Guest Lumimorsian05

Sukkikset vai stay-upit?

302 viestiä aiheessa

^Ainakin Falke-merkillä on ollut noita, joissa sukkaosa on ihonvärinen ja pitsi erivärinen. Falkea myy ainakin Stockmannit, voi olla, että muualtakin saa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee luonnonvalkoiset sukkanauhaliivit ja samanväriset sukat. Sukkanauhaliivejä tulee joskus muulloinkin käytettyä, lähinnä juhlissa, ja mun mielestä ne on ihan mukavat ja kätevät. Käyttäisin niitä varmaan arkenakin enemmän, mutta talvella ne ei varmaan ole riittävän lämpimät hameen kanssa ja kesällä tykkään olla paljain säärin niin paljon kuin mahdollista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse meinaan laittaa stay upit sukkahousujen sijaan, koska häät ovat helteisimpään aikaan ja katselin tuossa, että hääpuvussani on 4 eri kangaskerrosta hameosassa ja lisäksi vielä vannehameen kangas. Että luulisi tuota tarkenevan, uhh. Stay upeista ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta täytyneepä testailla. Ainoastaan se ajatus inhottaa, että sisäreidet (eikä ole edes mitkään paksut :D )hankautuvat ja hikoutuvat yhteen kesähelteellä hameen alla. Vaan pakko valita kuitenkin tuo vaihtoehto, kuin valuvat, puristavat ja kiristävät sukkikset. Stay upitkin meinaan ottaa pois heti illan edetessä, kun kukaan ei sellaiseen pikkuseikkaan enää huomiota tuskin kiinnitä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin juuri näitä asioita...vaikka häihin on vain 3 päivää :) Alan miettiä kaikkia asioita, miten toimii yms. Mutta tätä lueskellessa sain varmuuden etten laita sukkahousuja vaan stay upit :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee sukkanauhaliivi ja sukkanauhasukat. Noita sukkanauhaliivejäkin on erilaisia ja laatuisia. Yleensä niissä on 4 kiinnitysnipsua, mutta esim. täältä http://www.stockingshq.com/ saa sukkanauhaliivejä joissa on jopa 12 kiinnitysnipsua. Tuolla on muutenkin hyvä valikoima erilaisia sukkia ja sukkahousuja. Olen tuolta aina välillä tilaillut, kun täällä tuo valikoima on huonompaa.

edit. typot

Muokattu: , käyttäjä: _Jojo_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Hei kiva kuulla, että joku on tuolta tilaillut onnistuneesti. Olen aina kauhean epäileväinen kaikkien uusien nettikauppatuttavuuksien kanssa, mutta ehkäpä nyt uskallan tilata tuolta. Minkälaisia toimitusaikoja tuolla on ollut keskimäärin?

Muokattu: , käyttäjä: Hiilinorsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime tilauksesta on vähän aikaa, joten en muista tarkemmin. Mutta viikko-pari on ollut yleensä aina briteistä tilattessa maksimitoimitusaika, yleensä tilaus on kotona viikossa. Ajattelin itse tilasta sukat ja sukkanauhavyön tuolta parin viikon päästä, kunhan saan ensin muut alusvaatteet kotiin. Voin tulla kertomaan miten kauan meni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on siis vähän kiire tilauksen kanssa, kun häät ovat alle kolmen viikon päästä :)

Edit. Pistin tilaukseen muutamat sukat, kun siellä sai kampanja-aikaan sattumoisin tilauksensa postikuluitta, jos tilauksen arvo ylitti £ 35. Laitoin sukat tilaukseen sunnuntaina ja heti maanantaina tuli viesti, että ovat lähettäneet tilaukseni. Nyt sitten odotellaan ja toivotaan, etteivät eksy mihinkään matkan varrella!

Edit 2. Sukat saapuivat muutamassa päivässä. Valitettavasti kokomerkinnät eivät ihan menneet nappiin - olen melko pitkä, mutta myös hoikka. Valitsin sukat kokotaulukoista oikein, mutta kävi kuitenkin niin, että sukkanauhasukat olivat sopivan pituisia, mutta aivan liian leveitä ja menevät rullalle polvista ja reisistä. Siis käyttökelvottomat lyhyen häämekkoni kanssa. Onneksi yhdet sattuivat olemaan sopivat niistä neljästä parista, jotka tilasin. Tilasin myös varmuuden vuoksi stay upeja, jotka osoittautuivat kaikki oikean kokoisiksi. Täytyy nyt katsoa, kummat laitan - stay upit vai sukkanauhasukat. Todennäköisesti otan stay upit hääpäivänä mukaan varmuuden vuoksi, mikäli liivisukat sattuvat hajoamaan.

Muokattu: , käyttäjä: Hiilinorsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos jotakuta kiinnostaa tuo StockingsHDQ, niin minä tilasin sieltä perinteiset sukat ja sukkanauhavyön. Tein tilauksen sunnuntaina ja paketti tuli postilaatikkoon torstaina. Eli toimitus oli huippu nopea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon nyt ihan kahden vaiheilla stay-uppien ja sukkanauhaliivin välillä. Kumpiakaan en oo koskaan käyttänyt. Kävin ostamassa Changesta itselleni alusvaatteet ja siellä suositeltiin sukkanauhaliiviä. Myyjä sanoi, että noi stay-upit saattaa hiertää ja sukkanauhaliivi ois varmempi ja mukavampi. Täällä taas on molempien puolesta puhetta. Help!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä puen stay-upit. Jos häät olisi talvella niin sitten sukkikset. Mulla ei stay-upit pysy ylhäällä jos ulkona menee ilma nollan tuntumaan. Liekö silikoni sitten kohmetu tai jotain mutta monta kertaa olen kävellyt iltapuku päällä sukat nilkoissa tai lyhyellä hameella sukkia ylhäällä pidellen =) Jessus kun se oli noloa!

Sukkanauhat olen ostanut tulevaisuuden varalle mut en ole niistä erityisemmin tykännyt.

Mua ei todellakaan kiinnosta ovatko vaatteet seksikkäät hääyönä, mun sulho on nähnyt jo mun parhaat ja huonot puolet että ei hän enää mistään hätkähdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin sellaiset alushousut, joihin saa sukkanauhasukat kiinnitettyä. Stay uppeihin en luota, mulla on melko pitkät ja hoikat jalat ja joudun ostamaan aina sukat kokoa 3, että pituus riittää ja sit ne on sieltä ylhäältä löysät ja saa koko ajan jännätä, et milloin tippuu :( Sukkahousuja en käytä koskaan muutenkaan, mutta mun mielestäni etenkään häihin sukkahousut ei kyl sovi. Tai ehkä itse häihin sopii, mut ei hääyöhön... Ite olen hääyötä varten ostanu sit vielä erilliset pikkuhepenet, joten sulho ei luultavasti tuu ees näkee noita meikäläisen "seksikkäitä" viritelmiä... (tosiasiassa eivät ole mitenkään kovin seksikkäät ;P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti stay upit! Ihan jo vessassa käymisen kannalta!
Eipä tartte kuin alkkarit saada takas ylös, ei tulis mitään jos pitä sukkisten kanssa tusata ... Tarpeeksi vaikeaa tulee olemaan jo tuon mekonkin kanssa ...En myöskään halu kiinnitää sukkia pöksyihin, koska menee sekin hankalaksi ... käytännöllisyys ennen kaikkea ;)
 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan vaa kokemuksen syvällä rintaäänellä..Ehdottomasti suositan ihan mitä tahansa muuta ku sukkanauhoja hääpuvun alle! Kerran jo valitettavasti aiemmin asian kokeneena oli hemmetin ärsyttävää nykiä sukkanauhoja tuon tuosta takas kiinni sukkiin kun eivät millään tahtoneet pysyä menossa ja meiningissä..lopulta nyhdin kaikki irti ja roikkuivat irtonaisina hameen alla..ihan typerää. Jos välttämättä haluaa puolison sukkanauhoilla yllättää ni pukekaa mielummin vaikka sitten hääyöksi hotellissa tms. Hääpuvun alla kannattaa muistaa että se mikä näyttää hyvältä, ei välttis aina tunnu sitten niin hyvältä ja se on piiiitkä päivä sitten nyhtää sukkanauhaliivejä kondikseen ison helman alta. Jos mitkään sukkikset ei nappaa ni olkaa ilman, kuka sanoi että on Pakko käyttää yhtään mitään? Itse taidan laittaa stay upit kuiteskin.. :)

Muokattu: , käyttäjä: i_sabel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mulla taas toimi nuo sukkanauhahommelit tosi hyvin. Ei tarvinnu yhtään huolehtii, et pysyykö sukat ylhäällä niinku stay upien kanssa :) Mut mulla tosiaan oli alushousuihin kiinnitetty ne nauhat, eli ei sukkanauhaliiviä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitan luultavasti ohuen ohuet sukkahousut sinne alle, koska en luota tarpeeksi stay uppien pitävyyteen. Ja kun sinne puvun alle ei kukaan ole katsomassa, niin ei kai sen niin väliä mitä sieltä näkyy ;) Tärkeintä et itsestä tuntuu hyvältä olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JennyH: Jos mä löytäisinsellaset sukkanauhat jotka pysyy kans ni ehdottomasti laittasin mut viel ei oo löytyny sellasii jotka menossa mukana pysyis..en sit tiiä johtuuko säädöistä. En käsitä millä ihmeellä saatte naiset ne pysymään villissäkin menossa? Kertokaa ni määki ymmärtääsin!  :ph34r:  :g_18:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse "jokuset" (eli n. kymmenet) akateemiset vuosijuhlat juhlineena suosittelisin lämpimästi stay uppeja. Itse opin ensimmäisten vuosijuhlien aikana jo sen, että jos sinulla on päälläsi vessakopin täydeltä iltapukua sukkahousujen kanssa säätäminen ei tosiaan nappaa!  :girl_blum: Stay uppien kanssa on niin kätevää, kun ensin keräilee helmat syliinsä ja sitten vain kiskoo alushousut kinttuihin eikä sukkahousuista tarvitse huolehtia. :D Toisaalta en ole muutoinkaan mikään sukkahousujen ylin ystävä, kun näin pitkälle naiselle sopivia sukkahousuja en ole vielä löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsehän huijasin.. Mulla oli ihan normaalien alkkareiden päällä ohuet bambubokserit ettei reidet hierrä ja jalassa polvisukat. Kun ohjelmassa ei ollut mitään morsiamen hameen alapuolisia juttuja niin eipä kukaan nostellut helmoja niin paljon että olisi huomannut. Ja voi että oli mukava olla.  :girl_in_love: Mullakin oli aika pitkä korsetti puvussa niin sukkahousujen kanssa olisi kyllä ollut ihan kamalaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En aio itse laittaa kumpaakaan näistä vaihtoehdoista, koska sukkikset vaikuttaa hankalilta ja stay-upit tuntuvat siltä kuin putoaisivat (vaikkei näin välttämättä kävisikään :)) Sen sijaan aion laittaa löytämäni ihanat sukkanauhalliset alushousut ja tavalliset sukkanauhaliivisukat (tai mikä se oikea termi näille onkaan)  ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilin olevinaan laadukkaita stay upeja ja koko päivän kun piti niin reisissä oli kauheet painaumat iltasella ja muutenkin ne oli koko päivän ikävän tuntuiset vaikka oli kunnon silikoninauha. Ei sukkahousutkaan innosta jos on lämmin päivä että polvisukatko ainoa vaihtoehto, mitään sukkanauhoja en todellakaan laita

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli puvun alla korsetti, johon sai kiinni sukkanauhat joten käytin hääpäivänä sukkanauhasukkia. Olivat toki tottumattomalle vaikeat pukea (kannattaa harjoitella tai pitää huoli, että paikalla on joku joka pystyy auttamaan ja tietää mietä tekee... onneksi äidit olivat näiden kanssa tuttuja, koska itsellä tuo aiempi kokeilu unohtui hääkiireiden keskellä) mutta käytössä kyllä maailman helpoimmat: 

 

Ei tarvinnut koko päivänä miettiä pysyykö ylhäällä vaikka meno loppuillasta olikin vauhdikasta.

Vessassa oli helppo käydä.

Eivätkä ärsytä ihoa kuten stay upien silikooni saattaa tehdä. (itse olen vuosia käyttänyt aina juhlissa stay up sukkia ja jostakin kumman syystä viime talvena iho ei niitä kestänytkään. Silikooni alkoi tavallaan polttaa. Selvittelin myöhemmin netistä ja tämä kai on tosiaan mahdollista, joskin ei kovin yleistä. Mutta en uskaltanut ottaa hääpäivälle riskiä, sen verran karmealta tuntui).

 

Pari vinkkiä sukkanauhoja käyttäville:

 

Valitse sukkanauhoihin tarkoitetut sukat: stay upit eivät pysy kiinni sukkanauhoissa. Myös sukkien laaduissa on ilmeisesti eroa.

 

Pue sukkanauhat alushousujen alta, jotta pääset käymään vessassa sukkanauhoja irrottamatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin ajattelin että laitan sukkahousut, koska mulla on just sellaset reidet jotka kesällä hiertyy kipeästi yhteen. Panen kuitenkin oman mukavuuden edelle tässä asiassa. En itsekkään usko että yön päälle enää mitään tapahtuu..tai sitten vaan vetää ne jalasta ennen kuin sulkki huomaa mitään ;)

Sitten aloin itsekkin miettiä tuota vessassa käyntiä. Itselläkin helma on sellainen jossa on oikein monta runsasta kerrosta, eli eiköhän sitten joku reidet paljaana ja paljon talkkia joka vessa kerralla- tyyli toimi paremmin.

Ajattelin tälläisiä : http://www.boutique-loulou.fi/fishnet-suspender-sukkahousut-p-2094.html

tai tälläisiä http://www.boutique-loulou.fi/sheer-lace-sukat-sukkanauhaliivi-p-2093.html

Joskus aikoinaan olen tuollaisia omistanu ja ovat jotenkin varmemman ja mukavamman tuntoisia ainakin mun mielestä. Eipähän tarvi viritellä nauhoja :D Nuo housut on kyllä melkoinen maku kysymys sitten! Exäni näki ne kerran päälläni ja halusi mun sitten aina pitävän niitä :blink:  Ehkäpä nykyisellä miehellä olisi yhtä outo maku..? :D

 

 

post-46255-0-00511200-1401577640_thumb.j

post-46255-0-21980800-1401577648_thumb.j

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kallistun stay uppeihin ihan käytännön syistä. Pukuni on lantioon asti hyvin istuva, ja sukkahousujen nyhtäminen ja paikoilleen vetäminen olisi varmasti aika hankalaa ja ärsyttävääkin. Ainoa, mikä mietityttää, on sopivien stay oppien löytäminen, sillä minulla on kapoiset reidet ja kokemuksia on siitä, kun stay upit eivät tahdo pysyä ylhäällä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään