Jump to content
Naimisiin.info

Hääpuvun teettäminen Thaimaassa


Guest MiPa2004

Recommended Posts

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tosi kaunis puku Quaramelle.  :-X  Kivi putosi kummasti  :-X:ltä kun katselin noita kuvia sun puvustasi.

Me ollaan lähdössä 20.3 maistraatin kautta Phukettiin ja aattelin teettää siellä puvun itselleni jota käytän sekä Thaimaassa pidettävissä häissä, että syksyllä pidettävissä juhlissa/siunaamistilaisuudessa.

Itse haluan tälläisen yksinkertaisen, joten tämän luulisi onnistuvan helposti. Hinta-arvioksi olen jo saanut eräältä paikalliselta räätäliltä noin 100€. ( http://www.stilissima.fi/stilissima/produc...=c77ae4&n=1 )

eternitybrided466mn7.jpg

Nyt kun katselin noita sun kuvia niin tuli vaan jotenkin sellainen olo, että onko mulla liian yksinkertainen maku? Onko tuo mun valitsemani puku tylsä?  :-/

Link to comment
Share on other sites

Nasba,

Ei todellakaan ole tylsä, vaan todella kaunis ja yksinkertaisen tyylikäs! Oletko muuten käyny kokeilemassa silti pukuja liikkeissä, että tiedät minkä mallinen sopii sun päälle? Minä olin alunperin ajatellu just tuon tyyppistä pukua, mutta kun kävin kokeilemassa niin kaikista eniten istuvalta, kauniilta ja just mun tyyliseltä tuntukin ihan toisenlainen puku...

Link to comment
Share on other sites

Oletko muuten käyny kokeilemassa silti pukuja liikkeissä, että tiedät minkä mallinen sopii sun päälle?...

No enpä muuten ole.  :) Ei todellakaan ollenkaan hullumpi idea mennä kokeilemaan. Mä olen vaan niin päättänyt, että tollasen mä haluan. Eipä ole juuri tullut edes mieleen, että se voi näyttää ihan hirveeltä mun päällä.  :o Täytyypä käyttää hyödyksi vapaapäivät. Kiitos, että muistutit yli-innokasta morsianta noinkin yksinkertaisesta asiasta.  :)

Link to comment
Share on other sites

Harvempi puku näyttää hirveeltä päällä (ellei ole siis ihan väärän kokoinen tai semmonen mistä ei muutenkaan ollenkaan tykkää), mutta lähinnä tarkotin sitä, että vaikka itse ajattelis, että tommosen mä haluan, niin kun lähtee ennakkoluulottomasti kokeilemaan erilaisia pukuja niin saattaakin löytää jonkun toisen mallin mikä sopii päälle vieläkin paremmin. Tai sitten saa varmuuden siitä, että just tuon mallinen puku on täydellinen.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Nasba,

Ei todellakaan ole tylsä, vaan todella kaunis ja yksinkertaisen tyylikäs! Oletko muuten käyny kokeilemassa silti pukuja liikkeissä, että tiedät minkä mallinen sopii sun päälle? Minä olin alunperin ajatellu just tuon tyyppistä pukua, mutta kun kävin kokeilemassa niin kaikista eniten istuvalta, kauniilta ja just mun tyyliseltä tuntukin ihan toisenlainen puku...

Hipsukalta todella hyvä pointti, mulla oli alunperin mielessä olkaimeton melko samanlinjainen kun tuo Nasban mallikuva. Ei näyttänyt kuitenkaan mun vartalolla ollenkaan yhtä hyvältä kuin tuollainen espanjatar-tyyppinen minkä teetin, vaan ennemmin melko pliisulta. Todellakin kannattaa käydä kokeilemassa ennen teettämispäätöksen lukkoonlyöntiä.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on thaikuissa häät maaliskuun lopulla. Teetän puvun siellä. Kyseessä on rantsuhäät, joten haluan sellaisen rennomman puvun. Wedding plannerin mukaan puvun hinnaksi tulee n. 150 euroa. Pitäis tosiaan käydä vähän kokeilemassa vielä malleja ennen, mutta ei tommosia rantsu-malleja ole joka paikassa. Voishan sitä kuitenkin ottaa osviittaa erimallisista puvuista kuitenkin.

Mitäs Quaramellen puku maksoi jos saa udella? Ai niin ja se on tosi tyylikäs, tykkään  :)

Link to comment
Share on other sites

Sirpis: Mun onkin pitänyt kirjoitella sulle sähköpostia, mutta en oo vaan saanut aikaiseksi. :-[ Mä meinasin tosiaan teettää tuollaisen puvun siellä Thaimaassa itselleni (jos tuollainen nyt vaan istuu mulle...). Mähän näytin sulle niitä "rantahäämekkoja" myös joita olin ajatellut, mutta päädyin kuitenkin tuohon, sillä haluan käyttää sitä myös sitten syyskuussa kun pidetään juhlat Suomessa.

Itse kyselin yhdeltä räätäliltä hintaa juuri tuolle valitsemalleni puvulle ja hän sanoi, että hinnaksi tulisi hieman vajaa/yli 100€ riippuen siitä mitä kangasta haluan siihen käytettävän. Hääpukujen hinnat ovat kuulemma 55-350€. Uskoisin Sirpis että sä saat sen sun hääpukusi (mikäli se on vielä se sama kuin ennen) suht samalla hinnalla. Meidän hääsuunnittelija muuten kehui suositteli Patong beachin Kings Tayloria. Mahtaako jollain olla kokemusta?

Mutta joo. Tiistaina mennään kaason kanssa sovittelemaan pukuja Turkuun, jotta tiedän, että onko tuollainen juuri se mun pukuni.  :)

Link to comment
Share on other sites

Ihanan puvun olet Nasba valinnut. Ja halvalla saat teetettyä, jees kyllä kannattaa Thaikuissa teettää. Ite olen teettänyt siellä aikaisemmin silkistä semmosen "kiinamekon" ja ihan ohutta villaa olevan jakkupuvun. Ne taisi olla yhteensä n. 250 egee.

Niinhän se plannerin suosittelema räätäli oli myös todennut, että riippuu materiaalista. Kuvan puku on sifonkia ja semmoinen vois olla kiva. Ei varmaan yhtä kallista kuin silkki.

Link to comment
Share on other sites

Tää menee kyllä nyt OT, mutta oli pakko tulla kiittämään niitä, jotka muistuttivat siitä, että kannattaa käydä kokeilemassa pukuja. Tänään käytiin kaason kanssa ja ollaan taas hitusen viisaampia.  :)

Edelleen pidättäydyn tuossa olkaimettomassa mallissa, mutta tuo aivan sileä linja voikin muuttua tälläiseen "ryppyjuttuun". Ihastuin jo ennen liikkeisiin menoa myös Rembon pukuihin, mutta tämä Agnesin puku vei sydämeni. Kuvat ei kyllä anna oikeutta puvulle ja tuo puku on mulle numeron liian pieni, koska kokoa ei ollut liikkeessä... Lupasin tiputtaa painoa. :D

Mahtaakohan tälläisen puvun teettäminen onnistua Thaimaassa? Meneekö liian hankalaksi? Aika kalliiksi toi tulisi ostaa... 739€.  :o

Puku edestä

Pukuedest.jpg

Puvun yläosa

Pukulhelt.jpg

Puku takaa

Pukutakaa.jpg

Ja tässä vielä kuva Agnesin mallistosta.

1499-l.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä olen teettänyt iltapuvun (yksiosainen, luut takana) Pattayalla, räätälillä nimeltä Sahib. Aurinkomatkat suosittelee tätä paikkaa ja se näkyi myös hinnoissa. Työ oli viimeisen päälle huolellisesti tehtyä, ja olinkin pukuuni erittäin tyytyväinen. Sahib osaa puhua melko hyvin suomea, mikä helpottaa kaupankäyntiä. Mikä mua kuitenkin ärsytti oli se, että aikataulut pettivät eli puku ei ollut vasta kuin lähtöpäivänämme valmis, vaikka sen piti olla jo edellisenä. (Pukua olisi pitänyt hieman vielä lyhentää ja tälle ei jäänyt aikaa)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nasba, ihan varmana onnistuu tuollaisen teettäminen Thaimaassa.

Ei muuten sitten onnistunut tuon puvun teettäminen, minkä olisin halunnut. Kävin kiertelemässä monessa paikassa, mutta ei niin ei. Liian vaikea tehdä ja toisaalta, eipä siellä ollut missään tuollaista kangasta. :( No, otimme vaihtoehdon kaksi kehiin ja tälläisen puvun sain sitten räätäliltä mukaani. Hintaa puvulle tuli noin 100€ (vaikea sanoa tarkkaa hintaa kun otettiin samalla 3 paitaa miehelle). Puku on siis tuollaista satiinikangasta, alla tietysti vuori ja päällä on koko matkalta sifonki. Sifonki on helmasta muutaman sentin pidenmpi kuin alukangas. Edessä luut. Takana vetoketju. Eli siis aivan yksinkertainen luomus! Mutta mielestäni tuonne Thaimaan häihin tosi passeli. :)

Sovitusvaiheessa.

Tuon niskalenkin saa puvusta pois, enkä sitä itse asiassa pitänytkään ollenkaan.

Thaimaa1018Small.jpg

Seremonia1Small.jpg

Ennenseremoniaa.jpg

(Lisää kuvia tuolla Meidän kolmet häät- kuvat päikyssä.)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Olen lähdössä tammikuussa Krabiin ja tiukan budjettipäätökseni takia vaikuttaisi parhalta vaihtoehdolta teettää puku siellä. Eikä tämä ketju ainakaan antanut epäilyksen aihetta :D

Ainoa mitä mietin on, että onko se siellä teetetty puku yhtä paksu ja tukeva, kuin valmispuvut? Luut ilmeisestikin saa, kun joku niistä jo oli puhunut, mutta onko siinä puvussa varmasti sitten tarpeeksi monta vuorikerrosta, ettei vaikka alusvaatteiden saumat ym. näy läpi? Ja istuuko se napakasti päälle? Koska jos ei, niin teen sen sitten samalla vaivalla itse. ::) Vaikka toisalta, pyytämällähän senkin asian kai varmistaa...

Kertokaa kokemuksia omien pukujenne tukevuudesta :)

Niin ja se vielä, etä tunteeko ne Thaimaassa taftia ollenkaan? Kukaan e kai ainakaan ollut taftipukua teettänyt...?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Emme ole vielä päättäneet mihin päin Thaimaata suuntaamme. Tarkoitus olisi lähteä talvella 2008-2009 ja varata matkat ensi keväänä. Olen ehkä siinä mielessä etuajassa kysymyksieni kanssa, mutta tilaisuus teki varkaan.

Olen lueskellut täältä palstalta, että Krabi (Kent Tailor ja King's Tailor) tai Hua Hin (Mike&co, Thipurai Taylor ja Prince Custom Tailor) olisivat hyviä vaihtoehtoja puvun teettämisen kannalta. Koh Taosta olen lukenut, että siellä on hyvät sukellusvedet, mutta räätäleistä siellä en ole lukenut.

Osan matkasta voisi myös viettää Bangkokissa (hyvänä räätälinä mainittu Supayalux Boutique - MBK ostoskeskus, Rajawongse - miesten puvut ja Cotton House - naisten puvut), mutta eikö olisi hyvä olla kaksi viikkoa samassa paikkaa, jos teetätämme enemmän kuin yhdet puvut (morsiamelle ja sulholle), enkä haluaisi viettää koko lomaa Bangkokissa? Onko viikko yhdessä paikkaa liian vähän?

Eli lomaltamme haluaisimme (varmasti samaa kuin monet muutkin  ;)):

Kiitos vinkeistä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...