Antonina

Erikoiset tekstit tms. hääkarkkeihin

67 viestiä aiheessa

Meillä hääkarkkeihin tulee Raamatun tekstejä. Laulujen laulun säkeet varsinkin ovat niin värisyttäviä!

Tässä muutama esimerkki:

Rakkaani, kaikki sinussa on kaunista, sinä olet täydellinen! Laul. 4:7

Rakkaani, kihlattuni, olet vienyt sydämeni! Yhdellä silmäyksellä sinä sen veit, yhdellä kaulanauhasi helmellä. Laul. 4:9

Hänen suunsa maistuu makealta -- kaikki hänessä houkuttaa! Tällainen on minun rakkaani, tällainen on minun ystäväni, Jerusalemin tytöt! Laul. 5:16

Mies: Miten kaunis oletkaan, kalleimpani! Miten kaunis on katseesi, kyyhkysilmä! Laul. 1:5

Neito: Minun rakkaani on komea ja verevä, hän erottuu tuhansien joukosta! Laul. 5:10

Neito: Tule, rakkaani! Tule kanssani kedolle, tule hennapensaiden keskelle yöksi! Laul. 7:12

:-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua!! Onko kenelläkään tietoa mistä Muumi-kirjasta tuo Pikku Myyn 'Kaksi karamelliä' - lainaus on??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei sattuisko joku tietään mistä löytäisi latinaksi mietelauseita yms.?

Itse olen jonkin verran löytänyt, mutta lisää tarvitsisi.. kaiken lisäksi pitäis olla luotettavia lähteitä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on karkkirasioina sulhanen ja morsian rasiat joihin ajateltiin laittaa sitaatteja lempileffoista liittyen avioliittoon, rakkauteen jne.

muoks.kirj virheet

Muokattu: , käyttäjä: Kitty*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille!

Onko kenelläkään tietoa mistä löytyisi runoja/ aforismeja rakkaudesta karjalan murteella?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sarjakuvista myös Kamut, on aika loistava, niissä on välillä todella hyviä viisauksia ja ihania mietelmiä myös rakkaudesta.

Muokattu: , käyttäjä: Hannna87

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi jumpe, kun täällä onkin mahtavia ideoita! Nuo sarjakuvat onkin nyt ihan todella varteenotettava vaihtoehto. Viiviä ja Wagneria sekä erityisesti fingerporia täällä fanitetaan henkeen ja vereen. Karvinenkin olisi ihana, mutta jotenkaan ei yhtään aiheeseen sopiva. Kamuja myös ehdoteltiin ja kiroilevassa siilissähän olisi muuten myös jonkin verran aiheeseen sopivia strippejä.

Nyt tulee jo vallan valinnan vaikeus. Itse olen vasta Tabermannin kuoltua löytänyt hänen uskomattoman kauniit runonsa ja mietin kyllä niitäkin ihan tosissaan. Ehdoton suosikkini:

Jokainen

joka on pidellyt

aaltojen silittämää

kiveä kädessään

tietää

että jatkuvilla hyväilyillä

on ihmeitä tekevä voima

Tuota en kyllä raaskisi kellekään muulle laittaa, se saattaisi tosin sopia kutsuun... Noh, mutta nyt mentiin jo aiheesta ihan hakoteille :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi idea voisi olla sarjakuvastripit. Jokaiseen karkkiin yksi Viivin ja Wagnerin unohtumaton parisuhdeselvitys. :)

En usko, että ihan jokaiseen karkkiin tarvitsee laittaa erilainen...

Meille tulee juuri nuo Viivi ja Wagner-stripit :) Tänään niitä jo tulostelin 117 kpl, mutta sitten tulostin teki mulle oharit ja lopetti toiminnan..täytyy odottaa mies töistä kotiin, että se saa laittaa homman kuntoon niin voin jatkaa :girl_smile:

Tässä on sivu mistä niitä löytyy eri kategorioilla :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta joten haluan ehdottomasti pohojalaasia lausahruksia noihin karkkeihin. =)

Häät pidetään Kymenlaaksossa ja lähes kaikki vieraat ovat kotoisin muualta kuin pohjanmaalta. Näin saan vähän pohjalaisuutta häihimme. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suomalaisten muusikoiden lyriikoita vapaaseen käyttöön tuleville morsmaikuille. Näitä tuli kerättyä jokunen vuosi sitten ystäväni häihin (hääkarkeissa käytettiin tietenkin).

Tahdon sun elämään, sun aamukahvipöytääsi ja pyykkipäivään.

Olet kaikkeni, aarteeni, kallehin, olet onneni, unelmain.

Hän sinun on jee jee.

Käymme yhdessä ain.

Kevyesti niin nyt mä astelen..

Mä elämältä kaiken sain.

Uskon rakkauteen, uskon ihmiseen, joka kanssas kestää kauemmin kuin huomiseen.

Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi.

Oot kuin karkkia mulle. Makea tunne, jonka vain sun huulilta saan. Annan lahjan mä sulle, odotetulle. Sokeria oon kokonaan.

Lempi pehmentää pään

Sinä olet minun/maku joka tarttuu/on huulissani

Kun olet kohdallani/viulut soittavat taustalla/kuulen askeleesi pysähtyvän viereeni

R.A.K.A.S.

Sun kanssas katson maailmaa ja samaa untaa nään

Kullalleni minä laulelen, ja kellekäs minä muille

Käy kanssani niin kotiluolaan näytän sulle tien - ja sinut armaakseni vien.

Jos sun äänesi kuulisin uudestaan. Niin sen nauhalle voisin tallettaa ja se kasetti olisi kultaa kalliimpaa

Ja kun sä katot mua, mä voisin punastua niin mä oon sua miettinyt

Unta kaikki taas. Kanssasi kun kulkea saan. Mitään kauniimpaa en vois koskaan omistaa

Olin kakskytviis kun sanoin:"Please, eikö mentäis naimisiin?"

Niin kirkas kuin taivas, on mieleni mun Kun vielä tuntea saan rakkautesi sun

Kävelisitkö vierelläni kirkon ovesta? Kuulisitko sä musiikin soivan holveissa? Olisinko sinulle läpi aikojen? Se yksi ja ainoa, ainutkertainen? Juuri se oikea alla tähtien.Se yksi ja ainoa ainutkertainen

Anna käsi niin mä kanssas kuljen, yli pahan päivän näytän tien. Syliin sinut hellin suukoin suljen suruistasi kauas turvaan vien

Sinut kun näin ihmeellinen, sydämessäin ääni niin yksinäinenkuiskasi näin: siinä hän nyt on

Me oltaisiin niinkuin silloin. Taas kaksin niin käytäis illoin vain toivoisin, sitä tahtoisin minä niin

Sä kerran löysit myös sen. Tuon puolen vuosisadan rakkauden. Sun oli helppo olla onnellinen, olla onnellinen

Se tyttö meni naimisiin. Sen pojan kanssa naimisiin. He rakastivat ja kitarat helisivät, jee-ee

Sinua, sinua rakastan niin liikkuu pehmeä kätesi kuin vene varhain aamuisella joella

Minä vain, sinä vain. Lyö meillä sydämet vastakkain ja yhteiset on askeleet. Sä tieni helpoksi kulkea teet ja yllättää, hämmentää.

Usein kohtalo näin. Pojan tie, tytön tie. Sattuma yhteen ne vie

Jos minuutin vain saan, vois vuodet unohtaa otan sen sekunnin kun ensikertaa tavattiin. Jos yhden metrin vaan mä saisin maailmaan, valitsen paikan jossa silloin kohdattiin...

Kovin monta vuotta odotettiin, mut pikavuoro sai meidät kii. Se enää pysähdy ei, vaan sydämet vei. Ja valo näytti rakastaviin...

Jos rakastat mua silloin, kun eniten mä sitä tarvitsen, oot mulle oikea ihminen. Ja jos rakastat mua silloin, kun vähiten mä sitä ansaitsen, oot mulle oikea ihminen.

Ihan hiljaa painan pääni syleilyysi vain sydän villinä lyö..

Jos sua ei ois ollut olisin keksinyt sut. Ois susta samanlainen tullut, mitään en ois muuttanut

…on aamu, herään sylistäsi sinun, kiedot kätes kaulaan minun….

…vie minut minne vaan, taivaan rannan taa…

…kun sinut nään, en hetkeen pysty hengähtämäänkään, ja sydän tahtiaan tarkistaa…

…yhteinen hetki kahden, toisiamme kuunnellaan…

…sydämeeni osuman sain, se on amorin viinistä kai…

…sinä sekoitat minut paremmin kuin mikään muu…

…tähtilampun alla, siinä sängynlaidalla, kun me kerran suudeltiin, aina uskon ihmeisiin…

…elä miten ajattelet, se on se elämisen anti…

…vaik kaikki muu mun onnistuiskin ehkä unohtaa, mä sua muistoistani pois en saa…

…hän tanssi kanssa enkeleiden, tanssi pienen tanssin, vaan tiedän etten koskaan ,voi häntä unohtaa…

…ja kun kaiken lasken yhteen, toistan ikivanhan lauseen: uskon rakkauteen…

..reissumiestä laulattaa kun kaunista tyttöä saa hän rakastaa…

…hän, saa mut nauramaan. Hän, saa mut laulamaan. Hän , antoi mulle sävelmän…

…oi mikä ihana ilta, voi tapahtua mitä vaan…

…me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmiin katsotaan…

…äidin silmät on sumeat jo, hän sanoo maailma on vaarojen karikko…

…jos sulla kerran on, joku josta oikeesti välität, niin pidä siitä kii…

…anna minulle armahduksesi, ole minulle Rafaelin enkeli…

…niin sekaisin saa pään joskus maailma tää, vain rakkaudella kai se selviää…

…ja sä hetkellä rakkauden mulle kuiskasit lupauksen, olen tyttösi sulle ikuinen…

…he rakastuvat kun kitarat surisivat…

…sen tyttö meni naimisiin, sen pojan kanssa naimisiin, he rakastivat ja kitarat helisivät…

…vaan sillä on väliä, mikä lopulta on tärkeintä…

…tänään saletisti natsaa…

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin sitaatteja Muumi-kirjoista. Sieltä löytyy ihania liittyen rakkauteen ja elämään yleensä. (Linkki sellaiselle Muumi-filosofiasivulle oli jossain täällä foorumilla.) Valittiin mukaan yli 20 erilaista sitaattia, joten voitiin valita niistä vieraille kullekin sopiva.

Oliskohan jollain tietoo, et mistä noita Muumien sitaatteja vois löytää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä äsken kopsailin netistä n. 50-60 lemppariani noista lasten suusta -jutuista, ja tein niistä tiedoston, mihin mitotin ne sen kokoisiks, että mahtuvat tulitikkuaskin pohjalle (en tosin vielä tulostellut ja testaillut, mutta pitäisi sopia). Jos joku haluaa/tarvii, niin voin kyllä laittaa sen tiedoston jakoon. =) Aiheina siis rakastuminen, rakastaminen, naimisiinmeno ja avioliitto.

Muokattu: , käyttäjä: syksyllä2012

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä idea noi Fingerborit! ;D

Meillä ei hääkarkkeja näillä näkymin tule, mut ajattelin liittää Fingerboreja nimilappuihin pöydälle, niin ne saa ottaa jokainen muistoksi. Lapsien nimilappuihin pitäis varmaan etsiä jotain Aku Ankkaa tai Karvista tai tai.. hmm.. mitäs näitä nyt ois??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syksyllä2012, laita vaan jakoon jos viittit:) Meil ois tarkoitus laittaa hääkarkkeihin noit lasten suusta-juttuja. Tosin väsäillään varmaan jo tänä iltana karkit:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli hääkarkkivärssyinä elokuvaquotteja, kun kerran pikkuisen leffateema näkyi häissäkin. Kaikki jotenkin rakkaus-aiheisia. Olihan niissä kova etsiminen, mutta enemmän sellaiset olivat "meidän näköisiä" kuin kuluneet mietelauseet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysyin mieheltä, että mitä tekstejä laitetaan paikkakorttien kääntöpuolelle ja hän ehdotti satunnaisten Wikipedia-artikkeleiden ensimmäisiä virkkeitä :grin: Oli niin boksin ulkopuolelta ajattelua, että pakko kai se on toteuttaa. Vieraat tulevat hämmentymään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään