Guest EveliinaH

Ostatko, vuokraatko vai teetätkö pukusi?

139 viestiä aiheessa

Minä teetän pukuni. Näin saan omannäköisen ja tismalleen oikean kokoisen puvun. Yritän ehkä myydä puvun eteenpäin häiden jälkeen jos vain raaskin luopua siitä... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toivottavasti en ole vielä vastannut...

Tulen teettämään oman pukuni, jonka myyn sitten häiden jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin puvun, löysin juuri sopivan ja ihanan. Aika simppelin, mutta kuitenkin juhlavan ja hieman erikoisemman. <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin itselleni kerran käytetyn sekä tietysti pesetetyn puvun hintaan 450 e. Sattui olemaan onni matkassa, se oli täysin oikein istuva sekä juuri oikean pituinen helmasta. Sain halvalla ja helposti sen täydellisen puvun itselleni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä olen sitä mieltä että tilaan netin kautta pukuni alle 200 eurolla parin mallin mukaan yhdistettynä omilla väritoivomuksilla ja kaksiosaisena, jotta voin yläosaa käyttää myöhemminkin. Ja ajattelin siis säilyttää pukuni itselläni...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äiti ompelee. Anopin mielestä vuokrattu puku on tosi huono. Ja äitini on joskus ollut hääpukuliikkeessä töissä ja sano kokemuksellaan, että ne on tosi huonoja.. Niitä koko ajan pienennetään ja suurennetaan ja ym ym... ja pestään tosi paljon.. parempi aina itse tehty:D omasta mielestäni:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mä olin jotenkin aina ennen (ennen kuin häitä oikeesti suunniteltiin) ajatellut, että vuokraan pukuni. Mitäpä sitä omalla hääpuvulla tekee, kun ei sitä voi muulloin käyttää kuin sen kerran (kun siis perinteisestä valkoisesta on kyse). Hääsuunnitelmien sitten käynnistyessä aloin kuitenkin miettiä, että josko sittenkin ostaisin puvun omaksi, mutta ehdottomasti käytettynä, koska en nähnyt mitään järjeä pistää pientä omaisuutta pukuun, jota käytän yhden päivän... Taikka jos sattuisinkin löytämään jostakin alemyynnistä mieleisen, niin sen voisin ehkä ostaa jos saan kunnon alennuksen...

No tällä hetkellä suurta päivää hääpukuliikkeen säilytyksessä odottaa UUSI uljas puku, josta sitten maksoin ihan sen täyden hinnan... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei siskot, tilatkaa puku netistä! Sieltä saatte sen HUOMATTAVASTI halvemmalla omaksenne kuin jos vuokraatte! Jos esim. pukuvuokra on 300 egee, niin netistä mekko irtoaa jo reilulla satasella vannehameineen! Laatu on hyvää, puku uusi ja puhdas ja omilla mitoilla tehty!

Itse tein juuri näin, puku alushameineen tuli maksamaan 140 e ja on mieleinen! Mä en olis halunnu vuokrapukua vaan oman, mut en halunnut pistää mekkoon kuitenkaan omaisuutta.

Muokattu: , käyttäjä: annika27

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin jo päättänyt, että teetän puvun kaasolla (teini-iässä tehty diili :rolleyes: ), mutta hän ei lopputyö- ja muilta kiireiltään ehdi tekemään sitä. Olin jo suunnitellut puvun alusta loppuun ja hionut joka yksityiskohdan. Sain kasan puhelinnumeroita kaason tuntemille ompelijoille, mutta päätin kuitenkin käydä sovittamassa liikkeessä pukuja. Jo ensimmäinen sovittamani puku oli todella kaunis ja toinen täydellinen. Se kyllä muistutti paljon suunnittelemaani pukua, mutta oli itse asiassa vielä kauniimpi :lol: Sen sitten ostin omakseni. En vielä tiedä, myynkö pukua edelleen vai säilytänkö sen. Hintava se on, mutta toisaalta laadukas ja juuri sellainen kuin haluan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin ostan korsettiyläosan ja ompelutan anopilla alaosan. Hameeksi kun tulee täysin koristelematon himmeäkiiltoisesta satiinista tms. täyskellohelmainen pitkä, lehmuksenvihreä hame ja alle vanne/tyllialushame, joko musta tai valkoinen. Ylä- ja alaosaa voi käyttää erikseen tai yhdessä myöhemminkin, korsetti saisi olla sellainen, että menisi ihan vaikka bilekäytössä (käytän sen tyyppisiä muutenkin) ja hame vaikka ilman alushametta juhlamekkona.

Toinen vaihtoehto on vuokrapuku. Enkä usko, että ne sen huonompia ovat kuin uudetkaan. Ainakaan Tampereella sijaitseva Morsiuspukugalleria ei vuokraa kuin korkeintaan kolme kertaa pukuja, jonka jälkeen ne myydään omassa Outlet -kaupassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toinen vaihtoehto on vuokrapuku. Enkä usko, että ne sen huonompia ovat kuin uudetkaan. Ainakaan Tampereella sijaitseva Morsiuspukugalleria ei vuokraa kuin korkeintaan kolme kertaa pukuja, jonka jälkeen ne myydään omassa Outlet -kaupassa.

Turussa Sydänkäpy tietääkseni vuokraa vain kaksi kertaa ja sitten myyntiin ja vuokrahinnalla saa omaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kierrella liikkeita, jos hyva tuuri kay niin puvun saattaa saada omaksi 'vuokrahinnalla'. Itse loysin ale-rekista aivan taydellisen puvun, joten paadyin sitten ostamaan sen omaksi, vaikka olin etukateen miettinyt etta vuokraan puvun ettei tuu niin kalliiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Turussa Sydänkäpy tietääkseni vuokraa vain kaksi kertaa ja sitten myyntiin ja vuokrahinnalla saa omaksi.

Vuokrahinnalla sen Morsiusgalleriastakin muistaakseni saa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetätän puvun jonka suunnittelin itse. :) A-linjainen, laahuksellinen over the shoulder mallinen puku helmikirjailuilla ja hintaa tulee korkeintaan 300e. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkotuksena on vuokrata puku. On niin turhauttavaa laittaa monia satoja euroja pukuun, jota käyttää kerran.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli tarkoituksena vuokrata, mutta vuokrahinnat alkoivat kauhistuttaa, joten päätin ostaa puvun itselleni. Ja sitten kenties myydä se häiden jälkeen eteenpäin, jos puku säilyy hyvänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä teetän pukuni, hinnaksi tulee n. 650-700 €. Tuohon summaan siäsltyy kangas (silkkiä) sekä ompelijan työn osuus. Itse olen suunnitellut :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teetän pukuni. Hintaa tulee arviolta n. 500-600e, josta kallein osa on korsetin osuus (reilut 400e). Pukua (lähinnä ehkä juuri korsettia) on tarkoitus käyttää myöhemminkin juhlavaatteena, joten ei tunnu pahalta laittaa ko. summaa siihen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ma teetan pukuni Morsmaikussa josta loytyi aivan taydellinen malli :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä teetän myös pukuni. Olisin halunnut kaksiosaisen juurikin jatkokäytön mahdollistumisen vuoksi, mutta sellainenpa ei teekään vartalolleni oikeutta. Olen keskimääräistä lyhempi, joten jokainen vaakalinja saa mut näyttämään entistä tasapaksummalta ja lyhyemmältä. Sillä ei ole merkitystä millä korkeudella se vaakalinja on. Kävin yhden kaverin kanssa morsiusliikkeissä erilaisia malleja sovittamassa ja sen pohjalta keskusteltiin ompelijan ja em. kaverin kanssa minulle sopivasta mallista. Kolme vaihtoehtoa hahmottelin ja kaason mielipiteen kuultuani tein päätökseni. Ompelijan kanssa on tarkoitus tavata lähiaikoina ja piirtää parempi versio, jonka jälkeen onkin jo kaavojen aika.

Mulla tuo teettäminen on siinäkin mielessä valmispukua parempi vaihtoehto, kun vartalon mittasuhteille on vaikea valmista löytää. Toki niihin tehdään muutoksia, mutta koska budjettikin on rajallinen, niin helpommalla pääsen teettämällä. Halusin myös valmispukuja persoonallisemman puvun, mutta siitä tuleekin aika yksinkertainen ja pelkistetty. Poikkeaa se silti tämän vuoden häämuodista ja se riittäköön. Pääasia, että puvusta tulee mulle hyvin istuva ja mun tyylinen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä teetän myös pukuni. Olisin halunnut kaksiosaisen juurikin jatkokäytön mahdollistumisen vuoksi, mutta sellainenpa ei teekään vartalolleni oikeutta. Olen keskimääräistä lyhempi, joten jokainen vaakalinja saa mut näyttämään entistä tasapaksummalta ja lyhyemmältä. Sillä ei ole merkitystä millä korkeudella se vaakalinja on.

Väittäisin omaan kokemukseeni perustuen, että juuri rinnan alla oleva vaakalinja pidentää lyhyttä naista, kunhan puku vain noin muuten on yksiosainen. Oma pukuni oli siis sekoitus empireä, a-linjaa ja maltillista merenneitohelmaa, ja näytin siinä paljon todellista (= 160 cm) pidemmältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saako netistä tosiaankin tilattua pukuja niin halvalla? Apua! Siis mistä ihmeestä? Meinasin vuokrata, mut jos tosiaan parilla-kolmella sadalla tollasen omaksi jostain bongais...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään