Guest EveliinaH

Ostatko, vuokraatko vai teetätkö pukusi?

139 viestiä aiheessa

Minä teetän pukuni.En jaksa uskoa,että löytäisin täysin omaan makuun ja muodoille sopivaa pukua mistään kaupasta.Olen jo ompelijan löytänyt ja varannut.Hinnasta ei aivan tarkalleen olla vielä sovittu.Pystyyköhän tänne johonkin sitten laittaa niin puvusta kuvia,ettei sitä pääse näkemään sulhanen,jos vaikka vieraana/rekisteröityneenä tulee tänne?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin puvun, jotta ei tarvitsisi miettiä sen palauttamista heti häiden jälkeen. Nyt yritän yydä sen, jotta saisi vähän rahasta takaisin. Paljonko olette maksaneet käytetyistä puvuista? Mikä on käytetyn peruspuvun hintahaitari mielestänne?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin kun tuli sopiva vastaan. Olisin voinut kyllä vuokrata tai teettääkin, mutta helpolla pääsin näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen teettämässä pukua. Ompelija on vaan epävarmuuden alla. Mulla on nimittäin ompelutaitoinen kaveri, mutta hänen ensi kevään ohjelma on sen verran tiukka, että hänen varaansa en voi laskea. Harmittaa kyllä, sillä luottaisin häneen täysin.

No, malli sentään on jo valittu. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen suunnitellut hääpuvun vuokraamista. Nyt tulikin vaan mieleen, että miten aikaisin vuokrapuvun voi varata? Puhutaanko nyt kuukaudesta, parista vaiko ihan useamman kuukauden varoajasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin käytetyn puvun huuto.netistä, ja lisäksi teetän viitan. Eiköhän niillä pärjää :)

Kengät ja korsetti on kans käytettynä hommatut, joten sukkanauha ja sukat taitaa olla ainoat "jotain uutta kaupasta" :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetän puvun, kankaat ovat jo valmiina, puku tehdään kevään aikana (ei vielä, jos vaikka laihtuisin hiukan tai jos muutan mallista hieman mieltäni). Ostin kankaat silkkikangasliikkeestä Helsingistä, maksoivat n. 500 EUR, silti jää ompeluineen halvemmaksi kuin huonommista materiaaleista tehty valmispuku, jota kävin sovittamassa aiemmin. Ja oeln varma että siitä tulee kauniimpi + uniikkipuku!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vakaa aikomus on vuokrata puku. :) Muuta ei edes kehtaa miettii..

Mitä tarkoittaa tuo "muuta ei edes kehtaa miettiä"? Jos kyseisellä viitataan rahan menoon, voi hääpuvun ostaa vuokrahinnalla -tai jopa halvemmallakin- itselleen. Kaupoilla on alennusmyyntejä, joissa myydään uusia pukuja halvemmalla ja myydään myös vuokrapukuja vuokrauksen hinnalla ja sitten yksityisiltä on mahdollista ostaa. Käytetyn puvun ostaminen kun ei ole sen kummempaa kuin vuokrapuvun käyttäminenkään. Ja sitten ei tartte huolestua siitä, jos sattuukin tipahtamaan esim. punaviiniä puvulle, kun kyseessä on kuitenkin oma puku.

Edit: niin tarkoitin tämän viestini vain siinä mielessä, että jos ei ole sattunut miettimään asiaa tältä kantilta. Itsekin aluksi olin sitä mieltä, että vuokraan puvun, mutta pukujen vuokrahinnat yllättivät korkeudellaan + sillä, että juuri nuo punaviinitahrat eivät kuulu normaaliin likaantumiseen (voi toki ostaa myös vakuutuksen). Päädyin sitten lopulta itse ostamaan puvun, sillä toiveella, että saisin osan rahoista takaisin myymällä puvun jälkeenpäin.

Muokattu: , käyttäjä: Poppis-78

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetän omani, koska ei ole todellakaan perinteinen hääpuku. Hintaa sille tulee suht paljon (800€), mutta toisaalta ei ole mitään halpatuotantoa ja on mittatilauksena tehty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetätin Shanghaissa ja puvun hinta-laatu suhteeseen enemmän kuin tyytyväinen :wub: - vaikka kämmäsivätkin (hivenen) värin suhteen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin kokeilla tehdä pukuni itse :)

Suomessa on aika huonot valikoimat lyhyitä pukuja ja netistä en haluaisi lähteä tilailemaan. Hinta on myös yksi syy ja olisihan se nyt hienoa astella alttarille omatekemässä puvussa.

Jouluna on hyvä aika kaivaa ompelukone esiin ja alkaa harjoitukset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostan, sillä teettämiseen niin korkealaatuisesti kuin haluaisin ei mulla ole varaa. Suurimmalta osalta ompelijoita saa hyvin itsetehdyn ja kömpelön näköistä jälkeä. Varmaan ostan yksinkertaisen mallin kalliista merkkipuvusta (tällä hetkellä suunnitelmissa ostaa kerran käytetty Vera Wangin puku). Mauttomia mielestäni ovat halvat koristelut (esim. tekohelmet) hääpuvuissa ja huonolaatuiset, kiiltelevät kankaat. Pukuni tosin täytyy sitten saada istumaan hyvin, joten toivottavasti löytyy ompelija, johon voin luottaa ja jonka työnjälki ei näyttäisi niin kotona ommellulta. Mulle siis laatu niin kankaassa, istuvuudessa kuin työnjäljessä on erittäin tärkeää. Eron todella huomaa kun laittaa päälleen oikein hyvälaatuisen puvun. Häiden jälkeen myyn pukuni eteenpäin. Hyvälaatuisen ja -kuntoisen puvun arvo pysyy paremmin varsinkin kun merkki on tunnettu korkeasta laadustaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vakaa aikomus on vuokrata puku. :) Muuta ei edes kehtaa miettii..

Mitä tarkoittaa tuo "muuta ei edes kehtaa miettiä"? Jos kyseisellä viitataan rahan menoon, voi hääpuvun ostaa vuokrahinnalla -tai jopa halvemmallakin- itselleen. Kaupoilla on alennusmyyntejä, joissa myydään uusia pukuja halvemmalla ja myydään myös vuokrapukuja vuokrauksen hinnalla ja sitten yksityisiltä on mahdollista ostaa. Käytetyn puvun ostaminen kun ei ole sen kummempaa kuin vuokrapuvun käyttäminenkään. Ja sitten ei tartte huolestua siitä, jos sattuukin tipahtamaan esim. punaviiniä puvulle, kun kyseessä on kuitenkin oma puku.

Edit: niin tarkoitin tämän viestini vain siinä mielessä, että jos ei ole sattunut miettimään asiaa tältä kantilta. Itsekin aluksi olin sitä mieltä, että vuokraan puvun, mutta pukujen vuokrahinnat yllättivät korkeudellaan + sillä, että juuri nuo punaviinitahrat eivät kuulu normaaliin likaantumiseen (voi toki ostaa myös vakuutuksen). Päädyin sitten lopulta itse ostamaan puvun, sillä toiveella, että saisin osan rahoista takaisin myymällä puvun jälkeenpäin.

Juu ilman muuta tässä ollaan mietitty noita juttuja. :) Mutta olisi niin helppoa, ettei häiden jälkeen tarvitsisi käydä kauppailemaan/säilyttämään sitä pukua. Itelläni ei oo mitään suurempia prinsessapukutoiveita, joten vuokravalikoima kelpaa hyvin. Mutta nämä ovatkin niin yksilöllisiä juttuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetän puvun, koska saan tällä tavoin juuri sellaisen kuin haluan. :) ja se jää itselleni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin, enkä aijo myydä eteenpäin. Oli senverran halpa, ettei kannata myydä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikomus oli joko vuokrata tai katsella halvemmalla ulkomailta. Toisin kuitenkin kävi kun paikallisen morsiusliikkeen alennusmyynneistä löytyi täydellinen unelma lähes samalla rahalla mitä vuokraamiseen olisi mennyt. Olen puvun suhteen todella ronkeli, joten yllätys oli valtaisa kun se löytyikin niin helposti ja samalla poistui yksi suurimmista häähuolista ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin sen verran halvalla ostopuvun ja ihan täydellisen sellaisen, ettei kannata enää alkaa vuokraamaan. Mutta voi olla, että puvun vielä vuokraan tai myyn eteenpäin. En tiedä vielä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetän pukuni. Kasvavan masun takia puvun ostaminen ei oikein tule kysymykseen, vuokrauksesta puhumattakaan, etenkin kun en halua empire-linjaista. Perjantaina olin juuri sovittamassa keskeneräistä pukua, ja se näytti upealta! :-X Puvun (mekko + 3/4-hihainen bolero) lopullista hintaa en tiedä, mutta kankaat maksoivat 200€:a ja työ luultavasti 350-400€. Eli ei juuri kalliimmaksi tule kuin valmispuvun ostaminen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitus oli ostaa tai teettää, päädyin vuokrapukuun.

Puku oli eka jota sovitin ja kuin tehty päälleni. En miettinyt hetkeäkään pidempään.

Ostohinta olisi ollut 1300eur. Nyt saan haluamani sormuksen ja vähän päälle :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: now4ever

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostan pukuni. Mulle kuuluu vähän perinteisiin, että sitten siihen pukuun yritetään ahtautua kerran vuodessa ja todetaan, että puku on kaapissa ihmeellisesti pienentynyt :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetätän pukuni. Jos sille ei tule käyttöä täyspitkänä, suunnitelmana on pätkäistä se sopivasta kohtaa ja käyttää sitä lyhyempänä cocktail-pukuna myöhemminkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin huudosta pukuni. Puku on jo yksissä häissä käytetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään