Kaaso05

Kokemuksia Oululaisista pukuompelijoista!

31 viestiä aiheessa

Jos tarkoituksena olisi teettää alusta loppuun asti itse, esim. hyvien kuvien/suunnitelmien perusteella, kenen puoleen kääntyä?

Oletko teetättänyt pukusi?

Olitko tyytyväinen?

Jouduitko vaihtamaan jonkun luota kesken kaiken?

Oliko lopputulosa alkuperäisen suunnitelman mukainen?

Kiitos kaunis jo etukäteen, jos joku jaksaa jakaa kokemuksiaan  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heps!

Minä teetän pukuni Oulussa Ompelustudiolla. Ensimmäinen sovitus on vasta ensi viikolla, joten en tiedä onko minun kokemuksista nyt vielä niin paljon hyötyä  ::) Mutta voinhan toki tulla kertomaan niitä sitä mukaan kun projekti edistyy  :)

Tähän asti olen toki erittäin tyytyväinen! Puku on minun itseni suunnittelema, mutta etsin netistä kuvia joissa on yksityiskohtia sieltä täältä ja tulostin tai lähetin niitä ompelijoille sähköpostilla. Ja helposti ymmärsivät ja hahmottivat toivomukseni puvun suhteen  :) Tätä ehkä hieman helpotti se, että ompelijat ovat nuoria, joten ymmärsivät sen että haen puvultani hieman sitä erilaista tyyliä.

Ensi viikolla menen siis sovittamaan lakanaversiota puvun yläosasta, joka tulee luilla ja nyörityksellä. Ompelimossa tekevät kaavat, laskevat kangasmenekin, tekevät protoversion ja sen perusteella sitten siitä varsinaisesta kankaasta itse hääpuvun  :-X Mitä katselin siinä heidän valmiita tuotteitaan, niin jälki oli kyllä aivan sama kuin hääpukuliikkeen puvuissa. Joten luotan kyllä täysin tuohon paikkaan. Ja avuliaasti tytöt ovat vastanneet kaikkiin joutaviin kysymyksiini  ::) Ja näin kun olen itsekkin ompelija, niin osaan katsoa tuota tulostakin kohtuu kriittisellä katseella  8-) Mutta luulisin että puvusta tulee se minun todellinen unelmapuku!

Mutta voin toki tulla kertomaan sitten lisää kun asia edistyy. En nyt tiedä oliko tästä niin paljon apua  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minunkin pukuni teko on vielä kesken, joten lopputulosta en vielä tiedä, mutta tähän mennessä olen ollut tyytyväinen oululaiseen Morsiuspalvelu Leenaan.

Hieman taustaa: asun itse Etelä-Pohjanmaalla, mutta äitini asuu Oulussa. Myös hääsuunnittelijamme asuu Oulussa. Kun rupesin etsimään hääpukua, ei minulle ollut niin väliä, olisiko puku aivan täydellinen, vaan halusin hyvää palvelua. Mieluiten olisin löytänyt pukuni ensimmäisestä liikkeestä, eli en olisi halunnut kierrellä. Kuitenkin kävi niin, että vaikka kävin liikkeissä, joiden palvelua täälläkin paljon kehutaan (mm. Haavemaa Seinäjoella ja Morsiusgalleria Tampereella) niin palvelu oli hyvin latteaa ja innotonta. Kukaan ei ottanut minun pukuani "asiakseen". Lopulta menin käymään äitini luona Oulussa ja samalla hääsuunnittelijamme vei minut Leenan luo.

Minulle ei ollut useista hääpukuliikkeissä käynneistä huolimatta muodostunut kuvaa, minkälainen puku minulle sopisi. Tiesin vain, että haluan yksinkertaisen puvun pellavasta. Ensin Leenan luona tuntui siltä, ettei tästäkään tule mitään. Hän esitteli minulle kaikki erilaiset kankaat ja puhua pulputti niin, ettei väliin sanaa saanut. Sitten ruvettiin sovittelemaan. Hänellä ei ollut valmiita pukuja, vaan hän kokosi keskeneräisistä töistään minun päälleni jos jonkinlaisia "riepuja". En riisunut edes housuja ja kenkiä.

Sitten yhtäkkiä minulla olikin päälläni unelmieni puku! Ylläni oli jonkun toisen puvun vuorikangas ja irrallista koristenauhaa, mutta peilistä katsoi kreikkalainen jumalatar. Olin yhtäkkiä paljon hoikempi, pidempi ja kauniimpi. Tein samantien sopimuksen puvun teettämisestä.

Nyt ovat takana myös mittojen otto (niitä ei otettu ensimmäisellä käynnillä, koska minulla on laihdutusprojekti kesken) ja ensimmäinen sovitus ja edelleen näyttää hyvältä. Sovituksessa kävi niin, että olin seissyt jo hyvän tovin, kun Leena mittaili ja muutteli saumoja. Alkoi jo väsyttää, kun tulin katsoneeksi peilistä myös kasvojani, enkä vain vartaloani. Taas näytin niin kauniilta, että aivan yllätyin. Puku jotenkin korostaa hyviä puoliani ja häivyttää huonoja.

Leena on jo vanhempi, kokenut ompelija, joka tekee mm. linnan juhliin joka vuosi pukuja. Hän puhuu paljon paitsi käsillä olevasta työstä, myös henkilökohtaisista asioista. Hääsuunnittelijani sanoikin, ettei ehkä veisi aivan teinimorsianta Leenalle. Näin kolmenkympin ylittäneenä minä osaan arvostaa kokemusta, näkemystä ja työhönsä vakavasti suhtautumista. Leena todellakin otti minun pukuni asiakseen ja tunnen saavani palvelua. Sekä bonuksena sen täydellisen puvun!

Eli suosittelen Morsiuspalvelu Leenaa, jos siedät hieman erilaisen lähestymistavan hääpukuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia kovasti vinkeistä! Ja ehdottomasti Maple käy kertomassa puvustasi sitten lisää!

Itsellä puvun teettäminen on vielä "etsin ompelijoita netistä" -asteella. Kaikista lupaavin netistä löytynyt ompelija puhteesti www-sivujen perusteella on www.piapoint.fi. Tässä menetelmässä toki pielessä on se että varsin harvoilla ompelijoilla on nettisivut joissa esitellään työjälkeä, ja varmaankin vanhemman polven, ja tätä kautta kokeneempien ompelijoiden repertuaariin ei välttämättä kuulu web-sivujen suunnittelu :)

Molemmat mainitut ompelijat kuulostavat kyllä lupaavilta, lisää infoa ja vaikka kuviakin teetettyjen pukujen syntyvaiheista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No kiva jos minunki kokemuksista on jotain hyötyä  :)

Tänään käytiin sovittamassa lakanaversiota. Tarpeelliset muutokset tehtiin ja seuraavaks onki edessä ompelu itse hääpukukankaasta, eli tässä vaiheessa morsiussatiinista. Elikkäs alle tulee morsiussatiini, ja päälle kirjailtu organza. Sen jälkeen kun puku on valmis koristelen sen ite strasseilla korostamalla organzan kuviointia sieltä täältä.. saas nähä kui tuo sitten onnistuu  ::) Seuraavaks saan lopulliset kangasmäärät ja pääsen ostamaan ne. Laitan pari kuvaa tuosta lakanaversiosta muutoksien jälkeen.. Vielä ku joku kekkasis morsiaimelle takapuolen ja rinnat  ::)

Mutta tässä pisteessä siis ollaan nyt..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja sitten laahusta.. Niin ja onhan tuo puku sitten"hiukan" erinäkönen ku on tylli alla ja yläosassa luut ja muutenki tukevammasta kankaasta  :) Ehkei tuo miun pari astetta liian iso palleakaan paista sitte niin selvästi  :D ...toivottavasti ainakaan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itsellä puvun teettäminen on vielä "etsin ompelijoita netistä" -asteella. Kaikista lupaavin netistä löytynyt ompelija puhteesti www-sivujen perusteella on www.piapoint.fi. Tässä menetelmässä toki pielessä on se että varsin harvoilla ompelijoilla on nettisivut joissa esitellään työjälkeä, ja varmaankin vanhemman polven, ja tätä kautta kokeneempien ompelijoiden repertuaariin ei välttämättä kuulu web-sivujen suunnittelu :)

Teetin oman pitsipukuni Thaimaan matkalla helmikuussa. Halusin kuitenkin pukuun vielä korjauksia ja pienennystä täällä kotimaassa. Pukuni on tällä hetkellä juuri tuolla Piapointissa; juuri tuli Piialta viestiä, että nyt saisi mennä sovittamaan. Pukuuni lisätään muutostöiden lisäksi vyötärölle suklaanruskea satiini-/silkkinauha pukukorun kera. Käydessäni 1. kerran tuolla Piapointissa vaikutti omistaja oikein mukavalta, hänellä oli hyviä korjausideoita ja -näkemyksiä ja aikataulussakin on pysytty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Löysin joskus viime syksynä täältä ketjun, jossa keskusteltiin oululaisista ompelijoista (siis lähinnä puvun pienennykseen)... nyt en löydä sitä enää. Kenelläkään kokemuksia oulussa ompelijoista puvun "muokkaustyössä"? Morsiuspukuliikkeeseen en halua viedä, sillä hinta on kuulemani (ja täältä lukemani) mukaan jopa kolminkertainen näihin muihin ompelijoihin verrattuna. Olisiko kenelläkään hintatietoja, paljonko on tullut maksamaan puvun lyhennys helmasta tai kavennus yläosasta? Ajatuksissa on myös teettää pukuun somisteeksi taftivyö, jos vain oikeanlaista kangasta löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

maple, ihana puku :-X!! vaikkakin vielä lakanasta ;D, mutta malli on tosi lähellä sellaista mitä oon itse ajatellu. Osasivatko vielä antaa sulle minkäänlaista hinta-arviota. Mullakin kankaat olis (kohta) ja ite aattelin alkaa värkkäämään, mutta jos ei maksa hirveästi niin miksei voisi teettääkin. Säästyisi hermoja ja ehkäpä jälkikin olisi kauniinpaa ;D Laitahan lisää kuvia kun puku etenee, innolla odotan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi kiitos marlee  :-X Miun lakanapukuni  ;D

Hinta-arvio oli alunperin 460€, mutta siitä arviosta malli muuttui aikasta paljon joten tällä hetkellä hinta pyörii siinä 460-560€ välillä. Hieman enemmän kylläkin entäkö olin ajatellut.. Mutta mennään nyt tuolla  :) Tuohon tulee sitten lisäksi vielä luut, mutta ne nyt on euron pari vaan  :) Minä päädyin tuohon teettämiseen ihan siitä syystä että ei itellä riitä aika ruveta piirteleen kaavoja ja sitte vielä ompeleen. Huomattavasti kalliimmaksihan tuo teettäminen tulee, mutta säästypähän aimo kasa hermoja  ;D

Minäpäs tulen taas ens viikolla lisäileen kuvia seuraavasta vaiheesta. Nyt on puku ommeltu ainaki morsiussatiinista. Ompelija ei vielä osannut sanoa uskaltaako ommella jo pukuun organzan.. Mutta kohtahan tuon näkee kun pääsee taas sovittelemaan  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dådih, viime viikon lopulla käytiin taas pukua sovittamassa ja tehtiin vielä tarvittavat muutokset (sisäänottoja ym.) ja ens viikolla se pitäiski sitte olla valmis  :-X Tänään vein ompelijalle vielä satiininauhat joista tulee nyöritys selkään ja yks nauha tuohon rinnan alle ja siihen strassikoru  :) Innolla odotan että saan valmiin puvun hyppysiini ja ennenkaikkea että pääsen kokeilemaan pukua kun siinä on luut ja nyöritys ja kaikki  ::)

Laitan tähän nyt yhen kuvan tuosta vaiheesta missä oltiin viimeks.. Vähän huono kuva tosin mutta ajanee asiansa. Ja tuolla hameen alla ei ollut vielä puvun omaa tylliä vaan ompelimon vannehame joten hame näyttää hieman erilaiselta sitten kun siinä on vaan se tylli. ja tylliä tulee tuonne laahuksen puolelle sitten vähän reilummin.. ja tuo musta naru joka roikkuu on vain rekvisiittaa millä korvasimme nyörityksen tuon sovituksen ajaksi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukuni valmistui PiaPointilta eilen. Yläosaa pienennettiin siis melko paljon ja uumalle kiinnitettiin tuo satiinivyö.

*kuvat pois*

Muokattu: , käyttäjä: Quaramelle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaampas tätä. Eli mulla on etsinnän alla ompelija. Kokemuksia kenelläkään? Suositteluja??

Itse olen lähinnä katsellut piapointin ja ciljaQ:n nettisivuja.

Valmista mallia minulla ei ole, vaan useammasta mallista tulisi yhdistellä eri osat...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ihan Oulusta, mutta Kempeleesta Kangasvilla.. Tuunautin äitini vanhan puvun siellä, ottivat työstä 70 euroa, ja kankaat yms. jutut päälle. Puvusta tuli NIIIIN kaunis ja ihan täysin sellainen, millaisen halusin. Sain puvun vasta kotiin, ja melkein itken, kun sitä sovittelen, kun on kertakaikkisen täydellinen :) Suosittelen oikeasti ompelijaa, loistava, edullinen ja nopea palvelu! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse teetän pukuni oulun ompelustudiossa, ainakin tähän mennessä vaikuttaa lupaavalta. Ompelija ymmärsi hyvin toiveeni, eikä hintakaan ole kovin paha. Kovin paljoa en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa, puku on vasta suunniteltu ja kankaat olen ostanut. Lisää sitten elokuussa, kun päästään sovittelemaan lakanaversiota yms. Hyvillä mielin kuitenkin mennään, uskon saavani juuri sitä mitä haluan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin valmis itsekkin teetättämään pukuni, vain suosituksia kaipaisin mihin kannattaa mennä. Ehkä aloitan näitä mitä täällä on jo mainittu, lisää ehdotuksia saa olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysykääpä esim. Pikisaaresta pukupuolen opiskelijoilta, nehän alottelee näihin aikoihin (?) opinnäytetöitä. Mulle meinas yks kaveri, kuka opiskeli pukuompelijaksi, tehdä hääpuvun opinnäytetyönä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun puvun ompelee täälläkin mainittu Piapoint. Tänään kävin sovittamassa melkein valmista pukua ja EIIIH miten ihana se onkaan! Vielä ihanampi, mitä odotin :) Katsotaan vielä, mikä hinnaksi tulee, mutta tähän mennessä kaikki on kyllä mennyt hyvin, joten voin kyllä suositella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nappi-Kikan Seija on huippuhyvä ompelija! Ja ideoita ja näkemystä löytyy! Netissä: www.nappikikka.fi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka! Nostelen tätä ketjua :)

Itsellä on käynyt mielessä puvun teettäminen kun omiin visioihin sopivaa valmista pukua ei tunnu löytyvän. Toisaalta nää visiotkin on vielä aika levällään :girl_haha: Ajattelin että järkevintä olisi varmaan teettää puku hääpaikkakunnalla eli Oulussa, niin ei sitten lentokoneessa tarvitse panikoida sen perään. Kauanko teillä on yleensä mennyt puvun teettämisessä suunnittelupalaverista valmiiseen pukuun? Meidän häät ovat 2011 heinäkuussa, mutta jos Oulussa pukuni teetän, pääsen sovittamaan sitä vain muutaman kuukauden välein ja huolettaa ehtisikö se valmistua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Edelliseen viestiin viitaten täytyy kommentoida, etten henkilökohtaisesti enää tarvikkaan vinkkejä ku the puku löytyi kuin löytyikin :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heipsan! Nostanpa tätä ylemmäs!

Haaveilen morsiuspuvun teettämisestä, koska valmispuvuista ei löydy mieleistä. Eli nyt kaivattaisiin suosituksia hyvistä ja kohtuuhintaisista ompelijoista Oulun seudulla! =)

Tuonne Piapointiin olen yrittänyt soittaa, ei vastausta. Ompelustudioon ja Kangasvillaan on tarjouspyynnöt lähetetty. Onko enää muita vaihtoehtoja?

Huhupuheita kuulin jostain Kuivasjärvellä asuvasta ompelijasta, mutta mitään tietoja minulla ei hänestä ole.

Vinkkejä kaivataan ja otetaan siis mieluusti vastaan! =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hoi!

Tarkoitus olisi teettää hääpuku, mutta ei mitään hajua mistä lähteä kyselemään ja mitä ja miten...

Mahtavinta olisi jos Haukiputaan suunnalta löytyisi joku pukuompelija. Ideakuvia on, mutta kaikki kuvat ovat omalla tietokoneella - muistitikku mukaan ompelijalle? :D

Jos kellään on kokemuksia minkäänlaista kokemusta Haukiputaan (muutkin käy!) pukuompelijoista, niin kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Kauanko puvun teettäminen yleensä kestää? Riippuu tietenkin puvusta. Nyt puhutaan yksinkertaisesta mallista ilman tylliä ja helman koristeluja. Löytyykö ompelijalta kankaat vai tilataanko ne vai voinko ostaa kankaat myös itse?

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hoi!

Tarkoitus olisi teettää hääpuku, mutta ei mitään hajua mistä lähteä kyselemään ja mitä ja miten...

Mahtavinta olisi jos Haukiputaan suunnalta löytyisi joku pukuompelija. Ideakuvia on, mutta kaikki kuvat ovat omalla tietokoneella - muistitikku mukaan ompelijalle? :D

Jos kellään on kokemuksia minkäänlaista kokemusta Haukiputaan (muutkin käy!) pukuompelijoista, niin kaikki vinkit ovat tervetulleita!

Kauanko puvun teettäminen yleensä kestää? Riippuu tietenkin puvusta. Nyt puhutaan yksinkertaisesta mallista ilman tylliä ja helman koristeluja. Löytyykö ompelijalta kankaat vai tilataanko ne vai voinko ostaa kankaat myös itse?

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)))

Moi!

Joko löysit ompelijan ?

Koskelassa on yksi ompelija, jolla on jo reilun 10 vuoden kokemus erilaisista juhlapuvuista ja sisustusompelusta myös. Hän suunnittelee puvun asiakkaan ajatuksista, jos varma suunnitelma itsellä puuttuu.

Saat hänet kiinni vaikka hoivavaatteiden kotisivujen kautta, joita hän myöskin valmistaa.. www.hoivavaatteet.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään