Jump to content
Naimisiin.info

Kuvia vieraskirjoista sekä erilaisia ideoita


Hunaja 76

Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tässä meidän viekku. Tein ihan tavallisesta "sketch-kirjasta", sisäsivuille tulostettiin tuollaiset puoliksi täytetyt kysymykset.

Ajateltiin että näin saadaan vieraskirjaan vähän muutakin sisältöä kuin pelkästään paikallaolijoiden nimiä :)

Loppupuolella on myös tyhjiä sivuja.

viekku2.jpg

Siis aivan loistava idea! Tällä vältytää normi "Onnea paljon ja monia yhteisiä vuosia!" -tyyppisiltä tervehdyksiltä. Tämä on pakko tehdä omiin häihinkin, kiitti :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on miehen kanssa yhdessä askarreltu vieraskirja. Se on leikekirjatyyppinen, johon ollaan alkuun kerätty meidän tarina tapaamisesta häiden suunnitteluun asti. (Siis lehtileikkeitä, kuvia, piirroksia, tekstiä... semmoinen scrapbook idea). Sen loppupuolelle ollaan osoitettu selvästi että "tästä alkaa vieraskirja". Vieraskirjaosuuteen ollaan jatkettu samaa mallia, mutta jätettiin joka kohtaan aukkoja joita vieraat voi täyttää omilla teksteillä tai piirroksilla.

Voi kun on hankala selittää! :girl_impossible: En uskalla kuviakaan laittaa, kun näillä sivuilla seikkailee tuttujani. Laitan ehkä sitten häiden jälkeen, "ennen ja jälkeen kuvat"

Link to comment
Share on other sites

Tässä kuva meidän vieraskirjasta, sisäsivut käsintehtyä paperia ja sinne liitellään sitten ne kortit.

_small.jpg?hash=12620

Onko tuo kansikin tehty itse vai löytyikö tuollainen kaupasta? Ihanan näköinen nimittäin... Jos kaupasta niin kerrotko vielä mistä? :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei joku kyseli et mistä löytäis kierteillä olevan vieraskirjan.. Mä hankin meille IKEAsta semmosen valokuva-albumiksi tarkoitetun. Siinä on kierteet ja sivut on paksua kartonkia ja kannet tosi tukevat ja kestavät!

Päällystin sen kultaisella paperilla teemaamme sopivaksi ja voi että kuinka hienon näköisen sainkin aikaan! Ja rahaa ei mennyt paljon mitään! Itse kirja maksoi vissiin 3,95e tai 4,95e ja sit siihen paperin hinta pälle.

Ja nyt on tosi kaunis kirja odottamassa jo pian lähestyvää päiväämme :)

Link to comment
Share on other sites

Tässä meidän viekku. Tein ihan tavallisesta "sketch-kirjasta", sisäsivuille tulostettiin tuollaiset puoliksi täytetyt kysymykset.

Ajateltiin että näin saadaan vieraskirjaan vähän muutakin sisältöä kuin pelkästään paikallaolijoiden nimiä :)

Loppupuolella on myös tyhjiä sivuja.

viekku.jpg

viekku2.jpg

Miten tapahtuu tuo kirjan sivuille tulostaminen? Otitko sivut kierteestä irti?

Link to comment
Share on other sites

Meillä vieraskirjan virkaa toimittivat vieraiden nimilaput, joiden toisella puolella oli tyhjää tilaa ja häidemme logo. Pyysimme kaikkia vieraita kirjoittamaan terveisensä ja neuvonsa lapulle, ja palauttamaan erääseen laatikkoon, joka nökötti dj:n pöydällä. Kyniä löytyi jokaisen pöydän numerolapun alta. Tämä toimi hämmästyttävän hienosti, koska 83 vieraasta olisikohan ollut 4-5 kirjoittamatonta nimilappua juhlien jälkeen!! Molemmat polttarikansiot sen sijaan jumittivat koko illan milloin missäkin, joten meille tämä oli täydellinen ratkaisu, koska vierakirja ei olisi ehtinyt käymään kaikilla, ja näin vieraat saivat itse päättää missä vaiheessa iltaa terveisensä kirjoittavat! Mainioita neuvoja saimme, tarkoituksena mahdollisesti jossain vaiheessa koota niistä vierakirja, tai sitten vain säilyttää boxi ja laput muisteluita varten... :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mä tulostelin just tekstit meidän häävieraskirjaan. Voin laittaa kuvan sitten kun saan kannetkin askarreltua, mutta sisältä se on nyt sellainen, että aukeaman vasemmalla sivulla on valokuvan kokoiset reunukset, joiden sisällä lukee ohjeet (tyyliin: pyydä jotakuta ottamaan itsestäsi kuva ja kiinnitämme sen tähän myöhemmin), ja alareunassa tilaa kuvassa esiintyvien nimmareille. Oikealla sivulla on neljä kysymystä. Tarkoitus olis ottaa musta ja miehestä etukäteen kuva samoilla rekvisiitoilla, ja liimata se sinne kirjan ensimmäiselle sivulle, niin siitä voi sitte tarvittaessa katsoa mallia, kun luulen että kaikki meidän vieraat ei välttämättä ihan tajua tuota hommaa vaikka kuin ois ohjeet. :D Kirjan sivut on vähän isommat ku A5, mut ainakin OpenOfficessa pystyi määrittelemään sivun koon itse, joten muokkasin sieltä sivun samankokoiseksi, kuin kirjan sivut. Onnistui hyvin. :)

Link to comment
Share on other sites

Mä ostin suomalaisen kirjakaupan alesta kovakantisen vihon/kirjan 3e, jossa oli tyhjät sivut, eli ei ruutuja tai viivoja, löytyi vieraskirja osastolta. Päällystin kirjan tapetilla josta oli myös kutsut ja paikkakortit yms tehty ja tulostin paperille meidän nimet ja pvm ja liimasin sisäsivulle. Meillä oli suht pienet häät, 50 henk. ja mietinkin aluksi että jos jokainen laittaa vain nimen niin on vain yksi sivu täynnä. Mutta en jaksanut mitään lappuja tehdä, joten kaasot ja bestmanit välillä muistuttelivat vieraskirjan täytöstä sekä sanoivat että sinne voi kirjoittaa myös muutakin kuin nimen ja aika hyvin sitä täytettiin, löytyi omia kuvia piirrettynä ja muita mietelmiä ja kiitoksia ja runoja. Oli tosi kiva lukea sitä myöhemmin, varsinkin niitä loppuillasta kirjoitettuja ja piirrettyjä pätkiä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse ajattelin häihimme tällaista sormenjälkipuuta, johon jokainen juhlavieras painaa leimasinvärillä sormenjälkensä puun lehdiksi. Puun lehden viereen vieras kirjoittaa nimensä.

600x820xThumbprint-Tree-Inspiration-1.jpg.pagespeed.ic.o9ReHGXRFe.jpg

Jos haluatte voitte tulostaa itsellenne puun täältä. Lisäätte vain oman nimen ja hääpäivän tulosteen alle. Voitte laittaa tulosteen kehyksiin ilman lasia, jotta se ei rypisty vieraiden leimaillessa lehtiä puun oksille. Kannattaa ostaa kosteuspyyhe paketti leimailupaikan viereen niin häävieraat voivat pyyhkiä musteen pois sormestaan heti leimailun jälkeen. Toivottavasti tästä on iloa teille!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Itse ajattelin häihimme tällaista sormenjälkipuuta, johon jokainen juhlavieras painaa leimasinvärillä sormenjälkensä puun lehdiksi. Puun lehden viereen vieras kirjoittaa nimensä.

600x820xThumbprint-Tree-Inspiration-1.jpg.pagespeed.ic.o9ReHGXRFe.jpg

Jos haluatte voitte tulostaa itsellenne puun täältä. Lisäätte vain oman nimen ja hääpäivän tulosteen alle. Voitte laittaa tulosteen kehyksiin ilman lasia, jotta se ei rypisty vieraiden leimaillessa lehtiä puun oksille. Kannattaa ostaa kosteuspyyhe paketti leimailupaikan viereen niin häävieraat voivat pyyhkiä musteen pois sormestaan heti leimailun jälkeen. Toivottavasti tästä on iloa teille!

Olen myös ihastellut noita sormenjälkipuita ja löysin jo ihanan runkomallin netistä, mutta en tiedä vielä tulemmeko käyttämään tätä ideaa. Mikäli tämä meille tulee niin haluaisin myös perinteisen vieraskirjan. Olen koittanut kovin metsästää meidän ja häidemme näköistä vieraskirjaa, mutta en vielä sellaista ole löytänyt. En haluaisi sitä myöskään kovin muokkailla ja tehdä kovin koristeellista kantta, sillä haluaisin säilyttää vieraskirjaa esimerkiksi kirjahyllyssä.

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään ollut ns. häämuistokirjaa?

Me ajateltiin pyytää kutsun mukana kaikkia kaivamaan vanhoja laatikoitaan ja etsimään meistä esimerkiksi kuvia. Kertoa niihin liittyviä muistoja tai meidän kommelluksia tai kirjoittaa ihan vaan tavallinen kirje missä kertoo näitä asioita. Näitä sitten illan aikana liimailtaisi tuohon kirjaan (laitetaan osa sivuista niin että niissä on tasku johon esim. sen kirjeen voi sujauttaa ja viereen kirjoittaa muun tervehdyksen. Osa sivuista taas on valokuvallisia, jotkut yhdellä ja jotkut useammalla ja taas saa kirjoittaa tervehdyksen tai sen muistonsa vaikka siinä paikan päälläkin.

Voiskos tätä pitää ihan vaan vieraskirjana? Ei kuitenkaan haluttaisi että siellä olisi vain "Matti Meikäläinen ja Maija, Mimmi, Miska ja Muru" tekstejä vaan jotain enemmän.

Vai käyköhän tässä niin ettei oikein kukaan tuo mitään?

Meillä sen perinteisen nimijutun korvaisi myös eräs ihan loistava positiivareiden sivulta bongattu vinkki, eli ostettaisi huulipunaa ja jokainen muiskauttaisi sen onnittelusuukon siihen paperille, kirjoittaisi nimen viereen/päälle/alle ja tämä sitten kehystettäisi joskus jossain :) Ainoa että pitäisi osata arvioida paperin koko jotta saataisi se juuri sellaisena kokonaisuutena kehyksiin (tai jopa hankittua ne kehykset ennakkoon)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Itse olen ajatellut tuota suukkotaulua aika paljon ja sen haluan toteuttaa. Jotenkin se on vain niin suloinen ja muistettava.

Mutta kyllä siihen rinnalle pitäisi saada myös joku kirjanen johon voi jotain mietteitä/ohjeita/ajatuksia/terveisiä kirjoitella. Sitä on sitten joskus niin mukava lueskella jälkeenpäin. Tuli myös mieleen, että tuo "perus"vieraskirja voisi olla myös osittain sellainen "muistelo"kirja, johon saisi halutessaan liittää nuoruuskuvia ja juttuja hääparista. Asiasta vain pitäisi tosiaan sitten muistaa ilmoittaa jo ajoissa kutsussa, niin ehkä joku jonkun kuvan vaikka sattuisi löytämäänkin xD

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noniin! Lupasin ennen häitä pistää kuvia meidän leikekirja tyyppisestä vieraskirjasta.

Vieraskirjamme tarkoitus oli olla humoristinen ja sellainen, joka viihdyttää vieraita silloin kun he eivät jaksa tanssia. Häissämme kun ei oikeastaan muuta ohjelmaa ollut.

Kansi. Näyttää vielä melko tavalliselta vieraskirjalta..

th_1_zpse48848ce.jpg

Sitten alkaa meidän tarina alusta häihin:

th_3_zps5abd9b3c.jpgth_2_zpseba8a163.jpgth_4_zps07225d88.jpgth_5_zps02cf9a6b.jpgth_6_zpsc7c21213.jpg

Jonka jälkeen alkaa vieraskirja puoli. Toteutettu yhtä leikkisästi :D

th_7_zps2da711a4.jpgth_8_zpscf90b523.jpgth_9_zpsb1ef6a76.jpgth_10_zpsbcd119ca.jpgth_11_zpse2b43678.jpgth_DSC07829_zpse3742c99.jpg

Harmi, että ne hauskimmat sivut on pakko jättää pois, en tahdo paljastaa kenenkään henkilöllisyyksiä ja hankala sutata kaikkea :D

Mutta kuvista selviää kuitenkin vieraskirjamme idea. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Mulla on semmoinen idea, että teen kirjan, jossa on oma sivunsa jokaiselle perheelle/pariskunnalle/vieraalle. Kirjoitan jokaisesta ihan lauseen tai pari -mistä tuntee morsiusparin ja esim. sopivia keskustelunaiheita heidän kanssaan. Lisäksi laitan jokaisesta vieraasta sivulle valmiiksi kuvan, niin että muut vieraat tunnistavat, kenestä on kysymys. Kirja toimii siis samalla tutustumisleikkinäkin. Sivulla olisi tilaa vieraiden tietysti jättää normaalit tervehdyksetkin. :)

 

Oli ajatus, että jälkikäteen lisäisin kirjaan vielä valokuuvajan ottaman kuvan jokaisesta vieraasta häissä esim. onnittelujonosta tultaessa. Näin saataisiin vielä hienompi muisto meille jälkikäteen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...