villituuli

Eri puku loppuillaksi?

107 viestiä aiheessa

Luultavasti vaihdan lyhyempään mekkoon loppuillasta/yöstä. Meillä juhlat on ns. maalais- ja pihaympäristössä, sekä bilemeiningillä loppuillasta, joten luultavasti en jaksa hääpuvussa hippaloida koko yötä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siirsin aloittamasi ketjun aloitusviestin tähän ketjuun eli tuonne ^^ :)

t. Bellis

post-25906-1252572652_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Bellis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta ajatus mekon vaihtamisesta tuntuu omituiselle. En toki paheksu, jos joku sen haluaa tehdä, mutta ihmettelen vain...siis jos joku maksaa satoja, jopa tuhat euroa unelmiensa perinteisestä hääpuvusta (ns. iso ja valkoinen puku) Ja sitten hankkii vielä illaksi uuden puvun :girl_impossible: Itseä hirvittää lähinnä hinta, mikäpäs siinä muuten.

Ymmärrän kyllä miksi puku halutaan vaihtaa, onhan sellainen perinteinen hääpuku (upea mutta) älyttömän epäkäytännöllinen. Tanssit sun muut illan remuamiset ei oikein suju, ainakaan täydessä baarissa.

Itse olen ajatellut ratkaista tämän hankkimalla lyhyen hääpuvun. Saattaahan sitä helmikuussa joku kummeksua, mutta ajattelin että se on sekä edullisempi että käytännöllisempi. Sitä paitsi tahdon härskisti vilautella nilkkojani :girl_haha: Mihinkään baariin en kyllä haluaisi lähteä, vaan itsekkäästi pitää kaikki vieraani itselläni. Unelmissani bailataan kavereiden kesken juhlapaikassa yöhön, ennemmin sitten vaikka jotain (kivoja) kuokkavieraita yön päälle, kuin että kaikki kaverit häviävät omille teilleen baariin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten nykyään on, tiedättekö pääseekö esim. yökerhoihin hääpuvussa? Toki toivon että juhlapaikalla juhlitaan viimeiseen asti, mutta jos sitten päätetäänkin mennä jonnekin....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kysyä suoraan yökerhosta. Helsingissä moniin paikkoihin ei pääse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin päädyin viime kesänä juhlituissa häissämme siihen ratkaisuun, että vaihdan pitkän puvun lyhyeen myöhempää iltaa varten. Meillä oli illalla DJ soittamassa ja "virallisen" osuuden jälkeen joskus klo 22-23 kävin vaihtamassa ihanan, mutta tukalan ja raskaan puvun valkoiseen, kuitenkin hyvin morsiushenkiseen minimekkoon. Tilasin molemmat mekot ulkomailta, joten yhteenlaskettu hintakaan ei kaatanut budejttiamme. Mies aluksi vastusteli lyhyen mekon tilaamista, mutta onneksi pidin pääni: lyhyessä puvussa oli huomattavasti helpompi juhlia ja tanssia. Juhlimme hääväen kanssa aamun tunneille saakka, joten molempia mekkoja tuli käytettyä sen verran kauan, että kahden puvun tilaaminen oli omasta mielestäni järkevää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen harkinnut että jatkoille hankkisin toisen puvun. Pukua ostaessa en ottanut sitä huomioon, kun jatkoja ei pitänyt tulla, mutta vaikka olisikin en olisi halunnut tehdä kompromisseja sen suhteen. Jatkot ovat mahdollisesti baarissa, joten en halua tuhota 2,5 metrin laahuksella olevaa pukua sielä vaan vaihtaisin johonkin lyhyeen kuten:

http://www.lightinth...37-_p35280.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle oli kyl alusta asti selvää, että hommaan kaksi asua. Haluan varsinaiseksi häämekoksi vanteella olevan mekon ja voi olla että se alkaa jossain vaiheessa ahistaa ja tekee mieli vaihtaa helpompaan asuun. Ostan siis kaksi mekkoa ja vaihto tapahtuu sitten kun siltä tuntuu tai viimeistään saunan jälkeen. Mennään maistraatissa naimisiin etukäteen ja voi olla että käytän samaa mekkoa maistraatissa ja illan "kakkos" mekkona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä haluan ehdottomasti kaksi eri mekkoa! :) Ajattelin että kevyemmän (ja varmaankin lyhyemmän) mekon voisi vaihtaa ennen jatkoille lähtöä.. Ajattelin, että siinä vaiheessa kampauskin vaihtuisi rennommaksi. Eli nuttura auki ja hiukset vaikka puoliksi kiinni. Kaksi kaasoista on kampaajia, joten he varmaan yhdessä saisivat väkerrettyä rennoman kampauksen jossain välissä juhlaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdellä mekolla mennään koko päivä meillä. Puku on suhteellisen kevyen tuntoinen päällä eikä budjettikaan anna periksi toiselle mekolle. Jatkot järjestetään sellaisessa kuppilan ja yökerhon välimallissa, puolen yön aikaan siirtyminen sinne, paikassa siis on tanssilattiat ja bändejäkin monesti, mutta istumatilaa riittää. Lisäksi olemme varanneet meille oman kabinetin, jossa saamme rauhassa viettää iltaa. Toki baaritiski ja tanssilattia sijaitsee yleisellä puolella, joten vaarana voi olla, että joku kaataa juomat syliin. Uskon kuitenkin, että omalla varovaisuudellani saan mekon pysymään siistinä myös jatkojen ajan. Ja pukuni ei ole kovin hankalastipestävä, joten pesula pelastaa, jos juomat tulee rinnuksille. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun unelmien hääpuku olisi vihreä, liehuvahihainen ja tyllihelmainen, yläosassa ja vyötäröltä nauhana alaspäin violettisävytteisiä (kukka)kirjailuja. Puvun juju olisi kuitenkin siinä että alaosa lähtisi irti ja sen alta paljastuisi tylli/taftiminihame ja vaikkapa upeat saappaat, nimittäin jalat on mun vartalosta se esittelemisen arvoinen osa enkä halua pitää niitä koko hääpäivää piilossa ;).

LadyGreen! Jos täällä forumilla vielä pyörit - olis tosi kiva kuulla löysitkö tuollaisen puvun, ja jos, nähdä siitä kuva!

Kuullostaa enemmän kuin hienolta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi puku, ja en olisi todellakaan raskinut vaihtaa toiseen pukuun kesken illan! Minun pukuni oli tayspitka merenneitomallinen puku, ja kun pieni laahus oli nostettu ylos, puvussa oli aivan ihana tanssia! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Mun unelmien hääpuku olisi vihreä, liehuvahihainen ja tyllihelmainen, yläosassa ja vyötäröltä nauhana alaspäin violettisävytteisiä (kukka)kirjailuja. Puvun juju olisi kuitenkin siinä että alaosa lähtisi irti ja sen alta paljastuisi tylli/taftiminihame ja vaikkapa upeat saappaat, nimittäin jalat on mun vartalosta se esittelemisen arvoinen osa enkä halua pitää niitä koko hääpäivää piilossa ;).

LadyGreen! Jos täällä forumilla vielä pyörit - olis tosi kiva kuulla löysitkö tuollaisen puvun, ja jos, nähdä siitä kuva!

Kuullostaa enemmän kuin hienolta!

 

Heti tuli mieleen, että olen ainakin kiinamekkojen sivuilla nähnyt tuollaisia 2in1 hääpukuja, ja niin olinkin! esim. tässä  (kuvien perusteella voi päästä suunnittelijoiden jäljille).

Ja tämän blogikirjoituksen  ja tämän blogikirjoituksen  mukaan David´s Bridal ainakin on sellaisia tehnyt.

 

Enpä ollut aikaisemmin tällaista ajatellutkaan, mutta olisihan se aika kivaa, jos ihanasta puvusta saisi loppuillan biletykseen vähän lyhyemmän mallin... !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täysin samoja ajatuksia eli toinen puku mukaan :) Sen voisi ostaa suht edullisesti, esim. käytettynä. Voi olla, että jää käyttämättä jos oikea puku on niin ihana ettei raaski vaihtaa, joten ehkä ei kannata kahta täyshintaista pukua ostaa turhaan. Haluaisin, että se vaihdettava puku on täysin erilainen kuin kirkossa pidettävä puku joten voi olla, että päädyn esim. lyhyeen pukuun tai ainakin erilaiseen materiaaliin. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

 

Mun unelmien hääpuku olisi vihreä, liehuvahihainen ja tyllihelmainen, yläosassa ja vyötäröltä nauhana alaspäin violettisävytteisiä (kukka)kirjailuja. Puvun juju olisi kuitenkin siinä että alaosa lähtisi irti ja sen alta paljastuisi tylli/taftiminihame ja vaikkapa upeat saappaat, nimittäin jalat on mun vartalosta se esittelemisen arvoinen osa enkä halua pitää niitä koko hääpäivää piilossa ;).

LadyGreen! Jos täällä forumilla vielä pyörit - olis tosi kiva kuulla löysitkö tuollaisen puvun, ja jos, nähdä siitä kuva!

Kuullostaa enemmän kuin hienolta!

 

Heti tuli mieleen, että olen ainakin kiinamekkojen sivuilla nähnyt tuollaisia 2in1 hääpukuja, ja niin olinkin! esim. tässä  (kuvien perusteella voi päästä suunnittelijoiden jäljille).

Ja tämän blogikirjoituksen  ja tämän blogikirjoituksen  mukaan David´s Bridal ainakin on sellaisia tehnyt.

 

Enpä ollut aikaisemmin tällaista ajatellutkaan, mutta olisihan se aika kivaa, jos ihanasta puvusta saisi loppuillan biletykseen vähän lyhyemmän mallin... !

 

Suuret kiitokset linkeistä! :)

Täytyy tosin myöntää, että Lady Greenin kuvauksessa avainsanoja olivat "vihreä, liehuvahihainen ja tyllihelmainen"  - etenkin ensimmäinen ;)

Kaksiosainen puku (näin niinkun kerrosmielessä) olisi kyllä joka tapauksessa enemmän kuin kätevaä!!

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ aijaa, luulin sinun viitanneen "jujuun". Vihreitä tyllipukuja löytyy esim. hakusanalla "green tulle dress with sleeves" > sieltä tulee esim. Prom ja Quinceanera -tanssiaispukuja. Esim. jotain tällaista? Tai tämä   tai tämä jne.  Suomesta/suomeksi sitten tietysti iltapuvut ja vanhojentanssipuvut :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi, ei! :girl_impossible:

 

En olisi mistään hinnasta vaihtanut ihanaa pukuani pois hääpäivänämme! Kauhistuttaa ajatuskin. :blink:

Kyllä siinä tuli juhlittua ja tanssittua ja oltua ihan pehkuihin kuukahtamiseen asti.

 

En itseasiassa edes harkinnut koskaan moista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ aijaa, luulin sinun viitanneen "jujuun". Vihreitä tyllipukuja löytyy esim. hakusanalla "green tulle dress with sleeves" > sieltä tulee esim. Prom ja Quinceanera -tanssiaispukuja. Esim. jotain tällaista? Tai tämä   tai tämä jne.  Suomesta/suomeksi sitten tietysti iltapuvut ja vanhojentanssipuvut :)

 

Se juju olisi toki erittäin kiva myös! :)

tämä  olisi noista linkeistäsi lähimpänä, vähän tummemmilla väreillä tosin, ja vähän vähemmän prinsessamaisena :)

Iltapuvuilla ja vanhojenpuvuilla löytyy jotain joo, ja, heh: usein myös morsiusneitojen pukuja googlailemalla :D

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee miehen kanssa kaksi pukua. Loppuillaksi meille tulee molemmille one peacet :) Mulle valkonen ja miehelle musta. Meillä alkaa about klo22 "pieruverkkari" osuus meidän juhlasta niin ajateltiin että noi ois sitten ne meidän :) Ei voi olla mekossa koko iltaa kun hyttyset syö ja tulee kylmä meren rannalla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensin ajattelin olla häämekossani koko juhlan ajan, kun on lyhyt puku.

 

Mutta nyt kun kun suunnitelmat muuttui ja juhlapaikkana on mökki ja illan ohjelmassa on saunomista, uimista, makkaranpaistoa ja muuta "rellestämistä", niin vaihdan mekon pois. Tosin nyt on mietinnässä, että hankinko toisen mekon(valkoisen, mutta rennomman esim.trikoomekon), vai mennäänkö sitten ihan vaan kollari + huppari -linjalla. Tätä täytyykin pohtia!

Ja toki sääkin vaikuttaa asiaan. Järven rannalla kun ollaan ja jos sattuu olemaan muutenkin vilponen päivä, niin lämmin vaatetus olis parempi kuin hyvä. Toki jos on hellepäivä, niin kesämekkokin riittäisi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin viime tingassa Espritin valkoisen pitsimekon, joka varmaan käy myöhemminkin kesämekkona. Mulla laahus on niin laskeutuvaa satiinia, että olisi näyttänyt rumalta, jos siihen olisi laittanut napin (jotta sen saisi ylös). Katsotaan, miten häävalssi onnistuu.... :D ekan setin jälkeen luultavasti menee puku vaihtoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla puku vaihtuu vihkimisen ja hääjuhlan välissä (ovat siis samana päivänä peräkkäin). Vihittäessä päälläni on äidin vanha puku ja hääjuhlassa sekä kuvissa itse valmistamani "oma puku". Tarkoitus oli olla vain oma puku, mutta kun äidin puku istuukin päälleni vastoin kaikkia odotuksia ja vieläpä oikein hyvin. :girl_hide: Että loppuillaksi tuskin tulee eri pukua ja jatkoillekaan emme ole lähdössä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä mietin pitkään tarvitsisinko toista mekkoa jatkoille. Olin jo vähällä ostaa lyhyen häämekon pitkän kaveriksi, mutta lopulta päätin että en tarvitse. Kuitenkin kaiken varalle, jos oma pitkä hääpuku rupeaa ahdistamaan tai jos haluan mennä jatkoilla uimaan (meillä jatkot on eripaikassa kuin juhla ja jatkoilla on tarkotus olla tosi rento tunnelma) ostin keveän valkoisen kesämekon. Tuo minun varamekkoni ei siis ole mikään lyhyt morsiusmekko vaan ihan tavallinen valkoinen kesämekko. Näin ollen minua ei harmita tippaakaan, jos viihdyn koko päivän varsinaisessa häämekossa, koska rahallinenpanostus tuohon varamekkoon ei ollut suuri. Kuitenkin mieltä rauhoittaa, että tarvittaessa voin heittää häämekon pois, jos olo käy tukalaksi. Häät on vasta tulossa, joten vielä en tiedä miten tulee käymään :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään