Ailiina

Kenellä olkapäät paljaana kirkossa?

178 viestiä aiheessa

Mulla oli olkapäät paljaana, eikä kukaan kauhistunu.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli hihaton puku (olkaimet oli)  ja samoin selästä puku oli suht avonainen. Selkää tosin peitti huntu. En usko, että kukaan kauhisteli paljaita käsivarsia.  Myös vierailla oli avoinaisia pukuja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olkapäät paljaana vaan! Jos jotakin häiritsee, häiritköön;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

on kai aika yleistä nykyään että olkapäät näkyy. itse ajattelin jonkunnäköistä huntua/huivia seremonian ajaksi. en muutenkaan koskaan menisi olkapäät paljaana kirkkoon. en tiedä osaisinko hääpäivänänikään...

sitä paitsi syyskuussa on jo niin viileää että huivi kannattaisi hankkia jo senkin takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kirkossa olkapäät paljaina,mutta hartiahuivi on sit matkalla jatkoille hartioillani. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on puvussa olkaimet, joten olkapäiden peitoksi aion hankkia vielä jonkinlaisen huivin. Minunkaan mielestäni ei tunnu hyvältä mennä hakemaan siunausta avioliitollemme liian alasti. Juhlissa otan sitten rennommin.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on off shoulders -puku, joten kirjaimellisesti ottaen hartiat on paljaana. Huntu tulee kuitenkin hieman suojaamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla off shoulders- tyyppinen puku ja haluan EHDOTTOMASTI jotakin PEITTÄMÄÄN kirkon ajaksi. Riittäisköhän huntu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aijon marssia myös olkapäät paljaana kirkkoon. Huntu tosin suojaa vähän. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla olkaimeton puku tähtäimessä eli korsettimalli enkä TODELLAKAAN aio olkapäitäni peittää!! :o

Mutiskoot mummot rauhassa mut jos noin pitkälle perinteissä aikoo sukeltaa häittensä suhteen ni ketään loukkaamatta sanon että siinäpä työ ja tuska sitte muun stressaamisen lisäx!!! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minunkin niskalenkkipukuni jättää olkapäät ja yläselän paljaaksi. Hiukkasen niitä tosin peittää huntu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En kyllä menisi avonaisessa puvussa kirkkoon, en edes vieraana. En ole uskovainen, vaan lähinnä tapauskovainen  :P, mutta silti kirkkoa kannattaa mielestäni kunnioittaa, jos siellä naimisiin haluaa mennä. On olemassa myös siviilivihkiminen, johon saa varmaan mennä vaikka bikineissä.

Kukaan ei kuitenkaan käsittääkseni voi estää ihmistä "nakuilemasta" kirkossa, joten jokainen voi lopulta tehdä oman mielensä mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on olkaimeton puku, tosin huntu tuo hieman suojaa, mutta mä kyllä en välitä jos joku kauhistelee. Toi on mun unelmieni puku ja sopii mulle täydellisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on myös vuosisadalleen (vihkiminen linnassa) uskollinen puku, mikä tosin jättää olkapäät paljaaksi. Huntu tulee peittämään osan ja etiketissä mainitaan myös hanskojen oikeasta käytöstä, joen "nakuilemista" tuskin tulee olemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen suunnitellut olkaimetonta pukua enkä ole edes tullut ajatelleeksi, etteivät olkapäät saisi näkyä.

Täytyypä miettiä olisiko jokin shaali tai vastaava vaihtoehtona sopiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olkapäät paljaana. Ei ole tullut edes mieleen että toi ei kävis  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hihaton puku mutta huntu olkapäiden peittona: lasketaanko se olkapäät paljaana vai peitettynä olemiseksi? Puku ei ole mitenkään yliavonainen (mielestäni hääpuvun ei ole edes tarkoitus olla mitenkään paljastava ja siinä mielessä seksikäs) eikä sen kanssa sovi mikään jakku tms., kun on jo huntukin. Uskoisin näyttäväni ihan säädylliseltä joka tapauksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

   Olkaimeton puku on minulla myös.

   Pitkä huntu kirkkoon, juhlassa huntu veks

   ja hartioilla huivi, kun elokuun lopussa on

   illat jo suht koleat-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En kyllä menisi avonaisessa puvussa kirkkoon, en edes vieraana. En ole uskovainen, vaan lähinnä tapauskovainen  :P, mutta silti kirkkoa kannattaa mielestäni kunnioittaa, jos siellä naimisiin haluaa mennä.  

Margotin kanssa olen samoilla linjoilla. Itselläni on olkaimeton selästä tosi avoin puku, ja vielä tatuointikin selässä, joten mummot sais slaagin  ;D Peitän yläosani puvun värisellä huivilla kirkossa, ja huivi on muutenkin kätevä ulkona paikasta toiseen siirtymisissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse asiassa minä en ole enää itseni kanssa samoilla linjoilla. ;D Täältä naikkareista olen oppinut, että papit eivät pidä olkapäiden peittämistä yleensä tarpeellisenä. Olen siis tajunnut, että tämä sääntö ei ole kirkon, vaan lähinnä tiettyjen kirkon jäsenten asettama. Uskon mieluummin pappeja kuin sukulaistätejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla tulee olemaan olkapäät paljaina enkä todellakaan pidä sitä epäsopivana. Nuo uskomukset taitavat olla jostain ammoisten aikojen alusta ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämänhetkinen morsiuspukumuoti suorastaan pakottaa paljastamaan olkapäät, eiköhän siihen olla jo totuttu, eihän Suomi ole edes katolinen maa. Erillinen, asuun kuulumaton huivi voi näyttää jopa tökeröltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista olenko tähän jo vastannut. ::) Mulla myös olkaimeton, enkä aio peitellä upeaa pukuani. ;D Pukuun kuuluu kyllä pitkät hanskat ja huntukin mulle tulee. Jokainen ajatelkoot mitä tykkää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmasti äidin mieliksi yritän hieman "lisäpukeutua" kirkossa. Olkapäät voivat olla paljaana, mutta huomaamattomasti. Muutenkin olen ajattelut, että kirkossa puku voisi näyttää hieman juhlavammalta kuin juhlassa. Tämän hetkinen ajatukseni on se, että teetän/ostan olkaimettoman puvun ja siihen joko kuuluu "boleron" jakku/joku muu vastaava - pitsistä tai samasta kankaasta kuin puku. Huntu myös vain kirkkoon. Juhlaa varten tämä "bolero" tms. ja huntu otetaan riisutaan pois. Alla idea ja lisää löytyy www.pronovias.com ja 2006/ Glamour mm. Adaggio -malli on mieleeni!

PRONOVIAS_TORONTO_L.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään