Juliana

Virret + musiikkiesitys kirkossa

11 viestiä aiheessa

Hei,

mulle on vieläkin hieman epäselvää, että mitä musiikkiesityksiä tulee kirkkoon ja kuka ne valitsee?

???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse saimme valita haluamamme virret kirkkoon. Tosin pappimme tässä puuhassa meitä avusti.

Mahdollinen muu musiikki on myös ihan pariskunnan omassa valinnassa, mutta käsittääkseni pappi ja kanttori (tai toinen näistä) ilmoittaa, mikäli musiikkiesitys ei kirkossa esitettäväksi syystä tai toisesta sovi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkimisen musiikista vastaa yleensä kanttori. Joten hänen puheilleen vaan rohkeasti. Tosin papilla voi olla myös sanansa sanottavana, tapauksesta riippuen. Meille tulee kaksi virttä ja musiikkiesitys. Meni läpi myös kanttorille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päätettiin itse ne, sitten saatiin niille papilta ja kanttorilta "lupa".... :) Auttavat varmaan ihan mielellään, jos itse ei tiedä. Eihän niitä pakko ole ottaa jos ei halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin päätimme ainokaisen virren itse. Pappi sitä kommentoi, mutta "vastuu" on kanttorilla kaikissa musiikkiasioissa. Laitoin kanttorillemme sähköpostia heti, kun tiesin, kuka toimituksessa työskentelee. Kyselin esim "ulkopuolisen" musiikkiesityksen sopivuudesta tilaisuuteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me emme halunneet virttä ollenkaan vaan lauluesityksen , jonka itse valitsimme ja kanttori "hyväksyi" :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Johanneksen kirkossa Helsingissä on miespuolinen laulava pappi, joka kitaralla säestäen laulaen siunasi nuoren parimme- olipa kaunis esitys ja todella hyvä lauluääni papilla.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla vihkiminen ulkomailla, englanniksi. Saimme itse paattaa tuleeko haihimme virsia, ja paatimme ottaa yhden suomalaisen virren ja yhden englannin kielisen virren joka tuttu myos suomalaisille. Aluksi oli tarkoitus ottaa kuoro laulamaan, mutta paatimme jattaa sen pois ja luottaa etta sukulaiset laulavat kovaa ja korkealta. Toistaiseksi ei muuta musiikkiesityksia ole tulossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei näillä näkymin tule virttä ollenkaan vaan marssien lisäksi yksi yhteinen ystävä soittaa musiikkikappaleen kirkossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään