hipsukka2007

Sulhasen pukeutuminen (kuvia)

622 viestiä aiheessa

Meillä sulhanen haluaisi teettää itselleen mustan puvun häihin, mikä onkin järkevää, koska olisi myöhemminkin käyttöä. Puvun kanssa hän ajatteli vain kravattia ja juhlapaitaa, mutta tässä aion kyllä sen verran vääntää kättä, että haluan miehelle liivin ja plastronin. Mielestäni asu olisi siten juhlavampi, mutta ei liian jäykkä meidän bilehäihin. Bestmanilla on teettänyt omiin häihinsä harmaan puvun, joten hän käyttänee sitä, samanlaiset liivit pojille voisi kyllä hommata. Mies totesi minulle, että mitä se minua niin paljon kiinnostaa, mitä hän laittaa päälleen, kun itse ei ole mun pukua edes nähnyt. Niin, kyllä se vaan kiinnostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies myös osti puvun, koska sille on käyttöä töissä ja juhlissa myöhemmin. Puku on kapealinjainen, tummansininen ja todella kaunis! Seuraksi tulee valkoinen paita, rusetti(ehkä palloa/ruutua) ja ruskeat juhlakengät, valkoinen taskuliina ja keltainen neilikka vieheenä. Juhlien tavoitteena on olla ihanan lempeät ja rennot ja minun lyhyeen pitsipukuun miehen puku sopii täydellisesti.

Mies on niiiiiin komea puvussaan <3 (vaikka helkutin kallishan se puku oli..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kuulostaa tosi juhlavalta ja kivalta :)

Meillä sulhanen osti uuden aivan tummanharmaan puvun, lisäksi vuokrattiin purppuran värinen plastron, musta - tummansininen liivi ja valkoinen smokkipaita. Tuli kyllä todella tyylikäs sulhanen jos ei kaikkien etikettien mukainen ehkä, mutta ihanan juhlava. Liivi oli paras, sillä illalla kun häm heitti takin pois, näytti yhä todella hyvältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hakusessa sellainen 30-40 (?) luvun "talonpoikaistyyli". Suorat housut, kauluspaita, liivi, rusetti, henkselit... Maanläheisiä värejä ja tehosteena syyshäihin jotain kirkkaan oranssia. :-X Bestmaneille ja sormuspojalle samaa tyyliä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhaselle tulee musta Tiger of Swedenin puku, jonka ostimme viime kevään Hulluilta päiviltä. Alle tulee valkoinen paita.

Bestmaneille annetaan ohje pukeutua mustaan/tummaan pukuun ja valkoiseen paitaan.

 

Hankin Love me do -messuilta gTien mirrit ja taskuliinat sulhaselle ja bestmaneille. Messuilla rusetit olivat hintaan 45€/kpl, joten säästöä kertyi aikalailla vrt. normaalihinta 80€/kpl. 

Sulhaselle: http://gtie.com/en/products/neckwear-collection/tom-sober-poet?id=296

Bestman A: http://gtie.com/en/products/neckwear-collection/tom-sober-poet?id=7

Bestman T: http://gtie.com/en/products/neckwear-collection/tom-sober-poet?id=43

 

Kaikille kolmelle tulee mustat nahkaiset taskuliinat: http://gtie.com/en/products/1516-aw/raw?id=270

 

Koska mirrit ja liinat ovat tummat, kaikille kolmelle tulee myös kultahehkusta tehdyt vieheet tuomaan hieman väriä.

Jäätävän iso kuva spoilerin taakse:

Spoiler

ho-real-wedding-garden-colorful-relaxed-

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen
linkit kuntoon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehellä oli Stockan oman malliston puku ja mittatilauspaita (Grouponin diili). Violetti kraka (erikoinen solmu), violetit sukat ja neilikkaviehe. Bm ja seremoniamestari saivat samat asusteet (ukot olivat erilaiset), puvut ym olivat omat.

 

Testisolmu

20140609_233137_zpsd29685c1.jpg

 

Pukua ja viehettä

0711147_zps22b8cff1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: manaljah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko sulhaselle smokin kanssa liian arkinen rusetti? Ja voiko smokin ja rusetin kanssa olla liivi, vai pitääkö olla vyöliivi? Vai kuuluuko sulhasella olla häissä solmuke smokin kanssa...? Nämä asiat siis mietityttää.. Kiitos vastauksesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko sulhaselle smokin kanssa liian arkinen rusetti? Ja voiko smokin ja rusetin kanssa olla liivi, vai pitääkö olla vyöliivi? Vai kuuluuko sulhasella olla häissä solmuke smokin kanssa...? Nämä asiat siis mietityttää.. Kiitos vastauksesta.

 

Siis…? Solmuke on rusetin toinen nimi? 

 

Smokki, (musta) liivi ja rusetti on hyvä yhdistelmä. Itse vierastan smokkia koska se on iltapuku (ja koska minä olen puristi), mutta jos se on hääparin mielestä sopiva asukokonaisuus niin parin puristin nikottelu tuskin kiinnostaa sen kummemmin. Etiketin mukaanhan smokkia käytetään vasta 18:00 jälkeen alkavissa tilaisuuksissa, sitä ennen samantasoinen vaate on lounaspuku. 

 

Ja mun puristihöpinöistäni ei kannata ajatella että näin ei saisi tehdä. Etiketti sanoo tiukkojakin ohjeita mutta kalenterin vuosiluku antaa vapauksia. Täältä voi lukea kuitenkin smokkietiketistä.

 

- - -

 

Itse tulee todennäköisesti pukeuduttua sakettiin. Luonnollinen valinta kaltaiselleni pukeutumispuristille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee tämä:

 

 640xa.png

 

Tosin mustalla liivillä ja teemavärisellä ascot-liinalla.

 

Osaako joku miesten pukeutumista paremmin tunteva kertoa, mikä pukutyyppi on kuvassa? Meidän parisuhteessa vallitsee tällä hetkellä konsensus "öö, joku sekamuoto, kai tuota voi käyttää mustana pukuna". Googlesta päätellen Wilvorstin Tziacco-mallisto olisi modernisoituja frakkeja, ja tuntuvat markkinoivan näitä lähinnä häitä ajatellen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku miesten pukeutumista paremmin tunteva kertoa, mikä pukutyyppi on kuvassa? Meidän parisuhteessa vallitsee tällä hetkellä konsensus "öö, joku sekamuoto, kai tuota voi käyttää mustana pukuna". Googlesta päätellen Wilvorstin Tziacco-mallisto olisi modernisoituja frakkeja, ja tuntuvat markkinoivan näitä lähinnä häitä ajatellen.

Ei tuo ole mikään. Erittäin hyvä asu omiin häihin, mutta katsoisin aika pitkään jos johonkin mun juhliini joku tulisi moisessa asussa. Vähän turhan keikarimainen ja etiketinvastainen rivivieraalle juhliin ja toisaalta ylipukeutunut monessa tilanteessa.

Jos siis ymmärsin kysymyksesi oikein että mitä muuta käyttöä tuolle voi häiden jälkeen keksiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Ei tuo ole mikään. Erittäin hyvä asu omiin häihin, mutta katsoisin aika pitkään jos johonkin mun juhliini joku tulisi moisessa asussa. Vähän turhan keikarimainen ja etiketinvastainen rivivieraalle juhliin ja toisaalta ylipukeutunut monessa tilanteessa.

Jos siis ymmärsin kysymyksesi oikein että mitä muuta käyttöä tuolle voi häiden jälkeen keksiä.

 

 

Jotain tälläistä epäilinkin. Aion siis jättää mielipiteesi täysin huomiotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

 

Ei tuo ole mikään. Erittäin hyvä asu omiin häihin, mutta katsoisin aika pitkään jos johonkin mun juhliini joku tulisi moisessa asussa. Vähän turhan keikarimainen ja etiketinvastainen rivivieraalle juhliin ja toisaalta ylipukeutunut monessa tilanteessa.

Jos siis ymmärsin kysymyksesi oikein että mitä muuta käyttöä tuolle voi häiden jälkeen keksiä.

 

 

Jotain tälläistä epäilinkin. Aion siis jättää mielipiteesi täysin huomiotta.

 

 

Jep, mun juttujani lukiessa kannattaa miettiä että mä pohdin tuossa talvella ennen häihin lähtöä kahden eri valkoisen kauluspaidan välillä koska niiden kauluksen leikkaus oli eri levyinen.

Itse en ikimaailmassa pistäisi tuota takkia päälleni, mutta toisaalta eipä me olla keskenämme häitä suunnitelemassakaan. Jos tuo on miehesi näköinen asu ja miehesi tuntee olonsa hyväksi siinä, on pukeutumisen tärkein aspekti saavutettu. Muhun kannattaa siis ihan oikeasti suhtautua etikettipuristina joka paheksuu jopa button down-paitaa puvun kanssa, vaikka tuhannesta ihmisestä ei satunnaisotannalla todennäköisesti löydy toista jota se häiritsisi.

Etikettineuvoja siis annan mielelläni kunhan ne osataan asettaa oikeaan arvoonsa :)   

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Osaako joku miesten pukeutumista paremmin tunteva kertoa, mikä pukutyyppi on kuvassa? Meidän parisuhteessa vallitsee tällä hetkellä konsensus "öö, joku sekamuoto, kai tuota voi käyttää mustana pukuna". Googlesta päätellen Wilvorstin Tziacco-mallisto olisi modernisoituja frakkeja, ja tuntuvat markkinoivan näitä lähinnä häitä ajatellen.

Ei tuo ole mikään. Erittäin hyvä asu omiin häihin, mutta katsoisin aika pitkään jos johonkin mun juhliini joku tulisi moisessa asussa. Vähän turhan keikarimainen ja etiketinvastainen rivivieraalle juhliin ja toisaalta ylipukeutunut monessa tilanteessa.

Jos siis ymmärsin kysymyksesi oikein että mitä muuta käyttöä tuolle voi häiden jälkeen keksiä.

 

 

Minä katsoisin kanssa kyllä suht pitkään, mutta ihan toisesta syystä! Katsoisin, että vau, onpas kivan erikoinen ja "fresh" takki!! :)

 

Mielikuvitus ei riitä kuvittelemaan, miltä se näyttäisi ilman liiviä ja plastronia, että tulisiko siitä sopivampi vieraan asu niin? Ja nillittääkö joku sen(kin) takia, että kun se ei mene kiinni? (Ja jos 1/10000sta nillittää, niin mikä väli)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos kannustavasta kommentista! Kylläpä se takki tosiaan vaatii liivin ihan sen takia, että on auki, mutta mustalla liivillä kokonaisuus on hillitympi ja vähemmän sulhasmaisempi. Sanoinkin jo miehelle, että hommaan itselleni sitten jatkokäyttöön yhtä eeppisen vierasasun (:

 

Itse en ikimaailmassa pistäisi tuota takkia päälleni, mutta toisaalta eipä me olla keskenämme häitä suunnitelemassakaan.

 

 

... Jäin ihan miettimään, että tuolla morsiuspukujen puolella morsiamet ei muuten juurikaan kommentoi toisten pukuja tuohon sävyyn, vaikka saattaisivat ajatellakin jotain vastaavaa:P Ja naisia ajoittain moititaan ilkeilystä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Itse en ikimaailmassa pistäisi tuota takkia päälleni, mutta toisaalta eipä me olla keskenämme häitä suunnitelemassakaan.

 

 

... Jäin ihan miettimään, että tuolla morsiuspukujen puolella morsiamet ei muuten juurikaan kommentoi toisten pukuja tuohon sävyyn, vaikka saattaisivat ajatellakin jotain vastaavaa:P Ja naisia ajoittain moititaan ilkeilystä?

 

 

Mistäs sä nyt tässä ilkeilyä löydät? Siis ihan vilpittömästi kysyn. Siellä kun ei ole yhtään sellaista. Seuraava lause oli "Jos tuo on miehesi näköinen asu ja miehesi tuntee olonsa hyväksi siinä, on pukeutumisen tärkein aspekti saavutettu", josta nyt viimeistään pitäisi käydä ilmi että tuo on kaikkea muuta kuin mun näköiseni asu ja mä en tuntisi oloani hyväksi siinä. Teidän häänne, teidän pukuvalintanne. Johan sen olen monesti sanonut että toimikaa mikä teistä tuntuu parhaalta älkääkä kuunnelko mua. 

 

Vai onko tämä ilkeily siinä että tuo ei ole tumman puvun korvike? Siinä seison edelleen sanojeni takana. Miettikää siltä kantilta että ette ehtisi tuota saamaankaan ja sulhanen olisi ihan tummassa puvussa ja joku vieras tulisi tuollaisessa juhliin. Tai vaihtoehtoisesti mihin tahansa juhliin missä juhlakalu on tummassa puvussa. Siinä vieras siirtää huomiota juhlakalusta itseensä pukeutumisellaan, joka on vähän niiku kaikkien etikettisääntöjen vastaista. Sitäpaitsi, sinä kysyit itse asiasta, minä vastasin. Olen toki pahoillani jos vastaukseni ei miellyttänyt, mutta ei tuo silti muutu siinä tummaksi puvuksi eikä sen käyttö suotavaksi. Ainoana tummana pukuna sitä ei siis todellakaan voi käyttää jos ei halua loukata ihmisiä pukeutumisellaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^huhhu kylläpä siinä on kierroksia (: Pointti tuli jo selväksi ekasta viestistä! Menee OT:ksi, mutta tosiaan ei kukaan käy tuolla "kuvia naikkareiden hääpuvuista", huutelemassa, että "itse en ikimaailmasa pistäisi tuota kolttua päälleni!".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^huhhu kylläpä siinä on kierroksia (: Pointti tuli jo selväksi ekasta viestistä! Menee OT:ksi, mutta tosiaan ei kukaan käy tuolla "kuvia naikkareiden hääpuvuista", huutelemassa, että "itse en ikimaailmasa pistäisi tuota kolttua päälleni!".

Ja minä en ymmärrä mikä siinä nyt on ilkeilyä. Ihmisille sopivat erilaiset asut, ihmiset viihtyvät erilaisissa asuissa? Monesti todennut että jos tuo on sulhasesi näköinen asu ja jos hän siinä viihtyy, se on mitä parhain hääasu. Minä en sitä päälleni pistäisi mutta en minä ole sinun sulhasesikaan, joten mun mielipiteeni siitä kuinka hyvä asu tuo on itselle, on aika toissijainen.

Sen lisäksi tieto siitä, etten itse käyttäisi moista, on aika olennainen kun kommentoin teidän häidenne pukeutumista. Se auttaa asettamaan sanomiseni oikeaan kontekstiin kun puhutaan etiketistä. Tuo ei sovi perinteisemmän henkilön päälle, perinteisempi henkilö viihtyy siinä aivan yhtä hyvin kuin sulhasesi viihtyisi minun normaalissa vaatetuksessani. Tärkeintä miehen pukeutumisessa on se pukeutumisen tuoma olo ja itsevarmuus, vaatteiden pitää näyttää omaan silmään hyvältä ja tuntua päällä hyvältä. Jos näin ei ole, puku on syytä kierrättää mahdollisimman nopeasti ettei sitä joudu enää käyttämään. 

Ei ihan oikeasti kannata loukkaantua jokaisesta asiasta jonka pystyy pahalla tahdolla tulkitsemaan ehkä hieman negatiiviseksi. Elämä on ihan älyttömän raskasta jos joka jutusta on pakko pahoittaa mielensä. 

Toki olen pahoillani jos sinua loukkasin, mutta kun tuossa ei ollut puolta tavua tarkoitettu loukkaamaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Rauha, rauha, loukkaantuminen tai mielenpahoittaminen oli kaukana täällä päässä (: Kunhan nostin tuon yhden hupsun kommentin. Mitenkä oma mielipahasi jaksaa, kun noin monisanaisesti tunsit tarvetta puolustella vastaustasi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hellu liikuntarajoitteisena pitää mukavuutta ja helppoutta tärkeimpänä asiana vaatteissa ja saa inhoreaktioita raskaista puvuntakeista ja kuristavista solmioista, mutta haluaa kuitenkin pukeutua näyttävästi. Olemme nyt miettineet hänelle koristeellista pitkää tunikaa, esimerkiksi intialaishenkistä kurtaa kirjaillulla kauluksella, ja tietenkin sävy sävyyn minun mekkoni kanssa. :) Nyt pitäisi vain osata päättää, mikä parista tusinasta vaihtoehdosta on se oikea. 

Alla pari esimerkkiä:

12185.jpg&h=800&q=90&cp=true

11905.jpg&h=800&q=90&cp=true

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä miehelle tulee musta smokki, shampanjanvärinen liivi "kultaisihkoilla" kiehkuroilla, ja kultainen plastron. Periaatteessa smokin kanssa kai perinteisesti pitäisi pitää rusettia, mutta me ei hirveästi ruseteista välitetä. Plastron näyttää molempien mielestä juhlavammalta :) Myyjä kyllä yritti kovasti ehdotella miehelle sakettia, joka ilmeisesti on perinteisempi hääasu :lol: Mies ei kuitenkaan tunne oloonsa kotoisaksi pitkässä takissa, ja kun hän ei ole erityisen pitkäkään niin se näyttää minustakin vähän hassulta :D Ja juhlamme alkavat todennäköisesti siinä 18 maissa, joten aika hyvin smokki sopii etikettiin.

Minusta kannattaa omiin juhliin laittaa missä ikinä tuntee olonsa komeaksi/kauniiksi ja hyväksi. Toisten juhlissa täytyy ehkä sitten enemmän miettiä etikettejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 21. toukokuuta 2016 at 18.15, Angelycon said:

Meillä miehelle tulee musta smokki, shampanjanvärinen liivi "kultaisihkoilla" kiehkuroilla, ja kultainen plastron. Periaatteessa smokin kanssa kai perinteisesti pitäisi pitää rusettia, mutta me ei hirveästi ruseteista välitetä. Plastron näyttää molempien mielestä juhlavammalta :) Myyjä kyllä yritti kovasti ehdotella miehelle sakettia, joka ilmeisesti on perinteisempi hääasu :lol: Mies ei kuitenkaan tunne oloonsa kotoisaksi pitkässä takissa, ja kun hän ei ole erityisen pitkäkään niin se näyttää minustakin vähän hassulta :D Ja juhlamme alkavat todennäköisesti siinä 18 maissa, joten aika hyvin smokki sopii etikettiin.

Minusta kannattaa omiin juhliin laittaa missä ikinä tuntee olonsa komeaksi/kauniiksi ja hyväksi. Toisten juhlissa täytyy ehkä sitten enemmän miettiä etikettejä.

Juuri näin. Aivan se ja sama alkavatko juhlanne kuudelta vaiko jopa ennen, omana hääpäivänä mies saa pukea ihan mitä haluaa. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 19.6.2016 at 02.36, mvs said:

Juuri näin. Aivan se ja sama alkavatko juhlanne kuudelta vaiko jopa ennen, omana hääpäivänä mies saa pukea ihan mitä haluaa. 

Minä laitan mustan puvun, kunniamerkit rintaan ja rusetin kaulaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään