Guest Oodi

Juhlaohjesääntö / hääinfo

319 viestiä aiheessa

Hauskoja :D

..mutta onko tämä pakollinen? :o tai jotenkin etiketin mukainen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tuo minusta oo pakollinen, me laitetaan tuo siks ettei siihen kutsuun tuu mitää miljoonaa riviä tekstiä, ja joku kuitenki kysyy noista asioista mitä on tuossa ni helpompaa ku ei tarvii jokaselle vastailla sit vaik puhelimes niihi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oih kiitos :) Mä mietin vaan et laitan kutsuun sen, ettei lapsia ja sit pukeutumisohje on pelkkä 'tumma puku' mikä kuvaa juhlan luonnetta mun mielest hyvin. Aattelin jo, et tää on 'pakollinen' ja olin jo ihan paniikis et miks en tämmöst tienny :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten laittaa kutsuun sellainen asia, että ruuat ovat suurimmaksi osaksi laktoosittomia, mutta jos on muita erityisruokavalioita, jokaisen pitäisi itse katsoa mitä syö? :D Eli siis muita erityisruokavalioita ei huomioida erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monen luonnoksen jälkeen hääinfo muotoutui tällaiseksi: (Vaaka-A4:lla, kahdessa sarakkeessa. Väliotsikot fontilla Dawning of a New Day, leipäteksti Cambrialla)

Lisätietoja:

Kutsu

Saamanne kutsu on osoitettu kuoressa mainituille henkilöille. Mikäli kuoressa on maininta + avec, voi kutsuttu halutessaan tuoda seuralaisen mukanaan.

Ilmoittautuminen

Ilmoittakaa saapumisestanne tai mahdollisesta esteestä viimeistään torstaina 15.11.2012, jotta osaamme varata ruokaa ja istumapaikan jokaiselle juhlijalle. Mainitsethan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta tai ruoka-allergiasta. Ilmoittautumisia ottavat vastaan tulevat anopit Jayn äiti (0401234567) ja Gingerin äiti (0407654321). Ensimmäisinä ilmoittautuvat saavat eniten ruokaa ja parhaat paikat...

Vihkiminen

Ginger ja Jay vihitään avioliittoon aiemmin päivällä X:n maistraatissa pienen todistajajoukon seuratessa.

Saapuminen juhlapaikalle

Juhlinta alkaa kellon lyödessä 18.00, joten paikalla kannattaa olla hyvissä ajoin. Parkkipaikkojen riittävyydestä ei tarvitse huolehtia: X:lla on runsaasti tilaa kulkuneuvoille. Aloitamme tervehdyksin, onnitteluin ja nauttien lämpimät maljalliset, minkä jälkeen siirrymme illallispöytään.

Lapset

Juhlan ajankohta on melko myöhäinen, mutta mikäli lapsivieraita ilmoitetaan saapuviksi, järjestetään heille juhlatilaan oma leikkinurkkaus.

Valokuvaus

Juhlaamme on ikuistamassa valokuvaaja. Hän on oikein mukava heppu, joka varmistaa, että hääpäivästämme jää meille talteen kauniita kuvamuistoja. Toivomme vierailta leveitä hymyjä ja rentoa asennetta. :)

Lahjat ja lahjukset

Lahjojen tuominen ei ole edellytys hääjuhlaan osallistumiselle. Mikäli juhlija kuitenkin tahtoo muistaa hääparia, eikä ole aivan varma mitä tuoda, anopit jakavat hyviä lahjavinkkejä. Myös mielikuvitusta saa käyttää. Tärkeintä kuitenkin on, että olet jakamassa juhlan kanssamme.

Toivotamme hääväelle riemukasta hääjuhlaa!

GingerKid ja JayStallion

Kidin perhe & Stallionin perhe

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tein tän sivuston inspiroimana meille tällaiset:

Juhlainfo

Vaikka itse sanonkin, olin tosi tyytyväinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vautsi Mollastiina, noi on tosi makeet! Käytitkö mitä ohjelmaa noiden väsäämiseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitti, roxie! Tein noi Microsoft Officen Publisherilla, se oli tuossa tosi näppärä. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tästä keskustelusta oli kyllä suuresti apua kun päätin tänään kasata meidän juhlaohjesäännön. Nyt jos jatkais linjaa ja tekis kutsun tekstin valmiiksi, niin vois tehdä ne ekat kutsuversiotkin tässä lähipäivinä. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan mahtavat ohjeet Mollastiina!!
Minkä kokoinen tuo teijän juhlaohjesääntö on? Onko se A4?
Täytyy ehkä itsekin alkaa yrittäämään jotain tuon suuntaista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitti! A4:lle se printattiin, mutta oon tehnyt sen 18x27-senttiseksi, jolloin sen koko on taiteltuna 9x9 cm. Siinä oikean kokoiseksi leikkaamisessa olikin sitten kiva homma, luojan kiitos oli paperileikkuri ettei tarvinnut saksien kanssa nyhertää. :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten laittaa kutsuun sellainen asia, että ruuat ovat suurimmaksi osaksi laktoosittomia, mutta jos on muita erityisruokavalioita, jokaisen pitäisi itse katsoa mitä syö? :D Eli siis muita erityisruokavalioita ei huomioida erikseen.

 

Itse näin laktoosi-intolerantikkona häiritsee tuo "suurimmaksi osaksi laktoosittomia". Mistä ruokailija tietää onko jokin ruoka siis laktoositon vai ei? Sitä kun ei katsomalla voi tietää.

 

Mutta itse varmaan muotoilisin asian jotenkin näin:

 

"Ruoat ovat pääasiassa laktoosittomia, muita erikoisruokavalioita ei ole huomioitu menussa. " Tai jtn. Tai voihan siihen vaan laittaa että ruoat ovat laktoosittomia. Kaikki erikoisruokavalion kanssa elävät ovat varmasti oppineet katsomaan mitä syövät. Asiaa helpottaa merkinnät menussa L, G, VL jne.

 

muoks. typot pois. :)

Muokattu: , käyttäjä: Jenny_2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten laittaa kutsuun sellainen asia, että ruuat ovat suurimmaksi osaksi laktoosittomia, mutta jos on muita erityisruokavalioita, jokaisen pitäisi itse katsoa mitä syö? :D Eli siis muita erityisruokavalioita ei huomioida erikseen.

 

Itse näin laktoosi-intolerantikkona häiritsee tuo "suurimmaksi osaksi laktoosittomia". Mistä ruokailija tietää onko jokin ruoka siis laktoositon vai ei? Sitä kun ei katsomalla voi tietää.

 

Minä kyllä olettaisin että ruokiin merkitään LAKTOOSITON jollain pienellä kyltillä / lapulla.

Näinhän se yleensä tehdään  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten laittaa kutsuun sellainen asia, että ruuat ovat suurimmaksi osaksi laktoosittomia, mutta jos on muita erityisruokavalioita, jokaisen pitäisi itse katsoa mitä syö? :D Eli siis muita erityisruokavalioita ei huomioida erikseen.

 

Itse näin laktoosi-intolerantikkona häiritsee tuo "suurimmaksi osaksi laktoosittomia". Mistä ruokailija tietää onko jokin ruoka siis laktoositon vai ei? Sitä kun ei katsomalla voi tietää.

 

Minä kyllä olettaisin että ruokiin merkitään LAKTOOSITON jollain pienellä kyltillä / lapulla.

Näinhän se yleensä tehdään  :)

Joo-o, sekin käy.  :girl_smile: 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä on saanut ihania vinkkejä oman juhlaohjesäännön tekemiseen! Kuitenkin ilmennyt yksi ongelma. Olisin itse halunnut K-18 häät, mieheni ehdottomasti ei. Päätimme sitten että lapset lähtisivät illan tullen pois, vaikka klo 22. Miten sen hienovaraisesti/humoristisesti laittaisi ohjesäännön mukaan ? "Lapsiperheet pihalle klo 22 " on vähän tönkösti sanottu.. Onneksi meille ei (kai) monia lapsiperheitä tule, mutta kuitenkin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieluummin laittakaa jotenkin, että lapset olisi hyvä lähettää hoitajilleen klo siihen ja siihen mennessä, koska alkoholitarjoilut alkavat silloin tms. Koska saattaahan lapsiperheistä joku vanhemmista haluta jäädä juhlimaan :D Aika törkeää olisi "ajaa" koko perhe pois... Itteläki on lapsi ja jos häät olisi jossain lähelellä, ottaisin lapsen mukaan ja yrittäisin hommata lapselle sitten illaksi ja aamuksi hoitajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun versiossa lukee tällä hetkellä näin:

...Huomioittehan, että pienet vieraat saattavat väsyä pikkutunneille kestävän juhlan aikana joten kannattaa sopia mahdollinen sijoituspaikka ja varaemo lapsille jo etukäteen. Toivottavaahan kuitenkin on, että jälkikasvun mentyä yöpuulle vanhemmat voivat jatkaa juhlintaa.

Useita eri tekstejä yhdistelty ja niistä kehitetty se oma versio (joka kyllä elää edelleen...).

Muokattu: , käyttäjä: manaljah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi manaljahin laittama on aika vapaamuotoinen vielä. Tai haluaisin että se menisi kaikille jakeluun että lapset pois sitte ku rupee ihmiset olemaan ehkä juovuksissakin ja muuta. Kun tiedän jo ennestään että meidänkin lähipiiristä löytyy näitä 'ei nii justiinsa'.. Mutta ehkä keksii jotain. Kiitos kuitenkin hyvästä esimerkistänne :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ilmoitettu lapsi asia näin: K-18! Juhlia ovat suunnitelleet hääpari, kaasot ja bestmanit, joten turvallisuussyistä kehoitetaan lapset jättämään kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noin meillä ehdottomasti lukisi jos menisin yksin naimisiin 8D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ilmoitettu lapsi asia näin: K-18! Juhlia ovat suunnitelleet hääpari, kaasot ja bestmanit, joten turvallisuussyistä kehoitetaan lapset jättämään kotiin.

 

 

Tuo on aika paras! Ite ois voinu varastaaa samanlauseen mut kutsut meni jo.

 

Meillä luki tyyliin "kutsu koskee vain heitä joiden nimet on mainittu kutsussa, ei siis mini ihmisiä, eikä niitä joita mahdollisesti pidätte kellarissa"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten laittaa kutsuun sellainen asia, että ruuat ovat suurimmaksi osaksi laktoosittomia, mutta jos on muita erityisruokavalioita, jokaisen pitäisi itse katsoa mitä syö? :D Eli siis muita erityisruokavalioita ei huomioida erikseen.

 

Itse näin laktoosi-intolerantikkona häiritsee tuo "suurimmaksi osaksi laktoosittomia". Mistä ruokailija tietää onko jokin ruoka siis laktoositon vai ei? Sitä kun ei katsomalla voi tietää.

 

Minä kyllä olettaisin että ruokiin merkitään LAKTOOSITON jollain pienellä kyltillä / lapulla.

Näinhän se yleensä tehdään  :)

Joo-o, sekin käy.  :girl_smile: 

Ikävä kyllä näin ei aina toimita. Olen ollut viimeisen vuoden aikana kaksissa häissä, eikä kummassakaan juhlassa ruokia oltu merkitty mitenkään. Ensimmäisissä häissä olin kaasona ja juuri ruokailua ennen morsian pyysi minua juttelemaan bändin jäsenille taustamusiikin aloittamisesta. Juuri samalla hetkellä yksi tarjoilijoista oli käynyt kuuluttamassa vieraille ruoista, että mikä esim. sisältää laktoosia tai gluteenia. En ollut ainoa vieras, jolta meni tämä kuulutus ohi! 

 

Toisissa häissä ei sitten infoa tullut senkään vertaa! Onneksi laktoosi-intoleranssini ei ole kovin paha, ja lactrase-kapselit auttavat jonkin verran, mutta silti söin molemmissa häissä varoen. Häissä ei yleensä ole edes henkilökunta buffetpöydät vieressä, että voisi kysyä ruoista.

 

Muuten kummatkin häät onnistuivat, eikä maha ollut kipeä, mutta turhaa jännitystä aiheutti. Kannattaa siis varmistua siitä, että vieraat saavat tarvitsemansa infon. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millaisille vieraille pitää oikein erikseen kertoa, että "juhlat alkavat klo sejase, tule paikalle ajoissa". Tai "paikalla on kuvaaja, hymyilkää jos se ottaa kuvia." Mitä ihmettä? Minua nyppisi todella paljon, ihan kuin pidettäisiin tyhmänä.

 

Ja "Ilmoittautukaa juhliin jotta osaamme varata tarpeeksi ruokaa ja juomaa..." No shit? :D Eikös sen tyhmempikin tajua, että totta kai hääjuhlaan ilmoittaudutaan. Mitä on tapahtunut tyylikkäälle rsvp:lle???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Olen tainnu aiemminkin sanoa, että mun mielestä tossa "ole ajoissa paikalla" ei ole mitään huumoria, lähinnä se on vieraiden aliarvioimista. Muutenkin näissä juhlaohjesäännöissä näkee välillä tosi typeriä juttuja. Toki kukin tavallaan mut.. Aina ei vaan ymmärrä.

 

MUOKS: Kamalin ikinä näkemäni juhlaohjesääntö oli ensinnäkin 1½ x A4 kokoinen(!!) ja kaikki mahdolliset itsestäänselvyydet muistettu mainita, huippuna mm. "sisällä ei saa tupakoida".  :girl_prepare_fish:  :girl_prepare_fish:  :girl_prepare_fish:

Muokattu: , käyttäjä: NeNNi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tullut juhlaohjesääntöä, vaan laitoimme kutsuun liitteeksi lisätiedot.

 

 

Lisätietoja:

 

Ilmoittautuminen:

Ilmoittakaa saapumisestanne tai mahdollisesta esteestä viimeistään sunnuntaina 5.5.2013. Mainitsethan samalla mahdollisesta erityisruokavaliosta tai ruoka-allergiasta.

 

Tärkeät osoitteet:

Vihkiminen tapahtuu *** kirkossa (***katu ) ja hääjuhlan paikkana toimii *** (*** 3). Ajo-ohjeita tarvitseville saatavissa vihkimisen jälkeen.

 

Virvokkeet ja viihdykkeet:

Alkumaljojen jälkeen jokainen pääsee nauttimaan runsaasta hääbuffetista. Ilman kakkua ja kahviakaan ei jää kukaan. Myöhemmin illalla on tarjolla vielä pientä naposteltavaa. Juotavaa löytyy jokaisen makuun. Illan musiikista vastaa bolebändi 5th Season.

 

Valokuvaus:

Paikalla ei ole valokuvaajaa, joten kaikenlainen kuvatallenteiden ottaminen on suositeltavaa. Morsian ja sulhanen olisivat myös kiitollisia, jos vieraat haluaisivat jakaa parhaimmat otoksensa kaikille juhliin osallistuneille osoitteessa: www.imageshack.us. Sisäänkirjautumistunnus on *** ja salasana ***.

 

Lahjat:

Tärkeintä meille on vieraiden läsnäolo. Mikäli et kuitenkaan halua saapua paikalle tyhjin käsin voimme kertoa pitävämme kokkauksesta sekä liinavaate- ja pyyhekaappien olevan laihemman puoleisia tai voitte käyttää mielikuvitustanne hyväksi. Tärkeintä on kuitenkin saapumisenne paikalle.

 

Toivomme hääväelle riemukasta hääjuhlaa!

J & R

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään