xx

Kanttori ei hyväksynyt biisiä...

59 viestiä aiheessa

pappi oli sen laulun jo aiemmin hyväksynyt ja sanoi vain jämäkästi että hän päättää vihkimisen musiikista ei kanttori.

Pappi ei sitten tuntenut kirkkojärjestystä: "Kanttorin tehtävänä on johtaa seurakunnan musiikkitoimintaa. Hän vastaa

musiikista seurakunnan jumalanpalveluksissa sekä muissa kirkollisissa toimituksissa ja seurakunnan tilaisuuksissa" (KJ 6.luku 39 §)

eikä kirkollisten toimitusten kirjaa: "Musiikin valinnassa tulee ottaa huomioon toimituksen jumalanpalvelusluonne. Toimituksessa tulisi olla ainakin yksi virsi tai vihkilaulu (ks. Lauluja kasuaalitoimituksiin). Musiikista vastaa kanttori, jonka kanssa tulee keskustella asiasta." (Avioliittoon vihkiminen, esipuhe).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei kanttori hyväksynyt laulua kirkossa. Alkuun se tuntui aivan kamalalta ja harmitti ihan mielettömästi. Mutta jälkikäteen - ei se niin haitannut. Kanttori lauloi sitten itse, ilmaiseksi, enkelinrukouksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en vielä tiedä miten meidän (toivottavasti) tuleva vihkikirkko asioihin suhtautuu, koska emme ole saaneet sitä vielä varattua emmekä ole paikan päällä käyneet. Haluaisin, että alttarilta tullessamme soitettaisiin Louis Armstrongin "What a wonderful world". Mennessä haluan jonkun perinteisen häämarssin. Nämä on tietysti meidän toiveita ja kirkko esittää sitten oman kantansa. Ymmärrän kyllä hyvin, jos eivät suostu meidän toiveisiin. Kirkko on kaikesta huolimatta Jumalan huone (en ole uskovainen, mutta kuulun kirkkoon), eikä meidän toiveisiin tarvitse suostua. Mielestäni on hienoa, jos kko suostuu, sehän osoittaa joustavuutta.

Ja kuten sanottu, voihan niitä lempibiisejä soittaa sitten juhlassa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mää en henkkoht kehtais alkaa kättä vääntää. Jos heidän mielestään ei kirkkoon sovi niin sit ei sovi. En oo mikään hengellinen ihminen sitten pätkääkään mut sen verran kunnioitan kumminki heidän tahtoaan etten alkais inttämään siitä mitä MÄ haluan. Jos haluaisin jotain erikoisempaa sit pitäs vihkipaikan olla joku muu. Ei se kirkko kumminkaan mikää karaokebaari ole. :rolleyes:

Mun mielipide vaan , muut pitäkööt omansa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen sitä mieltä, että jos kirkollisen vihkimisen haluaa, on otettava huomioon se, että tilaisuus on jumalanpalvelus. Ei voi olettaa, että kanttori hyväksyy kaikenmaailman pink pantherit sun muut ihan muitta mutkitta, eikä se edes kuulu asiaan. Kirkko on kirkko! Eihän missään rokkikonserissakaan aleta virsiä veisaamaan...!? :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tämä naurettavuus meni siihen pisteseen asti, että meiltä eroaa kirkosta koko perhe. Minä ja mieheni, siskoni ja hänen miehensä ja äitini ja isäni. Jos luterilainen Jumala ei kirkon mielestä halua meitä sellaisena kuin olemme, on asia aika lailla selvä. Ei ole mikään ihme, että kirkkoon kuuluvien osuus suomalaisista putoaa kuin lehmän häntä. Tällaiset naurettavat säännöt siitä, että laulua ei saa esittää, mikäli se ei ole Petri Laaksosta tms gosbelrämpytystä, on todella kummallista. Olen itsekin ollut seurakunnalla töissä ja todellakin tiedän millainen kaksinaamaisuuden ja riettauden pesä se on. Ei ole missään myöhemmässäkään työpaikassa ollut sellaista menoa ja jatkuvaa seksuaalista ashdistelua. Mutta jos hääpari haluaa vihkitilaisuuteensa "heidän rakkauslaulunsa", ei se käy. Ällöttää koko touhu. Jos olisin tämän tiennyt ennen kuin kutsut lähetettiin, olisi meidän vihkimisemme suunniteltu aivan toisin. Eikä nyt ole kysymys mistään pink panthereista eikä anna eriksoneista.

Muokattu: , käyttäjä: jamila

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenkähän meille käy, kun tahtoisimme myös ei-hengellisen laulun sisäänmarssiksi. Vihkiminen ei kylläkään tapahdu kirkossa, eikä siis paikalle tule myöskään kanttoria, vaan tilaisuus on pienimuotoinen ja pappi saapuu suorittamaan vihkimisen paikan päälle. Haluamamme kappale on varmasti osittain kiistelty, ei kylläkään mitenkään mielestäni sopimaton vaikkakin "radiohitti" muutaman vuoden takaa onkin.

No, jos pappi ei hyväksy niin soitamme kappaleen sitten juhlassa.

Paniikki vain iskee jos täytyy alkaa häämarssia vielä etsimään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ongelmia siis on yleisesti ottaen kolmenlaisia: 1) biisi on sopimaton jumalanpalvelukseen; 2) pappi ei hyväksy sitä; 3) kanttori ei hyväksy sitä.

1) On ehdottamasti ymmärrettävä, että kirkkohäät ovat jumalanpalvelus ja musiikin on palveltava sitä parhaansa mukaan. Ei siis periaatteessa ole kyse hääparin tilaisuudesta vaan kirkon eli seurakunnan tilaisuudesta. Jos lähtee suunnitteluvaiheessa tästä asetelmasta liikkeelle, ei varmaankaan tule pettymyksiä. Musiikkia, lauluja, runoja ja esityksiä voi sijoittaa joko vihkitilaisuuteen tai hääjuhlaan. Hyvä lähtökohta on siten, että painopiste olisi hääjuhlassa, missä väki on rennompi, esiintyminen ei ole enää niin jännittävä eikä ole kellon kanssa paineita. Toimituskeskustelussa käydään sitten läpi, mitä voidaankin esittää kirkossa ja mitä ei.

2) Pappeja on monenlaisia, tiukkapipoisia ja rentoja tyyppejä. Jos tietyt biisit tai runot olisivat teidän mielestänne ehdottomasti esitettävä kirkossa, keskustelkaa asiasta erittäin aikaisessa vaiheessa papin kanssa, niin tarvittaessa voidaan vielä järjestää papin vaihto. Muista, että pappeja saa oman seurakunnan lisäksi myös esim. kristillisiltä järjestöiltä, eläkepappeja unohtamatta. Pappi on kuitenkin vastuussa siitä, että jumalanpalveluksen kulku ja sisältö on kirkkoon ja jumalapalveluksen luonteeseen sopiva. Kyse on ammattietiikasta, eikä pappi voi rikkoa sääntöjä vain sen takia, että te ehdottomasti haluatte jotakin sopimatonta kirkkoon.

3) Yhä useammin kanttorina toimii joku muu kuin seurakunnan kanttori. Moni valitsee mieluimmin itse sopivan soittajan tai laulajan, esim. tuttavapiiristä. Erityisesti, jos halutaan kirkossa esitettäväksi biisi, joka poikkeaa tyyliltään perinteisestä kirkkomusiikista, moni virallinen kanttori on vähemmän sopiva valinta. Itse olen lukuisissa häissä soittanut ystävien pyynnöstä, eikä koskaan tullut sanomista seurakunnan kanttorin suunnalta - päinvastoin: vain kiitosta siitä, että helpotetaan tiukkaa kesäaikataulua edes vähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin viime kesänä häissä jossa häämarssina oli phantom of the opera http://www.youtube.com/watch?v=TJ3kNnnzx0s

tietenkin pelkillä uruilla, mutta sillä sekunnilla kun kappele alkoi, alaleuka väpätti siihen tahtiin että oli pakko tuijottaa kirkon ryijyjä..

Todella upea valinta ja veret seisauttava kokemus. :-X

Muokattu: , käyttäjä: nourahia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa,

Pakko kommentoida tähän ketjuun...

Meidän yllätykseksi eräässä Helsingin kirkossa ei käynyt kappaleiksi Louis Armstrongin "What a wonderful world" eikä Elton Johnin "Can you feel love tonight". Kappaleet olisi soitettu instrumentaalisesti.

Harmittaa, kun nuo oli sellaisia kappaleita mitä olisimme aina halunneet... No nyt ne soitetaan hääjuhlassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mm. Meitä ei vihitä edes kirkossa, eikä kanttoria ole lähimaillakaan. Meillä vihkipappi eväsi esimerkiksi Edith Piafin Hymnin Rakkaudelle ja Elviksen Can't Help Falling in Loven. Sen sijaan Andrea Bocellin Con Te Partiro kävi marssimaisen luonteensa takia. Ota siitä nyt sit selvää. Edelleen on varmistumatta musiikkiesitys, joksi tällä kertaa (jo kolmas ehdotus) ehdotamme Nousee Päivä, Laskee Päivä harmonikalla instrumentaaliversiona soitettuna, odotan sähköpostivastausta nyt kolmatta päivää. Edellisiin maileihini en ole saanut vastauksia, vaan vastaukset olen saanut sitten lopulta soittamalla. Tiedän että kyseinen pastori lukee mailejaan ja aiemmin olen kommunikoinut hänen kanssaan sujuvasti mailitse, mutta tämä musiikkikysymys tuntuu olevan hänelle vaikea juttu. Olisi kuitenkin ihan kiva saada edes jonkinlainen vastaus koska häihin on reilut kolme viikkoa aikaa ja isä tarvitsisi aikaa harjoitella biisiä ennen vihkimistä... Rasittaa, ihan oikeasti.

Itsekin olen melko pöyristynyt aiheesta, eihän tässä sentään mistään hevistä ole kyse. Olen pahoillani, mutta mielestäni tällä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa, vaan tässä on kyse hurskastelusta ja tekopyhyydestä. Usko ja Jumala ei määrity musiikin kautta. Pyh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Munkin on nyt pakko kommentoida tähän. Kirjoitan eräänlaisesta asiantuntijanäkökulmasta, olen töissä kirkon oppaana ja viikonloppuvuorojen aikana on tullut erinäisiä häitä nähtyä. Lisäksi omaankin toimenkuvaani kuuluu tietää kirkkovihkimisistä kaikennäköistä. Seurakunta, jossa olen töissä, on vihkimusiikkiasioissa aika liberaali. Sitten itse asiaan. Mielestäni kirkossa esitettävälle musiikille riittää, ettei se ole mitenkään kristinuskon vastainen. Jonkinasteinen hengellisyys olisi plussaa tietysti, mutta maallinenkin rakkauslaulu voi olla täysin ok. Kunhan...

-Laulu ei ylistä omaa kultaa (tai ketään tai mitään muutakaan, kuten vaikka Suomen lippua!) sellaisella tavalla, joka kuuluu vain Jumalalle. "Sua vain yli kaiken mä rakastan" - siis Jumalaa. Puoliso tulee sitten kakkosena. Runsas superlatiivien käyttö voi aiheuttaa tämän ongelman. Kannattaa ottaa huomioon, että tietyissä kristillisissä piireissä käytetään ylistyslauluissa rakkauslaulumaista kieltä, tämä aiheuttaa itselleni aika jänniä mielleyhtymiä suuntaan ja toiseen.

-Laulu ei liity esim sellaiseen elokuvaan tai kirjaan, jonka sisältö on kristinuskon vastainen. Esimerkkiä en osaa tähän heittää, mutta vaikkapa jos elokuva kuvaisi aviorikoksesta alkavaa suhdetta, niin siihen liittyvä rakkauslaulu ei mielestäni olisi kirkkoon sopiva. Jotkut kanttorit taas eivät tykkää Wagnerin häämarssista, koska Wagner oli natsi.

Nämä olivat siis jonkinasteiseen asiantuntemikseen perustuvia MIELIPITEITÄ. Halusin vain työntää lusikkani soppaan. Sanon vielä, että jos on maallisia rakkauslauluja, tekisi hyvän säväyksen liittää tilaisuuteen virsi, että edes jotain hengellistä olisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jotkut kanttorit taas eivät tykkää Wagnerin häämarssista, koska Wagner oli natsi.

Paitsi että Wagner kuoli jo 1883.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä tämä naurettavuus meni siihen pisteseen asti, että meiltä eroaa kirkosta koko perhe. Minä ja mieheni, siskoni ja hänen miehensä ja äitini ja isäni. Jos luterilainen Jumala ei kirkon mielestä halua meitä sellaisena kuin olemme, on asia aika lailla selvä. Ei ole mikään ihme, että kirkkoon kuuluvien osuus suomalaisista putoaa kuin lehmän häntä. Tällaiset naurettavat säännöt siitä, että laulua ei saa esittää, mikäli se ei ole Petri Laaksosta tms gosbelrämpytystä, on todella kummallista. Olen itsekin ollut seurakunnalla töissä ja todellakin tiedän millainen kaksinaamaisuuden ja riettauden pesä se on. Ei ole missään myöhemmässäkään työpaikassa ollut sellaista menoa ja jatkuvaa seksuaalista ashdistelua. Mutta jos hääpari haluaa vihkitilaisuuteensa "heidän rakkauslaulunsa", ei se käy. Ällöttää koko touhu. Jos olisin tämän tiennyt ennen kuin kutsut lähetettiin, olisi meidän vihkimisemme suunniteltu aivan toisin. Eikä nyt ole kysymys mistään pink panthereista eikä anna eriksoneista.

Eipä nyt ihmiset tunnu ymmärtävän, että vihkiminen on jumalanpalvelus! Mun mielestä olisi todella omituista kuulla esim häämarssina joku Star Wars (jota joku on täällä haikaillut...!). Kirkko ei todellakaan ole mikään konserttisali.

Kyse nyt tuskin on siitä, miten Jumana meidät haluaa, vaan siitä, että kirkollisen vihkimisen jumalanpalvelusluonnetta tulee kunnioittaa.

Sanokaa vaan vanhanaikaiseksi tiukkapipoksi (jota varmaan olenkin :lol: ), mutta kun asia nyt todellakin on näin. Jos kirkon liiallinen "tiukkapipoisuus" ja hengellisyys (joka siis mielestäni kuuluu kirkkoon:D) alkaa ällöttää, niin maistraatissa saa asian myös hoidettua.

Anteeksi hieman ot, mutta kummallista, kun ihmiset vaatii, ettei koulujen kevätjuhlissa saa laulaa Suvivirttä liiallisen uskonnollisuuden vuoksi, mutta vihkitilaisuudessa KIRKOSSA pitäisi ehdottomasti saada soittaa kaikkea muuta kuin hengellistä musiikkia. :rolleyes::huh:

Muokattu: , käyttäjä: vaniljasydän

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä Etelä-Karjalan suunnalla olen kuullut soitettavan kirkosta poistuessa mm. "Final countdown" ja itsellämme tulee olemaan erään tv sarjan tunnari! Meille sanottiin että ei rivoja tai suoraan uskonnon vastaisia sanoja ja täytyy olla sellainen biisi jonka uruilla pystyy soittamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli tänään tapaaminen kanttorin kanssa, johon olemme molemmat enemmän kuin tyytyväisiä. asiat saatiin sovittua ja kaikki ok. tosin meillä ei ollut mitään erikoisuuksia toivelistalla, ne tulevat vasta hääjuhlassa ;)

mutta olen sitä mieltä myöskin et kirkko on kirkko ja jumalanpalveluksestahan on kyse, uskoi siihen tahi ei ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ammatiltani kanttori ja haluan tuoda kirkon työntekijän näkökulman keskusteluun.

Minusta ei ole lainkaan mukavaa "kieltää" hääparin toivomaa musiikkia. En nauti siitä. Usein seurauksena on todella tiukkia keskusteluja, joissa joudun itse pysyttelemään rauhallisena ja vastaanottamaan haukkumista. Jotta tällaisia tilanteita ei tulisi, pitäisi vihkimusiikkia miettivien pitää mielessä pari asiaa:

- Kirkkoon tullaan vieraaksi, ei toteuttamaan omaa toimitusta. Vihkitoimituksethan ovat seurakunnan järjestämiä, seurakunnan tiloissa tapahtuvia tilaisuuksia! Siellä pitäisi käyttäytyä "maassa maan tavalla". Kanttori ei ole henkilö, joka sotkeutuu vihkiparin asioihin, vaan vihkitoimituksen toteuttaja. Tavaksi on kuitenkin muodostunut, että hääparin musiikkitoiveet toteutetaan melkein aina ja hyvä niin. Musiikkivalinnoilla tilaisuudesta voi muokata henkilökohtaisten mieltymyksien mukaisen - mutta tietyissä rajoissa! Silloinkin kun olen joutunut "kieltämään" jonkun häämarssin tai laulun, olen kuitenkin suostunut muihin, sopiviin musiikkitoiveisiin.

- Kanttoriin pitää ottaa yhteyttä ennen kuin laatii täydellisen suunnitelman vihkimusiikista! Asiat on helpompi keskustella monta kuukautta ennen vihkimistä kuin viime tingassa, kiireen ja stressin vallitessa. Perusteluja musiikkilinjauksille on kanttorin vaikea esittää sellaiselle, joka on jo itse päättänyt kaiken. Se "hankala" kanttori, joka "viime tingassa pilaa koko vihkitoimituksen" tuntuukin yhtäkkiä asialliselta ja avuliaalta kirkkomusiikin ammattilaiselta, jos hänen kanssaan puhuu avoimesti hyvissä ajoin. Itse pyrin ottamaan yhteyttä vihkipareihin viimeistään kuukautta ennen, jos yhteydenottoa ei kuulu. Jos kirkkoherranvirastossa ei ole vielä jaettu työvuoroja, voi olla yhteydessä seurakunnan johtavaan kanttoriin.

Siitä voi olla monta mieltä, miten kirkon pitäisi toimia ja miten jumalanpalvelukset pitäisi toteuttaa. Jotenkin ne asiat vain on päätetty tehdä, perusteluja unohtamatta, eikä yksittäinen seurakunnan työntekijä voi ryhtyä sooloilemaan. Kanttoria on siis turha haukkua ja uhkailla; kuten sanoin, ainakaan minä en huvikseni ja mielivaltaisesti väittele vihkiparien kanssa, vaan toteutan vain yhteisesti sovittua tapaa toimittaa kirkollinen vihkiminen. Lisäksi satun olemaan itsekin samaa mieltä kuin mitä virkani vuoksi puhun.

Joku tässä ketjussa haukkui eri seurakuntien ja jopa yksittäisten kanttorien erilaisia tapoja. On ammattikuntamme suuri heikkous, että yhtenäistä linjaa on niin vaikea luoda. Sitä suuremmalla syyllä: ottakaa yhteyttä kanttoriin ajoissa, ettei tule yllätyksiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siilinjärvellä naimisiin menijöille voin sen verran valaista että ei ainakaan tuolta kanttorilta kannata olla vailla kovastikkaan muuta kun ihan oikeita häämarsseja ;)

Ei olisi kyllä haluttukaan mut kysyin ihan mielenkiinnosta.

Meille tulee siis

Pachelbel - Canon In D

ja

Marko Hakanpää - Trumpettisävelmä

Ja molemmat on meistä aivan ihania!! :rolleyes: Mieskin vetisteli kun kanttori meille nuo soitti :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielenkiintoista keskustelua!

Silloin kun minä aloin suunnittelemaan häitä, niin kysyin suoraan kantoriltamme (työkaverini), että mikä kanta hänellä on häämarsseihin. Vastaus oli, ettei ole tarkka, koska nykyisin käytetytkin marssit ovat elokuvasävelmiä... eli ei kirkollista musiikkia!

Siispä me olemme esittäneet toiveita ja saaneekin niitä läpi. Perusteluksi ei käy, että joku esittää ko. kappaleen ihanasti (esim. metallica tms) vaan sen laulun täytyy myös sopia tilanteeseen. Meillä siis marssina elokuva musaa tai perinteinen häämarssi mennessä, virsien paikalla nuoren seurakunnan veisuja (eli hengellistä musiikkia) ja pois tullessa soi animaation musiikki (pelkäsin, ettei tämä kävisi kantorille, mutta totesi, että onhan tuota käytty ennenkin - hautajaisissa ;) siis ei ihan samassa tilaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tullut ongelmia musiikin kanssa, koska satun pitämään klassisesta musasta ja kanttorimme oli niin mahtava tapaus, että oli jopa innoissaan kun sai pyynnöstämme opetella jotain muutakin, kuin ne kaikkein perinteisimmät marssit. Tiedossa myös oli kirkon yleinen näkemys soveliaasta häämusiikista.

Sitä vain mietin, että esim. USA:ssa kirkkohäissä (myös luterilaisissa) käytyäni en voi ymmärtää miksi siellä viihdemusiikki on aivan sallittua vihkimisessä, mutta meillä Suomessa ei... Lienee kulttuuriero, pääasiassa? Että Suomessa ei voida olla tosissaan hengellisiä, jos musiikki on yhtään maallista. Jos kerran se (käsitykseni mukaan) tärkein, eli jumalan siunaus avioliitolle pyydetään papin toimesta / ystävällisellä avustuksella, niin miten yksi ei-hengellinen musiikkikappale voisi sen arvoa vähentää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pari näkökulmaa, jotka ei vielä ole ketjussa tulleet esille:

Harvoin olen itse joutunut (olen siis kanttori) eväämään jotain tiettyä kappaletta. Joskus on kuitenkin, ihan oikeasti niin, että biisi ei taivu soitettavaksi uruilla tai ei toimi kirkkotilan akustiikassa. Kaikki kanttorit eivät sovita lennossa kappaleita uruille sopiviksi, eikä levyltä traskriboiminen kuulu varsinaisesti kanttorin työnkuvaan. Sinänsä kaunis kappale kirkkotilassa soitettuna ei välttämättä tuokaan sitä haluttua tunnelmaa. Olen itse joskus tehnyt niin, että olen sopinut parin kanssa, että katson saako kappaleesta tehtyä urkusovitusta, ja tarvittaessa pyytänyt parin paikalle etukäteen kuuntelemaan, onko lopputulos sellainen kuin he halusivat/kuvittelivat. Ei tule pettymyksiä h-hetkellä.

Yleensä neuvottelevalla asenteella pärjää kanttorienkin kanssa paremmin kuin ehdottomalla "me ollaan valittu tämä laulu"-tyylillä. Kun huomaa, että pari on itsekin miettinyt musiikin sopivuutta tilanteeseen ja perustellut toiveensa, on paljon mukavampi asiasta keskustella.

On mahdollista toivoa tiettyä seurakunnan kanttoria - ihan samalla tavalla kuin pappitoiveenkin voi esittää toimitusta varattaessa, jos on esim. perhepappi seurakunnassa tms. Niissä seurakunnissa, joissa olen ollut töissä toiveet on kyllä pyritty toteuttamaan - elleivät nyt sitten osu ihan keskelle kesälomaa tai vastaavaa. Voi siis hyvin olla yhteydessä suoraan kanttoriin tai jättää toiveen kirkkoherranvirastoon.

Kaikki kanttorit eivät välttämättä osaa kaikkea ohjelmistoa - esim. Widorin Toccatan soittamiseen tarvitaan varsin taitava urkuri - silloin voi toivoa tiettyä kanttoria, jos tietää, että srk:ssa joku osaa toccatan soittaa. Itse olen ainakin järjestänyt itseni paikalle, jos henk.koht. pyyntö on tullut, on sitten kyseessä olleet häät tai hautajaiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee oma kanttori, isäni tuttu joka sekä osaamisen että suostumisen puolesta soittaa mitä vaan. Siksipä ulosmarssina Imperial March (Star Warsista).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lohjalla aivan ihana kanttori, soittaa biisimme Lord of the Ringsista ja The Gladiatorista. Ehdoiksi tuli vain, että nuotit piti toimittaa kuukautta aikaisemmin että voi harjoitella.. Aivan ihana tämä Timo! :girl_haha::girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa että kirkkoon on jotkut saaneet muuta musiikkia. Uskallaudun toivomaan siis että pitkäaikainen unlemani toteutuisi ja saisin kirkkoon tulo biisiksi braveheartista sen prinsessan laulun. sehän on pelkkiä soittimia siis. Mutta aivan ihana kappale!En vaan tiedä miten se urkujen kanssa sujuu ja miten siihen saa nuotit...huilulla se olisi varmasti kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös toiveena braveheartista se joku biisi, olisikohan se juuri tuo prinsessan laulu. Nuotteja on ollut kyllä vaikea löytää. Yhden nuottikirjan löysin, mutta siinä ei ollut juuri sitä versiota minkä halusin. Jos se kanttorille käy, meille on luultavasti tulossa se viululla ja pianolla. Jos en muuten nuotteja saa, niin pitä tehdä itse tai pyytää äitiä tekemään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään