Jump to content
Naimisiin.info

Kokemuksia Oulun morsiuspukuliikkeistä?


Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

oiii, se oli hauskaa hommaa, vaikka mulla sovituskerrat jäikin lyhyeen ko heti löytyi se oikea puku (ihme kyllä, vaativan makuni takia!) Glamourissa oli upeita pukuja, mut myyjä varoitteli että pian menevät ellei ole ajoissa liikenteessä. Siks mie ostinkin samoin tein omani, ja en ole kyllä katunut. Tsemppiä sulle puvun etsintään! :)

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli aiemmin jäänyt Glamourista huono kuva kun olin sovittelemassa iltapukuja. Myyjä totesi joka pukuun että "no tuohan on hyvä" ja kun satuin sanomaan esim. että " no tämähän on kyllä ihan liian kireä" niin myyjä tuumasi että "no niin kyllä on" rupesi niin sapettamaan kun jokaista yritti tuputtaa. Unelmien iltapuku löytyi sitten katariinasta ja myyjä oli huomattavasti ammattimaisempi.

Sama homma toistui nyt hääpukujen kanssa. Glamourin myyjä tuputti että osta nyt hyvänen aika pois ennenku menee.mulla nii alko ärsyttään, se huomasi että en ollut ihan varma puvusta nii vielä vähemmän otan sitä kun tuputetaan! ja se, että sanoin etsiväni halvempaa pukua selvästi, kun katariinan halvin oli 1100..noh, joo onhan 950e halvempi mutta mielummin ottaisin sen katariinan täydellisen 1100e puvun kuin 950e ihan OK:n.

Harmi vaan että katariina myy nykyään melkeimpä vaan sis idmania, mikä nostaa pukujen hinnat yli tonniin, ei tule ostettua pukua tod näk kummastakaan liikkeestä.

Katariina voittaa kyllä ylivoimaisesti näistä kahdesta ammattimaisuudellaan ja ystävällisyydellään.

Link to comment
Share on other sites

Puku löytyi Glamourista! Palvelu oli asiantuntevaa ja iloista, mutta olenhan toki hieman puolueellinen kun tunnen myyjän :) Voin kuitenkin suositella Glamouria kaikille! Pukuja oli paljon erilaisia ja sovitustilaa oli sopivasti. Pienet muutokset pukuun tehtiin päivässä, eli palvelu oli myös nopeaa. Lopulliset muutosompelut tehdään ensi keväänä, jos niille on siis tarvetta :)

Link to comment
Share on other sites

Mulla olisi tarkoituksena käydä katselemassa pelkästään kenkiä ja morsiuspuvulle (siis jo muualta ostetulle) pukupussia. Miten tällaiseen mahdetaan oululaisissa liikkeissä tai yleensäkin suhtautua? Pitääkö varata aikaa käynnille? Mielellään käyttäisin kuitenkin puvun päällä kenkiä sovittaessani. Ja onko oululaisissa hääpukuliikkeissä yleensä minkälainen kenkävalikoima?

Link to comment
Share on other sites

Kuinka hyvin Katariinalle saa aikoja varattuja, pitääkö tilata paljonkin etukäteen? Varsinkin jos ei pääse vasta kuin kolmen jälkeen iltapäivällä?

Kerron häistä kaasolle vasta 18.3. ja pitää varmaan hänenkin kanssa sopia aikatauluista milloin ehtii minun mukaan liikkeeseen. Ajatuksena olisi mennä huhtikuussa Katariinalle niin saisi muutaman kilon ehkä pudotettua sitä ennen.

Link to comment
Share on other sites

Tässäpä oma kokemukseni Oulun morsiusliikkeistä.

Yritin eilen aamulla soittaa Katariinaan varatakseni sovitusajan samalle päivälle (mieluiten jo aamupäivälle). Puhelimeen ei vastattu, mikä johtui siitä, ettei liike ollut vielä auki niin aikaisin. Tämä siis selvisi, kun kaasoni kanssa päätimme marssia ilman sovitusaikaa sisälle.(Myyjä oli vähän kauhistunut kun luuli ensin, että puhelimessa on vika. Onneksi selvisi, että olin vaan ollut vähän liian aikaisessa.) Katselimme pukuja, ja kun olimme käyneet kaikki läpi, huikkasin myyjälle, että täällä olisi ainakin pari, joita haluaisin sovittaa. Hän avusti ja kertoi mm.vannehameista ja rahoitusmahdollisuuksista,ja mielipiteensä fiksusti (esim. "joo, kyllä A-linjainen on ehdottomasti sinulle sopivin malli", "korostaa kauniisti vyötäröä", "sinulla on niin hyvä iho, ettei sitä ainakaan tarvi peitellä" jne.). Kerroin, että olin ajatellut, että saattaisin ommella oman pukuni muotisuunnittelija Mart Visserin suunnittelemalla kaavalla. Kerroin sanallisesti, millainen puku olisi (kun en vielä siinä vaiheessa muistanut, että mulla on siitä puvusta kuva kamerassani). Olisiko mitään vastaavaa, että näkisin, sopiiko sellainen kaula-aukko mulle ollenkaan..? Myyjä sanoi, ettei heillä valitettavasti ole mitään vastaavaa (siis lyhythihainen, jossa kaula-aukko neliön mallinen ja selkä lähes takapuoleen asti avoin). Kysyi, että ollaanko käyty Glamourissa. Ja opasti miten sinne pääsee. Sovitin vielä pari pukua. Ja sovitin vielä uudelleen sitä ensimmäistä olkaimetonta unelmaa, jotta se jäisi viimeiseksi mieleen (kun ei siellä saanut valokuvata). Ja sovitin vielä pari tiaraakin. En ollut kuvitellut, että voisin näyttää niin kauniilta olkaimettomassa. Luulin ollessani kokoa 44/16 tursuavani joka kohdasta yli jne. Mitä vielä :girl_sigh: Ei tursua kun on sopivan kokoinen mekko :girl_wink: Tässä vaiheessa oli aivan ihana fiilis! Ja aivan huippu-myyjä kyllä jää mieleen pitkäksi aikaa!

(Mainittakoon nyt, että olen joskus 7 vuotta sitten asunut siinä lähistöllä ja kulkenut Katariinan ohi lähes päivittäin. Olen ihastellut näyteikkunoissa olevia mekkoja, ja samalla muutenkin silmäillyt sisälle, mutta en kertaakaan ole ketään nähnyt ketään alusvaatteisillaan!) :girl_haha:

Löysimme hyvin ohjeistettuina tiemme Glamouriin. Meitä tervehdittiin ja ohjattiin tutustumaan valikoimaan. Keski-iän ylittänyt vaaleaverikkö esitteli, mistä löytyy vuokrapuvut (niitä olin ehtinyt paria hipeltää jo; hintalappu näytti 500e(tiedoksi niille, joita vuokrahinnat kiinnostaa)), alepuvut ja missä normaalihintaiset. Yritimme etsiä sellaista Mart Visserin tyylistä ja minä siinä samalla "mitä vaan ihanaa", jos sattuisi löytymään valmis puku tarpeeksi edullisesti. Sitten myyjä tuli tiedustelemaan, löytyikö mitään mieluisaa. Minä vastasin siihen, että "joo, paria voisi sovittaa, ja lisäksi mielessäni on eräs Mart Visserin suunnittelema hääpuku, johon minulla on kylläkin vain kaavat, eli ompelisin sen itse"(tässä vaiheessa muistin, että mulla on kamerassa kuva siitä puvusta ja näytin sen myyjälle). Ei se tietyn puvun etsiminen, vaan sanat "ompelisin sen itse" sai aikaan "mahtavan" reaktion: myyjän naama happani silmissä, äänensävy muuttui tiuskivaksi "ostat sitten ensin halpaa lakanakangasta ja teet siitä malliversion ja siihen teet kaikki muutokset. Sitten ostat vasta kalliimman kankaan ja ompelet ainakin 3-kertaisen vuorin ja laitat kunnon tukiluut ettei siitä tule yöpaita. Jos sulla taitoa on, niin mikäs siinä senkun teet itse. Ja sitten kun toteat, että ei se olekaan hyvä, niin tule sitten sovittamaan valmiita pukuja." (Joo, vielä se kuulostaa ihan järkevältä...) Kysyn "olisiko mitään vastaavaa, jotta näkisin, sopiiko malli mulle yhtään?". Tyly vastaus "Ei ole". Minä yritän "no kaaso löysi tuosta tuommoisen, minusta näyttää aika samalta.." Myyjä: "Ei sitä voi sovittaa". Minä: "miksi ei?". Myyjä :"nokun se on kokoa 34, niin eihän me nyt sua aleta survomaan siihen.." (äänensävyssä ei ollut tippaakaan naurua, jolloin olisin ymmärtänyt rentona vitsailuna..ja hän venytti numeroita niin, ettei varmaan jää ymmärtämättä). Naurahdan, "no joo, eipä sitä sitten.." . Sitten alkaa paasaaminen siitä, että jos heillä vaikka olisikin sopiva vastaavan mallinen puku, niin ei siitä olisi mitään hyötyä, koska se on täysin valmistajasta/ompelijasta kiinni miten se puku sitten lopulta istuu päälle jne (tätä hän hoki eri sanamuodoilla kolme kertaa). :hysteric: Vähitellen olimme kävelleet koko ajan ulko-ovea kohti. Mua ei todellakaan huvittanut mainita niistä parista puvuista joita olisin ollut kiinnostunut sovittamaan.

Mua ärsytti ihan kamalasti mokoma myyjä. :skilletgirl: Kaasoni huomautti, että myyjältä meni ohi se olennainen asia, että jos sopiva puku olisi löytynyt valmiina, olisin hyvinkin saattanut ostaa sen, vaikka se olisi ollut aivan erilainen kuin mitä olin aluksi ajatellut.

En ole tuohon liikkeeseen menossa enää ikinä, vaikka se olisi viimeinen juhlapukuliike maailmassa. Pitäkää tunkkinne! :grin:

Päätimme mennä syömään ja miettiä sitä Katariinan hääpuvun ostoa/varaamista. Alhaisilla verensokereilla ei kannata isoja päätöksiä tehdä (vaikkei mitään diabetestä olekaan). :girl_wink: Päätin, että minä en enää yhtään stressaa enempää hääpuvun kanssa, eli en ala ompelemaan itse (pitäisi päästä ompelemaan toiselle paikkakunnalle siisteihin tiloihin jne jne..)

Syönnin päälle marssimme Katariinaan ja ostin sen ihanan olkaimettoman unelmapuvun omakseni. Se oli muuten ale-rekissä, heidän omaa tuotantoaan ja hintaa 399e. Haukuin Glamourin myyjän Katariinan myyjälle ihan häikäilemättä, koska mua niin tympäsi. Tämä tuntui olevan kyllä pahoillaan (ja tietysti mielissään että sai heille asiakkaan, vaikkei sitä mitenkään ulospäin näyttänytkään muuta kuin edelleen ystävällisellä palvelulla). Tämän jälkeen onnistuin olemaan taas yhtä hymyä :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt voin itsekin kertoa kokemuksiani, en kylläkään käynyt muualla kuin Katariinassa. Olin katsonut etukäteen että Sis Idmanin Abel punaisella koristelulla olisi SE puku ja sitä meninkin sinne kokeilemaan. Siinä pukua varastosta haettaessa katselin kaason kanssa muita pukuja ja bongasin myös punaisella kirjailulla olevan Arasan. Ensin kokeilen Abelia, oli todella kaunis, sitten kysyin voinko kokeilla Arasaa, sekin oli upea enkä osannu päättää näiden välillä. Sanoin itse etten halua edes kokeilla muita kun tulee vaan lisää valinnanvaraa ja nytkin on ongelmia valita.

Sanoin harkitsevani viikonlopun yli kumman otan ja sain mukaani mekkojen tiedot kokoineen.

Palasin seuraavalla viikolla takaisin, tällä kertaa oli sovituksessa toinen myyjä, jolta kysyin jokerikorttia Abelin ja Arasan lisäksi päätöksentueksi ja hän ehdotteli useita malleja joita voisin kokeilla. Valitsin näistä pari kokeiluun. Ensin kokeilimme taas Abelia ja Arasaa enkä vieläkään osannut sanoa niiden väliltä valintaa, joten myyjä toi sovitettavaksi puvun, Sis Idmanin Simonen, jota oli ehdottanut minulle. Ja siinä SE oli, sen tiesi jo sovitusvaiheessa, ettei tarvitse enää muita kokeilla. :-X

Täydet pointsit myyjän asiantuntemukselle, en olisi itse ikinä kokeillut sen tyylistä pukua ilman tuota ehdotusta.

Huvittavaa kyllä, se oli juuri sellainen kokovalkoinen prinsessamekko, jollaisesta olen aina ollut sitä mieltä, ettei sellaista minun häihin kiitos. :girl_haha:

Molempien myyjien kohdalla palvelu oli moitteetonta ja ystävällistä. Ei tullut minkään sortin painostusta ostamiseen ja olisivat olleet innokkaita tuomaan muitakin mekkoja näytille.

Muokattu: , käyttäjä: paju81
Link to comment
Share on other sites

Azzay ei millään pahalla, mutta itse en olisi sanonut sanallakaan että ehkä aion tehdä puvun itse. Jos ajattelet asiaa myyjän kannalta (joka mielestäni oli myös paikan omistaja...) oli tilanne hankala. En minäkään tykkäisi jos joku kävisi liikkeessäni vain hyödyntämässä tarjontaa omiin tarkoituksiinsa ilman tuottoa liikkeelle. Toki jos olet sanonut että jos jotain kivaa löytyy mieluummin ostat kuin teet itse, oli asia toinen. Mutta voihan se olla että kun liikkeissä kuulevat sanat "teen itse" heillä menee korvat lukkoon ja näkevät sen jälkeen vain punaista :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei! Etsin aiemmin tällä viikolla pukua talvihäihin. Oman kokemukseni mukaan Glamourin palvelu on todella heikkoa verrattuna Katariinaan, josta sitten oman pukuni ostin. Arvelimme Glamourin työntekijän olevan harjoittelija tai kesätyöntekijä, mutta toinen kaasoistani tiesi hänen työskennelleen paikassa ainakin pari vuotta. Mielipiteitä ei herunut, ei vinkkejä siihen, mitä kannattaisi kokeilla, ja pukujen etsiminenkin vaikutti olevan tuskan takana. Löysin yhden kivan puvun, jonka olisin voinut jopa ostaa, mutta jonka mallia myyjä ei osannut sanoa, vain merkin. Heillä ei kuulemma ole tietoa pukujen malleista laisinkaan, ja tiedon olisin halunnut vain tietääkseni, mitä pukua tulen ostamaan, kun tulen takaisin.

Katariinan myyjä oli loistava, kertoi mielipiteensä asiallisesti ja osasi katsoa puvun muokkaustarpeita yms. Katariinan puku oli hieman hintavampi kuin Glamourin ja puvut olivat mielestäni jopa lähes yhtä kauniit, mutta jo pelkkä palvelun taso sai minut ostamaan puvun Katariinasta. Katariinasta löytyi myös vinkkejä miehen pukeutumiseen sekä kenkä- ja kampausasioissa, eikä myyjän mielestä ollut lainkaan kummallista, että ajatuksena oli tilata asusteita jenkkisivun kautta.

Palvelusta siis Katariinalle täysi kymppi, ja lisäksi kun puvun osti heinäkuun aikana, sai kaupan päälle 100 euron lahjakortin, jonka sitten käytin villahuiviin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Viime lauantaina kävin ensimmäistä kertaa sovittamassa hääpukuja. Varasin ajan Katariinaan reilu viikko ennen sähköpostilla (en kerennyt soittamaan aukioloaikana liikkeesseen). Sähköposteihini vastattiin todella nopeasti ja viesteistä välittyi ihana lämminhenkisyys ja sellainen fiilis tuli, että he todella haluavat minun tulevan kokeilemaan pukujaan. :) Kaikkiin kysymyksiin joita esitin vastattiin myös.

Jännitin lauantaita aikas paljon. Olin varannut ajan aamusta ja siispä kaason kanssa olimme jo hyvissä ajoin paikan päällä. Meidät otettiin heti vastaan todella lämpimästi. Kerrottiin, että hetki menee ennenkuin pääsen kokeilemaan pukuja (kun henkilö joka auttoi sitten minua pukujen kanssa oli vielä hetken varattuna), mutta kassan luona ollut nainen kehotti minua rohkeasti katselemaan pukuja, että mitä haluaisin kokeilla. Kassalla ollut nainen kyseli minulta, että millaista olin aatellut ja näytti muutamia pukuja. Hän ehdotti mitä voisin kokeilla ja olin aivan hekumassa jokaisesta puvusta kun ne kaikki oli niin kauniita. :girl_sigh:

Nainen oli todella ihana ja hän rohkaisi katsomaan sellaisiakin pukuja joita en edes ollut miettinyt. Pian hän myös huomasi mikä oli mieleeni ja sanoikin parin puvun kohdalla, että ei tällaista ja olin hänen kanssaan todellaki samaa mieltä. Hän osasi myös todella hyvin katsoa millainen minun kropalle passaa.

Olin osaksi senkin takia jännittänyt kokeilemista ihan hirveästi, että olen normaalia isompikokoisempi ja melko pitkä, joten pelkäsin ettei heillä ole mitään mikä minulle sopisi, mutta tämä nainen jonka kanssa katselimme pukuja rohkaisi ihanasti katsomaan pukuja ja kertoi, että heiltä kyllä löytyy kokoja ettei tarvitse sitä pelätä ja JOS olisi käynyt niin ettei oikeanlaista kokoa olisi ollut niin heillä olisi ollut keinot siihenkin miten sen olisi voinut silti "kokeilla". AIVAN IHANAA PALVELUA!

Hetken päästä päästiinkin sitten itseasiaan eli pukujen kokeiluun. Se olikin menoa.. :D Nainen, joka auttoi pukujen kokeilussa oli myös todella ammattitaitoinen ja mukava.

Halusin saada rehellisiä mielipiteitä myyjiltä ja niitä myös sain mikä oli todella hyvä! Asiallisesti he tottakai ne kertoivat. :)

Ja pukuhan sieltä lähtikin mukaan... ^_^ Kävin myös toissapäivänä sopimassa uuden sovitusajan puvulleni (siihen piti tehdä yksi pieni muutos) ja palvelu oli edelleen erinomaista. Ei tullut sitä oloa niinkuin joillain, että kun he saivat minut ostamaan puvun niin asiakaspalvelu olisi jäänyt siihen, ei todellakaan! Kysymyksiini vastattiin edelleen todella ystävällisesti ja asiallisesti ja tuli edelleen sellainen olo, että he haluavat palvella juuri minua.

Täytyy vielä siitä sanoa, ettei minuakaan missään vaiheessa kukaan painostettu ostamaan pukua ja senkin takia kokeileminen oli "rentoa".

Minulla ei ole mitään huonoa sanottavaa Katariinan asiakaspalvelusta tai ennenkaikkea puvuista. Suosittelen Katariinaa ihan kaikille! Todella lämminhenkistä, ystävällistä ja ammattitaitoista asiakaspalvelua. Harvoin missään on saanut noin ihanaa asiakaspalvelua kuin Katariinassa.

Muokattu: , käyttäjä: Kaethe
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kävin Katariinassa sovituskierroksella ja sain sieltä erittäin hyvää palvelua. Harmi vain, ettei sovittamani puvut olleet aivan sitä, mitä olin etsimässä. Varasin sovitusajan myös Glamouriin ja hämmästyksekseni sain kuulla, että siellä on otettu käyttöön 20 euron sovitusmaksu. Sovitusmaksu hyvitetään, mikäli sieltä ostaa puvun. Kävin katsastamassa liikkeen tarjontaa ennen sovitusta, jotta en vain "huvikseni" maksaisi kahtakymppiä pukujen sovittamisesta. Sain asiallista palvelua jo ennakkokatsauksessa ja varsinaisessa sovituksessa. Sovitusmaksu herättää varmasti ristiriitaisia tunteita. Jos hankin puvun sieltä, ei maksulla ole mitään merkitystä. Mutta jos pukua ei löydykään...

Muokattu: , käyttäjä: marmot
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest syysmorsmaikku

Hei,

onko kellään kokemuksia uudesta oululaisesta hääpukuliikkeestä nimeltä Angelique Brides? Se on Aleksanterinkadun kulmassa, pieni liike, avattu ihan vastikään.

Muuten: kävin eilen Glamourissa tiedustelukäynnillä, ja heillä ei ole sovitusmaksua käytössä ainakaan tällä hetkellä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Viime aikoina lähes kaikki Oulun liikkeet kolunneena voisin kertoa kokemuksia :spruce_up: . Jokunen aika sitten teimme kaason kanssa intensiivikierroksen kaikkiin kaupungista löytyviin liikkeisiin.

Ensimmäisenä Katariina: hyvä ja asiantunteva palvelu, paljon vaihtoehtoja. Koska en ennen ole sovitellut pukuja, valittiin tyyliltään erilaisia, yhteensä ehkä kuutta ehdin tunnissa sovittaa. Kaksi niistä oli todella upeita, mutta "se jokin" jäi puuttumaan. Myös budjettipuolella paukkui reilusti yli, kun molemmat olivat vasta saapuneita merkkipukuja. Ehkä menen uudelleen ja pyydän saada sovittaa vai muuttoalessa olevia pukuja...Mutta siis positiivinen kuva jäi: vaikka myyjän kanssa ei saavutettu "sielujen sympatiaa", sain silti erittäin hyvää palvelua.

Seuraavaksi kurvasimme Glamouriin. Vaikka en ollut varannut aikaa, saimme erittäin hyvää ja asiantuntevaa palvelua ja sovitin kolmea pukua (vaihtoehtoja on paaaaljon...). Kaksi valitsin itse, kolmas oli myyjän valitsema (lienee omistaja itse) ja se oli täydellinen! Hintapoliitiikan takia jäin asiaa miettimään, vaikkakin puhuttiin kohtuullisemmista summista kuin edellisessä paikassa. Toki ilmassa oli hiukan painostusta ostohommaan, mutta liikkeestä jäi kuitenkin oikein hyvä kuva. Muista ostoksista (kaason&sulhasen puku) saa ilmeisesti alennnusta jos ostaa puvun. En tosin tiedä onko tämä vakiokäytäntö, vai vaan tuon viikonlopun tarjous.

Viimeisenä oli uusi liike Angelica Brides. Aikaa ei ollut varattu tännekään, mutta palvelu oli hyvää. Ehkä asiantuntemuskin lisääntyy kun kokemusta karttuu. Sovitin useaa pukua, vaihtoehtoja oli ihan hyvin, ja pihi morsian oli tyytyväinen liikkeen hintatasoon :girl_haha: . Sitä oikeaa ei kuitenkaan löytynyt, ehkä ilmassa oli jo väsymystä...

Välissä ehdin käväistä Tampereella työn merkeissä, ja kerkesin tsekata Morsiusgallerian tarjonnan. Wau, mikä valikoima!!! Olin liikkeellä kuitenkin Outlet-osaston takia, sieltä en omaan makuuni löytänyt mitään. Pukuja oli kuitenkin alerekeissä varmaan satakunta! Kranttu tai joitan muuta vikaa kai tässä bridezillassa....palvelu oli kuitenkin hirmu hyvää ja liike todella tilava upeine sovitustiloineen. Mukaan tarttui merenneitopukuun tarkoitettu alushame vaivaisella 13€:lla!

Viimeisin kokemus on Morsiuskammarista Haukiputaalta. Syrjäinen sijainti, mutta hyvä valikoima ja kohtuulliset hinnat! Myös palvelu oli erittäin hyvää ja asiantuntevaa. Tällä kertaa kokeilinkin eniten A-linjaisia pukuja, ja taisin löytää The Puvun :girl_in_love: . Perusteellisena ihmisenä käyn ehkä kuitenkin läpi vielä Katariinan alepuolen tarjonnan, sekä Zeppeliinin Viiaennan!

En olisi uskonut miten hankalaa tämä on! Kauniita pukuja on niiiiin paljon, kun vain osaisi valita...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Täälläkin morsian joka kierrellyt viime aikoina Oulun liikkeitä.

Katariinassa kävin ihan ensimmäistä kertaa sovittamassa pukuja. Kokeilin eri mallisia, ja niinhän se oli että se malli jota olin ajatellutkin parhaimmaksi sopi myös todellisuudessa parhaiten. Kokeilin muistaakseni neljää eri pukua, valitsin tosin aluksi useamman joita kokeilisin mutta kun oli paria kokeillut tiesi ettei tarvitse joitain pukuja edes kokeilla - eivät olisi olleet hyviä. Myyjä oli tosi mukava, tosin ei kovin innokkaasti tuonut omaa näkemystään pukujen istuvuudesta esille. Äitini ja kaaso kommentoivat pukuja asiantuntevammin kuin myyjä... Liikkeen omistajakin oli siinä sivustaseuraajana, ja hän kyllä kehui erityisesti kahta pukua päälläni. Näiden kahden puvun välillä jäinkin miettimään. Meinasin jo toisen sillä käynnillä ostaa mukaani, mutta kun ei tullut sitä tunnetta että se puku olisi SE puku... En sitten lopulta ostanut kumpaakaan. Mutta pukujen nimet sain lapulle mukaan.

Glamourissa kävin ilman sovitusaikaa. Päivä oli lauantai, joten liikkeessä oli kyllä vilinää. Sain kaason kanssa katsella pukuja vaikkei aikaa ollutkaan. Sielläkään ei oikein mikään puku säväyttänyt, kaasoni halusi minun kokeilevan yhtä pukua ja yksi myyjistä ehtikin kahden muun asiakkaan välissä avustamaan sen minulle päälle. Tällä viikolla kävimme Glamourissa vielä varaamassa sulhaselle ja bestmanille puvut ja samalla siinä kävin taas pukuvalikoiman läpi, ei vieläkään mitään erikoista.

Viiaennassa Zeppeliinissä kävimme avajaisviikonloppuna. Taas ilman sovitusaikaa, mutta koska silloin ei kukaan ollut pukuja sovittamassa, sain sovittaa muutamaa pukua. Myyjä oli todella puhelias ja mukava. Tästäkään liikkeestä en omaa pukuani löytänyt. Pukujen koot olivat tosi isoja, pienin jota sovitin oli kokoa 38. Muut joita olisin voinut kokeilla olivat kokoa 40 tai jopa 42... Itse kun on kokoa 32-34, niin eiväthän ne istuneet mitenkään päin.. Myyjä selitti, että eivät olleet saaneet tuolle avajaisviikonlopulle kaikkia pukuja jotka olivat tilanneet. Jos olisin puvun sieltä ostanu, muutostyöt olisivat kuuluneet hintaan. Tuolla olikin kalleimmat puvut joita kokeilin.

Oma puku löytyi sitten suunnittelijoiden sivustoja selaamalla. Kun SE puku löytyi, selvitin missä päin Suomea ko. suunnittelijan pukuja myydään. No, Helsingissäpä tietenki. Sieltä lähti puku tilaukseen, pitäisi tulla kesäkuussa. Peukut vaan pystyyn että koko on edes sinne päin ja että puku ylipäätään näyttää hyvältä mun päällä :)

Link to comment
Share on other sites

Charming, ostaessa pukuni Katariinasta jokunen viikko sitten sain Ompelimo Ruskan käyntikortin käteeni. Nettisivut hinnastoineen löytyy googlella. Sitten siinä Kelan lähellä on iät ajat ollut Ompelimo Anneli Honkala, mutta hinnoista en osaa sanoa. Laatu lienee ok kun on yritys tosiaan ollut kauan aikaa olemassa...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Katariinassa käydessäni olin todella tyytyväinen saamaani palveluun, myyjät tuntuivat asiantuntevilta ja palvelu oli ystävällistä. Mutta kuten täällä muutama muukin on sanonut, muuttui ostotilanteen jälkeen palvelu kylmäksi. Tai itseasiassa palvelu muuttui jo siinä vaiheessa kun jahkasin että ostanko sen puvun johon ihastuin. Myyjä hoputti päätöstäni koska liike oli menossa vartin päästä kiinni, ja hoputti puvun pois päältäni että pääsee silittämään sitä jo valmiiksi, vaikka en ollut vielä tehnyt ostopäätöstä.

No, ostin sitten sen puvun ja olinkin tyytyväinen. Kunnes myöhemmin kun soitin liikeeseen reklamoidakseni eräästä ilmenneestä asiasta jossa minua kohtaan ei Katariinassa oltu rehellisiä, sain todella töykeää palvelua itse Katariinalta. Katariina oli puhelimessa todella töykeä ja korotti aiheettomaasti ääntään sekä puolusteli liikkeen toimintatapoja, vaikka valitukseni oli aiheellinen, ei sitä otettu kuuleviin korviin ollenkaan. Onneksi on muitakin morsiusliikkeitä, joissa vieläpä osataan olla ystävällisiä ja palveluhenkisiä, ettei minun tarvitse enää Katariinassa asioida. Sen verran paha maku jäi suuhun tuosta puhelusta. Itsekin asiakaspalvelutyössä olevana en voi ymmärtää tuollaista tuohtunutta käytöstä asiakasta kohtaan, kun asiakas itse on asiallinen. Eri asia olisi, jos itsekin olisin räyhännyt puhelimessa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...