Hiven

Turun hääpukuliikkeet

184 viestiä aiheessa

Marinetteen täytyy varata aika etukäteen jos haluaa palvelua. Eilen oli Turussa hääsuunnitteluilta, jossa myös Marinette edusti, joten voi olla että ovat olleet sitä hommaamassa päivällä.

Meninkin liikkeeseen sillä asenteella, että en palvelua välttämättä saa kun en aikaa ollut varannut. Mutta kun pääsin sisälle ja kysyin, että onko aikaa, tarvitseeko sellainen varata, niin vastauksena oli, että hyvin ehtivät auttamaan. Eli nyt ei kuitenkaan ollut kyse ajanvarauksesta. Myyjiä oli liikkeessä kaksi, joten vaikka toinen puuhailikin toista, niin kyllä mun mielestä toisen olisi pitänyt kyetä edes vähän auttamaan (kertomaan hintatasoja, uusia-vanhoja malleja jne).

Mutta eipä tuo minua nyt enää liikuta, kun pukuni jo löysin :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä kokemuksia kahdesta Turun liikkeestä:

Fianceessa sain ensiluokkaista palvelua. Olin varannut ajan etukäteen ja myyjä omistautui palveluuni täysin. Löysin kaksi erittäin potentiaalista hääpukua, mutta valitettavasti molemmilla oli lähes 1000€ liikaa hintaa... :girl_impossible: Eli Fiancee oli ihana liike käydä haaveilemassa ja kokeilemassa erittäin laadukkaita mekkoja, mutta laihalle lompakolleni kyseinen liike ei sovi.

Zazabellaan olin myös varannut ajan etukäteen. Aika oli yhteinen sekä itselleni että ystävälleni joka myös etsii hääpukua ja tämän selitin puhelimessa (halusimme olla toistemme makutuomareita). Palvelu oli hätäistä ja ystävälläni oli joku ihmeen mies pukukopissa auttamassa, hän ei vaikuttanut oikealta myyjältä edes. Missään vaiheessa ystävältäni ei kysytty, että haittaako häntä vaikka mieshenkilö häntä pukee ja riisuu. Vuorottelimme pukukopeissa muiden sovittajien kanssa. Valikoima oli laaja, hääpuvut olivat melko edullisia ja kivannäköisiä, mutta eivät yllä laadussa ja tyylikkyydessä Fianceessa ihailemieni tasolle. Toki hintakin on vähintään puolet halvempi. Kysyessäni erään mekon hintaa sain vastaukseksi summan ja lisäksi vastakysymyksen, että tuntuuko hinta liian korkealta. Ilmeisesti hinnoissa on tinkimisvaraa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä omia kokemuksiani Turun seudun hääpukuliikkeistä.

Kaikkiin kolmeen varasin ajan etukäteen - käsittääkseni se on viisainta, että saa varmasti hyvää, henkilökohtaista palvelua.

Fiancée

Palvelu oli erittäin, erittäin hyvää ja ystävällistä. Sain sovitella rauhassa, eikä viisihenkinen kaaso/äiti/sisarukset-kannustuspoppooni haitannut myyjiä lainkaan.:girl_haha: Yksi puku oli kovasti sekä myyjien, että "kannustusjoukkojeni" mieleen - itse en valitettavasti kuitenkaan innostunut kyseisestä puvusta.

Valikoima Fiancéessa oli hyvin laadukas, joskin sieltä ei valitettavasti löytynyt kaipaamiani, muhkeahelmaisia pukuja.

Harmi tosiaan, etten ainakaan vielä löytänyt Financéesta pukuani. Mielelläni ostaisin puvun tuollaisesta liikkeestä, jossa palvelu on suorastaan ensiluokkaista.

Sydänkäpy

Minua palvellut myyjä vaikutti aluksi hieman töykeältä - hän tuntui kuitenkin piristyvän pikku hiljaa, ja loppuvaiheessa sain jo muutamia hymyjäkin. :girl_wink: Voi kyllä hyvin olla, että Fiancéen sydämellisen palvelun jälkeen Sydänkävyn palvelu vain tuntui laimeammalta...

Puvut Sydänkävyssä olivat ihania! Sotterot varsinkin, voi jee. Plussaa myös siitä, että monet sovituskappaleet olivat kokoani (34/4).

Saattaa hyvinkin olla, että pukuni löytyy Sydänkävystä!

Zazabella

Tämä liike oli minulle valitettavasti pettymys! Odotin paljon tältä liikkeeltä, sillä moni tuttuni on ostanut pukunsa Zazabellasta.

Liikkeessä tuli sellainen olo, että ollaanko tässä nyt halpahallissa... Enkä nyt viittaa pukujen hintoihin, vaan niiden ulkonäköön.

En löytänyt liikkeestä yhtäkään pukua, joka olisi ollut edes hiukan mieleinen, mutta kokeilin myyjän, ja kannatusjoukkojeni mieliksi muutamaa. Olisin kyllä hyvin voinut jättää kokeilematta, koska kaikki sovituskappaleet olivat hurjan isoja minulle. Tämähän ei nyt tietenkään ole liikkeen vika, mutta on todella hankala kuvitella miltä puvut oikeasti näyttävät päällä, jos koot ovat noin pielessä..

Myyjä oli kyllä hyvin ystävällinen, ja kertoi muun muassa puvun teettämisvaihtoehdoista. Vanhojentanssipukuja ja iltapukuja liikkeessä oli runsaasti, ja niistäkin kuulemma saa valkoisiakin, hääpuvuksi sopivia versioita. :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Sculpture

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No pistetäänpä tänne nyt sitten omat kokemukset hääpukukierrokselta. Alustukseksi sanottakoon, että ennen kierrokselle lähtöä minua pelotti ja ahdisti, kun kuvittelin, ettei itseäni tyydyttävää pukua kuitenkaan löydy.

Zazabella Täällä käydessä epämääräinen pelkoni hälveni heti, kun rekistä löytyi useampikin kiva puku. Olimme varanneet ajan, mutta myyjillä oli vielä kiireitä muiden asiakkaiden kanssa ja jouduimme pitkän aikaa yksiksemme katselemana pukuja. Lopulta pääsin koppiin ja myyjä auttoi pukuja päälle. Pukuja ei kummemmin "kiinnitetty" päälleni vaan myyjä kulki perässä yleisön eteen ja piti pukuja päälläni. Kuvia sai ottaa, mutta jokaisssa kuvassa esiintyi sitten myyjäkin, kun puku olisi muuten tipahtanut päältä. Kokemus oli ihan ok ja sain varata pari pukua muutamaksi päiväksi. Loppujen lopuksi en päätynyt heidän pukuunsa eikä minun erikseen tarvinnut heille siitä ilmoittaa. Varaus siis purkautui kolmen päivän kuluttua, kun en ottanut enää yhteyttä.

MPP Lehtonen Aikaa ei voinut varata, joten marssimme liikkeeseen heti sen auettua lauantaina. Liikkeessä ei ollut muita ja myyjä palveli meitä auliisti. En ollut vieläkään täysin varma, mitä olin etsimässä, joten otimme sovitukseen vähän kaikenlaista. Hyvin nopeasti myyjä havaitsi mieltymykseni ja haki rekiltä lisää pukuja. Yhtä pukua hän tarjosi heti aluksi, mutta se ei sopinut omaan makuuni ollenkaan. Jossain vaiheessa hän toi sen kuitenkin koppiin ja pyysi minua kokeilemaan sitä "hänen mielikseen". No kyllä se päällä oli ihan kiva, mutta ei kuitenkaan minulle tarkoitettu. Kuvia sai ottaa.

Fiancée PARAS KOKEMUS IKINÄ!!! Olimme varanneet ajan ja myyjä palveli meitä ja vain meitä! Liikkeen ompelijatyttö oli todella mukava ja osasi katsoa tangolta minulle sopivia pukuja, vaikka en edelleenkään osannut sanallisesti määritellä omaa mieltymystäni. Sen vaan tiesin, että näyteikkunassa ollut puku huusi nimeäni ja myyjä riisui mallinukelta sen minulle sovitettavaksi. Kokeilin useita pukuja, mutta tämän näyteikkunassa olleen puvun jälkeen en kyennyt muuta ajattelemaankaan. Se on nyt sitten se MINUN pukuni :-X Lähes jokaisessa puvussa, joita sovitin oli takana nyöritys ja myyjä todellakin nyöritti kaikki puvut niin, että ne istuivat nätisti päällä. Liikkeen tilat olivat ihanat ja "tuomaristoni" sai viihdyttää itseään vaaleanpunaisella sohvalla istuen, vaahtokarkkeja syöden ja lehtiä selaillen. Muissa liikkeissä ei makutuomaristoa ollut huomioitu millään tavalla.

Sydänkäpy Olimme varanneet ajan ja olimme itse asiassa vähän edellä aikataulusta. Myyjä ehti kuitenkin palvella meitä heti ja löysimme epämäärisillä spekseilläni jokusen sovitettavan. Liike oli melko pieni ja sovituskopissani oli myös kassapöytä. Vaikutti kovin hankalalta. Palvelu oli ihan ystävällistä ja muutama kiva pukukin löytyi, mutta en edelleenkään kyennyt Fiancéen jälkeen ajattelemaan mitään muuta. Kuvia sai ottaa ja selviydyimme projektista alta aikayksikön.

Marinette Olimme varanneet ajan, mutta minkäänlaista vahvistusta emme olleet saaneet. Kävelimme 40 minuuttia aikataulusta edellä liikkeeseen emmekä tulleet maininneeksi varauksesta mitään. Myyjä ehti joka tapauksessa palvelemaan meitä. Ilmoitti vaan, että olemme aika myöhään liikkeellä, kun hääpäivämme on jo 11.6. Tässä vaiheessa tuli jo sellainen olo, että en varmaankaan tule tästä liikkeestä mitään ostamaan. Ahtauduin pieneen varastoa muistuttavaan sovituskoppiin myyjän kanssa. Kopin verho oli auki ja siinä sitten lappasi asiakasta jos toistakin katsomassa viereisen tangon vaatteita samalla, kun minä seisoskelen kopissa alusvaatteisillani. Ensimmäisen puvun kohdalla äitini kaivaessa kameraa myyjä ilmoitti, että kuvia ei oikeastaan saisi ottaa, mutta menköön nyt, jos hän ei näe (?). Lisäksi myyjän asenne nuoria ulkomaisia tyttöjä kohtaan oli melko tylyä ja tuntui, että hänellä oli enemmänkin tarve vahtia, ettei tyttöjen mukana lähde ovesta ulos mitään sen sijaan, että olisi keskittynyt siihen, että olisi saanut minun mukanani lähtemään jotain. Sovituksen jälkeen myyjä vaan roudasi sovittamani puvut takaisin tankoon ja ryhtyi palvelemaan seuraavaa asiakasta sanomatta minulle mitään. Lähdimme vähin äänin jo ennen kuin varsinainen varattua aikani edes oli käsillä. Siellä ne varmana kolme aikaan ihmettelivät, missä se tyttö on, joka on kaksi kertaa kysynyt varausta :grin:

Loppujen lopuksi kolme pukua pääsi loppukilpailuun, vaikka oli jo lähes itsestään selvää, että päädyn siihen Fiancéen pukuun. Päätökseen vaikutti ihanan puvun lisäksi myös mahtava palvelu ja mukavat liiketilat. Soitin Fiancéehen juuri ja tein varauksen kyseisestä puvusta. Puhelimessakin sain aivan erinomaista palvelua ja ompelija lupasi auttaa kaikin tavoin, kun pohdiskelin, että haluaisin vähän vielä tuunailla puvun helmaa.

Olen aivan onnesta soikeana, kun olen löytänyt lähes täydellisen puvun ja pienen tuunauksen jälkeen se on varmasti järkyttävän ihana!!! :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, tietääkö kukaan missä Zazabellan (mittatilaus-) ja muut puvut tehdään? Kiinassa...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerrompa myös kokemukseni. Haussa oli valkoinen puku mustilla kirjailuilla. Kävin ilman ajanvarausta kierroksella Marinetessä, Sydänkävyssä ja Fiancessa. Marinetessä myyjä pikaisesti näytti, mitä heillä tarjolla ja sanoi, että varaa aika niin katsotaan sitten tarkemmin. Siitä sitten jatkoin matkaa Sydänkäpyyn. Palvelu oli asiallista ja mukavaa. Tästä liikkeestä ei löytynyt kun yksi hakujani vastaava puku. Myyjä sanoi heti, että jos haluat niin voit sovittaa vaikka samantien ja ottaa kuvia, että muistat kotonakin vielä miltä puku näytti. Täältä matka jatkuin Fianceen. Siellä erittäinlämmin ja paras vastaanotto. Joku tyttö oli pukuja sovittelemassa, mutta toinen myyjä ehti minua palvella. Heilläkin oli vain yksi hakujani vastaava puku ja se oli ikkunassa. Myyjä kysyi, että tahtoisitko sovittaa, niin hän ottaa puvun ikkunasta. Tietysti sovitin ja voi että, kyllä oli ihana puku :-X Kertoivat, mitä puvulle voisi vielä tehdä, esim nyörityksen värin vaihtaa. Sanoin, että jään miettimään tätä pukua vielä, mutta luultavasti päädyn tähän. Varasin vielä ajan Marinetteen, että saisin kokeilla samantyylistä, kuin Fiancen puku. Palvelu oli ok, mutta kun sanoin myyjälle, että mahdollisesti ostan yksityiseltä myyjältä puvun, niin palvelu loppui siihen. Sillä aikaa kun puin omia vaatteita päälleni, niin oli jo muita palvelemassa ja hyvä kun näkemiin sanoi. Eli täältä en pukuani todellakaan ostanut!

Lopulta sitten ostin pukuni täältä käytetyistä morsiuspuvuista ja sain juuri sitä mitä hainkin ja vielä paremmankin :girl_smile:

Tosin puku on liian pitkä, niin vien sen Fianceen lyhennettäväksi ja he säilyttävät myös pukua maksutta syyskk asti, jollon sitä tarvitsen. Ja taas oli todella ystävällistä palvelua, vaikkakin s.postin kautta. Ensi perjantaina sitten menen paikanpäälle asioimaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä omia kokemuksia muutamasta liikeestä:

Marinette: Astelin liikkeeseen sisään innoissani, en ollut aikaa varannut, koska en tiennyt asiasta. Ensimmäisenä ovella oli suhteellisen pieni mattoalue ja siinä lappu "kengät tähän". Maton päälle oli parkkeerattu jo lastenvaunut eli sisään ei tahtonut mahtua millään. Myyjä ryntäsi heti paikalle, mittaili minua päästä varpaisiin (päälläni oli siis farkut, toppatakki ja pipo, ilmathan ovat olleet erityisen kylmiä), ensimmäinen kommentti oli, että minun tarvitsee varata aika jos aion sinne tulla. Hyvin ylimielisesti hän silti sanoi, että voisinhan tietty hiukan vilkasta valikoimaa itsekseni. Katselin hetken pukuja kun hän sitten tuli paikalle juttelemaan ja jokaiseen kysymykseeni tuli hyvin tyrmäävä vastaus. Lähdin liikkeestä ulos hyvin harmissani, jäi kyllä puvun metsästys siltä päivältä siihen.

MPP-Lehtinen: Pari päivää sulattelin kiukkua edellisestä paikasta saamaani kohteluun ja ajattelin yrittää uudelleen. Painelin liikkeeseen sisälle ja myyjä otti minut avosylin vastaan. Ensin hän halusi arvioida mittani, että osaa etsiä oikean kokoisia pukuja kokeiltavakseni. Seuraavaksi hän kyseli mieltymyksistäni ja hintahaarukasta. Löysimme heti monta mielekästä pukua ja kaikki olivat reilusti alle budjettini. Sovittelun aikana sain asiantuntevaa ja rehellistä palautetta myyjältä. Jutustelu hänen kanssaan oli erittäin mielekästä. Lisäksi kehut pituudestani ja siitä miten puvun sopivat päälle lämmittivät mieltä. Vaikka liike vaikutti ahtaalta, sitä se ei ollut. Erittäin viihtyisä paikka. Myös täydellinen puku löytyi ja vielä erittäin edullisesti. Palvelu oli erittäin ystävällistä ja voin suositella paikkaa kaikille, varsinkin sellasille ihmisille, jotka eivät voi sietää palvelua, missä ensimmäisenä joutuu arvioitavaksi päästä varpaisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisin minäkin kertoa omista kokemuksistani:

Sydänkäpy: Varasin ajan, ja sain yksilöllistä palvelua. Myyjä ymmärsi mitä haen, ja vastaili kysymyksiini. Kokeilimme erilaisia pääntien vaihtoehtoja ja helmoja, vaikka unelmieni pukua ei liikkeestä löytynytkään. Sotteroihin olen kuitenkin mieltynyt, joten puvun varmaankin sydänkävyn kautta tilaan! Palvelu oli erittäin hyvää, mutta hieman kiireistä.

Marinette: en todellakaan voi suositella kenellekään. Varasin ajan, ja saavuin täsmällisesti paikalle. Ensimmäinen kommentti täydessä liikkeessä hetken odoteltuamme oli "oliko teillä aika"? "-oli, klo 12" "mä tarkistan että onko se varmasti jo 12"... Ilmeisesti liikkeessä ei ole kuin yksi sovituskoppi, ja se oli varattuna koko vierailumme ajan, joten sovitin pukuja varastossa. Myyjä ei tajunnut ollenkaan mitä hain, kun sanoin että selkeä merenneitomalli. Ehdotteli a-linjaisia pukuja, eikä selkeästi edes tiennyt puvuista miltä ne näyttäväty henkarista pois otettuina. Kun kerroin mitä haen, myyjä taputti minua olkapäälle ja sanoi "kuule, kävelepä suoraan ompelijalle". Häkellyin tästä niin etten saanut sanaa suustani, kaasot olivat tyrmistyneitä. Sattumalta sovituskoppia varaava tyttö astui ulos kauniissa puvussa, joka oli edes hieman sitä mitä olin hakenut. Pyysin saada sovittaa tätä pukua, johon myyjä totesi "se puku on varattu". Niinpä poistuin liikkeestä lähes itku kurkussa, en tulisi koskaan löytämään haluamaani.

Fiancee: Menin tänne suoraan Marinetesta, ja olin koittanut varata aikaa, mutta olivat täyteen buukattuja. Puhelimessa Tiina sanoi kuitenkin, että olen lämpimästi tervettullut silti, ja he yrittävät parhaansa mukaan palvella minua ilmankin ajanvarausta. Heti liikkeeseen astuttuamme meidät huomioitiin, annettiin hanskat jotta voimme itse käydä pukuja läpi, kunnes toinen myyjistä vapautuu. Kävimme myyjän kanssa läpi toiveitani, mutta juuri sellaista pukua ei löytynyt sovitettavaksi, jonka olisin halunnut. Tiinan vapauduttua myös hän tuli katsomaan etukäteen tulostamiani mallipukuja, ja kävimme yhdessä läpi kansioita ja malleja. Tiina oivalsi heti, mitä etsin, ja suositteli sopivia sivustoja ja valmistajia. Vaikka sovitin vain yhtä pukua, viivyimme kaasojen kanssa liikkeessä lähes tunnin. Päivä oli lauantai, ja paikalle saapui myös eräs morsian kaasojensa kanssa, paria tuntia ennen vihkimistä. Tämä nostatti aitoa häähumua, ja myyjät, etenkin Tiina oli liikuttunut morsiamesta, ja silmät kosteina halasi morsianta tämän valmistautuessa suureen päiväänsä. Tunnelma liikkeessä oli aito, liikuttava ja lämmin. Tiina antoi vielä käyntikorttinsa, ja pyysi soittamaan jos mitä tahansa kysymyksiä tulee mieleen. Toivoin todella, että löytäisin pukuni Fianceesta, ja vain tämän palvelun takia.

Zazabella: Palvelu oli ystävällistä, mutta eivät ehkä ihan käsittäneet mitä haen. Sovitin varmaankin 4-5 pukua, jotka eivät oikein miellyttäneet, merenneito-malli oli taas liian laimea. He kysyivät budjettiani, johon vastasin ympäripyöreästi "n. 1000€". Loppumetreillä näin häikäisevän kauniin puvun erään toisen sovittajan päällä, ja pyysin saada sovittaa sitä. Tähän myyjä totesi "se on budjettisi yläpuolella". Puku maksoi 1250€, joten sitä ei olisi edes näytetty minulle, jos en olisi sattumalta nähnyt sitä. Myyjät olivat muuten kyllä asiantuntevia ja innokkaita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kokemusta ainoastaan Zazabellasta. Kävin siellä sovittamassa pukuja ja sitten tilasin pukuni sieltä, enkä mennyt muualle. Nyt näin jälkeenpäin harmitta, sillä palvelu ei ollut hyvää ja puvun kanssa tuli muutenkin harmia :girl_sad:

He mainostavat pukuja mittatilaustyönä. Se käsittääkseni tarkoittaa sitä, että puvun tilaajasta otetaan mitat ja sitten puku lähtee tilaukseen. Mutta siellä tilataankin standardi kokoinen puku ja tehdään korjaukset, jotka tilaaja maksaa itse :girl_mad:

Aina kun liikeeseen menin ja vaikka olin varannur ajan jouduin odottamaan pitkään palvelua, kukaan ei koskaan keskittynyt täysillä MINUUN. Myyjät juoksivat asiakkaasta toiseen kauhealla kiireellä. Koskaan en saanut eriteltyä kuittia ja vastaukset kysymyksiini vaihteli riippuen kuka vastaa.Pukuuni piti tehdä niskalenkki ylimääräisenä, mutta se oli niin ala-arvoinen, etten missään nimessä voinut kuvitella laittavani sitä mekkooni.

Rahastuksen makua ja palvelua ei nimeksikään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko jollakin Sydänkävyn s-posti osoitetta? Lähden ulkomaille, enkä viitsisi puhelimella hoidella asioita..

Ja tietääkö joku, miten laaja Sottero-valikoima Sydänkävyssä on?

Kiitos etukäteen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole hameihmisiä, missään muotoa. Hääpuku oli minulle suurin ahdistuksen aihe. En halunnut missään nimessä mitään valkoista kermakakkua päälleni. Vuotta ennen häitä näin televisiossa erään juhlahameen ja ihastuin siihen (kyseessä ei missään nimessä ollut perinteinen hääpuku...). Kaivoin netistä kuvan, kuvia ei tästä hameesta ollut paljon mutta sai niistä hyvin selvää, millaista pukua hain. En tuntenut ketään ompelijaa ja pluskokoisena ihmisenä ahdistun aina, kun pitäisi löytää jotain hienonpaa päälle pantavaa ja juhlapukukaupat ovat suuri kauhistus. :girl_sad:

Noin viisi kuukautta ennen häitä keräsin rohkeuteni ja ajoin yksin Turkuun, asun sieltä n. 60 kilsan päässä. En missään nimessä halunnut ketään mukaan. Fiancee oli ensimmäinen liike, jonka oven avasin, onneksi! En ollut varannut aikaa, mutta Tiina otti minut aivan ihanasti vastaan! Heillä ei ollut valmiina pukua, joka edes etäisesti muistuttaisi haluamaani hametta ja väritoiveenikin oli todella hankala. Tiina sanoi, että hän tuntee erään ompelijan ja kysyy häneltä, voisiko tämä ommella pukuni, Tiina antoi vielä käyntikorttinsa ja pyysi, että ilmottaisin heti, löydänkö haluamani puvun ja jos siihen tarvitsee tehdä muutoksia niin hän auttaa parhaansa mukaan ompelijan löytämiseksi. Fiancee ei olisi tästä saanut mitään korvausta! Aivan ihana ihminen :-X .

Viikko käyntini jälkeen Tiina soitti minulle ja kysyi, olenko löytänyt pukua tai sen ompelijaa. Vastasin, etten ole. Silloin Tiina kertoi, että ompelija, jota hän oli ajatellut ei pystyisi ompelemaan pukua mutta hän oli puhunut minusta heidän ompelijalleen ja koska häämme olivat syksyllä, Fianceen ompelijalla olisi aikaa tehdä puku minulle! :give_heart: Varasin heti ajan heiltä, eikä aikaakaan, kun olin heidän liikkeessään suunnittelemassa pukuani heidän ompelijansa Heidin kanssa. Asiat eivät olisi voineet mennä paremmin! Heidi ymmärsi heti, mitä halusin. Haimme yhdessä pukuun alustavat kaavat, joita sitten Heidi muokkasi ja minä ostin kankaat. Puku ei tarvinnut kovin montaa sovitusta ja siitä tuli täydellinen :wub: .

Haluan tässä vielä antaa lämpimän halauksen Tiinalle ja Heidille, pukuni oli aivan unelmieni täyttymys. :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt täytyy vielä lisätä, että Fiancee ei ilmeisesti yleensä valmista pukuja. Minulla oli vain hyvä tuuri siinä, että hääni olivat tosiaan myöhään syksyllä ja että ompelijalla oli aikaa ja että hän suostui tekemään pukuni...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Amandolli:

En itsekään löytänyt s-postiosoitetta, joten voi olla etteivät sellaista käytä ollenkaan. Sotterovalikoimasta sen verran, että liikkeestä löytyy vain muutamia Sotteroita, sillä ne ovat hintavia eikä niitä ole järkeä ostaa sisään sovituspuvuksi. Itse olen aivan rakastunut kahteen sotteroon, enkä pääse sovittamaan niitä missään. Niinpä tilaus on jo ostopäätös, joten hieman riskillä mennään. Muuten palvelu on kyllä Sydänkävyssä asiallista, ja kertovat rehellisesti mikä sopii ja mikä ei. Myös Sotteron käyttämiä kankaita on mahdollista päästä hypistelemään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mismosah: Sepa tassa on inhottavaa, kun haluaisin nyt ensin sovittaa, etta sopiiko edes puvun malli minulle, enka haluaisi niin suuren summan riskia ottaa, etta joutuisin maksamaan jostakin, mika ei edes sovi minulle.. Noh, taytyy menna juttusille varmaan kun kotiutuu..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukuni ostin Fiancéesta ja sain sieltä aivan loistavaa palvelua. Minulle myös tehtiin liikkeessä mittatilaustyönä bolero, kun en sopivaa muualta löytänyt. :girl_smile:

Kokemuksia on myös Marinetesta, jossa palvelu oli hyvää, mutta sopivia pukuja ei sattunut löytymään.

muoks. lihavoinnit lisätty...

Muokattu: , käyttäjä: Balbiana

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin tulevan aviomieheni kanssa ihan vaan katsomassa hääpukuja (lähinnä käytettyjä), että tiedetään sitten mitä odottaa kun tulee aika ostaa. Olin etsimässä myös käytettyjä pukuja netistä saamatta vielä vastauksia muutamasta puvusta. Ajateltu budjettini oli noin 350e. Mutta kuinkas kävikään pelkän katselemisen... unelmapuku löysi onnellisen morsiamen ja puku on jo kotona odottamassa H-hetkeä!

MPP-Lehtinen Oy: Liike ei ehkä ulkoapäin ole se houkuttelevimman näköinen ja sisältäkin kovin ahdas ja hämyisen oloinen. Keski-iän ylittänyt myyjä/liikkeen omistaja iloinen ja aulis palvelemaan heti kun astuimme sisään. Olin kiinnostunut käytetyistä puvuista, mutta myyjä kertoi, ettei ole enää hetkeen myynyt käytettyjä perustellen netin olevan täynnä niitä. Ja tottahan se onkin. Tokaisin sitten siihen, että taitaa olla turhan kallis putiikki sitten jos ei käytettyjä saa ja kerroin budjettini olevan alle 400e, jolloin myyjä sanoi että kyllä me sen hintainen saadaa sovittua. Siitähän minä innostuin! Puvut tosiaan olivat vapaasti katsottavissa tangoilla, mutta myyjä toi tilavaan sovituskoppiin näitä halvempia pukuja, jotka olivat haluamani mallisia, joita sitten sovittelin. Normaaleilta hinnoiltaan puvut olivat 400e molemmin puolin. Yksi puvuista kolahti täysin ja halusin sen. Myyjä lupasi vieläpä tuohon samaan 300e alennettuun hintaan kaventaa pukua rinnoista ja lyhentää helmasta samaan hintaan! Liikkeessä on siis myös pukujen korjauspalvelua.

Niin ja kuvasimme liikkeessä ennen oman pukuni löytämistä myyjältä edes kysymättä, kun emme ymmärtäneet moista :) Eli kuvaaminen on nähtävästi sallittua. Mahtava ammattitaitoinen ja henkilökohtainen palvelu. Ja erittäin tyytyväinen olen kun saan samaan hintaan lyhennyksen ja kavennuksen. Siitäkin säästöä jo monta kymmentä euroa! Niin ja vannehameen lupasi vuokrata juhlapäiväksi myös alehinnalla :)

Älä anna nuhruisen julkisivun hämätä, sisään vaan reippaasti!

Muokattu: , käyttäjä: Chilinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä löysin oman ihanuuteni Fianceesta. Paikka oli aivan ihana! Heti liikkeeseen mennessä tuli erittäin hyvä mieli niin tunnelman kuin palvelunkin osalta. Minulla ei ollut valmiiksi kovin tarkkaa kuvaa omasta unelmien puvusta. Meille esiteltiin monia malleja ja pikku hiljaa alkoi tarkempi mielipide omasta puvusta muotoutua. Myyjä kyseli asiantuntevasti eri yksityiskohdista ja ehdotti millaiset mallit minulle sopivat. Lopulta siinä kävi niin, että ensimmäinen sovittamani puku oli täydellinen! Sain kaikessa rauhassa peilailla ja tuntui, että kellään ei ollut kiire mihinkään. Tuolla oli juuri sellainen tunnelma kuin olin hääpuvun sovituksessa kuvitellutkin olevan: kaunis ympäristö, ihana puku ja valtava hymy huulilla. Tiina oli meillä myyjänä ja hänestä oikein hehkui aito kiinnostus. Hän tuntui olevan mukana koko sydämellä. Tätä liikettä voin kyllä suositella!

Päätöstä en kuitenkaan uskaltanut heti tehdä, joten kävimme myös Marinetessa ja Sydänkävyssä. Kummastakin sai asiallista palvelua. Tosin Marinetessa odoteltiin tovi ennen kuin kukaan edes viitsi tervehtiä meitä... Itse pukujen sovitus sujui näissäkin liikkeissä hyvin ja myyjät kertoivat jonkin verran myös oman mielipiteensä.

Näiden jälkeen palasin kuitenkin seuraavana päivänä Fianceehen katsomaan omaa ihanuuttani :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku antaa hintahaarukkaa Fiancéen puvuille? Mietin vaan, että onko turha edes varata sieltä sovitusaikaa?

MPP-Lehtisessä ei ollut omistaja paikalla, mutta myyjä auttoi ihan mukavasti pukujen kanssa. Hän kyllä selkeästi näki, ettei heillä ollut minua ihastuttavaa pukua, mutta osasi antaa neuvoja sopivan mallin suhteen.

Marinetteen menin MPP-Lehtisen tavoin ilman sovitusaikaa. Olin tosin varautunut siihen, ettei myyjillä olisi kenties minulle aikaa. Nuorekkaalla ja mukavalla myyjällä oli kuitenkin puoli tuntia ennen seuraavaa sovitusta ja kokeilin hänen avullaan muutamia pukuja. Palvelu oli hyvää myös edellisellä kerralla, kun vain piipahdin nopeasti pukuja katselemassa. Minut huomioitiin heti liikkeeseen saapuessani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla nyt hehkuttamaan tuota Fiancéeta, josta aiemmin täällä kyselin. Kävin siellä tänään seuralaisteni kanssa ja olimme aivan ihastuneita saamaamme palveluun. Tiina tiesi heti millainen puku sopisi minulle ja loppujen lopuksi kokeilinkin kahta pukua. Toinen niistä taitaakin nyt olla se oikea ja hintakin jäi vielä ylärajan alle. Paikka on ihana, tilava ja sovitus hoidettiin huolella. Kyllä sen huomaa, kun joku tekee työtään sydämellä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Spörre, niin että minkä hintaisia pukuja siellä nyt sitten suurinpiirtein oli ja mikä sinun ylärajasi oli? :)

Pitäisi itsekin mennä jossain vaiheessa sinne pyörähtämään, mutta kun häät ovat vasta ensi syksynä ja tarkoitus olisi vähän kiinteytyä niin ei ehkä näin ajoissa kannata. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syystaika: MPP-Lehtosella on ainakin edullisia pukuja jos ei halua pulittaa tuhatta euroa. 500 eurolla saa sieltä jo vaikka mitä! Ja halvemmallakin. Oma unelmani kun maksoi alennuksineen vain 300e :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syystaika: Alle 1000 euron pukuja löytyy kyllä (molemmat kokeilemani ainakin olivat) ja nyt siellä on lisäksi alennuksessa puvut ennen seuraavan vuoden kokoelmien saapumista. Nyt siis kannattaa käydä, vaikka pukuja ei määrällisesti ehkä ole hurjasti (missään liikkeessä). Tarkkaa hintarajaa en itselleni määritellyt. Puku ostettiin yhdessä äitini kanssa ja oltiin valmiita venyttämään hiukan budjettia upean puvun kohdalla. 800 euroa oli omassa mielessä sellainen kipuraja ja sen alle päästiin.

Kannattaa mennä käymään. Et häviä taatusti mitään, eikä pukuja myymällä myydä väkisin. Lisäksi liikkeestä saa paljon tietoa sen oikean hääpuvun etsimisestä yleensä. Pukua saa oston jälkeen lisäksi säilyttää liikkeessä ja sitä saa tulla sovittamaan niin usein kuin on tarpeen esim. korujen, kenkien yms kanssa.

Itselläni on myös häät tässä vajaan vuoden päästä ja myös on pieni "löysät pois" -prosessi menossa. Liikkeessä kerrottiin, että puvuista saa yleensä 1-2 kokoa pienennettyä eli jos iso painonpudotus ei ole suunnitelmissa, niin mene ihmeessä jo mallailemaan pukuja. Minäkin kun omani löysin, niin en edes tiennyt enää miksi halusin painoa pudottaa. Olo kun oli puvussa niin täydellinen. :-X

Rohkeasti siis unelmapukua etsimään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieras-Heidi, olen sinun kanssasi täysin samaa mieltä Salon Gaala-liikkeestä. :) Itse kävin sovittamassa hääpukua liikkeessä kaksi kertaa ja nyt puku on siellä säilytyksessä ensi kevääseen. Myyjä/omistaja oli erittäin mukava ja asiantunteva. Voin lämpimästi suositella! Myöskään pukujen hinnat eivät olleet päätä huimaavia, mikä meidän budjetissa oli plussaa, jää sitten enemmän rahaa sormuksille... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan suositella Fianceeta, josta löysin juuri oman ihanan hääpukuni. Sain todella ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua ja löysin aivan ihanan, täydellisen unelmieni hääpuvun :-X:-X:-X Olen hyvin tyytyväinen :girl_smile: Kannattaa todellakin mennä Fianceehen, jos etsii Turusta hääpukua :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin sain parasta palvelua Turussa Fiancée-liikkeessä, vaikken sieltä pukuani lopulta ostanutkaan.

Löysin Zazabellasta ja Fiancéesta kummastakin ihanan puvun, mutta päädyin tilaamaan puvun Zazabellasta.

Siitä stressi ja sählinki sitten alkoikin. Puvun saapumisessa kesti iäisyys ja mittatilauksena myymälässä

olleesta kappaleesta teetetty puku oli irvikuva siitä, mitä lähtökohta ja haluttu lopputulos oli tarkoitus olla.

Puku, joka vihdoin viimein monien kyselyjen jälkeen oli saapunut liikkeeseen, oli kamala halpisrytky,

joka samanaikaisesti pussitti ja roikkui rumasti. Kankaat olivat halvan näköiset ja eri materiaalia kuin piti.

Ei siis lähelläkään sitä pukua, jonka mukaan minun pukuni oli tarkoitus teettää. Pokerina yrittivät myydä pukua minulle

samaan hintaan, vaikka tuote ei vastannut sovittua.

Olin aivan hermoromahduksen partaalla hääpukuni takia, samaan aikaan kun oli miljoona muutakin häihin liittyvää

asiaa hoidettavana. Stressistä johtuen olin sitten kai laihtunut sen verran, että puku, jonka mukaan minulle

epäonnistunut mittatilauspuku teetettiin, mahtui päälleni oikein hyvin.

Jos haluatte tämän stressaamisen välttää, ostakaa Zazabellasta vain sitä, mitä liikkeessä omin silmin näette,

tai hankkikaa pukunne muualta. Marinette-liikkeestä sen verran, että palvelua joutui odottamaan yllättävän kauan,

eikä myyjä ollut halukas antamaan kaikkia minua kiinnostavia pukuja sovitettavaksi (en sentään kaikkia halunnut

kokeilla!). Fiancée erottuu aivan selkeästi edukseen Turun morsiusliikkeistä. Ilmapiiri Fiancéessa on kiireetön,

asiakasta kuunnellaan ja puvuista (materiaalit, valmistaja, korjaukset) annetaan tietoa ilman että sitä tarvitsisi

lypsää. Tästä liikkeestä sietäisi muidenkin ottaa mallia, sillä häät ovat naiselle hyvin tärkeä ja tunnepitoinen asia,

ei pukuja voi myydä likaisina (Marinette) tai asiakaspalvelua hoitaa kuin liukuhihnalta ja rahat pois -meiningillä

(Zazabella)!! Haluan vielä kiittää Tiinaa erittäin lämpimästi: kiitos että pyrit parhaasi mukaan auttamaan

pukusotkunkin keskellä, vaikka aikaa oli todella niukasti h-hetkeen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään