Guest Arr

Matalakorkoiset kengät

98 viestiä aiheessa

Help!

Ballerinatyyppiset hääkengät hakusessa. Liikkeitä kiertäessäni olen

monessa paikassa törmännyt siihen, että kengissä on kumipohjat!  :-?

Ei niillä voi kunnolla tanssia....

Olisko jollain ystävällisellä sielulla vinkkiä?

Kesäheinä, ostin itse matalat, kumipohjaiset kengät, ja suutari vaihtoi niihin "tanssipohjat", ja kävin jo kokeilemassa tanssitunnillakin, toimivat oikein mainiosti! Mahtoikohan pohjien vaihto maksaa kympin tai vähän yli...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kanssa ballerinat, joissa ei siis korkoa yhtään. En vaan osaa sanoa onko ne talvihäihin sitten ihan väärät.. Kyllähän ne sisällä menee, mutta lumihanki (jonka todella toivon olevan olemassa silloin) onkin sitten ihan eri juttu.

Pitäisikö hankihetkille tunkea jalat vaan johki talvikenkiin ja vaihtaa vasta sisällä ballerinat?

Ja mistä Tampereelta löytää sellaiset?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin ottaisin ballerinat vaikka menisinkin talvella naimisiin. Toisaalta, jos lunta on paljon olisi ulkokengät erikseen hyvä ratkaisu, mutta eipä niitä kai hirveesti viitsi kirkosta poistuttaessa alkaa vaihtamaankaan.

Luultavasti ballerinoillakin pärjää, jos et valitse ihan arkoja, esim satiinipäällysteisiä kenkiä. Onhan tiet varmasti aurattu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon kans yrittänyt ettiä matalia hääkenkiä, koska itellä on pituutta sen verran, että ei kyllä koko päivää voi koroilla taiteilla. Kauheesti on eri paikoista ja erinäisiltä nettisivuilta löytyny just mukavia ballerina-tyyppisiä kenkiä mutta niissä tuppaa kaikissa olemaan kauheen pyöreä kärki. Eli, kysymys kuuluu, onko kukaan bongannu mistään matalophjasia mutta teräväkärkisiä kenkiä??  :-/ Kaikki vinkit erittäin tervetulleita!!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä meinaan vaihtaa kengät matalakorkoisiin kirkko osuuden jälkeen...en jaksa taistella jalkojeni kanssa hääpäivänä...paljon helpompi on tanssiakkin kun on matalat kengät...hamosen kanssa voi tulla ongelma...paitsi että varsinaiset hääkengätkään ei ole hirveän korkoiset....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaivan nyt tämänkin ketjun tuolta unholasta... Täytyy sanoa, että kauhean vaivan sitä joutuu näkemään, että löytää kivat matalakantaiset kengät. Mulla oli sama ongelma kun thulinillakin tuossa aiemmin, että kaikissa matalakantaisissa tuppaa olemaan pyöreä kärki, ja sellaisissa tulee jotenkin pikkutyttöolo. Muutenkin matalakantaiset on usein vähän enemmän kävelykenkätyyliä tai sporttisia, eikä kunnon juhlakenkiä. Tänään vihdoin löysin Dinskosta tällaiset:

232852.jpg

Eli korko on matala ja kärki terävä, vihdoin! Jos joku muu parhaillaan metsästää kenkiä samoin kriteerein, niin ei muuta kun Dinskohon mars!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei karpalo ja thulin! Itellä kans pituutta sen verran, että korkeilla koroilla oisin pidempi kuin sulhoni, joten matalat kengät olen myös jotunut ostamaan. Minäkään en halunnut sellaisia pyöreäkärkisiä ballerinoja. Löysin omani click shoes:sta. Ovat aikalailla samanlaiset kuin nuo karpalon kengät, mutta niissä on kärjissä sellainen "reikäkoriste" ja solki.. olivat vielä alennuksessa, 25 euroa!

Liikkeitä näyttää olevan ympäri Suomea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on tällaiset. Alkuun jalassa nuo vaaleanunaiset, kun jalka väsyy niin kultaiset ballerinat. Selkäongelmia, joten en voi korkeissa koroissa vaappua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on tälläiset mukavan matalat kengät ja ihanan pehmeät pohjat. Rainbow Clubin Jackie malli.

Jackie_iso.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Höh, jostain syystä tuppaa ihan väärän kuva vaikka kuin yritän. Mulla siis aika lailla samannäköiset kun Tähdellä :)

Muokattu: , käyttäjä: m.a.n.z.i.c.c.a

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole koskaan kävellyt koroilla [paitsi talvisaappaillani, joissa on kahden sentin korot (joita tosin ei kummitätini mukaan voi edes kutsua koroiksi :D)] ja ostin tänään Rainbow Clubin Josephinet Morsmaikusta 109 eurolla.

Todella mukavat jalassa ja helppo kävellä vaikka kokemusta edes noista kolmen sentin koroista ei ole ... Ja niin, mun mielestä ne on ihan mielettömän sirot ja juhlavat, vaikka korkoa on todella vähän.

josephine.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä etsin matalilla koroilla (pari senttiä saa olla) pyöreä kärkisiä kenkiä. En kuitenkaan halua ihan perus balleriinoja, sillä jalkani väsyvät täysin korottomissa kengissä. Korkkareita kyllä löytyisi vaikka kuinka, mutta noita parin sentin koroilla olevia ei tule vastaan. Metsässä pitäisi pystyä kävelemään, joten siksi rajoitus. Muutamia kauniita olen tässä ketjussa nähnyt, mutta osa vanhoja malleja, joita tuskin löytyy mistään. Värin ei tarvitse olla valkoinen, myös esim. kulta kelpaa oikein hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse jouduin valitsemaan matalakorkoiset kengät monesta syystä. Ensinnäkin sulhaseni ei ole kovin paljon minua pitempi. Näin ollen valitsin hääpuvun helman pituuden sen mukaisesti. Toinena syynä mataliin kenkiin ovat vaivaisenluut. Niiden takia jalkani kipeytyvät helposti korkeissa koroissa. Halusin kuitenkin kenkiin pienet korot, koska korkokengissä tulee seisottua helpommin kauniimmassa asennossa.

Nämä kengät löysin Bridal Housesta Helsingistä (viimeinen pari). Olivat lestiltään ehdottamasti leveimmät kaikista sovittamistani matalakorkoisista kengistä. Tuolla Bridal Housessa oli muuten paras kenkävalikoima niistä kaupoista, joissa kävin. Tämän jalkavammaisuuteni takia kenkiä oli pakko saada sovittaa oikean kokoisina etukäteen; en olisi voinut kuvitellakaan tilaavani kenkiä netistä ummikkona.

Rainbow club Kate

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee myös nuo Rainbow Clubin matalakorkeoiset Josephinet, vaikuttaa tosi mukavilta ja pehmeiltä jalassa. Tilasin Tutsylta Englannista ja tuli maksamaan 78 euroa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulle tulee myös nuo Rainbow Clubin matalakorkeoiset Josephinet, vaikuttaa tosi mukavilta ja pehmeiltä jalassa. Tilasin Tutsylta Englannista ja tuli maksamaan 78 euroa!

Saitpa mukavaan hintaan :)

Oon kans mallaillut näitä vähintään joka toinen päivä, että varmasti istuvat. Tänään kokeilin tuollasten Party Feet -pehmusteiden kanssa niin on vielä mukavammat, ihan uskomattoman hyvät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Saitpa mukavaan hintaan :)

Oon kans mallaillut näitä vähintään joka toinen päivä, että varmasti istuvat. Tänään kokeilin tuollasten Party Feet -pehmusteiden kanssa niin on vielä mukavammat, ihan uskomattoman hyvät :)

Hei!

Olen miettinyt myös Josephinejä, mutta koko askarruttaa, enkä pääse niitä mihinkään kokeilemaan. Mitä sanotte kokoluokituksesta, kannattaako valita sama koko mitä on aiemmin käyttänyt kengissä vai isompi tai pienempi? Onko lesti miten leviä, itselläni on melko kapea jalka joten sekin voi vaikuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei!

Olen miettinyt myös Josephinejä, mutta koko askarruttaa, enkä pääse niitä mihinkään kokeilemaan. Mitä sanotte kokoluokituksesta, kannattaako valita sama koko mitä on aiemmin käyttänyt kengissä vai isompi tai pienempi? Onko lesti miten leviä, itselläni on melko kapea jalka joten sekin voi vaikuttaa.

Mun jalka on normaalisti 39 (tai itse asiassa 38,5 olis vissiin optimaalisin koko, mutta sitä on harvoin tarjolla). Josephinet on 39,5, joten mulla ne on normaalia kokoa isommat. Kapeissa saapikkaissa käytän 40:tä, joten olettaisin jalkani olevan leveä.

Ei se lesti mikään maailman kapein ole, sulle varmaan menee sama koko kuin yleensäkin. Mulla kuitenkin jäi tilaa kengän kärkeen, jalka olis periaatteessa menny pidemmälle, jos se olis kapeampi. Varmuudeks kannattaa tilata puol numeroa isompi, voithan sä sit laittaa ne party feetit aluks. Illaks kuitenki jalka turpoaa, joten sillon kenkä voikin yhtäkkiä olla pieni ...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämähän oli informatiivinen ketju. vielä kun keksisin mistä noita kenkiä lähtisi etsimään nyt talvea varten.. saappaat ois kivat mutta eikö puhtaanvalkoinen (joita kengät yleensä on) ole vähän outo ivoryn värisen puvun kanssa? pitäisköhän harkita ihan eri värisiä kenkiä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omat matalakorkoiset kenkäni löysin Pink -hääkenkä mallistosta (Paradox London). Malli Helen ja korkoa sopivat 2,2 cm :)....taitavat tosin olla vanhaa mallistoa, jota ei varmaan kovin monesta paikasta enää löydy. Omanikin olivat ostopaikan viimeiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

löytyyhän näitä netistäkin katsellen, esim suomen pukuvuokraamosta:

89 euroa:

1207972928.jpg

67 euroa:

1202246281.jpg

jopa yksi matala nilkkuri (hintaa ei sanottu)

1207975005.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Violette

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaiset matalakorkoiset kengät laitan minä ensi tammikuussa meidän hopeanhohtoisiin häihin. Löysin sattumalta myös laukun joka sopii loistavasti kenkien kanssa! Vaikka eipä ne kengät sieltä helman alta juuri näy, mutta itse ainakin tietää.. ;) Matalat ovat siksi, että olen melkein yhtä pitkä sulhon kanssa, en pysty kävellä kovin pitkään korkeilla koroilla kun on jo jalat kipeenä, pelkään että kompastelen ym... Niitä riittää..

hpim3505ej4.th.jpg

hpim3506dt2.th.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla olisi myös hakusessa matalakorkoiset kengät ja siinä sivussa toinen (ehkä jopa se isompi) ongelma mistä ko. kenkiä löytäisi pieniä kokoja?! Umpinaiset mielellään pyöreäkärkiset ja mustat kengät olisi etsinnässä.. Aina vaan koko 36 on sen verran iso, ettei niillä koko päivää voisi kipittää ja taas kokoa 35 ei tahdo mistään mallista löytyä. Pukuakin on alettu jo tekemään ja kengät pitäs pikkuhiljaa löytää, että sais helman katsottua kohdilleen. Epätoivo iskee! :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään