 hääpäivä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos joku on menossa tässä lähiaikoina Tallinnaan pukuostoksille, niin mua kiinnostais lyhyet puvut! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin viime viikonloppuna Tallinnassa, ja löysin puvun!

 

Käytiin ensin Pärl-liikkeessä:

-Liike oli pieni ja valikoima paljon huonompi kuin nettisivuilla (Mori Leetä ei tainnut olla ollenkaan, itsekin niitä hinguin). Jos olisin halunnut kokeilla jotain pukua jota liikkeessä ei ollut, minun olisi pitänyt tilata se ja sitoutua sen ostamiseen. Kokovalikoimakaan ei ollut suuri, itseasiassa hieman puutteellinen. Puvuissa oli takana vetoketjut (joka hankaloitti koon sopimista), ja niiden päällä napitus.

-Yhdestä Mori Leen puvusta, josta olin ottanut tulosteen kotona, kysyin hintaa; n. 1500€. Hintataso oli muutenkin kallis verrattuna seuraavaan liikkeeseen, suurin osa puvuista maksoi 998€.

-Myyjä ei erityisemmin jutellut, antoi meidän itse selata rekkejä (sen jälkeen kun olimme toimettomana seisseet jo muutaman minuutin odottaen palvelua), ja ei tosiaan kommentoinut pukuja päällä yhtään.. Auttoi vain pukemaan päälle. Kasvoille piti Pärlissä laittaa sellainen hiusverkon tapainen kokin päähine, jotta meikkiä ei tulisi mekkoihin.

 

Seuraavaksi käytiin Anna-Bellassa:

-Saimme palvelua ja opastusta melko nopeasti, vaikka kaupassa olikin sillä hetkellä ruuhkaa. Saimme "oman" myyjättären, joka palveli vain minua asiointimme ajan. Tässä liikkeessä asiakkaisiin oltiin varauduttu useammalla myyjättärellä.

-Kaikki puvut joita selasin maksoivat n. 500-700e, eli ne olivat huomattavasti halvempia kuin Pärlissä. Valikoimaa oli kuitenkin paljon enemmän, ja puvut olivat mielestäni kauniimpia, aivan ihania :D. Myös kaasoni olivat kaikki samaa mieltä Pärlin valikoimista, jokainen ihasteli jotain!

- Palvelu oli erittäin asiantuntevaa. Minut ohjattiin kauniiseen pukuhuoneeseen, ja sain alushameen pukujen sovitukseen, eikä myyjä pelännyt tulla samaan pukuhuoneeseen kanssani auttamaan pukua päälleni. Liikkeessä on pieni "lava", jonka takana on peili josta itseään voi ihastella, ja edessä sohva ja muuta istumatilaa morsiusneidoille/kaasoille. Kun selitin myyjälle millaista pukua etsin, hän osasi ehdottaa erittäin hyviä pukuja. Yhtä niistä sovitettuani totesin, että tämä se on! Myyjättäremme huomasi innostuksemme ja laittoi hunnun päähäni viimeistelläkseen vaikutelman :D Mekkoni maksoi korjauksineen 700e.

- Anna Bellassa kannattaa ottaa huomioon, ettei siellä ole korttipäätettä! Eli on pakko maksaa käteisellä. Siellä oli aika lähellä pankkiautomaatti jolta kävin nostamassa rahaa, mutta nostorajani takia jouduin lainaamaan osan rahoista kaasoltani. Eli kannattaa ottaa käteistä mukaan. J :)

 

Alusvaatteina olkaimettomat rintaliivit sopivat hyvin, vaikkeivät olleetkaan valkoiset! En kuitenkaan kokeillut läpinäkyviä pukuja :girl_haha: . Ja jos meinaatte mitata korjaukset saman tien, niin kannattaa ottaa korkkarit mukaan myös. Yllättävän nopeasti saimme molemmissa liikkeissä käynnit aikaiseksi, 11 jälkeen lähdimme a terminaalilta pärlille päin, ja 14:30 olimme jo ravintolassa pöytävarauksemme perässä!

 

Mekko jonka lopulta ostin oli muhkea A-linjainen, paksulla satiini-alaosalla ja laahuksella. Satiini jatkui yläosaankin sweetheart-muotoisesti, mutta satiinin päällä oli kaunis pitsi, jossa oli helmikirjailua. Pitsi teki V-muotoisen suurehkon kaula-aukon, ja jatkui pitkiksi hihoiksi. Pitsi ei myöskään alkanut vyötäröltä jyrkästi, vaan sitä oli epäsymmetrisesti jatkettu helmaankin. Takana oli nyöritys, joten puvun sai istumaan erittäin nätisti :girl_pinkglassesf:. Huntua en todennäköisesti liikkeestä osta, sillä se olisi siellä maksanut 140€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin haluaisin tietää plus koo puvuista Virossa lisää? onko jollakulla kokemusta? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse plus-kokoinen morsian ja löysin täydellisen hääpuvun Anna-Bellasta viime joulukuussa. Laitoin ennen matkaa liikkeeseen sähköpostia ja kyselin mekkojen hintoja, ja ilmoitin milloin olin tulossa. Liikkeessä ei ollut varsinaista ajanvarausta, ja myyjiä oli useampia. Minun kanssani samaan aikaan liikkeeseen sattui toinen morsian. Palvelu oli todella hyvää ja myyjä puhui hyvää englantia. Hääsanasto sujui myös suomeksi :)

Isojen kokojen mekkoja löytyi hyvä valikoima, kokeilin n. 10 mekkoa ennen kuin löytyi se oikea :) Mekon yläosaa muokattiin ilmaiseksi: mekossa oli sydänkaula-aukon päällä pitsiä olkapäihin asti (käytännössä siis hihaton mekko) mutta en halunnut niin peittävää mekkoa. Yläosan muokkaus (pitsi leikattiin ja kiinnitettiin sydänkaula-aukon reunaan niin, että mekosta tuli olkaimeton) tuli tosiaan kaupan päälle, ja sain mekon mukaan seuraavana aamuna kun liike avautui. Puku ja bolero oli pesty ja silitetty ja siististi pukupussissa. Ostin liikkeestä myös satiiniboleron, alushameen ja hiuskorun. Koko setin hinta oli alle 600 €.

Suosittelen lämpimästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mainittakoon heti alkuun,että en ole vielä sovittanut _yhtäkään_ pukua päälleni ja olen lähdössä kuun vaihteessa käymään kaason kanssa tallinnassa. Eli tarkoitus olisi tehdä täsmäisku tuonne Anna-Bellaan!

Koska aiempaa kokemusta ei ole mistään liikkeestä (edes suomesta) niin kertokaas tollolle, miten tämä maksupolitiikka menee? Jos saisin puvun heti mukaan niin tietty sen silloin maksaisinkin, mutta entäs jos puvun saanti muutosten takia venyy? Maksetaanko jokin "käsiraha" ja loput pukua hakiessa?

Käteistä ilmeisesti kannattaa kuitenkin varata mukaan vai onko Anna-Bellaan tullut jo korttimaksun mahdollisuus?

Edit. Käydään siis pelkällä päiväristeilyllä eli ei voi seuraavana päivänäkään pukua hakea.

Muokattu: , käyttäjä: JMHV

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään