Jump to content
Naimisiin.info

Talvimorsiot, mitä päällysvaatteeksi?


helina

Recommended Posts

Jos joku kaipaa viitan kaavoja, niin Suuri käsityö-lehdestä löytyy ainakin v.2003 numerosta 10. Pitkä viitta hupulla ja tarkoitettu juhlakäyttöön..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Itse käytän isoäitini aikanaan (n. 40 vuotta sitten) tekemää paksua shaalia, joka "pörrötetään" uudelleen siihen tarkoitetulla koneella, jolloin siitä tulee kuin uusi. Shaali on herkän vaaleanpunainen, jolloin se sopii mainiosti vaaleanpunaiseen kimppuuni. Kiitos vain vinkeistä, varsinkin Kaisu_ toimi innoittajana  :)

Link to comment
Share on other sites

En nyt tiedä tuleeko tämä oikeaan paikkaan, mutta minulla häät joulukuun alussa eli hyvin pian ja olen kovin epätietoinen siitä, kuinka kylmä mahtaa kirkossa olla? Lämmitettäänkö noita kirkkoja vai onko siellä kuinka viileää? Että laitatteko te hyvät talvimorsiammet nuo viitat vain ulos, kun siirrytte juhlapaikalle, mutta mitä pidätte kirkossa??!! Voiko viittaa pitää kirkossa, sehän peittää puvun...apua...mitä lämmikkeeksi kirkkoon ja tarvitseeko kirkkoon ylipäätään lämmikettä??

Link to comment
Share on other sites

Meillä vihkiminen on marraskuun lopussa vanhassa puukirkossa, ja ainakin jo nyt käydessämme siellä tutustumassa, oli kirkon sisällä melko viileää. Tämän takia anoppini neuloo minulle boleron, jota voin pitää sitten päällä niin ulkokuvauksessa, kirkossa kuin juhlapaikalle siirrytteässäkin.

Kannattaa kysyä vaikka kirkkonne suntiolta, miten viileää siellä kirkon sisällä talvisin on ;)

Link to comment
Share on other sites

Heidi, luulisin, että jonkinlainen huivi tai bolero on ihan paikallaan talvella kirkossa. Vaikka siellä olisi ihan normaali huoneenlämpö, en minä ainakaan yleensä pärjää talvisin sisälläkään ihan vaan t-paidassa, varsinkin, jos olen juuri tullut ulkoa sisälle. Ja kirkossa, vaikka tunnelma on varmasti lämmin, voi lämpötila olla vähän siellä viileämmän puolella.

Itse käytän helmikuisessa siunauksessamme valkoista pashminaa. Pukuni on olkaimeton, joten jos siellä kovin kylmä on, ei tuo pashminakaan niin hirveästi lämmitä, mutta on se tyhjää parempi. Keeppiä käytän sitten ulkona.

Link to comment
Share on other sites

Tämä päällysvaateongelma on minullakin...Olin ensiksi ajatellut, että hankkisin jostain tosi muhkean ja lämpimän valkoisen pashminan. Sitten tätini ehdotti, että menisin koittamaan hänen turkkejaan...en ole vielä kynyt, mutta ajatuksena ei mikään hullumpi. Mutta jos näyttävät liian raskailta, niin sitten kyllä tämän idean hautaan...luultavasti sunnuntaina menen kokeilemaan.

Link to comment
Share on other sites

Meidän kivikirkko oli helmikuun 25 asteen pakkasilla normaalin viileä niinkun kirkot on, mutta kyllä vieraatkin riisui takit ym. Mulle ei todellakaan tullut kylmä olkaimettomassa puvussani, jännitys tekee kyllä tehtävänsä, eikä todellakaan tule kylmä.

Link to comment
Share on other sites

Varaudun siihen, että kirkko voi olla hyvinkin kylmä, joten löysin kaapista pashminan, tismalleen saman värisen kuin pukukin on. Voi olla ettei sitä tarvitse ollenkaan, mutta en kyllä haluaisi paleltuakkaan jos sattuukin olemaan kylmä. Samalla tulee jotain vanhaa... Ulokoiluihin sitten tuo keeppi.

Link to comment
Share on other sites

Äitini tekee mulle valkoisen viitan, joten sillä pitäisi tarjeta! Jalkaan laitan "ulkoilun" ajaksi valkoiset saapikkaat.

Kirkossa ja juhlapaikalla ajattelin tarjeta ihan morsiuspuvussa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät helmikuussa ja mulle tulee mummoni itselleen ompelema (vuodelta x) viininpunainen ja hupullinen samettiviitta. Hän käytti tätä aina juhlissa silloin, kun oli nuorempi. Saatan ommella vielä muhvin. Se on sitä jotain vanhaa...

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät maaliskuussa -07. En ole ajatellut koko asiaa...  ::) Ajattelin tarjeta kirkossa ja juhlapaikalla ihan juhlatamineissa. Kait koitan löytää jostain viitan tai vaalean takin päälleni matkan ajaksi.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Itselleni tulee fleecetakki karvareunuksilla. Sovittelin sitä juuri ja huomasin, että ainakin a-linjaisen puvun kanssa takki saa olla aika lyhyt, että se toimii takapuolelta helman kanssa nätisti.

Kirkossa ajattelin tarjeta satiinisen huivin kanssa. Jännitämiseltä tuskin huomaa mitään :)

Loppuviimeksi ulkona ollaan tosi vähän aikaa, kirkkoon meno ja poistuminen sekä juhlapaikalle saapuminen, joten eiköhän fleece riitä. Jos ei, täytyy kaivautua sulhon kainaloon  :-X

Link to comment
Share on other sites

pikkupossu kirjoitti 09.09.2004 - 16:05:04:

Tämä kaunis idea pyörii jo aika monessa päikkärissä:

http://im1.shutterfly.com/procserv/47b3d73...c7b8a0000001610

Yh, minen saa auki tuota linkkiä :-/ Onko kellään tuota kuvaa jossain tallessa vai voisiko joku selittää minkälainen luomus oli kyseessä? Meillä on 4 kk päästä juhlat ja jotain tarttis keksiä lämmikkeeksi, mutta viitat ym. tuntuvat vierailta.

Link to comment
Share on other sites

Mulle tulee ainakin kirkkoon bolero, jonka ompelija tekee mittojen mukaan. Kankaat kävin äsken ostamassa ja hintaa niillle tuli 24 €  :D

Link to comment
Share on other sites

Tädiltäni lainaan minkkihuivia, jossa on minkkiä niinkun virkattu yhteen, eli on pikkasen reikänen. Huivi on tummanruskea ja tätini vakuutti, että tarpeeksi lämmin, joten se on minulla hääpäivänä.

Link to comment
Share on other sites

pikkupossu kirjoitti 09.09.2004 - 16:05:04:

Tämä kaunis idea pyörii jo aika monessa päikkärissä:

http://im1.shutterfly.com/procserv/47b3d73...c7b8a0000001610

Yh, minen saa auki tuota linkkiä :-/ Onko kellään tuota kuvaa jossain tallessa vai voisiko joku selittää minkälainen luomus oli kyseessä? Meillä on 4 kk päästä juhlat ja jotain tarttis keksiä lämmikkeeksi, mutta viitat ym. tuntuvat vierailta.

osaako kukaan auttaa?

Link to comment
Share on other sites

Ostin sitten eilen ison punaisen villaviltin Iskusta eilen ja sillä nyt sitten olisi tarkoitus tareta maaliskuun pakkasissa... (toivottavasti ei paukkupakkasissa...)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

minun ihana luotto-ompelijani on jo ommellut lyheyen upen valkoisen villakangas takin ulos, ja kirkkoon on tarkoitus tulla joko lyhyt hihainen ptsipolero tai pitkähihainen pitsipusero. nyt on vaan sitten päätettävä, kumpi pitsipolero...

Link to comment
Share on other sites

Mulle tulee turkisreunainen, hupullinen viitta ja muhvi, jonka päälle tehdään morsiuskimppu. Puku on pitkähihainen, tosin olkapäät paljaat. oon viittaa kokeillu jo puolivalmiina ja tuntui tosi lämpimältä. Eli eiköhän tämä morsian ainakin tarkene hyvin.

Tässä yks kuva hääjuhlapäivältä mun asusta. Tarkenin hyvin, kun lämpötila oli plussan puolella.

Image6.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ulos tulee vaalea vyötärömallinen tekoturkistakki, jonka ostin Blendiltä. Se on aikas "sähäkkä"  :D Kirkkoon ja hääjuhlan alkuvaiheisiin sitten ihan H&M:ltä ex tempore ostettu tekoturkiskeeppi, vaalea sekin. Aika "perussettiä".  En usko, että palelen viikon päästä, plusasteita silloin kuitenkin on  >:(

Link to comment
Share on other sites

Mun kaasoni äiti, luotto-ompelijani tekee mulle valkoisesta villakankaasta vuorellisen, tekoturkiksella kierretyn hupullisen viitan. Viitta tulee olemaan pituudeltaan jonnekin tuonne takapuolen alle... Koska olen raskaana, tulen varmasti käyttämään tätä viittaa talvitakkina lopputalvesta.

Kirkkoon olkaimettoman pukuni päälle tulee fuksianpunaisesta silkkisifongista tehty bolero.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ystävätäreltä lainassa vaalea pitkä turkki, joten ulkona aikankin tarkenee.

Mua enemmän kauhistuttaakin, että mitä jos sataa vettä ja tuuli tuivertaa (tai vielä pahempaa, räntää), niikuin nyt tänäänkin! Miten hoidatte riisien/terälehtien tms. heittelyn kirkon portailla ja mitä sitten päälle? Vai onko kaaso sitten ns. virallinen sateenvarjon kannattelija...

Ps. Noissa talvisissa hääkuvissa on hyviä ideoita teille, jotka niitä kaipailitte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...