Jump to content
Naimisiin.info

Kutsun teksti


Guest Kuuraneiti

Recommended Posts

Tässä sitä on pähkäilty kutsun tekstin kanssa :girl_cray2:  Jos sama paikka toimi sekä vihki- että juhlapaikkana, niin miten se olisi hyvä mainita? Minusta kun kuulostaa hölmöltä laittaa  näin " Meidät vihitään xx.xx.xxxx, klo 15.00 Uudessa Talossa,..."  ( tuo -ssa ssä päätehässsäkkä häiritsee)

 

Miten tämä versio???

 

Yhteisestä sopimuksesta olemme päättäneet lopettaa seurustelun ja aloittaa yhteisen avioelämän.
Meidät vihitään  xx.xx.xxxx klo: 15.00.  Paikkakunnalla,  Uuden talon ihanassa miljöössä.
 
Muodollisuuksien jälkeen tarjotaan epämuodollinen mutta herkullinen hääjuhla ruokineen juomineen sekä soitantoineen.
 
Toivotamme teidät sydämellisesti tervetulleiksi todistamaan tätä lupauksen hetkeä ja juhlimaan kanssamme aina  yömyöhään saakka.
 
 
Morsian ja Sulhanen
 
Vastauspyyntö xx.xx.xxxx. mennessä
Yhteystiedot löydätte oheisesta infosta
 
 
 
 
Sulhanen ei oikein lämmennyt sana yhdistelmälle "ihanassa miljöössä". Miten muuten voisi kuvata tuota juhlapaikkaa???
 
Olen erittäin kiitollinen avusta ! !
Link to comment
Share on other sites

^olisiko esim. Kauniissa, viihtyisässä tms. ympäristössä?

N3aa, tämä on ihan tosi kuultua tarinaa: erään tuttavan hääkutsussa oli vastaavalainen maininta "ei olla tunnettu monta vuotta, mutta mitä odotella vuosia suotta?", mistä eräs henkilö oli pahoittanut mielensä, sillä tämän parin avioitumisaikeet eivät oikein edenneet, vaikka vuosia yhdessä oli takana jo kymmenkunta. Taisi se "suotta" sana aiheuttaa eniten ahdistusta kyseiselle henkilölle. Siispä, jos tuntuu, että lähipiirissäsi joku voisi reagoida näin, voisi tuota kutsun kohtaa pohtia. Tietysti loppupelissä kutsun teksti on teidän päätettävissänne, eikä ole väliä muiden mielipiteillä :)

Link to comment
Share on other sites

^ Tilanteesta sen enempää tietämättä, tuntuu ihan hullulta että joku kutsutuista pahottaa tuollaisesta tekstistä mielensä! Meitä on tietty moneksi.. Mutta jos nyt juuri tämä häitänsä järjestelevä pari on kokenut, että turha sitä naimisiinmenoa on odotella ja kaikki on kunnossa, niiiin... Miksi joku ottaisi sen henkilökohtaisesti! Mutta kuten sanottu, meitä on moneksi!

 

Minun mielestäni ihan hauska loru laittaa kutsun alkuun N3aa:n tilanteessa.

Link to comment
Share on other sites

N3aa: mun mielestä tuo on hyvä ja hauska :) mietittiin itse sillon samanlaista mut päädyin sit tuohon lasten suusta kuultua juttuun. Kukaan ei vaan oo kommentoinut sitä mitenkään et onko se ok..  :girl_sigh:  Olenko hölmö kun kaipaisin vahvistusta päätökselleni. Munkin mielestä on vähän hassua jos joku tuosta sun runosta pahoittaa mielensä.

Link to comment
Share on other sites

 

Voi kirjoittaa vaikka kirjeen, jossa lukee:
"Alatko mun kanssa?"
Sitten siinä lukee "en", "joo" tai "en tiedä".
Siihen voi sitten ruksata.
-lasten suusta kuultua-
 
Mikäli haluatte kuulla vastauksemme,
saapukaa Korpilahden kirkkoon 5.7.2014 kello 14.
Juhlia jatketaan vihkitilaisuuden jälkeen Korpilahdella,
Matkailutila Surkeenjärvellä.
 
Vastauspyyntö morsiamen siskolle XXX 30.5.2014 mennessä.
 
Juhliin teidät tervetulleeksi toivottaa,
XXX (morsiamen ja sulhasen nimet)
 
 
Mie oon tämmöstä luonnostellut. Laitoinkin sen jo tuonne morsiot14 ketjuun, mutta myös tänne. Jotain vähän humoristisempaa siis, vaikka monista varmaan myös lapsellinen. Mitä mieltä olette? Tekstejä ei siis vielä ole tulostettu, että ideoita muokkauksesta otetaan vastaan :)

 

Itse en ole noiden lasten suusta -juttujen fani erityisemmin, mutta jos vaikka jotain kommentoisin :) Minun piti ainakin muutamaan kertaan lukea tuo viesti, että tajusin, mistä on kyse, vaikka olinkin jostain kuullut tuon lasten suusta jutun aiemmin. Itse tekisin sen osan eri fontilla (vaikka vähän lasten harakanvarpailla) kuin muun kutsutekstin ja niin, että -lasten suusta- olisi ensin ja sitten tuo kysymys ja sitten nuo vaihtoehdot (ei, kyllä, en tiedä) olisi ruksilaatikkoineen. (vaikea selittää, mutta sen "aidon" kirjeen mallisesti, ihan peruswordillakin saa ne laatikot). 

 

Muitakin muutosehdotuksia olisi.. Lyhentäisin tuota kutsua näin: .. Juhlia jatketaan vihkitilaisuuden jälkeen Korpilahdella, .. (eikö se ole aika selvää, että vihkimisen jälkeen juhlitaan?) Laittaisin vp:n (ja yhteystiedot) vasta kutsujien nimien jälkeen. Ja sitten jos teillä on jotain tosi "vitsikkäitä pilkunviilaajia" tmv. vieraina, niin harkitsisin tuota "saapukaa kello 14" > tarkoitushan on sanoa, että saapukaa klo kahdeksi, ei kahdelta. Laittaisin, että "vastauksemme kuulette ...  klo 14".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olen tässä ruvennut ajattelemaan, että kun meille tulee luultavimmin sellainen kutsu, että a4 on taitettuna kahteen kertaan (normikutsu, jossa siis kaksi sivua), niin onko tökeröä, tyylitöntä tai asiatonta hyödyntää se takasivu sieltä siten, että sinne laittaisi infoa häistä? Esim. ilmoittautumisaikarajan, se keille pitää ilmoittautua, häiden nettisivujen osoitteen ja häälahjatilin...? Kun kaikki tämä info ei mahdu siihen aukeamalle, enkä nyt ajatellut laittaa mitään a4-paperia sinne kutsuun mukaan. Noilta meidän nettisivuilta sitten löytyy kartat sun muut, joita en kyllä rupea tulostelemaan (muuta kuin parille yli 60-vuotiaalle tietokoneita ei-käyttäville sukulaisille, jotka eivät tunne vihkipaikkakuntaamme niin hyvin).

 

Edit. osaan kirjoittaa...

Muokattu: , käyttäjä: maarit87
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Apua!

 

Ensinnäkin; laitanko kutsuun kellonajaksi vihkimisajan vaikka järjestetään kuljetus joka on tietysti aikaisemmin?

 

Eli nyt hahmottelin itse kutsun näin:

 

—Täydestä sydämestä —

 

 

 

 

“Tänään otan puolisokseni ystäväni,

Jonka kanssa nauran,

Jonka kanssa uneksin,

Jonka vuoksi elän.

 

Sen ihmisen, jonka kanssa syön ruusukaaleja.”

 

 

 

 

Haluamme jakaa kanssanne hetken, kun rakkautemme sinetöidään avioliitoksi "siellä paikassa, merellä saaristossa,"

lauantaina 19.7.2014 klo 16.00.

 

Vihkimisen jälkeen jatkamme juhlaa "siellä paikassa" ruokailun, tanssin ja rennon yhdessäolon merkeissä aina seuraavaan päivään asti.

 

Morsian ja Sulhanen

 

Sitten siihen juhlaohjeeseen tulisi näin:

 

Juhlaohjeet

 

Juhlien kesto

Ensimmäinen ja tärkein asia; aiomme mennä naimisiin vain kerran elämässämme, joten toivomme että voit juhlia kanssamme läpi yön. Juhlapaikalla on majoitus kaikille vieraille – tarvitset vain yöpuvun ja hammasharjan mukaan!

 

Pukeutuminen

Tarkoituksenamme on järjestää rento hääjuhla. Tulethan siis ns. lavatanssivaatetuksessa tai muussa vastaavassa mukavassa kesävaatteessa.

Juhlaa on tarkoitus viettää ruokailua lukuunottamatta ulkona,

joten otathan loppuiltaa varten myös lämmintä vaatetta mukaan

(vaikka sen 80- luvun neonpunaisen tuulipuvun).

Tärkeintä on mukavuus! Kukaan ei saa hytistä kylmästä!

Huomioithan myös, että sateen sattuessa vihkiminen järjestetään sateessa – varaudu sään mukaan!

Erityishuomio naisille: Kyseessä on saari. Älä laita korollisia kenkiä!

 

Aikataulua

Klo 14:00 Bussi lähtee Helsingin MISTÄIHMEESTÄ

Klo  14:30 Merikuljetus M/S Laivalla sinne saareen

Klo 15:00 Majoittuminen ja siirtyminen kävellen

vihkipaikalle sinne niemelle

Klo 16 Vihkiminen

Klo 18 Ruokailu

Sunnuntai klo 14:00 Kuljetus Helsinkiin lähtee

 

Älä huoli! Majoittumisen yhteydessä sekä vihkimisen jälkeen tarjolla on virvokkeita ja naposteltavaa – haluamme pitää vieraamme tyytyväisinä.

 

Ohjelma

Juhlien luonne on rento yhdessäolo rakkauden juhlan merkeissä.

Arvostamme kauniita sanojanne, joten mikäli haluatte pitää puheen – tai järjestää muuta ohjelmaa, ottakaa yhteys kaasoon NIMI JA S-POSTI tai best maniin NIMI JA S-POSTI.

Huomioittehan ystävällisesti kuitenkin että näissä häissä ei ryöstetä ketään ja mitään ei tulla heittämään, polkaisemaan, taittelemaan tai arvaamaan.

 

Lahjat

Paras lahja jonka voitte antaa meille, on juhlia kanssamme aamunkoittoon. Mikäli haluatte kuitenkin lahjoa meitä, pyydämme ystävällisesti

lihottamaan häämatkatiliämme NUMERO. 

Kaasolta NIMI voi myös tiedustella mahdollisia lahjatoiveita.

 

Lapset

Huomioithan ystävällisesti että juhlimme vain aikuisten kesken ja että kutsu koskee vain kuoressa mainittuja henkilöitä.

Rintaruokinnassa olevat lapset ovat luonnollisesti poikkeus joka vahvistaa säännön, mutta otathan tässä tapauksessa yhteyden morsiameen niin voidaan sopia käytännön järjestelyistä.

 

Meri

Kaikki mikä menee mereen, tulee sieltä myös noukkia pois.

Tämä koskee niin ihmisiä kuin roskiakin.

 

 

Ilmoitathan siis tulostasi 6.6.2014 mennessä. Ilmoita samaan hengenvetoon myös mahdolliset ruoka-ainerajoitteet,

sekä tieto mikäli tarvitset kuljetuksen mantereelle illalla –

pyrimme järjestämään kuljetuksen mikäli etukäteen ilmenee tarvetta.

 

 

Eli siis luonnollisesti nuo "sinne saareen" yms on paikan nimiä :) Mutta siis miten tuo kutsun aika versus oikea aikataulu? Ja mitä muuten olette mieltä tuosta ohjeesta, olenko unohtanut jotain?

Kaikkea aikataulua ei mielestäni tarvitse siihen laittaa vaan vaan nuo tärkeimmät mitkä vaikuttavat ihmisiin.

 

Niin ja tuo ruusukaalilisäys tuohon runoon tulee siitä että sulhanen sanoi minulle jokin aika ennen kun kosi että "musta on ihanaa että sä oot mulle se ihminen kenen kanssa mä syön ruusukaaleja"  :girl_sigh: 

Link to comment
Share on other sites

Hääinfossa tulee hyvin esiin tarkoittamanne asiat. Täyteilmaisuja on paljon, mikä tekee tekstistä pitkän, mutta hääjuhlien osalta kaikki lukee koko tektin varmasti iloissan. Joten ei huolen häivää.

Väliotsikot  erottelee aiheet hyvin. Kohdassa "Lapset" miettisin tarkaan mitä ja miten kirjoittaa, koska se on vanhemmille se akilleen kantapää. Asia mihin suhtaudutaan tunnekärki edellä. Henkilökohtaisesti pidän luonnollisena, että jokainen ymmärtää  kutsunvan juuri niitä ihmisiä, joiden nimi kuoressa /pullopostin kirjeen alussa on nimeltä puhuteltu.

 

Tietysti jo kutsussa voisi olla jääräpäisimpiä varten tekstiosassa jokin asiaan viittaava ilmaisu "Tervetuloa aikuisten kekkereihin" tms.

Muokattu: , käyttäjä: Suli
Link to comment
Share on other sites

Info on kyllä minusta oikein mukavan oloinen ja saa hymyn huulille.  Kaikki tulee selväksi, ehkä vähän rönsyillen, mutta kuitenkin  :) .   Kuten itse jo sanoit, aikatauista kannattaa mainita vain ne mitkä vaikuttaa vieraisiin, kuljetus, vihkiminen jne.  Meidän infossa ainoa kelloaika on vihkimisen ajankohta. 

Suli on kyllä oikeassa tuossa Lapsiasiassa, se vo tuottaa tuskaa tavalla tai toisella.  Siinä kannattaa harkita miten asian ilmaisee...

Link to comment
Share on other sites

 

Tässä meidän kutsu, 

 

 

Yhteisestä sopimuksesta olemme päättäneet lopettaa seurustelun ja aloittaa yhteisen avioelämän.

Sanomme toisillemme tahdon Papin, Suvun ja Ystävien edessä x.x..2014 klo: xx.xx.

Toivotamme teidät sydämellisesti tervetulleiksi todistamaan tätä lupauksen hetkeä ja juhlimaan kanssamme aina yömyöhään saakka.

Vihki- ja hääjuhlan paikkana toimii se ja se sillä ja siellä.

 

 

Morsian ja Sulhanen 

 

Vastauspyyntö x.x.2014 mennessä

Yhteystietomme löydätte oheisesta Infosta.

Link to comment
Share on other sites

Kutsumme teidät juhlimaan häitämme

lauantaina 29.3.2014

 

Vihkiminen Tampereen tuomiokirkossa klo.15

jonka jälkeen jatkamme juhlintaa

Tampereen haulitehtaalla

 

 

Morsian & Sulhanen

 

 

Vp 28.2.2014

 

 

 

 

 

 

Mukaan tulee taiteltuna info, jossa runo ensimmäisenä, sen jälkeen info-osuus jaettuna kahdelle palstalle ja takapuolella kartta kirkolta hääpaikalle.

Minä laulan tämän laulun, jos tahdot sä niin

Tahtosi vangiksi jäin kahleisiin

Minä muuta en pyydä, kuin hetkeni vaan

Käännythän puoleeni mua kuulemaan

Koska viimeinkin, minun vuoroni tulla jo täytyy

Aikani kahlasin, paikkaani hain

Jumalaani etsin, ja sinut viimein sain

- J. Lehti-       

 

 

Hääinfo

 

Ilmoittautuminen

 

Pyydämme kutsuttuja ilmoittamaan 28.2.2014 mennessä, jos tulette juhlimaan kanssamme. Pyydämme ilmoittamaan myös, mikäli ette pääse osallistumaan.

 

Ilmoittautua voitte

Morsiammelle (0000000000) tai

Sulhaselle (0000000000 /[email protected])

  

 

Juhlapaikat

 

Vihkiminen suoritetaan Tampereen tuomiokirkossa Tampereen keskustassa, osoitteessa Tuomiokirkonkatu 3. Kirkon ympäristössä on mahdollista pysäköidä kadunvarressa, sekä läheisellä pysököintialueella. Kirkkoon on esteetön kulku Rautatienkadun ja pääsisäänkäynti Tuomiokirkonkadun puolelta.

 

Juhlaa vietämme Tampereen haulitehtaalla, haulitornin juurella, osoitteessa Haulikatu 8. Pihan perältä löytyy riittävästi pysäköintipaikkoja.

 

Tuomiokirkolta on keskustaan vain lyhyt kävelymatka ja bussit kukevat myös yöllä haulitornilta keskustaan. Kimppakyytejä voi ehdottaa kirkolta juhlapaikalle ja takaisin.

 

 

Majoitus ja kulkeminen

 

Tampereella on lukuisia hotelleja, joista voitte kysyä yöpymistä. Emme ole tehneet varauksia puolestanne.

 

 

Tarjoilut

 

Häissämme tarjotaan päivällinen seisovasta pöydästä, kakkukahvit, sekä pientä iltapalaa.  Ruuat valmistetaan vähälaktoosisina, mutta ilmoitathan mikäli sinulla on jokin muu erikoisruokavalio tai muita toiveita.

 

Alkoholia on juhlissa tarjolla täysi-ikäisille juhlijoille.  Myös alkoholitonta juotavaa on tarjolla koko juhlan ajan. Kuivin suin ei juhlissamme tarvitse olla, mutta suotavaa on päästä omin avuin nukkumaan.

 

Musiikki ja hääjuhlan kulusta

 

Emme ole pyytäneet juhliin bändiä, mutta olemme roudanneet iloksenne paikalle kasan soittimia ja nuotteja. Toivomme kaikkien esiintymishaluisten ja -kykyisten tarttuvan illanaikana soittimiin ja jamittelevan kanssamme.

 

Juhlamme on vapaamuotoinen eikä pönöttävä. Mikäli haluat pitää puheen tai muuten vain esiintyä juhlassa, ota yhteyttä kaasoihin tai bestmaniin. Halutessasi voit myös tyytyä nauttimaan juhlan tunnelmasta, musiikista ja tanssista.

 

Kaasot 

Kaaso 1 (0000000000) / [email protected]

Kaaso 2 (0000000000)                            

 

 

Häälahjat

 

Paras lahja on osallistumisenne juhliimme. Lahjominen ei ole edellytys juhlimiselle. Jos kuitenkin tunnette tarvetta muistaa meitä jotenkin, voitte rikastuttaa illan musiikkitarjontaa tai käydä katsomassa vinkkiä osoitteesta www.naimakaupat.com/lahjalista/ .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meidän on tarkoitus lähettää kutsut itse. Tällaista tekstiä ollaan kaavailtu:

 

"Olette tervetulleet todistamaan

kun sanomme toisillemme Tahdon

X kirkossa 23.5.2015 klo. xx

ja sen jälkeiseen hääjuhlaan X:n kartanossa.

 

Sulho & Christabel

 

Ilmoitattehan tulostanne ja mahdollisista

erityisruokavalioista viimeistään 17.4.2015.

 

Christabel puh xxx

Sulho puh xxx

 

 

Miltä tuo teksti teidän mielestä kuulostaa? Onko tylsä? Jotain tuon tyylistä haluaisimme kuitenkin laittaa, tuo "sen jälkeiseen hääjuhlaan" tosin vähän tökkii... Mitäs sen tilalle voisi laittaa? 

Mahdollisesti kutsuun ujutetaan mukaan myös jokin Tommy Tabermannin kauniista runoista, pari vaihtoehtoa meillä jo onkin, mutta ei olla vielä niin pitkällä että sitä asettelua nyt oltaisiin sen kummemmin ajateltu...

 

Kutsun mukana on tarkoitus laittaa myös pilke silmäkulmassa kirjoitettu juhlaohjesääntö ja jonkinlainen infokortti, jossa sanalliset ajo-ohjeet juhlapaikalle ja kartta, johon on merkitty ajoreitti kirkosta juhlapaikalle. Myös kirkon osoite merkitään kai infokorttiin, vai ko. kirkkoon on ulkopaikkakuntalaisenkin helppo löytää. Infoon laitetaan myös tietoa paikallisista kuljetusvaihtoehdoista (taksit ym.) ja majoitusvaihtoehdoista. Kaiketi tuohon infokorttiin jotain häälahjoistakin laitetaan, en vain tiedä, miten. 

Link to comment
Share on other sites

Meidän kutsuteksti tulee tämän hetken luonnoksen mukaan (;)) näyttämään tältä: 

 

Tervetuloa todistamaan kun
MAIJA &MATTI
sanovat toisilleen tahdon
14.6.2014  klo 14 
PAIKAN X KIRKOSSA
ja sen jälkeen kanssamme
PAIKKAAN X
jossa juhlitaan yöhön asti!
 
 
Vastausta pyydetään 20.5. mennessä
Maija xxx-xxxxxxx
Matti  xxx-xxxxxxx
 
Rivit menevät noin kuin tuossakin, eri riveillä on käytetty jonkin verran eri fontteja jotta kaikki rivit on saatu suunnilleen yhtä leveiksi. Erilliselle paperille tulee sitten loput ohjeistukset. :) 
Link to comment
Share on other sites

On yhteisiä vuosia takana jo monta,
ja siksi ei lienekkään tavatonta,
että haluamme onnemme kaikille kuuluttaa
ja toivomme, että voisitte sitä todistaa.

Siispä kutsumme Teidät

Vihkiäisiimme

 

Kotiimme Tikankoloon

perjantaina 27.6.2014 klo 14.00

 

morsian sulhanen

 

v. p. 31.5.2014

 

Juhlimme häitämme perheen

kesken kotonamme

Tikankolossa (osoite).

Säiden salliessa juhlimme pääosin ulkona.

Juhla alkaa klo. 14.00 vihkimisellä,

jonka jälkeen tarjolla lämmin ruoka.

Pienen sulattelun jälkeen tarjolla kahvit kakun kera.

Iltaan asti viihtyville tarjolla mm. grillimakkaraa

ja muuta pikkusuolaista.

 

Majoitusta emme valitettavasti kykene kaikille tarjoamaan,

mutta esim. telttailu on sallittua :)

 

Ilmoitattehan tulostanne ja erikoisruokavalioistanne

viimeistään 31.5.2014

 

morsian num sulhanen num

 

meillä mennään näillä näkymin tälläisillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tulee pilkku. Mutta mä jaottelisin tuon alun että:

 

Tervetuloa todistamaan,

kun sanomme tosillemme tahdon,

lauantaina jne...

 

Mun mielestä päiväys on nätimpi ja selkeempi ilman ylimääräistä nollaa mutta tämä on makukysymys. 

Kellon aika tulee 15.00 tai 15:00.

Ei ole tyhmä, laita vaikka vähän pienemmällä fontilla niin erottuu ettei ole sinällään osa kutsutekstiä.

Muokattu: , käyttäjä: kinuskimansikka
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meille tulee luultavasti kutsuun ensin tämä:

 

Sinä olet minun sydämeni

sinä olet ruumiini

olet jokeni alkulähde

ja virtani levon meri

 

sinä olet minun kevääni

ja sinä olet minun aurinkoni

sinä kannat aamua

ja koristelet yöni

–A. W. Yrjänä

 

Itse kutsun teksti on varmaan tämän tyylinen:

 

 

Yhteisestä sopimuksesta olemme päättäneet lopettaa seurustelun…

ja aloittaa avioelämän

 

¤

 

 

Meidät vihitään XX.XX.2014 kello 15.00 Kunnassa,

täällä juhlatilalla

 

 

 

Muodollisuuksien jälkeen juhlat jatkuvat

epämuodollisesti ruoan ja juoman merkeissä

 

 

Tervetuloa juhlimaan kanssamme aina yöhön asti!

 

 

 

Sulhanen & Morsian

 

 

 

 

Vastausta pyydetään xx.xx.2014 mennessä

 

numero

numero

Link to comment
Share on other sites

Itselleni muodostui ongelma, miten laittaisin kutsuun mahdollisimman lyhyesti ilmoittautumisen. Meille ei tule erillistä hääinfoa ja kutsu on sen kokoinen ja mallinen, että pitäisi saada mahdollisimman lyhyt ja ytimekäs v.p.-kohta. Onko "vastauspyyntö erityisruokavalioineen" ennen nimiä ja puhelinnumeroita vähän töksähtävä? Kun tämä on ihan liian pitkä näin: "Ilmoitattehan tulostanne ja erityisruokavalioistanne viimeistään..".

Ehdotuksia? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...