Talvimorsiot, mitä päällysvaatteeksi?


helina

Recommended Posts

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Itselläni on tämmöinen viitta ulkovaatteena. Vuori fleecea ja ulkopuoli morsiussatiinia, tekoturkis reunoissa.

011220101954.jpg

011220101952.jpg

011220101955.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Bellis
Kaikenlainen myynti, varsinkin "etukäteen" myynti, on kieletty muualla kuin hääkirpputorilla!
Link to comment
Share on other sites

Kiva että on edes muutama muu, joka ei viittaa tai keeppiä viitsi/halua hankkia. Itse aion löytää jostain kivan punaisen tai valkoisen villakangastakin, että se olisi monikäyttöinen häidenkin jälkeen :) Valkoiset takit tuntuvat vain olevan harvinaisuus :/ Ja punaiset on tosi usein lyhyitä tai kauheita mummolaatikoita.. (tänä vuonna, siis)

..vaikka olisihan se hauskaa leikkiä prinsessaa viitassa ;) Tuntuu vaan niin turhalta, kun ainoa liikkuminen on juhlapaikalta pois (kun kukaan ei ole enää näkemässä), kun vihkiminenkin on samassa tilassa ja puen vaatteet myös siellä.

Link to comment
Share on other sites

Mä ompelin valkoisen fleeceviitan. Oli tosi yksinkertainen tehdä, ja kivan näköinen siitä mielestäni tuli. Tein sen Vapaavalinnasta ostetusta fleecehuovasta, oli halvempaa kuin kangaskaupassa ja kangasta oli juuri sopiva määrä lantiolle yltävään viittaan. Jos jossain välissä tulee oltua pitempään ulkona, otan varmuuden vuoksi häihin myös vanhan valkoisen neuletakkini, jonka voi laittaa tarvittaessa viitan alle lisälämmikkeeksi. Käsiin laitan varmaan valkoiset villalapaset.

Mä en tykkää mistään turkisjutuista, en edes tekoturkiksista kun samalta ne kuitenkin näyttää. Mä ajattelin pitkään että meen ihan olemassaolevalla villakangastakilla kun ei viitsi tuhlata lyhyen aikaa käytettävään asusteeseen, mutta sitten keksin ton fleeceviittaidean. Kustannukseksikin tuli huimat 6e. :)

Muokattu: , käyttäjä: marabello89
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Ostin Lapuan Kankureiden valkoisen Uni-taskuhuivin viitaksi. Mietin etukäteen toimiikohan huivi villaviitan tapaan vai näyttääkö se niskaan vetäistyltä viltiltä - kyllä se onneksi ihan viitalta näyttää. Taskuhuivin reunat pystyy kääntämään kauluksiksi, jolla saa vielä lisättyä viittamaisuutta.

Huivi on ihanan paksu, pörröinen ja lämmin, ja uskon sen hoitavan asiansa joulukuun viileillä ilmoilla. Aion ommella siihen pari nepparia, ja kaiken kruunaa näyttävä rintarossi, jonka laitan nappikohtaan koristeeksi.

http://www.lapuankankurit.fi/verkkokauppa/fi/sisustus/pocket-shawl/uni-taskuhuivi.html

file_89.jpg

Link to comment
Share on other sites

Minä olen miettinyt valkoista tekoturkistakkia, koska mielestäni se sopii ihanasti talvihäihin:) Kovin kauaa en ole vielä etsinyt takkia, mutta tällä hetkellä tämä on lähinnä sellaista takkia, jota olen etsinyt:

il_570xN.194200923.jpg

Takki löytyy täältä: http://www.etsy.com/listing/62215970/ivory-faux-fur-long-sleeve-jacket-shrug

Vielä kuitenkin rauhassa katselen myös muita vaihtoehtoja, koska häihin on kuitenkin vielä aikalailla aikaa, ja haluan ensin olla varma, minkä mekon ostan, jotta takki sopisi sitten varmasti tyyliin:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Neuloville morsiolle täytyy vinkata tästä neulekirjasta:Victorian Lace Today, http://www.amazon.co...A9A3P8B0VEG4BM. Aivan ihana. Selkeät ohjeet löytyy muun muassa tällaiseen ihanuuteen: http://www.flickr.co...nd/6875030418/. Ohjeista suurin osa ei sovellu ihan aloittelijoille, mutta enemmän neuloneilla olisi vielä hyvin aikaa aloittaa sopiva projekti ennen ensi talven häitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 10 months later...

Olen pohtinut neuletakkia, lyhyttä viittaa, shaalia ja huivia. En osaa päättää, enkä ole löytänyt mitään sopivaa enkä tarpeeksi kivaa. Mikä olisi tarpeeksi lämmin muttei välttämättä peittäisi täysin mekon yläosa... Hankalaa. Onneksi yhtenä vaihtoehtona on, että sukulainen neuloo tai virkkaa jonkin lämmikkeen. Vinkkejä otetaan vastaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mulle tulee valkoinen tekoturkisbolero. Olen kyllä miettinyt jotain valkoista shaalia kuvausten ajaksi kun pitää ulkona välillä ootella. Valkoista pitkää takkia mietein pitkään mutta lopulta päädyin pelkkään boleroon :) Nyt toki pelkään että siinäkin tulee liian kuuma pienessä kirkossa kynttilä kädessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mä luulen, että laitan jo ennestään kaapista löytyvän valkoisen villakangastakin. Se on mun mielestä ihan siisti :) Silläkään ei tosin kauaa ulkona tarkene, jos sattuu kovat pakkaset olemaan, joten ehkä sitten vielä jokin villatakki sinne alle. Jos juhlapaikalla on kovin viileä, ajattelin varata sinne ihan vain valkoisen fleeceviltin jonka saa välillä heittää hartioille.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...