Sivia

Häihin kutsujana lapsi?

39 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään ideoita/tietoa miten voisi muotoilla kutsuun tekstin jossa äidin ja isän häihin kutsujana olisi oma lapsi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkä ikäinen lapsi teillä on? Jos on sen ikäinen, että osaa puhua ja ymmärtää, että isi ja äiti on naimisiin menossa, niin sitähän vois kokeilla kysyä lapselta itseltä ja muokata sitä sitten vähän. Voipi tulla ihan hauska ja persoonallinen teksti lasten suusta -tyyliin, eikä takuulla ois muilla samanlaista  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä poika on vasta 2 vuotias joten... olis vaan mukava jotenkin hänetkin huomioida  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten olisi: Isi ja äiti sanoo tahdon. Tahdon sinutkin sinne sen kuulemaan. Paikka on x ja aika pp.kk.vvvv klo tt.mm. Laita isille ja äidille tietoa tuletko niin pitävät sinulle paikkaa.

Tai jotain tuon suuntaista. Mulla oli tuossa parisen kuukautta sitten aika monta lapsitekstiä, mutta nyt en sitten enää löytänyt niitä mistään. Koitan vielä etsiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin just kutsu, jossa kutsujana oli hääparin vajaa kaksi vuotias lapsi. Siinä luki jotenkin, että äiti ja isä haluavat pussata kirkossa ja sinä varmasti haluat sen nähdä.. Jotenkin niin se meni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ehkä vähän eri juttu, mutta.. me saatiin joskus hääkutsu, jossa kutsujana oli pariskunnan koira, tyyliin "isäntä ja emäntä menee naimisiin"  :-* minusta oli aivan tosi ihana ja hellyttävä, tosin eläimiä ymmärtämättömän siippani mielestä oli aivan älytön  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista!!!

Nämä ehdotukse tsiirtyivät mietintä myssyyn ja katsotaan mikä sieltä eksyy sitten korttiin...

terveisin: poika ja sen äiti ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsujana minun 5-vuotiaan vaikka ei olekaan miehen biologinen lapsi. Eli äiti ja xxx menevät naimisiin.... pälä pälä... olisi tosi kivaa, jos pääsisitte tulemaan.  Ja kutsun kannessa oli  lapsen piirtämä kuva meistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli tallainen -save the date- email vuoden alussa otsikolla Ajanvaraus:

"Varatkaa aika kalenteriinne ja filmi kameraanne,

tata ei pida unohtaa tai jaada nakematta!!!

AILI KUKKAISTYTTONA!!!

(Saattaen aitin ja isin alttarille...)

18.8.2005 klo 18

Sita ennen tietenkin valmistellaan muutama

paiva, on rituaaleja sun muita, ja sen jalkeen

juhlitaan sen verran ettei toiste tarvitse

niin hienosti tallaytya...

Ilmoittaisittehan osoitteenne virallisen kutsun

varman perille tulon helpottamiseksi..."

Aili on siis haiden aikaan 1v 3kk ja toivottavasti kavelisi siihen mennessa... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:D Nonniin!! Tässä tuli ratkaisu mun kutsukortti ongelmaan. Ihana ajatus!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpas hiukan, jos vielä joku keksis jonkun huisin hauskan ;D Meillä on tyttö on häiden aikaan 1v9kk. Ois vähän erilainen kutsu kun olis tyär kutsujana :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loistoidea.

Meillä olisi kaksi lasta kutsujana (tyttö reilut 2 vuotta ja poika 8 kuukautta).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kutsujana häiden aikaan 2v tytär.

Kutsuun tulee vas. sivulle Eppu Nuotion runo ja itse kutsu menee näin:

Tulethan xxx kirkkoon katsomaan,

kun minä kukkaistyttönä olla saan.

xx.x.xx äiti ja isi alttarilla pussaavat,

kun klo 14 avioon he astuvat.

(juhlapaikassa) juhlaa jatketaan,

yhdessä tanssitaan ja nauretaan.

Kaisa Kimalainen

Ilmoitathan xxx mennessä äidille tai isälle pääsetkö tulemaan.

Maija Mehiläinen xxx-xxxxxx Kalle Kimalainen xxx-xxxxxx

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös tyttö kutsujana. Tyttö häiden aikaan 10kk ja risat. Kutsu tulee todennäköisesti murrekielellä kirjoitettuna. Vielä vähän epäselvää, millainen juttu kanteen tulee, että olisi sopusoinnussa koko kutsu. Mitään kovin ihmeellisiä askartelujuttuja ei tule, koska kutsuja väännettävä ainakin 150 kipaletta. Melko simppeliä siis.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpas tätäkin.

Meillä tyttö on juhlan aikaan 11,5 kk. Naimisiin mentiin maistraatissa parivkoa ennen tytön syntymää. Nyt siis tarkoituksena olisi juhlia viettämättä jääneitä juhlia sekä 1-vuotishääpäivää. Eli ihan perinteinen kutsu ei käy koska tosiaan jo naimisissa siksi ajattelin, että kutsujana olisi tyttäremme.

Ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaas tätä ketjua hieman jos joltakin pulpahtaisi ideoita pintaan..

Kun kaikilla tuntuu olevan tyttö kutsujana, mutta kun meillä on kaksoset tyttö sekä poika reilu neljän vanhat häiden aikaan ja haluaisin molemmat kutsujiksi..  :-X  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tytöt 3 ja 9 vuotta kutsuvat tällä perinteisellä kutsutekstilä jota usein käytetään kun vanhemmat toimivat kutsujina: Tervetuloa todistamaan kun äitimme Cornelia ja isämme Hra X sanovat.... ja alle molempien nimet. Äidin ja isän perään tulee koko nimet, että kaikki sukulaiset tietävät kenen häistä on kyse. (Jos ei lasten nimet ole jääneet mieleen kaikille.)

Toi oli kyllä niin ihana toi "äiti ja isä pussaa alttarilla", että pisti miettimään. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö ole vähän hassua laittaa pientä lasta kutsujaksi kun kaikki kuitenkin tietävät, että vanhemmathan siinä oikeasti ovat asialla.

Olisin itse ainakin vähän hölmistynyt jos kävisi ilmi että olen puolivuotiaana kutsunut 100 ihmistä vanhempieni hääjuhlia viettämään ja vielä näppäränä tyttönä väsännyt kutsutekstin ja -kortit.  ;D

Ja tuosta koira kutsujana jutusta... Eiiih, joku raja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihana kun huomioidaan häiden yhteydessä perheen lapsi/lapset noin. Usein se on lapsille iso juttu, kun äiti ja isi menevät naimisiin, oli sitten kyse biologisista tai uusiovanhemmista! (Jollei ole ihan vauvaikäinen, eikä ymmärrä, tai pahimmassa esimurrosiässä kaikkea kapinoiva ;))

Tuo juhannusmorsio-06:n kutsuteksti oli todella ihana :-X. Eipä tollaisen kutsun saadessa tarvitsisi ainakaan miettiä voikohan omat lapset ottaa mukaan hääjuhlaan vai saako paheksuvia katseita sen johdosta. Mielestäni tuollainen kutsu on selvästi myös merkki, että kyseessä on todellakin perhejuhla, johon myös lapset ovat tervetulleita! (Joten silloin, jos niin ei ole, en suosittelisi tuon tyyppistä kutsua käytettäväksi.)

Eikä varmastikaan kukaan kuvittele lapsen niitä kortteja väsänneen näppäränä, harvemmin kai ne morsiusparin vanhemmatkaan kutsujina on ihan itse niitä kutsuja näperrelly ja tekstejä kehitellyt (huh). Eikö tuo ole jo vähän sama kuin ajattelisi että valmiiksi painetussa ostokortissa pitäisi olla sitten korttifirma kutsujana tai painotalo  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kutsu on Sandrakin kutsusta muokattuna tälläinen:

Tulethan ---kirkkoon katsomaan,  

kun minä sulhaspoikana olla saan.  

05.05.07 äiti ja isi alttarilla pussaavat,  

kun klo 15 avioon he astuvat.  

----juhlaa jatketaan,  

yhdessä tanssitaan ja nauretaan.  

Poika Meikäläinen

Ilmoitathan 1.4.2007 mennessä mummilleni

tai tädilleni pääsetkö tulemaan.

Jos haluat jotain juhlassa ojentaa,

voit heiltä lahjalistan tarkistaa.

Mummo Meikäläinen puh:

Täti Teikäläinen puh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eikö ole vähän hassua laittaa pientä lasta kutsujaksi kun kaikki kuitenkin tietävät, että vanhemmathan siinä oikeasti ovat asialla.

Olisin itse ainakin vähän hölmistynyt jos kävisi ilmi että olen puolivuotiaana kutsunut 100 ihmistä vanhempieni hääjuhlia viettämään ja vielä näppäränä tyttönä väsännyt kutsutekstin ja -kortit.  ;D

Ja tuosta koira kutsujana jutusta... Eiiih, joku raja!

Minä olen samoilla linjoilla. Minun mielestäni juhlien järjestäjä kutsuu, ja on vaikea kuvitella, että kenenkään lapsi on niitä juhlia järjestämässä. Olen myös sitä mieltä, että avioliitto on kahden aikuisen välinen sopimus, eikä lapsi liity siihen, vaikka avioliitto lapsen elämään voi vaikuttaakin (mahd. sukunimen muuttuminen jne.).

Ja tosiaan ei koiraa kutsujaksi, kiitos! Mitä luultavimmin koira ei ymmärrä eikä koskaan tule ymmärtämään, mikä on avioliitto tai miten se vaikuttaa isännän ja emännän elämään, joten minusta on todella kornia esittää koira kutsujana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta vähän mautonta. Olen ällötellyt myös sanomalehdissä näkyneitä naimisiinmenoilmoituksia, joissa lapsi kertoo isin ja äidin menneen naimisiin.

[obligaatti loivennus] Mutta kukin tietysti tavallaan. [/obligaatti loivennus]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

KOhta alkaa varmaan tippua kutsukortteja joissa kutsujina ovat perheen villakoirat. :P

MInustakin on aika mautonta pistää oma lapsensa tai sitten elukkansa kutsujiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tulethan xxx kirkkoon katsomaan,

kun minä kukkaistyttönä olla saan.

xx.x.xx äiti ja isi alttarilla pussaavat,

kun klo 14 avioon he astuvat.

(juhlapaikassa) juhlaa jatketaan,

yhdessä tanssitaan ja nauretaan.

Kaisa Kimalainen

Ilmoitathan xxx mennessä äidille tai isälle pääsetkö tulemaan.

Maija Mehiläinen xxx-xxxxxx Kalle Kimalainen xxx-xxxxxx

Saako lainata omassa kutsussa? Oli sen verran hieno runonpätkä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eikö ole vähän hassua laittaa pientä lasta kutsujaksi kun kaikki kuitenkin tietävät, että vanhemmathan siinä oikeasti ovat asialla.

Olisin itse ainakin vähän hölmistynyt jos kävisi ilmi että olen puolivuotiaana kutsunut 100 ihmistä vanhempieni hääjuhlia viettämään ja vielä näppäränä tyttönä väsännyt kutsutekstin ja -kortit.  ;D

Ja tuosta koira kutsujana jutusta... Eiiih, joku raja!

KOMPS!

Mä kyllä jäisin ihan täysin suu auki jos mulle tulisi tuollainen kutsu. Eiköhän kaikki kuitenkin tiedä, että pariskunnalla on lapsi vaikkei sitä kortissa korostaisikaan...

Plus se, että vaikka nykyisin monella pariskunnalla on lapsi jo ennen avioliittoa, on musta hieman epäkorrektia kutsua kirkkohäihin lapsen nimellä eli toisin sanoen oikein toitottaen että on sitä esiaviollista seksiä harrastettu (vaikka sitä suurin osa tekeekin).

Mä ihan totta kutsuisin ihan omalla nimellä omiin häihini. Uskoisin aika monen kummeksuvan jos lapsi/lemmikki kutsujana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään