Pipana

Hääpukuja raskaana olevalle?

65 viestiä aiheessa

Niin :) ja piti vielä sanomani että puvun korjaus vasta vikalla viikolla ennen häitä, viimeinen sovituskin pari päivää ennen h-hetkeä. Varsinkin tuossa 5-6 kuukauden tienoilla vyötäronympärys saattaa kasvaa senttejä viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
- - - Eivät ole sellaisia perinteisiä telttamalleja vaan noissa vois näyttää ihan hyvältä! Olen sitäkin ihmetellyt miksi useimmissa äitiyshääpuvuissa on hihat tai paksut olkaimet.. miksi???  :-? Ikäänkuin pitäisi peittää mahdollisimman paljon. Koristeita on myös aivan naurettavan vähän. Olis jollekkin hyvä bisnes tehdä hienoja äitiyshääpukuja!

Itselleni tuli mieleen, että leveät olkaimet / hihat tukevat paremmin yläosaa, jos rintavarustus on kovasti suurentunut. Iso masukin voi "vetää" puvun etuosaa sen verran, että tukeva yläosa saattaa tuntua mukavammalta. Itse voisin kuvitella, että ihan pelkät naruolkaimet saattaisivat olla melko epämukavat, jos rintaosa ja vatsa vetävät pukua alaspäin.

Yksi syy voi toki olla sekin, että ainakin jotkut puvut saattavat näyttää tasapainoisemmilta, jos ison vatsaosan vastapainoksi on yläosassakin hieman enemmän kangasta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itselleni tuli mieleen, että leveät olkaimet / hihat tukevat paremmin yläosaa, jos rintavarustus on kovasti suurentunut. Iso masukin voi "vetää" puvun etuosaa sen verran, että tukeva yläosa saattaa tuntua mukavammalta. Itse voisin kuvitella, että ihan pelkät naruolkaimet saattaisivat olla melko epämukavat, jos rintaosa ja vatsa vetävät pukua alaspäin.

Yksi syy voi toki olla sekin, että ainakin jotkut puvut saattavat näyttää tasapainoisemmilta, jos ison vatsaosan vastapainoksi on yläosassakin hieman enemmän kangasta. :)

Mä uskon mieluummin salaliittoon odottavia äitejä vastaan ;D Siksi en halua laittaa äitiyshousujakaan, kun ne kuuluu siihen samaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*nosto*

Missäköhän vaiheessa puvun uskaltaisi ostaa tai teettää, kun ei ole tulevan masun koosta mitään hajua? Masun kanssa alttarille astelleet, oletteko odottaneet ihan likelle häitä ennen pukupäätöksiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kanssa ehdin ostaa hääpukuni jo kesäkuussa ja nyt tammikuussa olisi häät.. yllättäen raskausviikkoja ehtii kertyä siihen mennessä se 26 ja hääpuku ei enää nytkään mahdu päälle.. :-[

Onko kukaan vienyt pukuaan "suurennettavaksi" masun kohdalta? Mietin että miltähän se näyttää  :)

Jos siihen sais jotkut nätit satiinikiilat tms.. ettei tarvi ihan vaaleanpunaista joustoresoria laittaa ;D

Pukuni on just tyköistuva sincerity 3084..

Tuli vähän yllätyksenä...iloisena tosin :-X:):-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla alkaa olemaan hätä tämän asian kanssa, viikkoja häissä on n.15.

Ja kolmas raskaus, eli masusta ei yhtään tiedä millaiseksi muotoutuu siihen mennessä.

Olen suunnitellut korsettipukua jossa takana nyörit,

mutta kuinka monta numeroa isompi puvun pitäisi olla kuin normaalisti?

Jos siis yrittää olla tarkoituksella lihottamatta itseään ihan älyttömästi ::)

Tuo Mii:n laittama Parisette:n puku on kyllä kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

620.jpg

bc20alg.jpg

Nixallahan on äitiyshääpukuja, mut mun mielestä noi laskokset tekee niistä mummomaisia telttoja

NI06-452-350x250.jpg

Meille tuli toi onni niin nopeasti et laskettu aika onkin jo 3 kk ennen kaasoilua. Se on tosin aika hankalaa kun ei tiedä yhtään minkä kokoinen sitä on synnytyksen jälkeen. Rinnat nyt ainakin on maitoa pullollaan. Tietty vois taktikoida ja ostaa jonku mekon missä on korsetti yläosa, jossa olis löysäämisvaraa. Nyt niitä pukuja olis niin paljon kaupoissa, mut omista häistä jäi sellanen kokemus et keväällä niitä on paljon vähemmän vaikka luulis just toisinpäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edelleen kaunein on mielestäni tuo Mii:n laittama Parisette:n puku :-X

Mutta sitä en itse löytänyt.

Vaan tulin kertomaan,

että suosittelen kun käytte sovittamassa häämekkoja,

niin kokeilkaa myös tuollaista empire-linjaista.

Vaikkei se olisi alunperin yhtään omaan mieleen.

Kävin meinaan tänään sovittelemassa mekkoja,

ja vaikka viikkoja vasta kohta 9 niin masu näkyy jo ja tuntuu ::)

Empire-linjaista jännitin, mutta ajattelin kuitenkin sovittaa...

ja se oli malliltaan todella kiva, hoikistava ja kaunis.

Ei yhtään niin kaapumainen kuin olisin kuvitellut,

ja sinne mahtuu enemmänkin mahaa eikä tarvitse enää jännittää mahtuuko puku vai ei :)

Suosittelen siis, että kokeilkaa rohkeasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kivat ketjun löysin. Itse tosiaan myös häissä sitten raskaana. Kun viimein oli ensimmäinen mittojen otto ompelijallakin niin oli vähän suunnitelmat muuttunut: Olin viikolla 9 raskaana ja saanut juuri tietää tulokkaita olevan kaksi. :) Päätettiin sitten tuolloin marraskuussa (häät helmikuussa) lykätä puvun tekoa lähemmäksi häitä jotta istuu varmasti. Ensimmäiset mitat otettiin vasta vuoden vaihteessa ja kahden viikon päästä puku on valmis. Masu on todella valtava vaikka viikkoja nyt vasta 17! Siis oikeasti suurin osa luule mun odottavan viimeisillään yhtä lasta ja kauhistuvat kun kuulevat ettei olla edes puolessa välissä kahta. :D Tilaani ei yritetä mitenkään peitellä vaan se näkyy kyllä todella selkeästi. Rinnan alle tehtiin leikkaus josta masulle rypytys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tuli tällainen puku. Masu mahtuu hyvin, vaikka olen viikolla 21 raskaana. Minulle tulossa vain yksi vauva...

Tosiasiassa moni noista raskausajan puvuista on tehty isommille masuille. Näillä viikoilla kun vauvamaha ei todellisuudessa ole vielä navan yläpuolella. Toki sitä turvotusta voi olla yläpuolellakin napaa. Itse sovittelin noin yhtä kokoa suurempia pukuja, ettei tunnu tukalalta.

Mutta siis vyötäröä haluavat: sen saa tosi hyvin esiin esim. korsettimallisella yläosalla ja isommalla hameosalla (joka siis peittää sopivasti masua). Myös yksiosaiset puvut käyvät, joissa on esim. jotain vedosta vyötärön kohdalla.

Vetoketjupukua ei kannata ainakaan kovin aikaisessa vaiheessa ostaa, nauhoitus antaa paljon paremman säätömahdollisuuden. Suurimpaan osaan yläosia (jos on kaksioisainen puku) voi vetoketjun tilalle vaihtaa nauhoituksen selkäosaan.

Jos vain hermot kestää, siirrä puvun ostamista noin kuukautta ennen häitä. Korjauksia voi tehdä vielä muutamaa viikkoa aiemmin.

Myös käytetyistä uudelleen myytävistä puvuista löytää tosi kivoja malleja.

67058_1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu vähän ruumiinrakenteesta. Mulla on pömppömaha ja vatsa alkoi suurenemaan heti ylhäältä asti  ;D. On se tietenkin noussut nyt ylemmäs, mutta lähinnä pienentynyt alhaalta ja ylhäältä ollut melkein koko ajan samanlainen. Mulle ei tuollainen vedos-yläosa olisi sopinut edes ennen raskautta kun se korostaa pömppövatsaa. Siroimmalta ja naisellisimmalta näytän tuollaisessa babydoll-mallisessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Riippuu vähän ruumiinrakenteesta. Mulla on pömppömaha ja vatsa alkoi suurenemaan heti ylhäältä asti  ;D. On se tietenkin noussut nyt ylemmäs, mutta lähinnä pienentynyt alhaalta ja ylhäältä ollut melkein koko ajan samanlainen. Mulle ei tuollainen vedos-yläosa olisi sopinut edes ennen raskautta kun se korostaa pömppövatsaa. Siroimmalta ja naisellisimmalta näytän tuollaisessa babydoll-mallisessa.

Samalla tavalla mullakin kävi, koska eihän se jo olemassa oleva mihinkään haihdu sen "alavatsaan" tulevan vauvamasun myötä vaan työntyy esim. juuri ylöspäin (toisilla kuulemma sivulle). Uskallan kuitenkin käyttää korsettimaista yläosaa juuri siksi, että fyysisesti se vauva ei ole vielä mun viikoilla (21) niin korkealla. En tietenkään kiristä mitenkään megalujalle nauhoitusta.

Empire-linjaiset puvut saivat mut näyttämään ihan norsulta ;D  Ja niin turhamainen olen, että kun kerran elämässäni (ainakin tällä erää) olen menossa naimisiin, niin halusin kuitenkin saada itselleni vielä nyt vyötärön näkyviin. Melkein koko hääväki kyllä siis tietää vauvan odotuksesta, eli vieraiden takia ei tarttis mitään toimenpiteitä tehdä.

Ja hei, jotain tosi positiivistäkin: rinnat ovat nyt odotusaikana paljon muhkeammat, joten yläosa näyttää entistä paremmalta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin loppujen lopuksi juuri sen puvun, jonka halusin. Häissä siis rv 24+4 ja masua oli jonkin verran. Puvun taakse tehtiin nyörit, niin sitä saatiin suurennettua masun mukaan. Toimi todella hyvin, eikä edes näkynyt, että olen raskaana (vaikka sitä ei yritettykään peittää).  Tuossa vielä kuva viikkoa ennen häitä:

puku4.jpg?t=1171790018

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpas tätä... hääpäivä lähestyy ja silloin rv 25 :)

Kaasoni on onneksi luvannut ommella puvun, se viimeistellään vasta pari viikkoa ennen häitä. Toinen lapsi tulossa ja raskaus näkyy kyllä paljon aikaisemmin - vaikka välissä on 13 vuotta  ::)

Tässä yksi kauneimmista äitiysmalleista, mitä netistä löysin. Ikävä kyllä emme keksineet mitään kaunista tapaa lisätä siihen olkaimia (kasvanutta rintavarustusta ei raahata alttarille ilman henkseleitä  ;D ), joten oma pukuni näyttää kyllä aivan joltain muulta... voin laittaa siitä kuvia jahka saadaan sovituskuntoon.

Olisi kiva kuulla muista tämän kesän morsiamista, miten raskaus vaikuttaa hääsuunnitelmiinne?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olin jo mielessäni päätynyt hankkimaan empire-linjaisen puvun, mulla tulee olemaan hääpäivänä raskausviikkoja jotain 25 ja masu entisten raskauksien perusteella jo ihan valtava... Kiersin Helsingin eri liikkeitä tässä joku päivä ja sain TODELLA erilaisia näkemyksiä myyjiltä sen suhteen millainen puku menee ison masun kanssa. Jonkun mielestä ainoa vaihtoehto on mittatilauspuku, jonkun toisen mielestä tosiaan ainoastaan empire-puvut....kunnes tulin käyneeksi Meslewissä. Nyt täytyy kyllä kehua että sieltä sai aivan loistavaa palvelua paikan omistajalta, hänen mielestään melkein mikä tahansa puvuista on mahdollinen kun vain otetaan tarpeeksi iso koko, jonka ompelija sitten pienentää lähellä häitä sopivaksi. Niinpä mulle tulee nyt aivan ihana ylhäältä tyköistuva ja alhaalta leveä unelmahame, josta ei nyt näy kasvanut masu ollenkaan. Tietty hääpäivänä masu jo jotenkin näkyy - ja saakin näkyä, mutta hame ei tule missään nimessä olemaan äitiysmekko vaan mallinsa säilyttävä hääpuku.

Olen niin onnellinen kun saan  sittenkin unelmieni puvun :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen häissäni toukokuussa raskaana viikolla 29 ja tilasin puvun täältä: http://www.tiffanyrose.com/

Palvelu oli tosi hyvää, sain sähköpostikyselyihini vastaukset melkein saman tien jopa viikonloppuna. Tilasin puvun maanantai-iltana ja puku oli postista noudettavissa perjantaina. Puku oli just sopiva, vaatii vaan vähän isompaa mahaa mitä mulla oli puvun saapuessa mutta sehän toki järjestyy luonnollisesti :D Eikä hintakaan päätä huimannut, tosin puvussa ei ole kuin kaksi kerrosta kangasta joten tietenkään ei voi maksaa samaa kuin joku monikerroksinen tyllihelmainen. Puku on mun mielestä silti aikasta kaunis!

Suomen Pukuvuokraamosta Helsingistä löytyy muutama myytävä/vuokrattava malli raskaana oleville, sain sieltäkin hyvää palvelua mutta en tykännyt valkoisten pukujen keltaisesta sävystä. Stockmannin hääpalvelussa oli myöskin tosi hyvä palvelu ja ihanat myyjät, siellä olisi tehty normipuvusta nyörien ja mahdollisten korjausompeluiden avulla just sopiva. Päädyin sitten kuitenkin tiffanyrosen simppeliin pukuun kun en kauheasti perusta mistään vannehameista ja tyllikerroksista. Morsmaikussa Helsingissä olisi saanut teetettyä varmasti tosi kauniin puvun jos olisi ollut ajoissa liikenteessä mutta sielläkin olisi ainakin mulla menty reilusti yli suunnitellun budjetin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt se tilanne, että häiden aikaan rv 26. Esikoista odottelen, joten ei mitään tietoa miten tuo masu rupeaa kasvamaan..

Mulla hiukan nolo tilanne. Teetin hääpuvun ompelijalla ja se on nyt viimeistelyä vaille valmis. Nyt sainkin tietää olevani raskaana :rolleyes: En tiedä onnistuuko muutosten tekeminen pukuun, luulen että joudutaan tekemään uusi puku.. Mutta ei se mitään, on tämä niin iso ihme meille :)

Enkä tosiaan pidä itseäni tylsimyksenä. Mun mielestä on ihanaa olla raskaana ja mennä naimisiin. Jos hääsuunnitelmat eivät olisi näin pitkällä, häitä ehkä siirrettäisiin ihan sen takia kun ei voi tietää miten voin raskauden aikana.

Ihanaa odotusaikaa masunkasvattajille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin ivoryn pitkän Oyster Gownin: http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/OYSI.html ja tykkään kovasti. Sen paremmin se istuu mitä enemmän maha kasvaa, ei noita ihan alkuraskauteen ole tarkoitettukaan.

Olen 172 cm ja ainoa miinus että kengissä voi olla max. muutama cm korkoa, muuten jää liian lyhyeksi. Tosin en muutenkaan aikonut laittaa korkeita korkoja että mua se ei haittaa, mutta ainakaan tota pitkää oysteria en kovin paljoa mua pidemmälle suosittele. Tilasin koon 10-12 ja normaalisti olen kokoa 36-38, mutta rinnanympäryksen mittausohjeilla tulin siihen tulokseen että 8-10 olis ollu liian pieni. Oyster on joustavaa kangasta, mutta noiden silkkipukujen kanssa se on tarkempaa että rinnanympärys menee oikein.

Kurssi tosiaan alhainen, multa meni postikuluineen alle 310 e vaikka tuolla sivuilla oysterin hinta 323 e ilman postikuluja. Maksoin visalla, siitä vaan lisätään shopping bagiin valittu koko ja puku ja sitten se pyytää maksutiedot, hyvät ohjeet siellä on. Tilatessa näkee puntina mikä summa veloitetaan ja sitten oma pankki/luottokunta veloittaa kurssin mukaisen summan visalta. Vähän muakin jännitti kun en ollut aiemmin tilannu ulkomailta visalla mitään mutta hyvin se meni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika hiljainen on ollut tämä keju kevän ajan. Täällä kanssa yllätys raskaus ja häät syyskuun alussa. Ajatukset puvun suhteen olivat hyvin selvät, mutta nyt kaikki menee uusiksi. Hieman jopa harmittaa, vaikka iloinen asian puolesta olen näin muuten. Meillä kyseessä toinen lapsi, mutta viime kerrasta on jo aika, etten muista kuinka pian ryhdyin pyöristymään.

Haluaisin puvun olevan ei mammamainen, sillä viime kerrasta muistan etten kokenut sitä valasta muistuttavaa olemustani mitenkään hehkeäksi. Siis mielummin tyyliltään ei raskautta korostava. Kiva olisi kuulla muiden saman tapaisessa tilassa olevien morsioiden kokemuksista ja puku löydöistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä viime viikolta kuvia mun teetetystä puvustani joka ensi viikolla pääsee tositoimiin... silloin viikkoja 32+3

puku on silkkiä... ja vaikkei se nyt välttämättä olekkaan "the puku" mutta silti omasta mielestä kaunis ja hyvä päällä

Kyltitpukumuuta003_450x600-1.jpgKyltitpukumuuta006_450x600-1.jpg

KopioKyltitpukumuuta002_450x600-1.jpgKyltitpukumuuta004_450x600-1.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Lap-81

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa hirvee hääpukuressi :angry:

Löysin ja ostin unelmieni puvun, joka on nyt aivan liian pienenä kaapissa. Parin ammattilaisen kanssa ollaan päädytty siihen ettei sitä kannata korjailla. Voi mennä vaan pilalle...

Eli mistä löytäisin (mielellään Tampereen lähistöltä) itselle hääpuvun joka mahtuu isoon mahaan? Häät on syyskuun puolessa välissä ja silloin raskausviikkoja jotain 26. Ja mun maha on jo nyt normaalia isompi... Haluisin aika edullisen puvun, koska tosiaan kaapissa jo yks on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

juup... näinhän siinä käy kun varautuu ajoissa ja ostaa puvun valmiiksi vuoden etukätee... raskaustesti positiivinen häät heinäkuussa jolloin RV24 ja kaapissa tämä...

vetoketjun vaihdolla nyöreihin sekä saumavaroilla voi kuitenkin kuulemma hieman leikkiä... toivottavasti tarpeeksi:)

post-20131-1236769324_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: KesäMorsian2009

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin Missy Momin sivuilla hankkimassa oman pukuni. Siellä oli erikseen hääpukujakin, mutta mulle tuli tällainen turkoosilla orkidea-painatuksella :)

mekko.jpg

Nyt kuukautta myöhemmin tätä pukua ei enää valikoimassa ole, kerrankin osui ajoitus oikeaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En millään haluaisi tilata netistä pukua, vaan päästä liikkeeseen jossa olisi sitten toivottavasti asiantunteva myyjä auttamassa. Pitää varmaan alkaa soittelemaan kaikki Helsingin liikkeet läpi että kenellä on vuokralla äitiysmorsiuspukuja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään