suskism

Mitä fonttia käytit kutsuissa, menuissa yms?

220 viestiä aiheessa

Heipä hei!

Ajattelin laittaa tännekin tiedoksi, jos haluaa hieman erilaista kutsua tai jotain:

Teidän on IHAN PAKKO käydä näiltä sivuilta lataamassa fontteja!!! Sieltä löytyy mm. CSI, Frendit, Harry Potter, Matrix, Lord of The Rings, se haltiakirjoitus, mitä LOTR:in sormuksessa on, Walt Disney ja VAIKKA MITÄ!!!!

Ja ilmaisia ovat.  ;D

www.simplythebest.net/fonts/fonts_w.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en saanut noita fontteja toimiin ainakaan Worldillä..titäiskä joka missä vika?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lataa niitä koneelle - kyllä ne pitäis toimia ;)! Kokeile uudestaan tai sitten pyydä apua joltain atk-henkisemmältä :)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

SAin onnistuun..harmi vaan kun kaikista fonteista ei löydy Ä ja Ö

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en saanu noita fontteja toimimaan Wordilla, osaisiko joku auttaa blondia? ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joissakin fonteissa täytyy olla Capslock päällä ja sitte ne pelittää! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mä tiedä oonko nuija mutta en saa noita toimimaan.. talletan ne koneelle, mutta ne ei aukee wordissa.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Start -> Control Panel -> Fonts -> File -> Install New Font

Joku, jolla on suomenkielinen Windows, voi varmaan suomentaa..?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käynnistä->asetukset->ohjauspaneeli->fontit->tiedosto -> asenna uusi fontti-> UUSIA FONTTEJA EI LÖYTYNYT ;D

Talletin koneelle, ei muka löydy... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sun täytyy ensin purkaa se ladattu fonttitiedosto..eli mulla se kävi näin;Hiiren oikealla napsautat sen tiedoston päällä ja sieltä löytyy "pura tänne"..sitte kun se purettune ilmestyy niin siitä "kopioi", meet Windowsiin ja siellä fontit ja "liitä".. sitte se toimii!!!! Jos ei onnistu tai et ymmärtänyt niin kysy rohkeesti..mä yritän neuvoa niin että onnistuu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin vaan laittaa infoa, että mikäli viette painoon asti kutsut/tekstit joissa on noita netistä otettuja fontteja, niin ei takuu varmasti toimi. Jotkut fontit varmaan ihan kivojakin, jos itse tulostelee!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania fontteja!

Mä sain ainakin toimimaan vaan niin että sieltä mihin tallensin fontin, siirsin sen kopioimalla windowsin kansioon jossa wordin fontit ovat. Sieltä ne sitten avautuvat muiden fonttien mukana wordissä.

Emmä tiä kui pöljältä kuulostaa, mut toimi ainakin todella yksinkertaisesti 8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä sain ainakin toimimaan vaan niin että sieltä mihin tallensin fontin, siirsin sen kopioimalla windowsin kansioon jossa wordin fontit ovat. Sieltä ne sitten avautuvat muiden fonttien mukana wordissä.

Emmä tiä kui pöljältä kuulostaa, mut toimi ainakin todella yksinkertaisesti 8)

Tämä keino toimii useimmiten. Varmin konsti on kuitenkin mainittu tuolla aikaisemmin.  8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Painoon jos viet näillä fonteilla: kannattaa aina ottaa fontti mukaan CD:lle/disketille, jos haluat juuri sen fontin!  ;) Ainakin pienemmissä kopiointipaikoissa palvelevat asiakastakin näin :)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin palaan vielä tähän kirjapainon käyttöön. Mikäli fontti on (kuten yleisimmät netistä imuroitavat fontit) ns. näyttöfontti niin se ei auta vaikka veisitkin fontin mukanasi painoon. Mutta kannattaa toki kokeilla, riippuu usein painokoneesta ja -menetelmästä. Ja mikäli teet tuotoksesi Freehandilla voit konvertoida fontin, jolloin se muuttuu ns. elementiksi eikä ole enää ns. fontti (tiedän kuulostaa tyhmältä)

Mutta tosiaan kuten suskim jo mainitsi niin fontti kannattaa ottaa mukaan cd:lle tms. toisissa painoissa tämä voi hyvinkin riittää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin no en tiedä kuinka ihmiset yleensä fontit sun muut sinne painoon vie, mutta kun itse käytän paljon erikoisfontteja ja teen kaikenlaisia painojuttuja ja esitteitä  jne, niin annanpa sellaisen neuvon, että tallettakaa juttunne pdf-muotoon! Eli jos teillä on se kutsu (tai muu kirjoitus) vaikka word-muodossa, niin tallettakaa pdf:ksi, silloin onnistuu fontin kuin fontin tulostus!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan ihastuttavia fontteja, kaikkea sitä löytyykin kun täällä tutkiskelee.. ;D

Kiitos suuri teille! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä en saanu niitä fontteja...tuli joku ihme laatikko kun yritin niitä ottaa..siinä luki englanniks että buy now..eli ne pitäs kuitenki ostaa...?!?! en kässää!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään