Talvimorsiot, mitä päällysvaatteeksi?


helina

Recommended Posts

Guest JohannaAnneli

Hei,

Kerättäisiinkö tähän viesti ketjuun kuvia erilaisista talvisista hartiasuojista: stoola (miten ikinä sitten kirjoitetaankaan?), viitta, bolero, jakku jne?

Olen suunnitellut itselleni maaliskuun häihin sisällä pidettäväksi noin 15 cm leveää tekoturkis stoolaa ja ulkona pitäisin jotain viittaa. Malli on vain vielä hieman hakusessa... Puvuksi minulle tulee olkaimeton a-linjainen mekko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä tein ulkona pidettäväksi fleecekankaasta ja polyesterisatiinista (samaa kuin oli puvun helma) lyhyen viitan, jonka koristelin pienillä helmillä ja turkisnauhalla.

viittapieni.jpg

Kuva vähän vääristää värejä, kun otettu sisällä kellertävässä valossa, oikeasti viitta on ihan puhtaanvalkoinen. Jos kiinnostaa, niin viitta on Oulussa vuokrattavana...

Link to comment
Share on other sites

Mä tein ulkona pidettäväksi fleecekankaasta ja polyesterisatiinista (samaa kuin oli puvun helma) lyhyen viitan, jonka koristelin pienillä helmillä ja turkisnauhalla.

viittapieni.jpg

Kuva vähän vääristää värejä, kun otettu sisällä kellertävässä valossa, oikeasti viitta on ihan puhtaanvalkoinen.

Tuo on hieno viitta! :)

Saako udella mistä löysit kaavat ja kankaat sekä mitä maksoi? Olen tässä miettinyt että pakko kai tehdä viitta itse kun ei mistään löydy vuokrattavaksi...

Link to comment
Share on other sites

Tuo on hieno viitta! :)

Saako udella mistä löysit kaavat ja kankaat sekä mitä maksoi? Olen tässä miettinyt että pakko kai tehdä viitta itse kun ei mistään löydy vuokrattavaksi...

Meidän hääsivuilta löytyy viitan tarina sekä ompeluohjeita. :) Linkki tuossa alapuolella.

Link to comment
Share on other sites

Guest JohannaAnneli

Aivan ihania viittoja ja takkeja. Taidan tehdä itselleni pienin muutoksin tuon Pikkupossun laittaman lyhyen villakangastakin karvakauluksella ja -hihansuilla (kuvassa hymyilevä hääpari). Tuolle voisi olla sitten ehkä myöhempääkin käyttöä  :)

Link to comment
Share on other sites

Minä päädyin ostamaan pitkän viitan kaavan eurokankaasta, samoin tietenkin satiinikankaan ja fleecen vuorikankaaksi, ja miehen sisko tekee siitä parhaillaankin minulle huputonta asustetta  ;D Samassa kaavassa oli myös hupullinen versio...

Link to comment
Share on other sites

Minäkin kannan korteni kekoon tässä viitta-asiassa.

Itse olen kaavaillut helmikuiseen juhlaamme paksusta valkoisesta langasta neulottua muhkeaa kolmiohuivia, johon voisin sitten ulkomatkojen ajaksi kääriytyä. Voihan se tosin olla hieman viileähkö, mikäli pakkanen lähentelee kahtakymppiä, mutta jotenkin olen vain enemmän neulehuivin ystävä kuin satiini viitan. Tosin pukukangastani jäi reippaasti jäljelle varsinaisen puvun leikkaamisen jälkeen, joten siitäkin olisi kyllä mahdollista jonkinmoista viittaa värkkäillä. Katsotaan nyt mihin tässä vielä päätyy...

Link to comment
Share on other sites

Kävin ostamassa kaavat ja kankaat tuollaiseen. Saa nähdä jos vaikka ihan itse ompelisi, ei vaikuta ainakaan vaikealta, kun on ohjeetkin tuossa kaavapaketissa. Hintaa vaan tuli yllättävän paljon (kun ajattelin että säästää kun tekee itse) kaavat + kankaat n. 45€

Mutta toivottavasti tuota voi sitten käyttää muulloinkin...

000001001739

Link to comment
Share on other sites

Guest JohannaAnneli

H&M tarjouskuvastossa, joka jaettiin muutama viikko sitten, oli sellainen vyötärömittainen, melko kapea linjainen ruskea tekoturkki 49€. Voihan tuo olla kauniista kuvasta huolimatta vähän mauttoman näköinen, mutta ajattelin kuitenkin tilata sen sovitettavaksi kotiin ennen kuin ostan kankaita. Itse tekemälläkin villakangastakin/tekoturkin hinnaksi tulee noin 50€, kun ostaa pääli- ja vuorikankaan, vetoketjun jne.

Kovasti muuttuu aina nämä suunnitelmat ajan kuluessa. Viikon päästä päätän varmaan, että laitankin jonku vanhan villakangastakkini tai että ehdottomasti pitää minunkin hankkia koko pitkä viitta  ::)

----------

27.10.2004:

Kävin sovittamassa H&M:llä tuota mainitsemaani turkkia ja ei oikein sytyttänyt. Sieltä marssin kangaskauppaan ja ostin luonnonvalkoista tekoturkista, jossa toisella puolella tikattu "silkki"/satiini. Tuo turkispuoli on oikeasti oikea puoli, mutta laitan sen nurjaksi puoleksi. Ompelua en vielä ole aloittanut, mutta kaavat ajattelin piirtää yhdestä tyköistuvasta vetoketjullisesta tikkitakista.

Kirkkoon laitan harteille vaalean tekoturkisstoolan, joka olisi tarkoitus myös itse ommella..

Link to comment
Share on other sites

Kaavat eurokankaasta (Burda). Oli kalleimman hintaluokan kaavat ja maksoi 13,90€ muistaakseni..   >:(

Mutta nehän voi vaikka käytön jälkeen myydä eteenpäin, tosin itse leikkasin 38 kaavat sieltä...

Kankaaksi itse ostin valkoista fleeceetä, sekä valkoisen vuorkankaan (tässähän olisi voinut ostaa vaikka viininpunaisen vuoren?!)

Muita hyviä kangas vaihtoehtoja oli sellanen teddy-kangas, ihan sellanen karvakangas tai muu villakangas.

Niin, ja sitten neljä nappia ajattelin laittaa myös..

Olen itsekkin ihan innoissani, vielä.... ompelut on vielä kesken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...