Kenkien pesu


krystal

Recommended Posts

  • 1 year later...

Valkoiset satiinikengät pystyy pesettämään pesulassa, ne putsaa ne siellä höyryllä. Riippuu kenkien likaisuudesta, kuinka puhtaiksi ne tulee. Kun vein häitteni jälkeen pukuni pesulaan harkitsin kenkienikin pesettämistä, mutta näin siellä toiset morsiuskengät jotka eivät olleet lähteneet kovin puhtaiksi. Joten värjäsin siis itse omat kenkäni silkkivärillä mustiksi ja nyt ne ovat kuin uudet.

Kannattaa miettiä, kannattaako likaantuneita valkoisia satiinikenkiä todella putsata vai värjääkö ne suosiolla. Likaantuvatko kengät pesun jälkeen taas niin, että ne pitää putsata joka käyttökerran jälkeen uudestaan?

Link to comment
Share on other sites

Valkoiset satiinikengät pystyy pesettämään pesulassa, ne putsaa ne siellä höyryllä. Riippuu kenkien likaisuudesta, kuinka puhtaiksi ne tulee. Kun vein häitteni jälkeen pukuni pesulaan harkitsin kenkienikin pesettämistä, mutta näin siellä toiset morsiuskengät jotka eivät olleet lähteneet kovin puhtaiksi. Joten värjäsin siis itse omat kenkäni silkkivärillä mustiksi ja nyt ne ovat kuin uudet.

Meidän pesula ei ottanu mun kenkiä vastaan, vaikka niitä tarjosin kun vein puvut :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Tavallista pesulaa parempi pesupaikka kengille on hyvä suutari. Varsinkin sellaisilla suutareilla joilla on kenkien värjäyspalvelu, on sekä kokemusta että oikeat myrkyt millä lika lähtee. Heidän nimittäin täytyy pestä kengät aina erittäin hyvin ennen uuden värin laittamista. Vaikka ei kenkiä värjäisikään siinä samalla, niin heiltä voi pyytää pelkän pesun. En osaa sanoa hinnoista mitään enkä edes paikoista, paitsi Tampereelle tuota tekee mm. Annen suutari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...