Birbir

Kenkien värjäyttäminen

51 viestiä aiheessa

Enpä tällaista ketjua löytänyt mistään ennestään, mutta jos moinen oli, niin ohjanette minut sinne :)

Eli kiinnostaisi mahdolliset kokemukset satiinikenkien värjäyttämisestä. Itselläni on ostettuna Rainbow Clubin Heather- kengät, ja harkitsen niiden värjäyttämistä, mikäli hinta on kohtuullinen ja löytyy sopiva sävy (ellei kengistä saa sitten ihan minkä sävyiset tahansa :-? )

Onko kukaan muu värjäyttänyt satiinikenkiään? Mikä väri, millainen lopputulos? Missä värjäytit ja minkä merkkiset kengät? Ja entäs se hinta?

Kiitän suuresti vastauksista jo näin etukäteen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle värjätään Morsmaikussa satiinikengät, jotka ostan sieltä. Merkki myös Rainbow Club. Ne värjätään saman väriseksi kuin pukuni alaosa, eli tummanpunaiseksi.

Hinta oli 32,-. Lopputulos selviää vasta vähän ennen häitä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksestasi, Coordinator! :)

Tuo hinta ei ainakaan kuulosta lainkaan pahalle. Tuollaisella hinnalla voisi hyvinkin pistää kengät värjättäväksi. Tosin vieläkin epäilyttää kyllä se lopputulos, varsinkin kun nuo Rainbowin kegät eivät ole mitään ihan halpojakaan ::)

Miten sinä teit kenkien kanssa, ostitko ensin ja veit ne myöhemmin värjättäväksi, vai jätitkö samantien värjäykseen? Onko sinulle kerrottu kuinka pitkä aika värjäämiseen on syytä varata?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkki:

Siskoni tanssi kilpatanssia ja värjäsi usein itse kengät tanssipuvun väriseksi. Kengiksi sopivat siis mitkä tahansa satiiniset ja kangasväriä löytyy useammastakin kaupoista.

Sitten vaan väriä vaikka piltipurkin kanteen ja tuputeltiin se kenkien pintaan superlonin palalla tms. Tämä aika huono versio tee-se-itse-kengistä;)

Pointina voisi olla se, että kyselkää vinkkejä tanssialojen liikkeistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi elämän kevät, kyllä 32 euroa on minun mielestäni aika kallis hinta kenkien värjäämisestä. Kun se nyt kuitenkin on liikkeessä erittäin nopea ja vaivaton toimenpide. Morsiusliikkeet kyllä vetää hurjat katteet...

Eipä silti, itsekin olen viemässä kengät värjättäväksi... kun vähän erikoisempi väri niihin täytyy saada...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiitos vastauksestasi, Coordinator! :)

- -

Miten sinä teit kenkien kanssa, ostitko ensin ja veit ne myöhemmin värjättäväksi, vai jätitkö samantien värjäykseen? Onko sinulle kerrottu kuinka pitkä aika värjäämiseen on syytä varata?

Ööh, minulle kävikin niin, että ei ole varmaa, saanko kyseisiä kenkiä. Minä tyhmä en niitä silloin ostanut aikanaan, kun ajattelin, että ne saa myöhemminkin - tänään kävin Morsmaikussa, ja olisin ostanut kengät - kokoni oli mennyt jo! Nyt sitten ehkä tilaan samat kengät netistä, tai ostan ne muualta. Mutta siis ilmeisesti vien kengät Morsmaikkuun. Morsmaikku on niin laatuliike, että uskon, että värjäys onnistuu hyvin. Eivät he niitä muuten tekisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse löysin parhaat stilissimasta, värjäävät myös. taisi olla joku kesätarjouskin heillä, värjäys muuten 30, nyt kesällä johonkin asti 20 euroa. samat kengät mitä morsmaikussa kokeilin, olivat stilissimassa halvemmat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vinkki:

Siskoni tanssi kilpatanssia ja värjäsi usein itse kengät tanssipuvun väriseksi. Kengiksi sopivat siis mitkä tahansa satiiniset ja kangasväriä löytyy useammastakin kaupoista.

Sitten vaan väriä vaikka piltipurkin kanteen ja tuputeltiin se kenkien pintaan superlonin palalla tms. Tämä aika huono versio tee-se-itse-kengistä;)

Pointina voisi olla se, että kyselkää vinkkejä tanssialojen liikkeistä!

Kiitos vinkistä! Mulla kävi niin nolosti, että ostamani punaiset satiinikengät olivat aivan eri sävyä pukuni punaisen yläosan kanssa. Pysyykö väri, jos kengät kastuvat?? Osaatko sanoa mitä väriä siskosi käytti??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä värjäytin Rainbow Jackie kengät Stilissimasta (josta myös kengät ostin, ja olivat halvemmat kuin morsmaikussa).

Tässä tohvelit ennen värjäystä:

pienet%20kenkat.jpg?dc=4675579738171176669

Ja värjäyksen jälkeen:

kenn%C3%A4t2.jpg?dc=4675581322359158195

kenn%C3%A4t.jpg?dc=4675581322385352724

Yksi tippa väriä on tipatanut tuon varvasosan alle, mutta eipä haittaa. Muuten on tosi kaunista jälkeä, ja Stilissimassa tosiaan 20 euroa elokuun loppuun.

Rainbown kengäthän on oikein mainostettu värjättävinä kenkinä, joten jos sen merkkiset kengät on (ja ne on uudet), niin tuskin on syytä huoleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi kiva saada kuvia itsevärjätyistä kengistä.  ::)

Haaveilen omieni värjäämisestä.

Muttakun nuo ketaleet maksoivat 25€ niin en todellakana maksa niiden värjäämisestä 30e  :o

Persoonan kengistä tuli kyllä todella kauniit.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta nythän Stilissimassa värjäys maksaa 20 euroa elokuun loppuun ;) Onhan se silti melkein toinen mokoma kenkien hintan lisää, mutta ajattelepa minua, joka hairahduin ja ostin melkein satasen kengät, ja sitten vielä värjäsin. Sun kengille kokonaishintaa tulis kuitenki "vaan" 45 ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta tuntuu et mä ostasin tolla värjäyksen hinnalla uuvet kengät, ja säilytän nuo valkoaina muistolaatikossa  ;D

Onnistun venyttämään noita euroja aika uskomattomin mittoihin aina välillä.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Din Skosta

Ja tälläset ne olivatten. Ja tuohon takaosaan siis lätkäsin satiininauhan, joka kiers säärenympäri.

Nuo kengät makso 22€ ja satiininauhat 3€.  ;D

Taapelon super halvat morsiuskenkulit  :-X

Ja eivät päivän aikana ottaneet yhtään hittiä vaikka käveltiin nurmikossa ja varpaat jäi sulhasenkenkien alle valssiharkoissa.  :D

Loisto ostos siis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin elikkäs joku siirsi mun uuden viestin tähän ketjuun, kiitos! :)

Osaako joku sanoa missä Tampereen seudulla voi värjäyttä ja mihin hintaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpa tämän ylös ja peräänkuulutan vielä uudelleen kenkien värjäyspaikkaa ja hintaa Tampereella. Osaako kukaan auttaa? Tietysti voisi myös itse käydä kyselemässä..  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Bellis! :) Laitoin Morsiusgalleriaan sähköpostia. Silloin omien häiden alla kun asuin eri paikkakunnalla niin en tunne tämän kaupungin liikkeitä. Täältä naiksuista yleensä saa apua pulmaan kuin pulmaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä värjäytän kans kenkäni pinkeiksi, sitä kun tulee olemaan myös puvussa ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla myös värilliset kengät ja matalakorkoiset! Kenkiä voi värjäyttää ainakin Helsingissä Stilissimassa ja morsmaikussa! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mitenköhän saisin jotain väriä kitinvalkoisiin nahkakenkiini? rusetti tai jotain pienempää, strasseja? ohessa kuva kengistä. haluaisin jotain väriä niihin kun puvussa tulee olee sinistä :) ja en tykkää niistä vain tuommoisina...onneks oli halvat ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime vuonna näin Sokoksella viininpunaiset kirjaillut satiinikengät, mutta en niitä silloin ostanut.  :-/ Eihän niitä enää tietenkään ollut myynnissä, joten ostin nyt valkoiset kengät, jotka aion värjäyttää. Onkohan kellään tietoa värjäyksen hinnasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
miten värjäis nahkakengät :-?

kenkämaalia kokeilisin tähän tarkotukseen... tulos ei vaan välttättä ole "täydellinen"...muite keinoja ei taida olla  :-/ kannattaa ehkä suutarilta käydä kysäsemässä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään