maryan

Temppeliaukion kirkko

88 viestiä aiheessa

Naimisiin olisi tarkoitus päästä helmikuussa 2005  :-X Innokas taidan olla, kun suunnittelen nyt jo  ::) Pahasti näyttää vaan siltä, että mun suunnitelmat ei edisty pienten ongelmien takia  :-/ Eli suunnitelmissa vuokrata MERIMELOJIEN MAJA juhlapaikaksi, mutta on tällä hetkellä remontissa, joten tietoa siitä on vaikea saada. Joten nyt kaipailen teidän kokemuksia !

Meillä tulee olemaan noin 60 hengen häät, pitopalvelu olisi tiedossa jo, joten kysymys kuuluu : saahan sinne viedä omat sapuskat ja juomat ?  ??? Mitä olette maksaneet vuokraa ? Varmaan tulee nousemaan rempan jälkeen ...  Kaikki kokemukset tervetulleita !  ;D

Toiseksi, vihkikirkoksi olemme ajatelleet TEMPPELIAUKION KIRKKOA, mutta onko kolkko näin pienellä porukalla ? Onko ketään vihitty kirkon KAPPELISSA ? Hävettää myöntää, että vaikka olen tölikkäläinen, niin en ole koskaan tuossa kirkossa käynyt  :P

Kiitos kaunis kaikille jotka vastaavat !!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vai eikö täällä kukaan ole mennyt naimisiin Temppeliaukion kirkossa  :o  ??? Eli mitä tahansa kommenttia kyseisitä paikoista otetaan vastaan ! Positiivisia ja negatiivisia  :P Lisäksi jos joku tietää jonkin hyvän ja toivottavasti suht edullisen ( alta 700€ ) juhlapaikan Töölössä ( muu kuin Merimelojien Maja  ;) ), niin olisin kiinnostunut kuulemaan ! Kiitos  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastailen, vaikken mikään paras asiantuntija olekkaan, että saat edes jotain tietoa.

Kun itse hain juhlapaikkoja, googlasin tuo merimelojien majan ja löysin useitakin sivustoja, joissa oli kuvia juhlatilaisuuksista kyseisellä majalla. Kannattaa katsella siis remontin aikana vaikka netistä. Itse en ole käynyt paikanpäällä. Vuokra oli muistaakseni ihan pääkaupunkiseudun edullisimpia, joten vaikka se viimekesäisestä nousisikin, niin tuskin siitä kallis tulee silti.

Temppeliaukion kirkko on kyllä käymisen arvoinen paikka. Suosittelen, varsinkin jos tosiaan niillä kulmilla asut. Sehän on niitä harvoja paikkoja, jotka on melkein aina auki. 60 vieraalle kirkko voi tosiaan tuntua vähän reilulta, mutta jos pyytää kaikkia tulemaan ensimmäisiin riveihin, niin tuskin siitä ongelmaa syntyy. Kappelissa en ole koskaan käynyt, ison kirkkosalin puolella vain.

Tsemppiä etsintään.

:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ensi kesänä vihkiminen temppeliaukion kirkossa :D  :-X :-X :-X Meille tulee n. 80-100 vierasta, joten ei meillä kovin paljoa enempää niitä vieraita ole kuin teillä. Todella kaunis paikka tuo kirkko on - minulla tuo tuli melkein ensimmäisenä mieleen kirkoista pääkaupunkiseudulla, joissa haluaisin mennä naimisiin. Dewy olisi halunnut Espoon vanhan kirkon, mutta sinne ei sen omaan seurakuntaan kuulumattomat saa kuin jämäaikoja :(. Käytiin sitten Dewyn kanssa katsomassa kirkkoa ja hänkin ihastui paikkaan.

Kappelia käytetään ilmeisesti morsiamen huoneena, kirkko tyhjennetään turisteista ennen harjoituksia ja ennen vihkimistä - pari vahtimestaria pitää kuulemma huolta, ettei seremoniaa häiritä :) Turistejahan kesäaikaan siellä on todella paljon - 30 bussilastillista päivässä on kuulemma ihan normaalia :o

Olen myös aloitaanut oman threadin temppeliaukion kirkosta:

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;num=1061295285

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ollut työpaikan pikkujouluissa Merimelojien majalla. Itse asiassa siellä syttyi mun ja murun rakkaus viitisen vuotta sitten :-X :-X Me oltaisiin haluttu myös hääjuhla sinne, mutta ei voitu jäädä odottamaan tammikuuhun saakka (silloin vasta aletaan ottamaan varauksia vastaan). Harmitti aluksi tosi paljon, meille kun yhteyshenkilö merimelojilta lupasi että saamme varauksemme jättää syyskuun alussa. Koskaan sieltä ei tullut edes mitään pahoittelumeiliä, vastaajassa vaan viesti että varauksia aletaan ottaa tammikuussa 2004 >:(

Paikkana se on tosi kiva, ja tilaa teille ihan riittämiin. Yksi seinä on kokonaan lasia merelle päin. Me kyllä olimme siellä myöskin talvella, joten maisemia ei paljoa näkynyt. Koristelujahan se paikka vaatii, mutta tekemällä saatte siitä varmasti todella ihanan :-X Bändi mahtuu hyvin soittamaan, pikkujouluissa oli muistaakseni 5 henkinen bändi ja tila riitti hyvin tanssimiseenkin. Omat ruoat ja juomat sai ainakin silloin viedä paikalle. Koristelumahdollisuuksista (etukäteen siis) en tiedä, enkä astioista ei ehditty saada sieltä tarkempia tietoja. Vuokra tulee nousemaan rempan myötä jonkun verran, tarkkoja hintoja en tiedä. Tuskin kuitenkaan nousee kohtuuttomaksi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole mikään asiantuntia, mutta olen melonut jokunen vuosi sitten merimelojissa ja minusta saliin kyllä mahtuu tuo 60 henkilöä ihan mukavasti. Muistelisin, että siellä ihmiset saivat pyytää haluamansa pitopalvelun ja hoitaa koristelut yms. itse.

http://www.merimelojat.fi/juhlah.phtml

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee, mahtavaa kun oli tullut vastauksia  ;D Olin jo luopunut toivosta  :P Lisää kommentteja saa antaa, tammikuuhun pitkä matka joten mieli kerkeää vielä monta keraan muuttua  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kun löyty ihmisiä samanlaisin suunnitelmin! Meillä on häät tammikuussa 2004 ja vihkipaikkana Temppeliaukion kirkko. Vieraita on tulossa n. 150. En ole aiemmin kuullut kenestäkään joka olisi vihitty siellä, mutta meille se oli luonnollinen valinta. Ei ainoastaan siksi, että se kotikirkkomme vaan myös kirkon tyylikkyyden ja erilaisuuden vuoksi.

Mekin yritettiin saada merimelojien majaa, mutta se on tämän talven remontissa. Kiva paikka lähellä on myös Töölön torppa Rajasaaren puolella, joka sopii alle 100 hengen tilaisuuksiin. Tilanetsintäreissulla mulle kaupattiin myös Soutupavilijongia, joka on nimensämukaisesti soutustadionilla. Siellä en sitten käynyt kun vierasmäärä kasvoi yli 120 hlön. Me juhlitaan Tulli- ja pakkahuoneeseen Katajanokalla. Se on ihana paikka, mutta hintaa kyllä tulee!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alde, Töölön torppa olisi muuten ok, mutta siellä pitää käyttää heidän omaa pitopalvelua, joka on kalliimpi kuin tämän hetkinen suunnitelmamme tehdä ruoat itse tai käyttää erästä edullista pitopalvelua, josta tutuilla on hyviä kokemuksia. Samoin kaikki alkoholijuomat tulee olla ostettu Suomesta, me ajattelimme tehdä etelänreissuja ...  ;) Alle 10 til-% juomat toimittaa Töölön torppa, eli jos haluaisimme tarjota vieraille olutta/siideriä, niin hintaa olisi € 3-3,5/plo .Lisäksi boolista peritään erillinen maksu ja blandikset toimittaa Töölön torppa ...   >:(

Eli ei hyvä vaihtoehto meille, kun rahan säästö häitä varten muutenkin takkuilee, niin pitää säästää siinä missä voi  ::)

Soutupaviljongista en ole ennen kuullutkaan, onko sinulla enemmän tietoa paikasta ?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, satun olemaan Temppeliaukion kirkossa töissä joten ehkä voisin jonkun sanan kirjoittaa...

Kirkolla on pieni yleinen parkkipaikka osittain kirkon takana - se tosin saattaa olla täynnä jos on huono tuuri... On myös kirkon työntekijöiden parkkipaikka, jota joskus pyynnöstä voivat käyttää muutkin,en kyllä tiedä ovatko sitä häävieraat käyttäneet - vieraat papit ja esiintyjät kylläkin. Lauantaisin tietty pysäköinti ei ole niin rajoituksenalaista kuin arkisin noilla lähikaduillakaan.

Työntekijät kyllä huolehtivat, että turistit odottavat kiltisti ulkona sen aikaa kun vihkitilaisuus on meneillään. Ei tarvitse murehtia, vaikka kirkko olisi täynnä porukkaa vielä parikyt minuuttia ennen tilaisuuden alkua... Mutta olisi hyvä jos häävieraat osaisivat suunnata kirkon sisään hyvissä ajoin (siis viimeistään silloin kun kirkko suljetaan turisteilta = varttia ennen vihkiäisiä) ja mielellään vielä istumaankin, eivätkä jäisi ulos seisoskelemaan turistilauman joukkoo, jolloin saavat varaslähdön morsiamen puvunkin näkemiseen... Myöskin jos vieraat kerääntyvät edustalle ja tulevat joukolla sisään, on vaikeampi erotella kutsumattomia turisteja siitä joukosta pois. Kun ei ketään vierasta toki ole tarkoitus käännyttää! :)

Pitkä teksti, mutta vielä viime kommenttina - jos teillä on kirkossa suunnitteilla enemmänkin ohjelmaa kuin tavanomaiseen vihkikaavaan kuuluu, ja todennäköisesti kuluu aikaa kauemmin kuin 25-30 minuuttia, olisi hyvä tiedottaa tästä kirkolle! Muuten turisteille kerrottu arvio tilaisuuden loppumisesta = ovien avautumisesta heille pettää ja hääparia odottaa ulkona sankka joukko matkustavaisia, joiden sekaan sitten riisinheittäjien ja muiden täytyy työntyä.. No en halua pelotella, on siitä ennenkin selvitty, mutta mukavampaa olisi kun osattaisiin varautua    :)  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

muiltakin venekerhoilta kannattaa kysellä. Töölön torpan vieressä on mm. Humallahden venekerho. en ole itse käynyt kyllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan ollut kyseisessä paikassa n. 80 vieraan tilaisuudessa? Itseäni houkuttelisi kovasti ja olisi juhlapaikkaa lähellä, mutta mietin, onko se tunnelman kannalta liian iso?  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa juuri tuo määrä Temppeliaukion kirkkoon ja ihmisille kerrotaan, että vain "kulkukäytävän" viereisille penkkiriveille saa istuutua :) Mua ei sinänsä huoleta se, että näyttää tyhmältä, koska kirkko on muuten niin ihana :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vihkimiseen Temppeliaukion kirkossa osallistuu n. 25 ihmistä :)

Ei kyllä huoleta yhtään, paikka on niin kaunis ja tunnelmallinen! Kyllä niin vähäinen vierasmäärä ymmärtää istua tiiviimmin käytävän vierille. Ja vaikka hajapaikkoja jää, niin mitä sitten!

Niin kaunis kirkko ei kaipaa ihmismassoja, että näyttäisi "hyvältä".  Onpahan tilaa enemmän ihailla kallioseinämiä! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihittiin Temppeliaukion kirkossa ja paikalla oli vain perheenjäsenet. Vieraat istuivat tuoleilla siinä alttarin vasemmalla puolella eivätkä varsinaisilla penkeillä. Tunnelma oli todella lämmin ja tunnelmallinen, kirkkohan on yksinkertaisuudessaan valtavan kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan mennyt naimisiin tai ollut häissä temppeliaukionkirkossa?? Haluaisin kovasti mennä siellä naimisiin...  ;D  Entäs joutuuko kirkosta maksamaan, vaikka se onkin kotikirkkoni?

Minusta kirkko on niin ihana avoin ja erilainen!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletko ottanut huomioon, että saatte "häävieraiksi" myös turisteja? ;D

Temppeliaukion kirkko on niin mahtavan tunnelmallinen, että haluaisin myös itse tulla vihityksi siellä. Minäkin haluaisin kuulla omakohtaisia kokemuksia. Onko siellä pukeutumistilaa morsiamelle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään Temppeliaukion kirkossa. Kirkosta ei tarvitse maksaa. Turistit eivät tule kirkkoon sisälle kun siellä on yksityistilaisuus, mutta saattavat tietenkin odotella ulkona kun morsiuspari tulee kirkosta ulos. Tosta pukeutumistilasta en osaa sanoa. Luulisi tilaa aina sen verran löytyvän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kuinkas pitkää joutuu jonottamaan että saa ajan hääseremonialle? varmaan aika kauan..  ??? missäs pidätte hääjuhlat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihittiin vuosi sitten syksyllä Temppeliaukion kirkossa joka oli kyllä nappivalinta. Vaikka meillä oli vihkimistä todistamassa vain pieni joukko, kirkko oli silti  ihanan tunnelmallinen. Syksyllä aikoja oli ainakin ihan hyvin, eikä turistejakaan ole syksyllä yhtä paljon kuin kesällä. Kesän varaustilanteesta en osaa sanoa. Kirkko kyllä tyhjennettiin turisteista hyvissä ajoin ennen vihkimistä, joten kyllä sitä ihan omalla porukalla ollaan seremonian ajan ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä linkki jossa kuvia ja vähän tietoja temppeliaukion kirkosta. Hieno kirkko kuin mikä!!!  :D

<www.helsinginseurakunnat.net/cgi-bin/taivallahti/kirkko_taivallahti.cfm?idseurakunta=29>

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

korjaus..

siis:

www.helsinginseurakunnat.net/cgi-bin/taivallahti/kirkko_taivallahti.cfm?idseurakunta=29

kaikki yhteen, ei välejä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä poukkoilen tuomiokirkon ja temppeliaukion kirkon välillä.. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.. Kohta olis varmaan jo hyvä soitella ja tiedustella varauksia..

Onko kellään mitään hyvää vinkkiä hääjuhlan viettopaikan suhteen? Haluttaisiin jossain meren äärellä tai vähän kauempana (espoossa?) maalla. Ja hinta ei saisi olla mikään huumaava..  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sijainniltaan hyvä hääjuhlapaikka on Merimelojien Maja joka on suhteellisen lähellä kirkkoa ja meren rannalla...Vieraita mahtuu n. 100.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään