Millasia lauluja teillä kirkossa???


Vimpi

Recommended Posts

Meillä oli kirkkokappaleena ao kappale.

Laulu esitettiin naisen laulamana, kitaralla säestettynä.

Oli mielestäni tosi ihana, kuin meille tehty.

Kappale on Finlandersin.

TÄÄ PÄIVÄ ON TEIDÄN

Kellojen soiton mä kuulen

ja urkujen pauhu ylhäältä soi.

Te alttarin edessä seisotte hiljaa.

Ei kauniimpaa hetkeä olla kai voi.

Sun silmäsi tähtinä hehkuu

kun sormuksen sormees hän pujottaa.

Se merkki on yhteisen ikuisen liiton,

se merkki on ikuisen rakkauden.

Tää päivä on teidän, se päivä on nyt,

kun tanssitte rakkauden tanssin.

Tähdetkin taivaan teitä nyt katsoo

kun jaatte tään päivän niin onnellisen.

Ootte yhdessä olleet jo kauan,

ihan nuoresta toisiinne tukeutuen.

On tunteenne kasvanut vuosien myötä,

niin ilot kuin surutkin ain jakaen.

Nyt tienne on alussa vasta.

Sen kuljette voimalla rakkauden.

Kaikki se kestää ja kaikki se voittaa,

sen voima on suuri ja ihmeellinen.

Tää päivä on teidän, se päivä on nyt,

kun tanssitte rakkauden tanssin.

Tähdetkin taivaan teitä nyt katsoo

kun jaatte tään päivän niin onnellisen.

:-X

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 377
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meille olisi tulossa John Denverin Annie's song. Esittäjä on jo tiedossa ja harjoittelee kappaletta parasta aikaa kaverinsa kanssa kaksiäänisenä, mutta ei käynyt mielessäkään(tunnustan) , että se ei välttämättä käykkään papille tai kanttorille... Täytyykin heti maanantaina soittaa ja kysyä!

Link to comment
Share on other sites

Vierastan hieman iskelmiä kirkossa. Moni kappale sopisi paljon paremmin hääjuhlaan juhlapaikalle kuin kirkkoon. Kirkko on kuitenkin sakraalitila, joten sitä tulisi kunnioittaa ja valita musiikki tilaan sopivaksi. Bachin Ave Maria on hyvin kaunis eikä lainkaan synkkä.

- Voi olla, että olen kirjoittanut saman tekstin ketjuun jo aiemmin...

Link to comment
Share on other sites

Mitä olette mieltä siitä, että minkälainen kappale sopisi kun edellisenä päivänä olemme jo käyneet maistraatissa ja astelemme varmaankin miehen kanssa yhdessä alttarille ??  :-/ :-?  jotenkin nää perinteiset marssit sun muut on mun mielestä hyviä jos vihkiminen tapahtuu kirkossa...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Se Romanssi on kuulunut niin monen suusta..Saisiko sanoja? Ja myös kaikkia muita ihania,hempeitä, kirkkoon soveltuvia lauluja?? Kiitos! :-X

Romanssi

Sua vain yli kaiken mä rakastan,

sinä taivaani päällä maan.

Minä maiset murheeni unohdan,

sinisilmiis kun katsoa saan.

Ylin riemuni oot mitä toivoisin

sä kun istut mun rinnallain.

Olet kaikkeni, aarteeni, kallehin,

olet onneni, unelmain.

Oi sallithan että mä suutelen

sinisilmiäs armahain.

Mä jos kauas sun luotasi joutunen,

kuvas seuraa mun matkallain.

Link to comment
Share on other sites

Näillä näkymin  meille tulee Edith Piafin Hymni Rakkaudelle (Sinitaivas vaikka katoaa, vaikka jäähän peittynyt on maa, mua rakastat se riittää, kaiken muun voin unhoittaa tms...). Kanttoriltakin on kysytty ja on ok.

Laulun meille esittää minun isäpuoleni, joka on ammattimuusikko. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Vieras(Guest)

Hei Pandarouva!

Toivottavasti näet viestini tätä kautta. Olisin halunnut kysellä saammeko lainata miehesi kirjoittamaa runoa? Se on niin kaunis ja meiltä löytyisi laulaja, joka säveltäisi sen.

Jos näet tämän viestin, voisit lähettää mulle vaikka sähköpostia osoitteeseen [email protected]

Olisin ikionnellinen, jos saamme tekstiänne käyttää!

Link to comment
Share on other sites

Olemme päätyneet siihen että (mies)kanttori laulaa jotain, koska hänellä on aivan mieletön ääni. Onko "niin paljon kuuluu rakkauteen", ihan mahdoton kirkossa laulettavaksi? Mä en oikeen tajua et missä vaiheessa laulu muuttuu hengelliseksi, kun ei noissa petri laaksosen lauluissakaan puhuta jumalasta. Varmaan siinä vaiheessa kun ne muutetaan duurista molliin  ;D Toinen suosikki olis "what a wonderful world" suomeksi laulettuna.

Link to comment
Share on other sites

Haluaisin kuulla hyviä ideoita kauniista lauluista, joita voi laulaa yksin. (Veljeni vaimo laulaa kuorossa ja esiintyy paljon kuoron mukana.) Lauluista siis, joita voi laulaa kirkossa vihkitilaisuudessa. Veljeni vaimo on ns. klassisen puolen laulaja, mutta voi laulaa myös muitakin lauluja. Hän itse ehdotti esim. ave Mariaa latinaksi laulettuna. Se on kaunis laulu mielestäni, mutta sopiiko se hyvin häihin? Emme kuitenkaan halua liian iskelmä musiikin tyyppistä, muttei tarvitse olla liiankaan uskonnollista, ei perus virsiä siis.  Tuo Edith Piafin hymni rakkaudelle on kaunis. Pidämme myös Andrea Boccelli, Sarah Brightmann tyyppisestä musiikista myös paljon.  

Link to comment
Share on other sites

hihi meillä on ujo kanttori  ;D Ei suostunu laulamaan eikä soittamaan soolona. Säestämään suostu jos joku solisti löytyy, mut kun ei löydy. Kaikista hassuinta tässä on et se on parasääninen kanttori mitä oon ikinä kuullu  ::) Häämarsseistakin se huokasi et onneks noi tutut. No laitetaan virsiä sitten, meidän suku laulaa niin hiljaa et kyllä sen uljas ääni sieltä kuuluu  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meille tulee eräs ystävämme laulamaan Pekka ja Väinö Simojoen laulun Rakkaus on ikuista.

"kaksi pientä ihmistä, onnellista sydäntä hiljaa luonakirkon alttarin.

Ruusut, urut, kynttilät, ajatukset hellimmät, tunnelma ja hämy temppelin.

Kaksi ihmiselämää vihkisormus yhdistää halki tulevien vuosien.

Kodin suuri rikkaus sydänten on rakkaus.

Hyvyydessään Herra antaa sen.

Rakkaus ei katoa, rakkaus on ikuista.

Rakkaudesta kukkii erämaa.

Sydän pienen ihmisen löytää sävelen, kun se rakkaudelle aukeaa.

Siunattuina saitte nyt Pyhän eessä vihityt kutsun samaa tietä kulkemaan.

Toisistanne iloiten, toisianne auttaen käydä saatte aikaan tulevaan.

Avoin taivas yllä pään, löytöretki elämään tästä alttarilta alkaa voi.

Olkoon vapahtajanne aina teidän kanssanne!

Kiitosvirsi sydämissä soi.

Rakkaus ei katoa..."

Täydellinen meille :):-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Outoa, että osa kanttoreista hyväksyy Romanssin ja osa ei. Se näet ei kaikkien mielestä sovi kirkkoon siksi, että siinä lauletaan "vain sua yli kaiken mä rakastan" eikä siinä viitata Jumalaan vaan puolisoon. Olin tutustumassa vihkikirkkoon hääparin kanssa ja kysyimme sopivista vihkilauluista, ja kanttori sanoi heti, että ei Romanssia, koska se ei ole tunnustuksen mukainen, koska evl-kirkossa vain Jumalaa rakastetaan yli kaiken.

Mietin vain, että loppujen lopuksi se on usein vain kanttorin mielipide, mikä ratkaisee.

Itse vihkipappina olisin antanut hääparin ottaa tämän laulun.  :-/

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli kirkossa laulamassa basso Sibiksestä, lauloi Romanssin ja Minä laulan sun iltasi tähtihin. Romanssi on aika kulunut, mutta se sopi niin hyvin kun siinä lauletaan "sinisilmiisi kun katsoa saan", ja jos sen painottaa "SINI, silmiisi kun katsoa saan", niin merkitys syvenee meille. Ja nyt on vaikea arvata tämän rouvan etunimeä  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

En ole vielä varmistanut, että kyseinen kappale onnistuu, mutta olemme ajatelleet kirkkoon virren sijaan yrittää saada esitettäväksi P. Mustapään runoon tehty laulu, jonka nimi on mielikuvituksellisesti Laulu. Meillä on runosta säkeet kaiverrettuna kihlasormuksiin, joten se on ainoa oikea meille.  :-X

Ja niille, jotka eivät kyseistä teosta tunne, sen "kertosäe" kuuluu "Olet kaunein mitä tiedän, olet kaunein mitä on."

Link to comment
Share on other sites

Meillä esitettiin laulu nimeltä Olet Kaikki. Sanat menee jotakuinkin näin:

Olet ilma, jota hengitän

Olet kaikki, mitä ymmärrän

Tähdet taivaalla muita varten on

Silmäs mulle suovat auringon

Olet maa ja hellä lämpö sen

Kevään tullen alla jalkojen

Sulta saan kuin palavan

Mä voiman voittamattoman

Olet kaikkeni sä silloinkin

Vaikka maailman mä voittaisin

Mitä jää jos menet pois

Tyhjyyttä pelkkää vain mulla ois

Sulta saan kuin palavan

Mä voiman voittamattoman

Olet kaikkeni sä silloinkin

Vaikka maailman mä voittaisin

Mitään ei minulla ois maailmassain, maailmassain

Kaikki oot sä vain, sä vain

Esittäjiä on monia, mm. Matti & Teppo, Kari Tapio, Johnny Liebkind... ALukuperäinen nimi Il Mio Mondo ja säveltäjä Bindi Umberto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...