Hyvä ompelimo Tampereelta?


Recommended Posts

Itse aion teettää hääpukuni ja paikaksi olen valinnut Ompelimo Fragolan. Vielä työtä ei ole aloitettu, mutta ompelija on vastaillut meileihini nopsaa ja jutteli pitkät pätkät kun kävin liikkeessä. Varsinaisia kokemuksia ei vielä siis ole, mutta hyvältä paikalta vaikuttaa. Nettisivut www.ompelimofragola.com

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Audrey(Guest)

Lisää kokemuksia Fragolasta tai muista Tampereen ompelimoista? Olen monesti ihastellut The Cloth Housen ikkunaa; onko kukaan teettänyt pukuaan kyseisessä liikkeessä?

Link to comment
Share on other sites

The Cloth House on kuulemma ihan hyvä. Jotain ongelmaa yhdellä kaverillani tuli viimeisessä sovituksessa, mutta puku saatiin kuitenkin kuntoon. :) Hinnat ovat kyllä aika  suolaiset jos vertaa muihin paikkoihin...noin 600 eurosta ylöspäin.

Itse olen korjauttanut vaatteitani Hervannassa (Hervantakeskuksessa) Mirja Mäkelä -nimisellä ompelijalla. Vinkin sain täältä naikkareista. :) Ainakin kaikki korjaukset, mm. silkkinen iltapuku, ovat onnistuneet todella hyvin ja TODELLA huokeaan hintaan.

Itellä on myös aikomus  teettää silkistä puku. Taidan kallistua tuon Mirjan puoleen, koska hinta ei ole paha (noin 200 euroa) ja on ainakin minulle tehnyt hyvää jälkeä. En oikein usko, että paikan kiiltävyydellä on tekemistä ammattitaidon kanssa ja kun muista ei ole kokemusta niin vaikea on verrata...Jos menet käymään paikan päällä niin ei kannata pelästyä! ;D Paikka ei tosiaan ole  kiiltävä kuin esim. Cloth House ja Mirja on aikas tsäpäkkä nainen - sanoo suoraan miten kannattaa tehdä. ;D Itekin menin käymään 1. kerran todella suurella varauksella ja suurin epäluuloin, mutta kaikki vaatteeni olen hakenut tyytyväisenä. ;D

Varotoimena omalle puvulleni oon miettiny sellasta, että teetän puvun jo hyvissä ajoin ja jos omat ja ompelijan käsitykset eivät olekaan samat ja puvusta ei tule haluamani näköinen, niin myyn sen pois ja ostan jonkun valmiin tilalle. Se silkki vaan  on  kankaana niin upeaa ettei oikein satiinit tms. innosta...ja valmispukuja ei juuri silkistä ole saatavilla. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Hei! Onko teillä lisää kokemuksia Tampereen ompelimoista? Hintoja, kuvia puvuista tms.? Suunnitelmissa olisi siis teettää hääpuku jossakin Tampereen seudulla. Jo edellämainittujen Fragolan ja Cloth Housen lisäksi löysin Googlesta tällaisen: http://www.vaatturimestari.fi/. Onko kukaan teettänyt pukuaan siellä?

Kaikenlaiset kokemukset olisivat tervetulleita. Kiitos!  :D

Muoks: The Cloth Housen omistaja onkin näköjään jäänyt 1.9. äitiyslomalle... Harmi, sivuilla olevat kuvat puvuista ovat järjestäen hienoja! http://www.theclothhouse.fi/main/

Link to comment
Share on other sites

Fragolasta sain aivan ihanan puvun! Sovituksiin pitää tosin varata aikaa, sillä sovittamaan en tainnut kertaakaan päästä ihan sovittuna kellonlyömänä... Tosin syynä saattoi olla uuden liikkeen avajaishässäkkä ja omepelijan pikkujouluaikakiireet! Mutta lopputulos valmistui kuitenkin ajallaan ja on todella hyvä. Lisäksi ompelija Marika todella kiva ja fiksu tapaus. Suosittelen!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

^ Hinta riippuu puvun mallista (= työläydestä), joten kannattaa kysyä hinta-arviota Marikalta joko sähköpostitse tai ompelimossa käymällä. Mitä tarkemmin kuvailet (sanoin tai mallikuvin) haluamasi puvun, sitä tarkemman hinta-arvion saat.

Itse teetän iltapukumaisen, hihattoman mutta olkaimellisen, yksiosaisen puvun, johon ei tule kirjailuja, ja hinta-arvio oli 300-350 euroa (+ kankaat 150 euroa, joten puvun kokonaishinta on 450-500 euroa). Esimerkiksi kaksiosaisuus, hihallisuus, korsettiyläosa, kirjailut, runsaat pitsit ym. aikaavievät työt nostavat hintaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Itsekin teetätän pukuni Fragolassa. Paikasta ja palvelusta on todellakin vain pelkkää hyvää sanottavaa, vaikkakin olen vasta käynyt sovittamassa yläosan koeversiota  ;D Mun ajatukset puvun suhteen oli aluksi todella utopistiset, mallikuvia oli kolme, joista halusin kombinaation. Marika sai puhuttua järkeä päähän ja keroi rehellisesti faktat, mitä pystyy tekemään ja mikä on hyvän näköistä valmiina. Menen taas parin viikon päästä sovittelemaan valmiimpaa versiota puvusta ja odotukset on todella korkealla!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

^ Mulla tismalleen sama tilanne, pukua täytyy vielä pienentää ennen toukokuuta. Ajattelin aluksi Morsiusgalleriaa, mutta niitä horror-juttuja heidän pienennyksistä ym. on tullut luettua ja ihan loppumetreille ei huolia kaipaisi. Tiedän toki monien olevan tyytyväinen MG:n ompelimoon. Silti...

Joten vinkkejä jakoon!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Puku on kotiutunut ja lopputulokseen olen tyytyväinen.

-Yläosaa pienennettiin

-Laahusta hieman muokattiin

-Vyötärölle ommeltiin vyö jonka Marika vielä kirjoi puvun helmillä/strasseilla

-Yläosaan lisättiin luut sivuillekin (puku Sincerityn ja oli ihan tukeva ennestäänkin) ja nyt tuntuu tosi jämptiltä

-Rintsikoille tehtiin kiinnitykset puvun takaosaan, eivät pääse nousemaan näkyviin

Hhmm, olikohan vielä muuta... Enivei hintaa kaikilla oli 100e jota pidän hyvin edullisena. Suosittelen lämmöllä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Täältä myös pointsit Fragolalle ja Marikalle!

Hain pukuni eilen kotiin ja sitä muokattiin minulle sopivaksi mm. päästämällä hiukan lantiosta, kaventamalla vyötäröstä sekä rinnasta, pienentämällä laahusta, poistamalla alkuperäiset napit ja lisäämällä vetoketju, lisäämällä lenksut rintsikoille sekä muokkaamalla pukuun kuuluvaa vyötä ja lisäämällä pukuun nepparit vyötä varten, jotta se pysyy paikallaan.

Ja nyt puku istuu kuin hanska :girl_wink:

Marika on kyllä rautainen ammattilainen ja muutoinkin tosi mukava, ja hänellä oli selvät visiot alusta asti, miten puvusta saadaan juuri minun vartalolleni sopiva. Lisäksi puvun muokkaaminen oli paljon edullisempaa, mitä aluksi ajattelin. Koko edellä lueteltu lysti sisältäen kaksi sovituskertaa (sekä tietysti loppusovituksen) maksoi vain 85 euroa. Eli pukuni kokonaiskustannukset ovat hurjat 135 euroa, koska ostin sen (uutena) pukuvuokraamosta 50 eurolla... :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...

En vielä nähnyt mitään ompelijan ompelemaa, mutta ainakin asiakaspalvelu on kohdallaan The Cloth Housessa. Suuntasin sinne, kun en kuullut Fragolan Marikasta mitään, vaikka hän lupasi olla yhteydessä minuun ekan käyntini jälkeen. Vaikka Marika on kiva, niin en ole ihan täysin vakuuttunut hänestä.

The Cloth Housen Carita tajusi heti mitä haen puvulta, ja millaisia ominaisuuksia ja juttuja en halua pukuuni. Puvun suunnittelu kävi käden käänteessä, ja alustavan suunnitelman pohjalta tehdään lakanaversio ensiksi, ja sitten katsotaan mitä muutetaan ja mitä pidetään. Olen todella tyytyväinen Caritan asiakaspalveluun tähän mennessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Teetin oman pukuni Ompelimo Fragolan kautta (Marika Mansikkamäki), enkä voi kuin vain suositella.

Vein ensimmäiseen tapaamiseen kuvia kahdesta puvusta, joista halusin yhdistelmän, ja Marika ymmärsi heti, mitä oikein hain. Sovituksia minulla oli vain pari, ja vaikka alkuperäinen aikataulu hieman lipsuikin (sain puvun perjantaina ja häät olivat maanantaina) olin tosi tyytyväinen palveluun ja tietysti pukuuni!! :-X

Hintakaan ei nyt päätä huimannut (budjetti piti vaikka kangasta tilattiin kuin viimeistä päivää) vaikka kaupasta olisi tietysti saanut halvemmalla, sain ainakin sen unelmapukuni :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...