Pipana

Hääpukuja raskaana olevalle?

65 viestiä aiheessa

Tuolla Missy Momilla on aina kerran kuussa varastomyynti, jolloin varastossa olevia asuja pääsee näkemään ja sovittamaan paikan päällä. Verkkokaupasta näkee myös, mitä siellä varastossa on ja minkä kokoisena. :) Lisäksi sieltä saa -20 % alennuksen, myös paikan päällä tehdyistä tilauksista ;)

Itse kävin kokeilemassa ensin varastomyynnissä kokoa pienempää ja tilasin sitten samalla tuon oman mekkoni.

Muoks. Tuo varastomyynti sijaitsee Malmilla :)

Muokattu: , käyttäjä: wensu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Tulinpa vielä käväisemään täällä näin häiden jälkimainingeissa. Häät oli viime viikonloppuna ja Rv 27+. Hääpukuni ostin Helsingin Stilissimasta. Kävin pari kuukautta sitten sovittelemassa ekan kerran, silloin oli jo pientä kumpua. Sovitin ihan normi pukuja. Muutamaa viikkoa ennen häitä katsottiin mitat ja tehtiin tarvittavat kavennukset (oma koko 32-34 ja puku oli 36). Hyvin mahtui päälle myös häissä ja takana olevien nyörien avulla voi vielä justeerata kokoa. Minkä puvun vaan olisi voinut valita, ja jos nyörejä ei takana automaattisesti ollut, niin he olisi sellaiset voineet tehdä. Ja mun puku oli ihan vartalonmyöteinen, ei mikään teltta ja vauvamaha tuli kauniisti esille. Eli ei siis hätää teille muille raskaana oleville, itsekin pelkäsin aluksi aivan turhaan smile.gif

Muokattu: , käyttäjä: Bellis
Myyntiä koskeva lause pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen suunnitellut vuokraamista, mutta tarkoituksenani ei ole löytää valkoista pukua vaan mieluiten jokin sinisen sävyinen iltapuku tms. Häiden aikaan olen n. viikoilla 25, joten jonkinlainen kumpu varmaan jo on. Tietääkö kukaan Helsingin seudulta muita vuokraavia liikkeitä kuin Juhla-asu ja Suomen Pukuvuokraamo?

Oliko puku sopiva h-hetkellä?

Mietityttää varmaan jo osto hetkellä että minkä kokoiseksi se maha oikein kasvaa.. Ja onnea jos olette jo avioituneet!

Kiitos, avioituminen oli juuri kun helteet alkoi, 2 viikkoa sitten :)

Päädyin ostamaan tuossa muutama viesti sitten näkyvillä olevan äitiysmekon ja se itseasiassa piilotti oman mahani aika näppärästi, vaikkei se ollutkaan tarkoitus. Meneepähän päälle sitten myöhemminkin kesällä :)

Hyvä että puku mahtui! :)

Onnistuitteko välttämään helteet vai saitteko upean juhla sään?

En huomannut katsoa mutta mainitsitko mitä materiaalia puku oli? On varmaan aika hankala löytää kangas joka näyttäisi ryhdikkäältä mutta kuitenkin joustaisi tarvittaessa..

Hellemekot ovat kuulemma aika kiven alla ainakin odottajille, pitää melkein väkisinkin laittaa legginssit alle. Ettei maha nosta helmaa turhan korkealle :D

Toivottavasti ei tulisi kauhean tukala kesä kun sinulakin on LA vasta alkusyksystä..

Meillä oli loistava sää, sopivan lämmintä muttei kuitenkaan ahistavan kuumaa. Pääsi hyvin tuolla mekolla menemään, vaikka mulla ohut pitsibolero olikin varmuuden vuoksi siinä päällä ulkona :)

Musta tuntuu, että tuo mekko on puuvillaa. (Kävin tarkistamassa netistä: 98% puuvilla / 2% elastaani) Legginsejä en ole vielä ainakaan hankkinut. Yhden vanhan trikoomekon ajattelin uhrata ja käyttää sitä kesällä, mutta kaipaisi varmaan alle ne legginsit.. Ainakin sitten isomman mahan kanssa :D

:D Kannattaa oikeesti hankkia niitä legginssejä, meinaan oon muutamia kertoja nähny tuulisella ilmalla sellasia vähältä piti tilanteita et on ollu helmat korvissa.. ei paljoa naurattanu niiden äitien puolesta :D

mut sekin riippuu tosi paljon mahan koosta..:)

Oliko teillä jo kirkko varattuna tälle kesälle ja pieni ilmottikin aikasemmin tulostaan kun oli suunnitteilla vai ihanko nyt tahoitte mennä naimisiin? :) heräs vaan kysymys et millasta mahtaa olla raskaana omissa häissään.. kun kaikki on varmaan enemmän tai vähemmän juovuksissa.. yms.. ja polttaritki? kaikissa juhlissa tunnutaan läträävän sen viinan kanssa aina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Candylle laitettu yv.

Tässä vielä kuva mekosta päälläni :)

28542_398462542555_626077555_398325.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin sitten normaalin puvun jota hiukan muokkailtiin mahan kohalta, laitettiin mm nyöritys ja näin sai mahalle hyvin tilaa.

Löysin puvun alesta puoleen hintaan ja siihen lisäksi vielä laajat muokkailut, ja silti puku oli hiukan halvempi kuin täysi hintaisena jonka päälle muokkailut.

Tosiaan mulla isonnettiin lantion ja vyötärön kohalta, rintojen kohalta hiukan muotoiltiin rintalastan avulla, laitettiin nyörit, pituutta otettiin pois ja koska puvussa oli sellainen kohta joka kiinitettiin lantiolle napeilla ja ei saumoista tullut tarpeeksi materiaalia, niin siihen tehtiin erikseen käsityönä jatkopala joka kiinitettiin alkuperäseen kohtaan (tuota on hiukan hankala selittää järkevästi).

Hyvin mahtui kuitenkin maha eikä ahistanut puku ollenkaan päällä, edestäpäin ei näkynyt maha mitenkään ja sivusta korostui nätisti kumpu, tosiaan rv oli 28+5 tuolloin eli ei mikään pieni maha enään varsinkaan toista odottavalla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen tässä puvussa viikolla 20 raskaana. Masu on kyllä aika olematon ja hukkuu 100% mekkoon. Ainoastaan selän nyörityksestä huomaa, että tuossa masun kohdalla on jotain (jää tuo isompi aukko).

Untitled.png

Untitled2.png

Uskaltaisin väittää, että puoliväliin saakka A-linjaiset puvut istuvat myös nyöreillä ihan hyvin morsioille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Komppaan, häiden aikaan meillä oli noin 24 raskausviikkoa kasassa ja A-linjainen puku kätki vatsan melkein täysin. ("Onko se raskaana? Tosi alussa ilmeisesti.") Varsin erilainen puku kuin sinulla, mutta A-linjainen ja nyöritys. Riskillä mentiin ja oli aivan täydellinen hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät huhtikuussa ja raskausviikkoja on silloin 26. Olen tässä viime aikoina etsinyt kuumeisesti pukua ja sovittanut kymmeniä erilaisia. Suurin ongelma ei kuitenkaan ole ollut raskaus, vaan oma nirsouteni. Jonkun verran liikkeiden/myyjien suositukset ovat vaihdelleet. Olen mieltynyt mm. kapeisiin pitsipukuihin ja niitä tuli soviteltua paljon. Osa myyjistä oli sitä mieltä, että olen hullu, kun edes ajattelen sellaisia; osan mielestä taas ei olisi ollut mitään ongelma muokata niistä sopivaa esim. nyörityksellä.

Lopulta päädyin tähän pukuun (luonnonvalkoisena tosin).

post-27253-129572896396_thumb.jpg

Puku tulee kokoa suurempana kuin normaalisti olisi (ja kuin kuvan puku) ja siihen laitetaan nyörit, jotta istuvuuden saa säädettyä sopivaksi mahan kohdalta. Voi olla kyllä, että yläosasta joutuu vähän ottamaan saumoista sisään ellei rinnat tässä kovasti kasva ennen häitä. Kuvassa on rv. 14 ja puku päällä maha ei näy oikeastaan ollenkaan, vaikka oikeasti kyllä pullottaa jo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apuva! Nyt taitaa meilläkin olla tiedossa "yllätyshäät" teidossa jo ensi talveksi, näillä näkymin helmikuulle... Jostain pitäisi löytää puku, johon mahdollinen raskausmaha sujahtaisi nätisti. Tarkka päivämäärä ei ole vielä tiedossa, mutta tulisin olemaan noin rv 20 tienoilla.

Empire-linjainen puku kiinnostaisi, ainakin jos vyötärö pysyisi siihen asti vielä suht hoikkana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille taitaa sittenkin tulla häät vielä ennen lapsen syntymää - kääk!

Nyt menossa rv27 ja häiden aikaan todennäköisesti rv32. Mies kun alkoi puhua siihen malliin ettei haluakkaan mitään "oikeita" häitä, vaan mennä ihan maistraatissa vihille ja sen jälkeen lähteä suoraan häämatkalle. Eli nopealla aikataululla olisi kehiteltävä jostain vielä hääpuku tuota tilaisuutta varten. Haluaisin niin oikein sievän hääpuvun tuonne maistraattiin laittaa, kun sen jälkeen käymme kuitenkin valokuvaajalla.

Hyvä, että tällainen ketju löytyi niin voin täältä ammentaa inspiraatiota. Itse kun meinaan pukuni ommella. Todennäköisesti empire-malli, jossa rintojen kohdalla tukeva korsetti ja kermanväristä sifonkia rintojen alta ainakin hieman alle polven ellei ihan nilkkoihin asti.

Laitan tänne kuvaa sitten valmiista puvustani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
http://www.tiffanyro...thing/ASSG.html täällä todella kaunis hääpuku raskaana olevalle ja sopii varmasti niin isommalle kuin pienemmällekin masulle ! :) Aikaisempien kirjoittajien mukaan oli tästä nettikaupasta ihan hyvät kokemuksetkin. Mutta ainakin minun silmääni miellyttää juuri tämä mekko ja empire -mallit yleensäkin. Toivottavasti tästä jollekin apua !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä melko ex-tempore häät elokuussa ja tajusin että silloin mennään jo viikolla 37... Olen tilaillut halvempia maximekkoja sovitukseen himaan (ellos, hm, halens jne), niin että jos vaikka ihan sellaisessa sitten vihittäisiin. Toivottavasti muuten päivä onnaa, onhan silloin jo h-hetki aika ovella :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Just tuollaisia en itse laittaisi ikinä päälleni omiin häihini. Sen vaatteen pitää olla muotoiltu niin ettei tissit oo samaa kumpua mahan kanssa ja ettei vaate säkitä mistään. Myös jos tissien alta kangas vaan laskeutuu mahan yli helmaan saakka, niin niissä näyttää ihan valtavalta mursulta yleensä.

Jos se vaate on jokseenkin tyköistuva joka puolelta, niin se kumpu erottuu kauniisti, tissit tuo oman muodon ja helmakin on ihan sun oma eikä mahan vuoksi ulkoneva, niin sitten liikutaan jo niillä vesillä missä olonsakin tuntee yleensä hehkeäksi, eikä valokuvatkaan kaduta myöhemmin :)

(arkena voin käyttää niitäkin t-paitoja jotka saa tissimahan aikaan, mutta juhlissa haluan että tissit ja maha on eri yksikkö samoin maha ja takamus

Muokattu: , käyttäjä: Annas kun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perjantai-illan ratoksi lisää kuvia :)

GTlYtS0yZIg.jpgmaternity-wedding-dresses-2.jpg5240fec12dc52a46c87dbea9c1e03355.jpgj-crew-wedding-dress.jpg11909236pj.jpg885b697f6e8411c5ce9b396049c686a8.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään