Vimpi

Millasia lauluja teillä kirkossa???

378 viestiä aiheessa

Rakkaus on ikuista- laulu. Se on  Simojoen veljesten laulu. Ei tahdottu kovin harrasta vaan mielummin reippaampi laulu ja kanttori suositteli tätä. Sanoja jos joltain löytyy, niin otan innolla vastaan. Kanttori kun niitä ei antanut ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

APUA!!!

Olisiko kenelläkään Pasi Kauniston esittämän kappaleen; "Koskaan et muuttua saa" sanoja laittaa tänne

Olisin ikikiitollinen!!!

???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nämä sanat on Tauskin "jytä-versiosta", laulu on siis sama, mutta en tiiä onko sanat ihan täysin samat ???.. Toivottavasti auttaa ees jonkun verran.

"Vaihtuvat päivät, pois leikit nuo jäivät, mut koskaan et muuttua saa.

Vuodet niin kulkee ne paljon pois sulkee, mut koskaan et muuttua saa.

Ole sellainen vain, jonka nähdä mä sain, ole muisto mun nuoruudestain.

Ole sellainen vaan, että taas uudestaan, oman nuoruutein takaisin saan.

Aika jos vaihtuu, pois haaveet  jos haihtuu niin koskaan et muuttua saa.

Aika on aikaa, mut taika on taikaa, sä koskaan et muuttua saa.

Ole sellainen vain, jonka nähdä mä sain, ole muisto mun nuoruudestain.

Ole sellainen vaan, että taas uudestaan oman nuoruutein takaisin saan.

Aika jos vaihtuu, pois haaveet jos haihtuu, niin koskaan et muuttua saa.

Aika on aikaa, mut taika on taikaa, sä koskaan et muuttua saa."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

KIITOS PALJON!!!  ::)

Nämä sanat on Tauskin "jytä-versiosta", laulu on siis sama, mutta en tiiä onko sanat ihan täysin samat ???.. Toivottavasti auttaa ees jonkun verran.

"Vaihtuvat päivät, pois leikit nuo jäivät, mut koskaan et muuttua saa.

Vuodet niin kulkee ne paljon pois sulkee, mut koskaan et muuttua saa.

Ole sellainen vain, jonka nähdä mä sain, ole muisto mun nuoruudestain.

Ole sellainen vaan, että taas uudestaan, oman nuoruutein takaisin saan.

Aika jos vaihtuu, pois haaveet  jos haihtuu niin koskaan et muuttua saa.

Aika on aikaa, mut taika on taikaa, sä koskaan et muuttua saa.

Ole sellainen vain, jonka nähdä mä sain, ole muisto mun nuoruudestain.

Ole sellainen vaan, että taas uudestaan oman nuoruutein takaisin saan.

Aika jos vaihtuu, pois haaveet jos haihtuu, niin koskaan et muuttua saa.

Aika on aikaa, mut taika on taikaa, sä koskaan et muuttua saa."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kirkossa kaksi Petri Laaksosen laulut Rakkauden liekki ja Meren laulua kuuntelen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on ogelma kun en halua mitään ave mariaa tai panis angelicusta, mun mielestä ovat liian hartaita ja synkkiä. Walkin in the air olis ihana, mutta epäilen et pikku kunnan kanttori ei osaa soittaa sitä ja se on mun ehdoton joulun kohokohta, joten se ei ehkä sovi heinäkuuhun :) Muutenkin tuntus jotenki kummalliselta seisoa siellä eessä pelkän musiikin soidessa, jos olis joku kaveri laulamassa niin vois katsoa edes sitä.

Romanssikin oli mun kaverin häissä, niin en haluis samaa ja virret ei innosta. blaah..vaikeeta. jos saisin päättää niin siellä laulettas moulin rougen "come what may", mutta siihen tarvis myös naislaulajan ja meidän lähipiiristä ei löydy ja tuskin se kelpais kanttorillekaan. Onks ehdotuksia rakkauslauluista, jotka sopis miehen laulettavaksi esim. kitaran säestyksellä? More than words vois olla yks vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten olis Andrea Bocellin esittämä con te partiro? Sopis ainakin miehen laulamaksi ja on todella ihana kappale. Meillä se lauletaan kirkossa, tosin naislaulajan esittämänä, mutta kuitenkin. Sanat löytyy suomeksi ja italiaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika kummallista, jos tästä aiheesta vielä ei ole ketjua. Mutta minä en ainakaan löytänyt. Jos sellainen on, voisiko joku vaikka linkittää tähän. (ja olla suuttumatta mulle, kun en löytänyt  ;)   :-*)

Eli siis jos teillä on/on ollut lauluesitys kirkossa mikä laulu on laulettu. Meillä olisi nyt esittäjä tiedossa, mutta laulu pitäisi vielä löytää. Emme tahdo kovin uskonnollista, vaan joku hempeä rakkaus aiheinen laulu. Ainut laulu mikä mieleeni tulee on "Nousee päivä, Laskee päivä". Mutta tuon kuulimme juuri viime syksynä kirkkohäissä, joten haluaisimme jonkun muun.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kuullut seuraavia esityksiä häissä: Sua vain yli kaiken mä rakastan, Meren laulua kuuntelen, Ave Maria. Näistä kaksi ensimmäistä eivät sinänsä ole uskonnollisia. Meidän häissä tullaan todennäköisesti kuulemaan Enkelin rukous, jossa mielestäni on ihanat sanat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sekakuoro kirkossa. Kappaleina Merikannon Tuulantei ja Evert Tauben Sov på min arm. Kanttori ja huilisti säestivät lisäksi Blaken (Snowman) Walking in the Air-kappaleen. Tuli omannäköinen vihkiminen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me haluaisimme kirkkoon laulettavaksi Romanssin. Se on vain kaunis ja sopii mielestäni laulettavaksi jopa ilman säestystä.

Pitää vielä keskustella kanttorin kanssa että tuleeko hengellisestä sisällöstä ongelma. Näkemykseni mukaan ei pitäisi tulla, sillä laulunhan voi tulkita myös hengellisesti esimerkiksi näin:

kantavana ajatuksena se, että Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Hän on siis puhaltanut meihin sen, mikä tekee meistä ihmisiä: sielun. Sanotaan, että silmät ovat sielun peili, joten laulun alku

"Sua vain yli kaiken mä rakastan

olet taivaani päällä maan

Minä maiset murheeni unhoitan

sinisilmiis kun katsoa saan"

tarkoittaisi sitä, että koska pääsemme Jumalan tykö vasta kuoltuamme, pääsemme eläessämme lähimmäs Häntä toistemme kautta. Kun rakastamme toisiamme, voimme nähdä toisissamme palan Jumalaa, palan taivasta, puhdasta kauneutta ja hyvyyttä. Saamme toisiltamme sitä samaa lohtua mitä Jumalakin meille antaa. Ehkä hän juuri siksi on antanut meille toisemme, jotta jaksaisimme vastoinkäymiset yhdessä ja hymyilisimme synkkinäkin päivinä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me haluaisimme kirkkoon laulettavaksi Romanssin. Se on vain kaunis ja sopii mielestäni laulettavaksi jopa ilman säestystä.

Pitää vielä keskustella kanttorin kanssa että tuleeko hengellisestä sisällöstä ongelma.  

Minä olen laulanut myös kirkkohäissä Romanssin, ja yleisesti ottaen pappien ja kanttorien mielestä se sopii hyvin kirkkoon. Saattaa tietenkin olla, että poikkeuksiakin löytyy, joten kannattaa varmistaa asia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Poikkeuksia löytyy, meidän vihkiseurakunnassa Romanssia ei pidetä kirkkoon sopivana, eikä muitakaan, joissa ei suoranaisesti ole hengellistä sanomaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän ystävämme lauloivat (tai siis ystävä lauloi ja hänen kihlattunsa säesti) "Siunatkoon teitä Kaikkivaltias Jumala" -nimisen laulun. Se oli ihana.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikäli löytyy hyvä ja kohtuuhintainen laulaja, niin Ave Maria (Schubertin versio).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Rakkaus on ikuista- laulu. Se on  Simojoen veljesten laulu. Ei tahdottu kovin harrasta vaan mielummin reippaampi laulu ja kanttori suositteli tätä. Sanoja jos joltain löytyy, niin otan innolla vastaan. Kanttori kun niitä ei antanut ???

Pakko kommentoida; ei oo Simojoen veljesten laulu, vaan Pekan sävel ja hänen isänsä sanat ;)

T: Tiuhtinen, jonka kone ei jostain syystä hyväksynyt kirjausta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä oli kirkossa kaksi Petri Laaksosen laulut Rakkauden liekki ja Meren laulua kuuntelen.

niin meilläkin tulee olemaan tuo rakkauden liekki kirkossa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulee Oskar Merikannon Onnelliset (Jo valkenee kaukainen ranta) duettona esitettynä.

Kaunis  :-X

Tämä on ihan mielettömän hieno kappale, ja sanatkin kauniit (A. Kivi on mun lemppari). Yritän huomenna selvitellä asiaa, että passaako tämä papille ja kanttorille. En kyllä ala, jos ei passaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut meille kirkkoon esitettäväksi lauluja: Minä sinua rakastan sekä Juha Tapion Vuodet vieriä saa. Molemmat laulut mielestäni kauniita ja tuo jälkimmäinen kertoo meidän kahden tarinasta  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko Tauskin Sinä vain- kappale sopiva kirkkoon esitettäväksi?

Tauski - Sinä vain

Ole mun,

sinä voit vain kaipuuni täyttää

Ole mun, sillä voit vain unelmat näyttää

Olen sun, öiden ylitse syliini suljen

Kokonaan

tämä elämä vierellä kulje

Koetaan

tällä yhdessä ilomme aiheet

Jaetaan

myöskin surut ja toistemme murheet

Vaikka tie

mulla kylmä ja pitkäkin oisi

silloinkin

myötätuulet mut luoksesi toisi

Sinä vain,

ei muut mua huomiseen saa jaksamaa

Sinä vain,

yksin pystyt mulle voimaa antamaa

Sinä vain,

joka kerran rakkauden sait syttymää

Sinä vain,

olet aina ainoain

Mitä jäis,

jos sut kohtalo kauaksi veisi

Mitä jäis,

jos et luonani olla sä voisi

Synkkä olis

sielu ilman rakkauden juurta

Kylmä ois

sydän ilman tunnetta suurta

Sinä vain...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulee Joel Hallikaisen Entä Sitten:

"Entä sitten kun linnut on lähteneet ja verkkaan käy virtojen juoksu?

Entä sitten kun päivät on viilenneet ja poissa on nurmien tuoksu?

Sinä vieläkö viivyt mun vierelläin tuuli tuiskuna lunta kun heittää, yhä kätesi löydänkö kädestäin paksu jää vaikka muistoja peittää?

Entä sitten kun päivä jo hämärtyy, se pois viekö elämän uskon?

Entä sitten kun eessämme värjäytyy ranta taivaan jo väreillä ruskon?

Sinä vieläkö viivyt mun vierelläin, aallot raueten iltaan kun taipuu, yhä kuiskaatko hiljaa mun nimeäin päivä lopulta mailleen kun vaipuu?

Entä sitten kun lyhenee askeleet, on haaveiden tilalla muistot?

Entä sitten kun silmiin saa kyyneleet, nauru lasten ja leikkipuistot?

Sinä vieläkö viivyt mun vierelläin, kun on kaikki jo sanottu kerran?

Sulle ojentaa tahtoisin elämäin, se on sun yhden elämän verran."

Mun mielestä tuo kertoo niin kauniisti siitä vihkimisen jälkeisestäkin ajasta, ei oo tarkotus vain mennä naimisiin, vaan olla avioliitossa loppu elämä...  :-X :-X :-X

a025.gif No nyt mä vollotan täällä silmät päästäni kun oli niin kaunis tuo Hallikaisen ( g025.gif ) laulun teksti... pitänee jostain etsiä myös melodia.

Näillä näkymin meille tulee Jennifer Rushin Power of love, jos se ei käy niin sitten tuo Hymni rakkaudelle - tosin nyt juuri aloin miettimään myös tuota Sinä Vain-biisiä.... Itse olen laulanut kirkossa hääparille muunmuassa tuon Romanssin, Hymnin rakkaudelle ja Taiteilijan tytär-sarjasta laulun Only Love, jonka levytti Nana Moskouri aikoinaan, suomiversion siitä teki Lea Laven nimellä Rakkaus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen tykästynyt Bachin Ave Mariaan. Kuulin sen Mari Palon esittämänä eräässä kirkkokonsertissa. Mitäs mieltä olette, onko liian synkkä laulu häihin?  :-? Meille on tulossa sopraano, joka selviytyisi varmasti kunnialla tästä kauniista kipaleesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se Romanssi on kuulunut niin monen suusta..Saisiko sanoja? Ja myös kaikkia muita ihania,hempeitä, kirkkoon soveltuvia lauluja?? Kiitos! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään