Jump to content
Naimisiin.info

Muumi -mietelauseet


Tinde

Recommended Posts

Ja kas kun muutaman muumi-kirjankin piti pästä taas lukemaan...

Täyty pitää kiirettä, että ennättää elää, minulla on mennyt niin kovin paljon aikaa hukkaan! - Ti-ti-uu

Ruoanlaitosta esimerkiksi voi tulla hyvin jännittävää, jos kuvittelee olevansa haaksirikoutunut! -Mamma

Ja kun me siivoamme, leikimme maanjäristystä ja kuvittelemme, että tomu on räjähdysainetta!- Mamma

Eikö olekin romanttista ähettää kutsukortti pullopostissa! - Muumipeikko

Unohda jo mennyt kamaluus, on edessämme kaikki kauneus ja ihanuus:on meri, jota nähnyt mä en milloinkaan ja kauniit näkinkengät joita poimitaan. - Tuittu Nyytille

Nyt lohdutamme toisiamme, emme koskaan enää pelkää. -Tuittu Nyytille

Tämä tyttö ei väistä tai elkää missään. Hän juhlii ja riehuu tai on ikävssään. Hän siitä niin tykkää ja siinä on syy. Hän on hurmaava, kiukkuinen, onnekas Myy. - Pikku Myyn laulu

- Et kai sinä vain unohda suojella minua?

- En toki, en ainakaan niin kauan kun sinä muistutat minua siitä.

- Niiskuneiti ja Muumipeikko

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Jostain olen tällaisen tallentanut

Jos pidät minusta

lupaat poimia minulle

kaikki tuikkivat tähdet

tummalta taivaankannelta.

Jos pidät minusta oikein paljon

lupaat noutaa minulle

hopeisen kuun taivaalta.

Mutta jos rakastat minua

et tee turhia lupauksia.

- Nyyti (Muumilaaksosta) -

Tässähän se olikin taas, oma lempparini. Pitkään oli mulla aina kalenterissa kirjoitettuna, mutta sitten jostain syystä unohtunut kunnes nyt taas muistui mieleen. Sopii niin hyvin  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 8 months later...
  • 1 month later...
"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?"

Pikku Myy

Tove on niin viisas! en saa ikinä näistä tarpeekseni. Tämä oli mun suosikki, sopis niin hyvin hääkutsuun, oi hihi.

Meille tulee tämä kutsun vasemmalle sivulle. Haluttiin kutsuun jotain hauskaakin, perinteisen kutsutekstin kaveriksi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

MUUMIEN MIETTEITÄ

Täällä on paljon sellaista, mitä ei voi ymmärtää, Muumimamma sanoi itsekseen.

Mutta miksi kaiken sitten pitäisi olla ihan samanlaista kuin se tavallisesti on?

Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu.

- Muumipappa

Minun kotini oli vain kolo, mutta minä viihdyin siellä. Tosin filosofista on yhdentekevää viihtyykö hän vai ei- mutta se oli hyvä kolo joka tapauksessa.

- Filosofi Piisami

Näin synkkä en ole ollut pitkiin, pitkiin aikoihin. Tietenkin suuren juhlan jälkeen  tuntuu aina jollakin tavoin surulliselta - mutta tämä on jotakin muuta.

Tuntuu surulliselta kun metsä on äänetön ja auringonpaiste harmaa.

- Nuuskamuikkunen

Sinä olet kummallinen lapsi.

- Siitä voit olla varma, sanoi pikku Myy

- Pikku Myy Hemulille

Tietenkin hän oli oikeassa. Ei aurinko voi niin vain muitta mutkitta nousta taivaalle. Mutta se, että toinen on oikeassa, ei estä toista pettymästä. Näin synkkä en ole ollut pitkiin, pitkiin aikoihin. Tietenkin suuren juhlan jälkeentuntuu aina jollakin tavoin surulliselta - mutta tämä on jo jotakin muuta. Tuntuu surulliselta kun metsä on äänetön ja auringonpaiste harmaa.

- Nuuskamuikkunen

Tiskaaminenhan on sitä että kiepauttaa lautasta purossa, että huitaisee tassunsa ja heittää vihreän lehden menemään, eihän se ole yhtään mitään

- Nuuskamuikkunen

Postilaatikon pielessä istui Hemuli maalaamassa suuria kirjaimia vanerilevyyn. Hän kirjoitti levyyn mahonkipetsillä "Muumilaakso".

- Kenelle sinä tuota teet? Mymmeli kysyi.

- Jos joku kerran on tullut tänne niin kyllä kai hän tietää olevansa täällä.

- Ihmeellistä, sanoi orava hämmästyneenä.

- Tuota pahvilaatikkoa ei ollut täällä aikaisemmin.

- Tässä on varmasti jotakin vinossa. Tai sitten tämä on kokonaan väärä luola.

- Tai minä olen ehkä väärä orava, mutta sitä en oikein uskoisi.

Jos maailma muuttuu muhennokseksi, on hemulista ehkä hauskempaa, ettei hän tiedä sitä etukäteen.

- Nuuskamuikkunen

- Siirtolaiset ovat muukalasisia, jotka eivät oiekin viihdy yksinään, Juksu sanoi.

- Siksi he kerääntyvät yhteen kuin muurahaiset ja riitelevät keskenään.

OIKEA ELÄMÄNTAPA JA ONNELLISUUS

Elämä ei ole rauhallista, Nuuskamuikkunen sanoi ihastuneena. En tiennyt mitään, mutta oletin kaikenlaista enkä tehnyt kerrassaan mitään vanhasta tottumuksesta. Olin hyvin onnellinen.

-Muumipappa

Hemulin ympärillä kaikki elivät säännötöntä ja joutilasta elämäänsä, katsoi hän minne tahansa, aina hän huomasi jotain kuntoon pantava, ja hän uurasti itsensä miltei hengiltä saadakseen muut ymmärtämään miten näiden pitäisi järjestää asiansa. Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. Olipa kerran rouva, joka rakasti tavaroitaan. Hänellä ei ollut lapsia ilonaan tai harminaan, hänen ei tarvinnut tehdä työtä tai valmistaa ruokaa, hän ei välittänyt siitä, mitä ihmiset ajattelivat hänestä, eikä pelännyt mitään. Ja hän oli kadottanut leikkimielensä. Toisin sanoen, hänellä oli ikävä.

- Nuuskamuikkunen

Muumipapan mielestä oli kyllä hieman kauheata sahata rikki oma lattiansa, mutta samalla se tuotti syvää tyydytystä. Minä tunsin itseni niin onnelliseksi, etten edes pelännyt tämän hetken menevän ohi.

- Muumipappa

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

" Minä näin unta, että sain paljon uusia sukulaisia," Kertoi Vilijaana

" Se oli aivan kauheata. Juuri kun olin selvinnyt entisistä!"

Tietääkö kukaan, mistä kirjasta tämä on? Olis niin hyvä hääkutsuun, mutta Vilijaana ei välttämättä ole niin tuttu hahmo, että muumimielleyhtymä olisi 100varma..

Muoks. Googletuksen perusteella veikkaisin Vaarallista juhannusta, mutta pystyykö joku varmistamaan?

Muokattu: , käyttäjä: Coraline
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...