Pirre80

Hääpuvun vuokraaminen / kokemuksia

35 viestiä aiheessa

Olen tähän asti ajatellut oikeastaan ainoana vaihtoehtona, että vuokraan hääpukuni. Haluaisin nimittäin mieluiten puvun, jossa on hiukan enemmän kirjailuja yms, siksi puvun teettäminen (saati sitten ostaminen) saattaisi tulla tosi kalliiksi.

Nyt kuitenkin aloin miettimään, että miksikähän jonkin tilaston mukaan 80% morsiamista ostaa hääpukunsa ja vain 20% vuokraa? Millaisia kokemuksia teillä on hääpuvun vuokraamisesta? Miten käy, jos pukuun tulee likaa, jota ei saa pesulassakaan poistettua? Taikka jos johonkin kohtaan pukua tulee reikä tms? Nämä saan tietysti selville pukuliikkeestä, mutta haluaisin teidänkin kokemuksia asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli vuokrapuku.

Olin ehdottomasti sen kannalla koska en tule pukua enää muualla käyttämään ja ei ole säilytystilaa.

Valitsin myös sen hintaisen puvun että olisi reilusti yli tonnin maksanut ja en viitsinyt siihen sitten sijoittaa.

Hinta yllätti kalliudellaan, vuokra 450 € ja kun puvussa paljon tylliä lyhennys sekä laahuksen otto ylös 50 €.

Kyllä se hieman harmitti viedä takaisin häiden jälkeen mutta järjen ääni puhui että ei sillä käyttöä enää ole.

Jotain tahroja pukuun tuli mutta eipä ole kuulunut liikkeestä mitään palautuksen jälkeen joten kaikki siten ok.

Kuva puvusta:

Hpuvunsovitus7.jpg

En kadu pätkääkään että vuokrasin, suosittelen kaikille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin myös aluksi sitä mieltä että vuokraan puvun. Mutta loppujen lopuksi nyt sitten päädyin ostamaan, sillä huomasin että poistuvasta mallistosta ostaminen saattaa tulla jopa satoja euroja halvemmaksi kuin vuokraaminen ja ainahan puvun voi myydä eteenpäin ja saada rahojaan takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkähän verran uutena ostetusta puvusta voi sitten kerran käytettynä pyytää? Tottahan on, että ostaminen saattaa tulla vuokraamista halvemmaksi, jos ostetun puvun saa sitten kaupaksi, mutta onhan siinä aina pieni riski...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse maksoin keran käytetystä puvusta 520€. Mielestäni se oli ihan kohtuullinen hinta juuri tuosta puvusta. uutena maksanut n.1000€. Vuokrapuvut tulee korjauksineen maksamaan saman verran kuin kerran käytetty omaksi. Ja saahan siitä vielä jotakin takaisinkin jos raaskii myydä... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo vuokraamisen suosion vähyys johtuu varmaan siitä et monissa liikkeissä vuokrapukujen valikoima on surkea ja ne on likaisia. Turusta ei ainakaan hyviä vuokrapukuja löydy. Seinäjoen haavemaa on vuokraajan paratiisi, puvun saa uutena ja se tilataan oman koon mukaan. Lisäksi jo vuokralla olleet puvut oli ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin uudet. Runsashelmaisten ja koristeltujen pukujen vuokra on yleensä 450 e, me tingittiin korjaukset samaan hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tanssija, ymmärsinkö oikein, vuokrasit puvun Seinäjoen Haavemaasta? Olen nimittäin kuullut siitä paljon kehuja ja itsellänikin on vuokraaminen vahvana vaihtoehtona, ellei sitten Tallinnasta löydy jotain asiallista. Tampereen pukuliikkeiden vuokravalikoima ei mikään mieltä ylentävä ole, joten täytynee Seinäjoelle suunnistaa. Olen kuitenkin aika lailla laskenut sen varaan, että vuokraan puvun.

Rasselilla muuten kaunis puku. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miettisin myös vuokrausta, mutta kuten tuossa aikaisemmin jo sanottiin niin Turussa valikoima on aika olematon. Liikkeessä missä oli myös vuokrapukuja (missä kävin uusia katsomassa) sanottiin että minun on turha edes katsoa vuokrapukuja koska niitä ei ole minun pituisille (olen 182cm) eikä kuullemma löydy sellaista mitä etsin niiden joukosta. Mutta onneksi löysin unelmieni puvun alesta hyvään hintaan.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo vuokrasin ja sisko aikoo vuokrata myös. Katseltiin vaasassa yhtä sincerityn pukua ja se maksoi tonnin, myyjä sitten sanoi et jos haluatte tämän puolet halvemmalla niin menkää haavemaahan  ;D Aika hyvää palvelua. Tosin haavemaassa vaihtuu omistaja et en tiedä onko uusi omistaja samanlainen, mut hyvinhän ne on menestyny tuolla konseptilla jo pitkään. Vaikka puvut meneekin helposti pilalle vuokralla niin asiakkaita on pilvin pimein ja se tuo ehkä kustannukset takaisin.

Ei ole tullut vastaan sellaista pukua mikä ei menis 180 cm morsiammelle, mut ehkä vuokrapuvut on sit lyhennetty jollekkin muulle sopivaksi, mut jos sen saa ekana käyttöön niin sit ei ole ongelmaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miäkin ajattelin että koska en halua enkä voi maksaa yhden päivän puvusta tuhatta euroa (vaikka saisinkin puvun myytyä eteenpäin), vuokraus olisi paras vaihtoehto. Mutta jopa täällä suuren valikoiman pk-seudulla vuokrat olivat niin suolaisia (noin 450€ näytti olevan lähtövuokra :o) että huomasin pukuja olevan myynnissäkin samaan hintaan...

Joten katselin sitten loppukesästä aleaikaan myyntipukuja ja löysin monta tosi ihanaa pukuvaihtoehtoa samaan hintaan tai alle vuokrahinnan. Tuumasin että jos tili kerran kevenee 500€ niin onhan se sitten kivempi että siitä jää edes puku muistoksi...

Ja loppujen lopuksi mieleinen uutena ostettu mekko maksoi 299! Joten kannattaa pitää mieli avoimena ja katsella muitakin vaihtoehtoja kuin niitä kaikkein kalleimpia. Rembon minäkin olisin ostanut jos olisi ollut varaa mutta tämäkin puku tulee olemaan viikon päästä todella kaunis  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

riippuu tietenkin minkälaisen puvun haluaa, A-linjaisia löytyy kyllä alennuksella, mutta nuo prinsessamallit on sen verran harvassa, et niitä ei tahdo ylipäätään löytyä liikkeistä, saati sitten alennuksella. Itse en olisi selvinnyt alle tonnilla. Tuohon 450 e sisältyy kuitenkin pesulakulutkin ja olisin tarvinnut yhden kokonaisen kaapin hääpuvulle, jota en olisi voinut pitää enää missään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
riippuu tietenkin minkälaisen puvun haluaa, A-linjaisia löytyy kyllä alennuksella, mutta nuo prinsessamallit on sen verran harvassa, et niitä ei tahdo ylipäätään löytyä liikkeistä, saati sitten alennuksella. Itse en olisi selvinnyt alle tonnilla.

Itse ostin juuri sellaisen prinsessa mallisen puvun alennuksesta ja sain alle tonnilla. Tarkkaa hintaa en halua paljastaa, mutta pukuvuokrasta olin varautunut maksamaan 400€ ja omastani maksoin reilusti alle tuon vuokran hinnan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse meinasin myös ensin vuokrata, mutta unelmien puku löytyikin omaksi 200eurolla ;D Kerran käytettynä tosin, mutta silti hinta oli ainakin 200e halvempi, kuin mitä olin siihen varannut.

Ja tuo Seinäjoen Haavemaa on kyllä tosi upea paikka. Voin suositella lämpimästi, vaikka omaani en sieltä loppujenlopuksi ostanutkaan:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaasan seudulla? En millään raaskisi ostaa pukua, enkä teettää kun sillä ei ole sitten myöhempää käyttöä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu varmasti puvusta,valitettavasti en vaasan hinnoista tiedä mut tampereella ainakin osa oli 350,mut tosiaan vaihteli puvun mukaan että halvemmallakin sai. Ite ostin pukuni halvemmalla  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mä itse ostin Morsiusgallerian Outlet-liikkeestä Tampereelta omani. Siellähän myydään kaikki vuokrapuvut (max 3 kertaa käytössä olleet) aina vähintään -40%. Kävin sitte kurkkimassa siellä alennusmyyntien aikaan ja kas vain, löysin ihanan puvun, uuden ja käyttämättömän, 150 eurolla! Ja siis OVH oli 955e!!! Puku oli ollut vain sovituspukuna, ei käytössä kertaakaan. Joten en todellakaan miettinyt kahta kertaa, vuokratako vai ostaa puku. Kauniita pukuja saa myös edullisesti, monesti edullisemmalla jopa kuin vuokrahinta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse vuokrasin juuri pukuni Lavem by muotitalo Tyynelästä Helsingistä. Puku oli paras kaikista mahdollisista  vuokra- ja ostopuvuista, joita sovitin, mutta nyt iski paniikki - tuntuu että ajatus ihannepuvusta muutuu koko ajan ja häihin on vielä 8kk!!! Pitää nyt yrittää vältellä parhaan mukaan kuvia uusista morsiuspuvuista!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja sen voisin vielä lisätä, että Muotitalo Tyynelä lupasi, että vuokrapuku olisi hääpäivänä puhdas ja ehjä. Jos edellinen käyttäjä tekee jotain tuhoisaa puvulle, lupaa Tyynelä järjestää minulle häihin toisen täysin samanlaisen puvun esim. ketjun toisesta liikkeestä tai isompaa pukua pienentämällä. Tämä tieto tuntui todella huojentavalta siihen nähden, että toisessa liikkeessä meinasin ottaa vuokralle puvun, joka oli liikkeen ainokaiskappale. Sen valitessani olisin varmasti stressannut koko häitäedeltävän ajan sitä, että jos aiempi puvun käyttäjä pilaa puvun!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puku on nyt ostettu. Maksoin uudesta puvusta 420 e, enkä usko että tuota halvemmalla olisi vuokrapuku irronnut. Eli kannattaa tosiaan katsella myös niitä myyntipukuja... Omani aion yrittää myydä häiden jälkeen, joten sillä kustannan varmaan ainakin pesulalaskun ja korjaukset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeillaan sitten näin päin, onko kukaan koskaan vuokrannut omaa pukuaan ja miten se on sujunut? Kaveri ei millään raaskisi luopua kokonaan puvustaan, mutta ajatteli vuokrauksella saada sen hinnasta edes vähän takaisin...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm... Mietin aikaisemmin että ehdottomasti vuokraan hääpukuni

(jahka sen oikean löydän!) mutta luettuani ketjun viestit tulin

toisiin ajatuksiin. Saattaapi olla niin, että Turusta voisi löytyä

paremmin ostettavia kuin vuokrattavia pukuja.

No, onhan tässä tosiaan aikaakin vielä puvun hankkimiseen..!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kovin on hiljainen tämä vuokrausaihe. ;)

Itselläni on kyllä tarkoitus vuokrata hääpuku, joten ei pidäkään sovittaa sellaisia pukuja, joita ei saa vuokrata :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin vuokrata oman hääpukuni. Syyt:

1. Laatupuvun vuokraus on halvempaa kuin sen ostaminen. Ainakin Leimuline tekee korjaukset vuokrahintaan sisältyen. Hintaan sisältyy myös huntu oman maun mukaan sekä alushame ja pesetys. Heillä on myös varakappale puvusta, jos käy niin, että mahdollinen edellinen morsian onnistuu rikkomaan/sotkemaan puvun käyttökelvottomaan kuntoon. Puku käy max. kolmella morsiamella, mutta välttämättä minua ennen se ei käy kenelläkään, vaan se tulee minulle uutena.

2. Haluan kullan värisen puvun, joten tuossa värissä pienet tahrat helmassa eivät haittaa, sillä ne eivät näy. Puhtaanvalkoisessa puvussa voisivat näkyä, jos pesetys ei olisi onnistunut.

3. Se on ekologista ja säästää luontoa. Kulutushysteria on hyvää vauhtia menossa liialliseksi.

4. Minulla ei ole tilaa eikä tarvetta säilyttää pukua, jota en kuitenkaan tule käyttämään koskaan enää uudelleen. Valokuvat ikuistavat puvun.

5. Käytettyjen pukujen myynti vaikuttaa aika nihkeältä hommalta. Olen seurannut pukujen menekkiä palstoilta usean kuukauden ajan eikä kauppa juuri käy. Jos käy loistava tuuri, puku voi olla jollekulle muulle sopiva ja sen saa myytyä, mutta suurin osa ihmisistä ei halua lähteä kokeilemaan pukua, josta ei ole varma, sopiiko se ja joka ei ole täysin sen näköinen, millaista on etsinyt.

6. Löysin mieleiseni puvun vuokrattavien joukosta. Jos en olisi löytänyt täydellistä pukua, en tietenkään tyytyisi huonompaan. Yleensä vuokrapuvut ovat tylsiä ja rumia malleja, mutta löysin onneksi aivan toista maata olevan puvun.

7. Minulla ei ole lähipiirissä niin taitavia ompelijaihmisiä, että puku, jollaisen haluan, osattaisiin ommella.

8. Puvun kanssa saa ihan normaalisti juhlia häissä. Enhän haluaisi omaakaan pukua sotkea tai rikkoa, eli yhtä lailla vuokrapuvun kanssa kuin oman puvun kanssa tulee olla varovainen.

Kuulisin mielelläni lisää kokemuksia vuokrapukuihin pukeutuneilta rouvilta. :)

Muokattu: , käyttäjä: PrinsessaFiona

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi! Minäkin kuulisin mielelläni kokemuksia Tampereen seudun pukuvuokraamoista? Valikoiman laajuus, ovatko puvut olleet puhtaita, onko tullut takapakkia? Suositelkaa jotain vuokraamoa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Moi! Minäkin kuulisin mielelläni kokemuksia Tampereen seudun pukuvuokraamoista? Valikoiman laajuus, ovatko puvut olleet puhtaita, onko tullut takapakkia? Suositelkaa jotain vuokraamoa!

Olen käynyt vilkuilemassa Morsiusgallerian pukuja ja yleisenä huomiona sanottakoon (ostin alennusmyynnistä itse uuden puvun ko. liikkeestä, en vuokraa), että vuokrapuku on hyvä idea silloin, jos kyseessä ei ole erityisen pramea puku. Tällä viittaan lähinnä kirjailuihin ja vastaaviin, ne näyttävät kärsivän jonkin verran jo ensimmäisellä vuokrakerralla. Liikkeestä riippuu, kuinka halukkaita koristeiden korjailuun ollaan.

Alennusmyynnissä myydyt vuokrapuvut olivat kautta linjan muutoksia vaativia, ts. joko kirjailut olivat hajalla tai puku oli muunneltu täysin käyttökelvottomaksi esim. kiilojen "avulla".

Tuttavani vuokrasi omansa Tyynelästä, siinä ei ollut huomauttamisen varaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään