mikaelina

Mitä kutsuun, maksajina hääpari ja vanhemmat?

22 viestiä aiheessa

Hei Naikkarit!

Meillä maksajina toimii molempien vanhemmat ja myös me itse. Itse maksamme suurimman osan, mutta vanhempien panos on todella suuri. Toimimme tavallaan siis kaikki kutsujina? Mitähän kutsukorttiin voisi kirjoittaa kun näyttää hassulta jos kuusi nimeä kutsujina?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on samankaltanen tilanne, minun vanhemmat on tosin vielä eronneet, joten vaihtoehtona kutsujiksi olis tullu

Hipsukka Möttönen & Matti Meikäläinen

Mikko Möttönen

Maija Mäkinen

Simo & Saara Virtanen

Asiasta ei tarvinnu sen kummemmin edes keskustella, laitoimme kutsujiksi minun ja sulhaseni nimet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsujina olemme me ja ilmoittautumiset pyydämme äideillemme. Suurin osa kutsutuista varmasti tietää, ettemme yksinämme kaikkea maksa. Olisi jotenkin omituista laittaa kutsujiksi vanhempamme, kun me kaksi olemme kuitenkin jo aikoja sitten lähteneet lapsuudenkodeistamme ja asuneet yhteisessä taloudessakin jo useamman vuoden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vanhemmat maksavat osat ja me osan. Kutsujiksi tulee silti vain meidän nimet.

Se oli vanhempienkin pyyntö, sillä tällä tavalla he eivät ole "vastuussa" siitä ketä kutsutaan ja ketä ei. He toki osallistuvat vieraslistan mietintään, mutta eipähän ainakaan ei-kutsutut pääse suuttumaan heille siitä ettei kutsuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sama kuvio, kuin Pamsulla. sitäpaitsi, mitä nykypäivänä on väliä sillä, kuka häät maksaa? pääasia ettei vieraiden tarvitse kaikkea maksaa!

Meillä myös ilmoittautumisten vastaanottaminen on meille helpompaa, kuin vanhemmillemme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miellä tulee kutsuteksti tyyliin: Miellä on ilo yhdessä vanhempiemme kanssa kutsua Teidät.... ja alla hääparin nimet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä maksajina on hääpari sekä minun vanhemmat, jotka maksaa aika ison osan. Kutsujiksi on tulossa minun vanhempani, koska se on heille tärkeä asia. Kuitenkin he eivät ole vaatineet päästä vaikuttamaan vieraslistaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksamme häät yhdessä molempien vanhempien kanssa, mutta alusta saakka oli ihan selvää, että kutsujina on minä ja sulhanen. Ei muita piste. Minusta olisi tuntunut äärimmäisen typerältä, jos kutsujina olisi olleet meidän vanhemmat, sillä olemme kuitenkin kolmekymppisiä ja asuneet yhdessä vuosikaudet. Jotenkin siitä olisi tullut sellainen fiilis, että vaikka olemme aikuisia, olemme kyvyttömiä toimimaan itsenäisesti :rolleyes: Ja sitä paitsi häät on kuitenkin ennen kaikkea mun ja sulhasen juhla, ei meidän vanhempien juhlat, jossa he voivat pullistella, että "hohoo, katsokaa, meidän lapset meni naimisiin". Hieman kärjistetysti ilmaistuna siis :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitetaan vaan meidän nimet vaikka tilanne on sama. Mitä väliä kuka maksaa, en usko että meidän vieraita kiinnostaa se pätkääkään. Itseäni ei ainakaan koskaan häissä mietitytä kuka kustantaa mitäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kutsujina olemme me ja ilmoittautumiset pyydämme äideillemme. Suurin osa kutsutuista varmasti tietää, ettemme yksinämme kaikkea maksa. Olisi jotenkin omituista laittaa kutsujiksi vanhempamme, kun me kaksi olemme kuitenkin jo aikoja sitten lähteneet lapsuudenkodeistamme ja asuneet yhteisessä taloudessakin jo useamman vuoden.

Meillä on muutoin sama kuvio paitsi että ilmoittautumiset tulee meille (tosin tähän mennessä se ei ole mennyt ihan niin... <_< ) Kustannukset menee suurin piirtein jokaiselle 1/3 mutta me ollaan kuitenkin "viralliset" juhlien järjestäjät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äitini toivoi, että kutsujina voisivat olla he (siis minun vanhempani) ja sulhasen vanhemmat. Minulle asia sopii, myös sulhaselle ja jopa appivanhemmille. :) Haluaisin kuitenkin, että ilmoittautumiset tulisivat minulle tai sulhaselle, jotta pysymme itse kartalla ilmoittautuneista.

Onko hassua, että kutsujina ovat vanhemmat mutta ilmoittautumisia ottaa vastaan morsiuspari?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole koskaan ymmärtänyt, että miksi vanhemmat pitää olla kutsujina!? :unsure:

Koska hääjuhla on kumminkin hääparin eikä vanhempien - oli ne sitten maksajina tai

ei. Meillä häät maksavat me ja molempien vanhemmat, mutta me olemme kutsujia,

koska meidän juhla se on. Eihän linnan juhlien kutsussakaan lue, että Suomen valtio,

vaikka niillä rahoilla ne juhlat kustannetaan... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsujina olemme tietenkin vain me. Vaikka taloudellista tukea saammekin vanhemmilta, niin häät ovat kuitenkin meidän ja me itse ne suurimmaksi osaksi järjestämmekin. Olemme myös asuneet jo niin kauan poissa kotoa, että olisi jotenkin outoa laittaa kutsujiksi vanhemmat..

Taitaa olla aika yleistä tänä päivänä, että hääpari kutsuu, oli maksupolitiikka millainen tahansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähtee kavereille kutsut missä olemme me eli sulkku ja morsian kutsujina ja sitten äitien ja isien kautta tuleville kutsujina äidit ja isät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lopoel, tuohan oli hyvä idea! Kiitos vinkistä! :)

Miumiu, en tiedä luinko viestistäsi asian ytimen oikein, mutta kukaan ei ole kai väittänytkään että kutsujina PITÄISI olla vanhemmat. Kutsu ei ole minunkaan mielestäni sitä varten, että vieraille kerrotaan kuka tuon kaiken lystin kustantaa. Vanhemmille kutsujina oleminen onkin ehkä enemmän kunnia-asia. Ehkä kun sinun lapsesi jonain päivänä menee vihille niin toivot, että sinun nimesi olisi kutsun alareunassa, ihan vaan sen takia että kyseessä on oma tyttäresi/poikasi.

:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä maksamme puolet ja vanhempani 1/4 ja appivanhemmat 1/4. Mieheni kanssa olemme kutsujina vieraslistalla lähinnä kavereita joka vaikutti eniten siihen että me kutsumme meidän kaverit meidän juhliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä ois ihan kiva idea laittaa vanhemmat kutsujiksi, mutta häiden maksamiseen osallistuu meidän lisäksi ainoastaan miehen vanhemmat, eikä häiden järjestelyihinkään hirveämmin taida omilla porukoilla olla inspiraatiota. Näin ollen tuntuisi hölmöltä laittaa heidän nimet - niin rakkaita kun ovatkin - meidän hääkutsuun. Vieraitahan he meille ovat eikä mitään juhlan järjestäjiä. Näin ollen laitetaan vain omat nimet kutsuun, vaikka appivanhemmat varmaan vähän aiheesta harmistuisivatkin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsujiksi laitetaan molempien vanhemmat, vaikka me maksamme häistä ison osan myös itse. Itse olen ajatellut asian niin, että vanhemmat "kustantavat" juhlat ja me maksamme kaikkea muuta siihen liittyvää (sormukset, vaatteet, kaunistautumisen). Eli tavallaan he ovat kutsujina juhlaan, jonka tarjoavat meille. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan emme ole ekat jotka pähkäilevät tämän asian tiimoilta.

Haluaisimme laittaa vanhemmat kutsujiksi. Sulhasen vanhemmat ovat molemmat omallla tahollaan naimisissa ja sekä äiti- että isäpuoli ovat myöskin hyvin läheisiä meille. Onko siis hassu laittaa kutsuun kaikkien nimet?

esimerkkinä:

Maija ja Matti Meikäläinen

Sini ja Seppo Suomalainen

Jussi ja Jaana Järvinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan emme ole ekat jotka pähkäilevät tämän asian tiimoilta.

Haluaisimme laittaa vanhemmat kutsujiksi. Sulhasen vanhemmat ovat molemmat omallla tahollaan naimisissa ja sekä äiti- että isäpuoli ovat myöskin hyvin läheisiä meille. Onko siis hassu laittaa kutsuun kaikkien nimet?

esimerkkinä:

Maija ja Matti Meikäläinen

Sini ja Seppo Suomalainen

Jussi ja Jaana Järvinen

minusta näyttää aika hassulta, varsinkin jos olisin morsiamen kaveri/sukulainen joka ei tiedä sulhasen perhetaustasta mitään. itse ehkä laittaisin mielummin vaan sulhasen äidin ja isän nimen ja jättäisin pois ne isä- ja äitipuolet, vaikka olisivat kuinka läheisiä ja rakkaita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Naikkarit!

Meillä maksajina toimii molempien vanhemmat ja myös me itse. Itse maksamme suurimman osan, mutta vanhempien panos on todella suuri. Toimimme tavallaan siis kaikki kutsujina? Mitähän kutsukorttiin voisi kirjoittaa kun näyttää hassulta jos kuusi nimeä kutsujina?

Onko ne teidän häät, vai vanhempienne häät? Mun mielestä on aivan sama kuka maksaa, ne ovat TEIDÄN juhlat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä laitettiin nyt sitten sekä meidän että molempien vanhempien nimet :)

Kutsutekstin lopussa lukee "lämpimästi tervetuloa", ja sen alla on meidän nimet. Morsiamen vanhempien nimet on sitten vasemmalla reunassa meidän nimiä alempana, ja sulhasen vanhempien nimet oikeassa reunassa.

Saattaa olla etikettivirhe tällainen ratkaisu, mutta mitäs siitä, jos meistä tuntuu hyvältä!

Muokattu: , käyttäjä: Danielina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään