Tiinuska

Oulun papit ja Kanttorit

157 viestiä aiheessa

Helkastiina,

Minua kiinnostaa, otitko pappiin yhteyttä henkilökohtaisesti vai miten? Onko syksyn työvuorot siis jo selvillä?

Oikeasti ressaa ihan kamalasti, kun minulle sanottiin, ettei ennen elokuuta mitään pappia voi varata kun ei tiedetä työvuoroja. Ja  missään nimessä ei siis sovi kuulemma ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä haluamaansa pappiin, vaan varaukset menevät seurakunnan kautta.  :-? :o

Ärsyttää. Haluaisin varata papin HETI, muttei pysty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Helkastiina,

Minua kiinnostaa, otitko pappiin yhteyttä henkilökohtaisesti vai miten? Onko syksyn työvuorot siis jo selvillä?

Oikeasti ressaa ihan kamalasti, kun minulle sanottiin, ettei ennen elokuuta mitään pappia voi varata kun ei tiedetä työvuoroja. Ja  missään nimessä ei siis sovi kuulemma ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä haluamaansa pappiin, vaan varaukset menevät seurakunnan kautta.  :-? :o

Ärsyttää. Haluaisin varata papin HETI, muttei pysty.

Heippa,

Minä laitoin sähköpostilla kyselyä suoraan papille, ja kun ei ensimmäiselle meidän päivä passanut, laitoin viestiä seuraavalle. Samalle päivälle vastasivat molemmat eivätkä olleet lainkaan pahastuneita suorasta yhteydenotosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raiku,

laitoin sähköpostia A-P Metsolle, hän vastasi samana päivänä. Ilmeisesti jossain seurakunnissa työvuorot on selvillä (Metso on Tuomiokirkkoseurakunnasta), mutta Tuirassa ei. Että ootella häätyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, hermostuin minäkin sitten odottelemaan elokuuta ja otin itse Päivi Jussilaan yhteyttä. Oli heti hyvällä meiningillä, ja varasi itsensä meille heti kun ilmeni, ettei hänellä ollut muuta sovittuna. Ihanan mutkatonta  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kenelläkään kokemusta papista nimeltään: Helena Paalanne?

Aivan loistava, aurinkoinen ja rehellisen iloinen nuori naispappi. Tapasin viime syksynä eräässä alan tilaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään se sitten vihdoin selvisi, että meidät vihkii Helena Paalanne.

Ihan summa mutikassa hänet valitsimme niiden pappien joukosta, jotka hääpäivänämme ovat vihkivuorossa. Maarilynin kommentti painoi aikas paljon, koska mitään muuta tuntumaa hänestä meillä ei ole. Kanttorina on Lauri Nurkkala.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on tässä myös papin miettiminen työn alla. En oikein tiedä pyydänkö jotakuta vai annanko tulla vain työvuorojen perusteella?! Haluaisin nuoren papin, naisia ei Oulujoella ole joten otetaan mies. Antti Leskelästä täällä onkin ollut jo juttua, meitä tuo tiukka uskossaan ei haittaa. Onko kenelläkään kokemuksia Ilkka Mäkisestä? Meille tulee morsiusmessu ja ajattelin, että mukava pappi olis hyvä juttu kun kirkossa viivytään pidempään.

Tapasin Pertti Lahtisen messua varatessani ja oli todella mukavan ja rennon oloinen heppu, eli hän on kyllä yksi hyvä vaihtoehto meille...

Ei sitä osaa enää kirjoittaa...

Olen kuullut että Oulujoella on karseita pappeja, todella vanhoillisia suurin osa!

Ymmärrän kyllä että papin pitää uskoa, mutta on siinäkin suuri ero mihin uskoo ja miten uskoo.

Mainitsemasi Ilkka on kuulemma ainoa hyvä tapaus. Olen myös tavannut hänet muissa jutuissa ja tuntui todella kivalle ja ystävälliselle.

Pääsisittekö etukäteen kuuntelemaan jumalanpalvelukseen hänen saarnaansa?

(Vielä tuosta pappi jutusta: jotkut papit on niin "uskovaisia" että ne voi kieltäytyä vihkimästä jos on ollut joskus aiemmin naimisissa jonkun muun kanssa. Kannattaa siis miettiä siksikin että kenet papit valitsee. Onneksi on valinnan varaa.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häämme vietettiin Oulujoen kirkossa, joka on tunnelmallinen ja kaunis kirkko, jonka ympärillä on ihanan vehreä luonto ja sijainti on rauhallinen. Oulujoen kirkon suntio oli ihanan rauhoittava ja mukava henkilö, joka sai hermoilevan morsiamenkin rentoutumaan - ainakin vähän. ;)

Kanttorina meillä oli Oulujoen kirkon kanttori Talvikki Attila-Pekonen. Hän on nuorehko nainen, joka osaa soittaa hyvin. Hän myös soitti sähköpianolla vihkilaulun laulaen sen samalla. Hänellä on kaunis sopraano lauluääni. Suosittelen.

Pappina meillä oli Juha Valppu Tuomiokirkkoseurakunnasta. Hän on entinen vankilapastori, aloittanut työt Tuomiokirkkoseurakunnassa heinäkuun alussa. Valppu on mukavan rento, mutta kuitenkin hyvin rauhoittava henkilö. Vihkimisen aikana, kun minua meinasi itkettää useampaan otteeseen, pappi katsoi minua rauhoittavasti silmiin. Se oli ihana tunne, vaikka kyyneleet tulivat silti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuiran srk:ssa ei meillä ollut mitään ongelmaa avioliiton siunauksen kanssa. Molemmat kyllä kuulutaan kirkkoon.

Papiksi tulee Petteri Tuulos. Hieman ehkä, hmm, vakava, mutta kyllä asiansa hoitaa. Oli poikamme kastepappina, ja kun ristiäisissä kuuli liiton siunaus aikeistamme niin heti ilmoitti että hän tulee :) Mitään erillistä keskusteluaikaa ei varattu, pelkkä vihkiharjoitus. Ehkäpä syynä siihen on se että pappi istui jo ennen pojan ristiäisiä pari tuntia meillä rupattelemassa ::)

Tuon kanttori asian kanssa olen ihmeissäni, joka puolella lukee että vihkikirkon mukaan tulee kanttori, mutta Tuiran seurakunnassa sanottiin että oman srk:n mukaan :-? Tuirasta sitten kanttori varattiin, mutta pitää varmaan vielä ensi viikolla soitella ja varmistaa asia, ei jäädä kokonaan ilman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen kuullut että Oulujoella on karseita pappeja, todella vanhoillisia suurin osa!

Ymmärrän kyllä että papin pitää uskoa, mutta on siinäkin suuri ero mihin uskoo ja miten uskoo.

Mainitsemasi Ilkka on kuulemma ainoa hyvä tapaus. Olen myös tavannut hänet muissa jutuissa ja tuntui todella kivalle ja ystävälliselle.

Pääsisittekö etukäteen kuuntelemaan jumalanpalvelukseen hänen saarnaansa?

(Vielä tuosta pappi jutusta: jotkut papit on niin "uskovaisia" että ne voi kieltäytyä vihkimästä jos on ollut joskus aiemmin naimisissa jonkun muun kanssa. Kannattaa siis miettiä siksikin että kenet papit valitsee. Onneksi on valinnan varaa.)

No huh huh!

Taidetaampas lähteä tästä kuuntelemaan jumalanpalveluksia kun ollaan oulujokisia... Pitää varmaan sitten myös käydä vähän kyselemässä jo pikkuhiljaa ketä tammikuuksi olisi saatavilla

kiitos ceciliaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menee nyt vähän ot, mutta vierestä kuitenkin kanttoriasiaa. Jämsä nimistä en voi suositella kenellekään. Soittotaidoista en tiedä, mutta ihmisestä riittänee kertomaan se että sai minut itkemään puhelimessa, eikä siis onnesta. Minua ei herkästi kukaan saa itkemään, mutta tässä nyt toki vähän normaalia enemmän tunnetta pelissä ja siinä lopputulos.

Kanttoria ei saa vaihdettua koska tämä on ainoa vapaa. Toivottavasti edes osaa soittaa :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kokemusta Tuiran srk:n papista Nanna Helaakoskesta? Entä Tuomiokirkon kanttori Hanna Savelasta?  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiana!

Huomenna on teillä SUURI päivä, hoksasin juuri... :-X Mielenkiinnosta pyydän, että laittaisit kommentteja kokemuksistasi Tuuloksesta pappina. Oli nimittäin "jokunen" vuosi sitten rippipappini, ja jokseenkin mielenkiintoinen tapaus jotten sanois...  ::) Olisi siis todella hauska kuulla millainen vihkipappina  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kanssatoverit!

Meidät vihitään syyskuun alussa ja me kuulutaan Tuiran seurakuntaan. Kuulin vasta, että meidät tulee vihkimään joko Lauri Kujala tai Harri Fagerholm. Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä papeista? Itse emme ole tavanneet kumpaakaan. Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Kujalasta ei ole vielä omakohtaista kokemusta, mutta kaverini ainakin suositteli kyseistä pappia. Oli ollut häissä, jossa Kujala oli ollut pappina ja kuulemma oli rento ja sellainen, jonka itsekin valitsis Tuiran papeista. Ei tietenkään ihan joka papista ole kaverillani kokemusta, mutta minulle ainakin riitti suositteluksi. Eli Kujala on meidän pappina syyskuun lopussa ;)

Fagerholm kuulemma on lestadiolainen tai ainakin asenteet ovat vähän sinnepäin.

Toivottavasti tästä oli apua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

heips!

Ei ole vihkipappina kokemusta, mutta perhetutun kautta tiedän hänet muuten. Ihan rennon oloinen ja mukava tyyppi, varmasti osaa asiansa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dicksonista tiedän vain sen, ettei hän suostu vihkimään leskiä tai eronneita uudelleen avioliittoon.. Dickson piti mulle joskus rippikoulussa muutaman tunnin oman papin sijaisena, ihan rento tyyppi muuten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei henkilökohtaisesti ole kokemusta, mutta useilla tutuillani on. On melko vanhoillinen, ei esimerkiksi hyväksy naispappeutta ollenkaan (jos tämä nyt millään lailla vihkimiseen vaikuttaa  ;)). Valitettavasti olen myös kuullut, että moni kokee hänen päästelevän suustaan melkoisia sammakoita ja sovinistisuuksia.  :-[

Tämä siis minun käsitykseni asiasta. Uskon kyllä positiivisiakin kokemuksia löytyvän, kuten monista ihmisistä yleensäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei kanssatoverit!

Meidät vihitään syyskuun alussa ja me kuulutaan Tuiran seurakuntaan. Kuulin vasta, että meidät tulee vihkimään joko Lauri Kujala tai Harri Fagerholm. Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä papeista? Itse emme ole tavanneet kumpaakaan. Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista!

Mulla itsellä on Lauri Kujalasta väliin kuva et on mukava ja välillä siitä on saanut vähän inhottavan kuvan. Harri Fagerhomista ei oo mitään pahaa sanottavaa, aivan ihana ihminen. Hän kastoi meidän pojan n. 1vuosi sitten ja minutkin on kastanut joskus muinoin :D Ristiäisissä luvattiin että ennen kuin jää eläkkeelle saapi ristiä ainakin yhden lapsen ja vihkiäkkin meidät :D se on toiveissa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatiin mekin vihdoin tietää vihkijä, eli Pertti Lahtinen tulee tuon meidän morsiusmessun pitämään. En kyllä tunne hemmoa ollenkaan, mutta vaikutti ihan mukavalta kun tuota messua varasin. Kanttorista ei ollut vielä tietoa koska Talvikki Attila-Pekonen lopettaa Oulujoella syksyllä. Saadaan tietää kanttori sitten myöhemmin syksyllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät ovat nyt onnellisesti takana ja en voi muuta kuin kehua meidät vihkinyttä pappia. Pappi oli Nanna Helaakoski, värikäs persoona Tuiran srk:sta, joka piti aivan mahtavan puheen. Nauratti ja itketti. Vieraat kehuivat puhetta joka oli rento ja hauska. Tuli jo kirkossa semmonen rento meininki hääjuhlaan joka kesti myöhään iltaan  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiana!

Huomenna on teillä SUURI päivä, hoksasin juuri... :-X Mielenkiinnosta pyydän, että laittaisit kommentteja kokemuksistasi Tuuloksesta pappina. Oli nimittäin "jokunen" vuosi sitten rippipappini, ja jokseenkin mielenkiintoinen tapaus jotten sanois...  ::) Olisi siis todella hauska kuulla millainen vihkipappina  ;)

Vähän myöhässä tämän huomasin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Aiemman kokemuksen perusteella tiesin jo mitä Tuulokselta odottaa enkä pettynyt 8-)

Vihkipuheen aikana ei tarvinnut kyynelehtiä liikutuksesta, hänen puhetyyli on jotenkin niin paatoksellinen että välillä kävi mielessä ollaanko tässä siunauksella vai tuomiolla ::)

Tuuloksen vika on ehkä se ettei hän osaa olla rennosti, eikä tuoda kunnolla omaa luonnettaan mukaan työhönsä. Hänellä on yllättävän hyvä huumorintaju, muutenkin hauska mies kun "viran ulkopuolella" juttelee.

Itse en ole siis pettynyt, tiesin mitä odottaa ja sitä sain, työnsä hoiti hyvin :) Jos lapsia tähän perheeseen vielä suodaan niin kyllä taidetaan Tuulos pyytää kastepapiksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helena Paalanne vihki meidät syyskuun loppupuolella. Aivan loistava valinta! Valitsimme hänet ainoastaan sen perusteella, että joku tällä samaisella palstalla kehui häntä ja halusimme naispapin.

Vihkipuhe oli kaunis, rento, hauska ja kertakaikkiaan nappiin mennyt! Mitään saarnaamista ei ollut ja uskon tuomista mielinmäärin esille. Jo kirkkoharjoituksessa Helenasta sai oikein mukavan kuvan, rento ja nuori ihminen. Sulhokin sanoi, että tuollaisia pitäisi kaikkien pappien olla! Tapaaminen poisti myös turhan jännityksen vihkimiseen liittyen.

Myös vieraat kehuivat pappia moneen otteeseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla, että olitte tyytyväisiä Helenaan :)

Mutta kyllä tuohon vihkipuheeseen kirkossa kuuluu aina uskonnollinenkin elementti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään