Nessa

Kesähäissä jotain hartioiden suojaksi?

45 viestiä aiheessa

Enpä ollut tätäkään tullut ajatelleeksi.

Voisin ehkä itse virkata jonkun lämmike-shaalin, mutta minkälainen lanka olisi lämmintä mutta tarpeeksi juhlavaa? Ideoita?

Mulla häät ensi vuoden elokuun puolivälissä ja puvuksi tulee off-shoulders-malli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä mietin kanssa että mitä laittaisi hartioita lämmittämään. Häät ovat heinäkuun lopulla, mutta itseni tuntien luultavasti palelen illan aikana. Eikä niistä ilmoista ikinä tiedä kuinka kylmä kesällä on. En ole edes pukua hankkinut, ajattelin mennä vasta alkuvuodesta pukua ostamaan. Olen miettinyt olkaimetonta ja toivon että hääpukuliikkeestä saisi sitten vinkin että millainen huivi/viitta/bolero pukuun sopisi.

Käsityöliikkeistä varmaan saa apua langan valitsemiseen jos meinaa itse sen virkata.

Mun mielestä joku virkattu huivi olisi ihana, vaikka jostain sellaisesta langasta jossa olisi hopealankaa joukossa. Onkohan sellaista?? Meidän häiden väritys on vaaleanpunainen(hempeä)-valkoinen ja olisi ihanaa jos huivi olisi esim. vaaleanpunainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Mitäs kesämorsiot laittavat hartioilleen? Mulle tulee olkaimeton puku, ja kun Suomen kesä on mitä on, luulen jossain vaiheessa päivää/iltaa kaipaavani harteilleni jotain lämmintä. Ihan ohutta ja läpinäkyvää boleroa en kelpuuta. Mieluiten tykkäisin jostain kauniisti kirjaillusta huivista. Olisiko kellään antaa vinkkiä/linkkiä, mistä saisi kauniita huiveja (mielellään edullisesti :) ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minullakin ollut vähän ongelmana tuo palelu, ja puku on täysin olkaimeton.. meinaa tulla kylmä jo ajatuksestakin. en halua mitään huivia tai boleroa, vaan päinvastoin, pitkän mustan viitan (puvussa on etumuksessa mustaa eli ei välttämättä ole niin kovin radikaali..) en vaan tiedä mistä ihmeestä sellaisia saisi hankittua!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistähän saisi Tampereelta tai pk-seudulta kauniin huivin? Ylempänä oli hyvä huomio, että boleron kanssa jäisi paremmin kädet vapaaksi, mutta huivin kanssa voisi toki olla jokin kaunis neula pitämässä sitä kiinni.

Haluaisin neulotun, lämpimän huivin. Ajattelin itse sitä sitten tuunata asusteiden väriin sopivaksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tiedän tarkalleen, millasen tahdon, mutta en tiedä sen vaatekappaleen nimeä! Shopaholic-leffassa oli sellanen, mut en löydä netistä kuvaa. Kuitenki sellasta neuletta tarkotan, joka on ehkä vähän ku viitta. Se on kiinni edestä ja se laskeutuu sillee pallomaisesti hartioille. Argh, oon huono selittämään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

haluaisin kans toukokuun puolivälin häihin boleron, kivikirkossa on kylmä, ja kun minä palelen aina niin tiedän tarvitsevani lämmikettä illallakin, ehkä koko päivän jos sattuu olemaan huono ilma. pukuni on täysin olkaimeton ja ajattelin että mummuni osaisi varmasti virkata mulle nätin boleron mutta häistämme ei ole puhuttu kenellekään vielä ja enkä haluaisi kertoakaan joten en tiedä sitten. pitää käydä varmaan siellä liikkeessä josta pukuni ostin (ja jossa se on säilytyksessä) katsomassa talvella jos niillä olis jotain sopivaa.

korjailin kirjoitusvirheitä...

Muokattu: , käyttäjä: murkeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko tietoa mistä saisi turkis-tyyppisen bleiserin? Kirpparit koluttu ja morsiusliikkeistä ei löydy tarpeeksi persoonallista... Miel Turun lähistöltä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valkoinen sateenvarjo ja jonkinmoinen bolero pitäs hommata. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häiden teemaväri on turkoosi ja haluaisin laittaa turkoosin ohuen huivin/ huivista ommellun boleron hartioille. Pukuni on hieman luonnonvalkoinen.

En vaan oikein löydä mitään kaavaa huivin muotoiluun tai ompeluun. Oisko vinkkejä?

Ja minä haluaisin myös löytää jonkun ihanan turkoosin sateenvarjon, jos sade sattu yllättämään. Onko vinkkejä, mistä niitä voisi löytää?

Häämme ovat toukokuussa 2013.

Muokattu: , käyttäjä: Neiti Morsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rupesin nyt itsekin miettimaan, etta jotakin pitaa varata lammikkeeksi, jos onkin viileaa tai illalla viilenee..hankalaa vain, etta loytaa jotakin joka oikeasti sopii varin, materiaalin ja kuosin puolesta. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on käynyt mielessä, että ompelisin vanhojentanssimekkoani hyväksi käyttäen jonkun viitan itselleni. Joko sitten vuorikankaaksi tai ihan päälliseksi. Mulla oli aikoinaan musta satiininen ball gown, joten siinä ainakin kangasta riittää :D Lisäksi musta viitat on äärimmäisen ihania ja niitä pääsee käyttämään ihan liian harvoin muuten elämässä, joten vaikka pitkähihaisen puvun haluan, ajattelin vielä siihen tekaista viitankin. Meillä häät tulee olemaan elokuussa, meren rannalla ja mahdollisimman paljon ulkona, joten joku suoja merituulta vastaa pitää olla. Lisäksi pidän pitkistä hihoista ja kaikista takeista sun muista, joten haluan ne sisällyttää hääasuuni joka tapauksessa :D Pitäisiköhän tehdä kaksi versiota, ohuempi pitsistä (vähän kuten ne Pronoviaksen viitat) ja paksumpi satiinista? Onhan tässä vielä aikaa suunnitella...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja piti vielä lisätä, että viitat on kesällä kuitenkin ilmavia, joten ei haudo inhottavasti jos sattuu niiden alla lämmin tulemaankin! Eikä niiden tarvitse olla maahan asti olevia haltiaviittoja  :girl_haha:  Itse ajatelin sellaista vyötärömittaista, jonka alta kädet näkyy kun ne on sivuilla, mutta voi sitte nostaa piiloon jos vilu iskee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kuulostaa kylla hyvalta! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ajatuksia miten silkkisen hartiahuivin saisi kauniisti pysymään hartioilla? Solmimalla ei näytä oikein kauniilta ja koska puvussani on rannelenkillä kannettava laahus, pelkään että en saa yhtä aikaa kannateltua sekä laahusta että huivia. Kokeilin pujottaa huivin päät kotoa löytyneen soljen läpi, ja se näytti ihan kivalle, ja piti huivin paikoillaan, mutta pidempään käytettynä solki kyllä valui pois. Onkohan mitään vastaavia kiinnityssysteemejä olemassa ihan vartavasten tätä käyttötarkoitusta varten? Mistä tai millä hakusanalla kannattaisi etsiä?

Boleroa en halua, koska se ei mielestäni näytä kivalle halter-yläosan kanssa. Alunperin suunnittelin lyhyttä keeppiä, sellainen voisi edelleen olla vaihtoehto, mutta jos saisin tuon huivin toimimaan se olisi kaikkein helpoin ratkaisu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ kokeilepa hakusanalla "scarf ring"  ;)

 

Muita vaihtoehtoja:

Kävisikö joku kaunis rintakoru tai ihan hakaneula sen soljen kanssa vai onko huivi liian arvokas "rei'itettäväksi" ?

Yhtenä vaihtoehtona voisi myös olla ommella pienet tarrapalat kiinnityskohtaan.

Tai löytyisikö huivikoruvalikoimista sopivaa, vaikka joku isohko magneettikiinnitteinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tässä pähkäillyt kumpi olisi parempi tuona ajankohtana järjestettäviin häihin.

Huivi on helppo ottaa pois ja kantaa vaikka kyynärvarsilla. Bolero on varmasti lämpimämpi, vaikka olisi pelkästään pitsiä.

Huivi saattaa alkaa häiritsemään ja varsinkin kakun leikkauksessa huivi ei voi olla mukana. Bolero puolestaan voi olla hankala kantaa mukana.

 

Oletteko itse kumpaan päätyneet?

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
mode-siirto jo olemassa olevaan ketjuun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rohkenen vastata, vaikka häitämme tanssitaankin elokuussa. Ilmastonmuutos takaa, että elokuun ja huhtikuun lämpötilat voivat olla lähellä toisiaan pahimmassa tapauksessa... Koska olen paleleva murehtija, jouduin miettimään, miten tarkenen, jos iskee oikein kylmä elokuu. Nämä ovat siis omia pohdintojani aiheesta, eivät universaaleja totuuksia. Hakusessa on siis ilmeisesti vaate viileisiin sisätiloihin eikä huhtikuun ulkolämpötiloihin?

 

- Huivi on minusta vähän huono vaihtoehto, se jotenkin "piilottaa" morsiamen (ja on epäkäteväkin). Tosin oon löytäny tästäkin ihan nättejä vaihtoehtoja, jolloin virkattu tms. huivi on kiedottuna lähinnä kaulaan laskeutuen vähän hartioille, jättäen kuitenkin käsivarret paljaaksi (eikä ui kakussa!). (Tässä paras löytämäni toteutus huivista https://www.etsy.com/listing/179063745/love-bud-ivory-bridal-shrug-shawl?ref=sr_gallery_9&ga_search_query=crochet+bridal+wrap&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery)

 

- Pitsibolero olisi oikein sievä vaihtoehto, mutta ei istu oikein omaan "swägään".

 

Joten oma ratkaisuni tarkenemispulmaan? Kädenlämmittimet! Eli ikäänkuin pitkät hanskat, mitkä jättävät sormet vapaaksi (sormuksen esittelyä ajatellen). Pidän itse mieluiten hartiat paljaina lähinnä näyttävyyssyistä. Haudoin esim. sellaisia tyylikkäitä ohuita virkattuja tms. kädenlämmittimiä. Jotenkin virkattu/neulottu tyyli istuu mulle paremmin kuin esim. pitsi.

Ja ulkolämpötiloihin? Vaikka en mene talvella naimisiin, niin viitta on kyllä tyylikäs vaihtoehto, kuten hänellä http://static.iltalehti.fi/catwalk/18193057_503_ca.jpg , toinen vaihtoehto voisi olla ihan valkea villakangastakki. Turkisbolero (edes tekosellainen) ei oikein tuntuisi omalta.

 

(Iltalehden viime 2014 talvimorsian -kilpailussa muuten näkee erilaisia muitakin lämmitysratkaisuja "oikeiden morsianten" päällä, jos haluaa vertailla http://www.iltalehti.fi/catwalk/2014042318153719_ca.shtml ).

 

Tää oli ihan loistava inspisartikkeli Offbeat Bridesta, esittelee hyvin eri vaihtoehdot ja joitain tosi vaihtoehtoisiakin ratkaisuja pulmaan (jakkuakin harkitsin lämppävaatteeksi, mutta tullaan taas tähän liialliseen peittämisongelmaan) http://offbeatbride.com/2011/10/keep-warm-on-your-wedding-day

 

Ei siis mikään yksiselitteinen vastaus "bolero vai huivi" kyssään, varsinkin kun oma vastaukseni on, ei kumpikaan, vaan kädenlämmittimet!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ei varmaankaan ongelmaksi tule se, että olisi liian kylmä, vaan se miten estän hartioitani palamasta (häät heinäkuun lopulla) koska olen aika herkkä kärähtämään. Toisaalta mistä sitä tietää Suomen kesästä vaikka sataisi rakeita. Eli jonkun boleron tai vastaavan voisi ehkä varulta hankkia. Kokemuksesta tiedän, ettei minulla hartiahuivit kauan pysy menossa mukana että sikäli bolero olisi parempi. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään