Matalakorkoiset kengät


Guest Arr

Recommended Posts

Keväthäät odottavat ensi vuoden huhtikuussa, ja jo nyt kyselisin teiltä vinkkejä kengäongelmaani.

Hääpuvukseni tulee ystäväni tekemä puku, joka on todennäköisesti vihertävänsävyinen. Puku on melko "keveä" - ei siis mikään kermakakkumainen -, ja helma ulottunee jonnekin sinne nilkkoihin. Haluaisin asuni kanssa kengät, joissa on hyvin matalat korot (tai ei käytännössä korkoja ollenkaan). Olen nimittäin jo valmiiksi melko pitkä, joten en välitä nousta tämän korkeammalle häissänikään.

Onko kukaan viettänyt häitään aivan matalissa koroissa? Millaisia kenkiä suosittelisitte, jotta kengät olisivat kuitenkin edes jonkin verran juhlavat?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En kamalasti osaa auttaa, kun painin saman ongelman kanssa.

Mutta kyllähän noita kenkiä on todella juhlavia ilman korkeita korkojakin,

esimerkiksi nuo Taapelon kengät :-X

Itselleni tulee täyspitkä häämekko,

eli kengillä on vähemmän väliä, kun niitä ei juurikaan näy.

Mutta saisivathan ne kauniit ja juhlavat olla silti,

laittakaa kuvia kehiin :)

Link to comment
Share on other sites

Oi, aivan ihastuttavia nuo kahdet kengät, joista on kuvat.  :-X Juurikin tuollaiset saattaisivat olla minulle sopivat, sillä noissa ballerinatyyppisissä kengissähän ei ole korkoa käytännössä ollenkaan.

(Tajusin tänään, että korkojen lisäksi minulla on kengissä toinenkin ongelma, joka rajoittaa sopivien juhlajalkineiden löytämistä. Kohtalaisen pitkänä ihmisenä minulla nimittäin on myös kohtalaisen isokokoinen jalka, joten kaikki suippokärkiset kengät ovat myös pannassa, mikäli en halua jalkojeni näyttävän aivan mielettömän isoilta. Että yritä sitä nyt näillä ehdoilla löytää jotkin kivat kengät.  ;D)

Link to comment
Share on other sites

Rainbow Clubin Caby kengät ovat matalat, ja mielestäni myös juhlavat. Kyseiset popot ovat myös värjättävät, eli voisit saada pukuun sävytetyt vihreät kengät. Hintaa kengillä toki on, mutta mitäpä ihminen ei kenkien vuoksi tekisi (tai no, minä ainakin... ;))

Gaby_iso.jpg

Kenkiä myy ainakin Stilissima (ja todennäköisesti Morsmaikku, mutta kalliimmalla).

Link to comment
Share on other sites

Mulle myös tulee ns. ballerina malliset kengät, mutta haluaisin toki korkokengät... Ongelmana vaan, että molemmat jalkani ovat leikatut pienenä enkä oo voinu koskaan kävellä "korkkareilla". Monet kengät kokeilin, mutta Tampereen Tullintorin kenkäkaupasta ne sitten löytyi viime kesänä. Toivottavasti vaan jalka ei hirveästi levenä, että mahtuu jalkaan vielä ensi kesänä. ;):-*

Nanna83 aivan ihanat kengät!

Link to comment
Share on other sites

vinkki!

Jos tykästyy ihan tavis kenkiin niin niihin saa itse helposti lisättyä nilkaymäri tulevat satiininauhat! Ostaa vaan eurokankaasta sopivan väristä ja mieleisen levyist nauhaa taittaa keskeltä kahtia ja ompelee kengän kantalenkkuun muutamalla pistolla.

Toimii ja on nätti

Mutta jos tahtoo säärenympäri nuo nauhat(siis ihan polveen saakka) niin ne valahtaa nilkkaan ja tippuu läpi. Tän mä ratkasin sillä että ostin tiimarista vaaleanounasia miniminihakaneuloja ja laitoin niillä stay uppeihin kiini. Pysy ylhäällä ja oli nätit(hakanaulat ei näkyny juur lainkaan vaikka nauha oli valkoinen.

Link to comment
Share on other sites

Minäkin olen vaan 5 cm lyhyempi sulhoa ja kunnon koroilla en edes tykkää kävellä..

Kuitenkin hääkengissä PITÄÄ OLLA KORKOA,jotta ryhti säilyy,tasapohajaisissa kengissä seisoo aivan eri tavalla,ellei häissä tahdo keskittyä koko ajan seisomiseen...

Ja ero on aika valtava,itsekin ihan hämmennyin kun testilin tätä koron ja ja ilman korkoa..

Noh,onneksi löysin kuitenkin ihanat kengät,joissa 2 cm korko  :-*

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Täällä kans yksi morsio joka painii saman ongelman kanssa joten vinkkejä saa antaa!  ;)

Nanna83: mistä tilaat nuo kengät? siis miltä sivulta? Saisko linkin? ::)

Ajattelin ensin laittaa äidin vanhat hääkengät joissa on n.5cm korot mutta nyt ostin hääpuvun jonka kanssa on pakko käyttää matalakorkoisia kenkiä, (ei saisi olla mitään korkoa) muuten puku on liian lyhyt (ostin alesta joten en voi tilata pidempää pukua). :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

heips. Minulla oli suht matalakorkoiset kengät jolla pärjäsin loistavasti koko päivän. Suosittelen että menet pieneen palvelevaan kenkäliikkeeseen, josta voivat suositella ja tarvittaessa tilata hyvät kengät.

itse löysin kengät aivan loistavasta kenkäliikkeestä Heinolasta, Kenkäkauppa Virtasesta, jossa loistava palvelu ja aivan erilainen valikoima. Ei ole mitenkään erikoistunut hääkenkiin, mutta sieltä löytyi monia sopivia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meilläkin miehen kanssa pieni 3-4cm pituusero, joten hyvin lyhyet korot tulee mullekin. Siti täysin korotta en voi häihini lähteä, siinä on vaan sellanen juttu, en tunne itseäni kauniiksi morsiameksi ilman korkoja. Kotoa löytyy jo tosi kivoja 2-4 sentin korkokenkiä joten ajattelen huoletta löytäväni hienot valkoiset lyhytkorkoiset sandaalit kun kesä lähenee. Pitää myös vähän katsella kuinka paljon kampaukseni mua pidentää... Tai sitten laitan sulhon kenkiin jotain pidentävää  ;D

Link to comment
Share on other sites

Tosi huonosti löytyy matalakorkoisia kenkiä. Tavallisista kenkäkaupoista en löytänyt yksiäkään (lähempänä kesää saattaa jo ruveta löytymäänkin). Morsiuspukuliikkeistä ainakin mulla oli saldona  ainoastaan nuo Rainbow clubin Gaby-kengät ja sitten yhdet toiset sen valmistajan, jotka lopulta ostin alennusmyynnistä (viimeiset kappaleet Morsmaikusta). Liikkeissä sanoivat kyllä, että ensi vuoden mallistossa tulee olemaan vähän enemmän valikoimaa matalia etsiville, mutta ajoissa kyllä kannattaa olla liikkeellä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minä ostin ensin korkokengät, mutta tulin siihen tulokseen että matalat näyttävät pukuni kanssa paremmilta. Huusin ebaysta tällaiset: white1.jpg

En ole saanut vielä kenkiä joten en ole vielä 100% varma otanko ne käyttöön, pitää sovitella sitten.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jii83: Ihan mielettömät kengät olet huutanut! Onko sulla tarkempoaa tietoa kengistä, mistä ovat kotoisin? Sopisivat niin hyvin mun pukuun...

Kengät tulivat tänään, joten voin jo kokemuksesta kertoa... Kengät on ihan just sellaiset kuin kuvailtiinkin, ja kuvassa olivat, eli aivan ihanat! Ebaysta löytyy niitä paljon, laita vaan hakusanaksi esim. Khussa shoes tai indian shoes. Käsintehdyiksi niitä jossakin sanottiin, ja niissä näkyykin pohjassa ommel.

Itse ajattelin seuraavaksi tilata eri väreissä (vaikka varsinaiset käyttökengät ne eivät ole, sillä pohja on ihan nahkaa).  8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...