Guest Syyshäät

Pyhän Laurin kirkko / Helsingin Pitäjän kirkko

308 viestiä aiheessa

Kyllä kiukuttaa kanssa. Ei saatu aikaa Pyhään Lauriin 1.8.09...Olis kiva tietää, että ne jotka sinne on sen ajan saanu on sitten kanssa Tikkurilan seurakunnan jäseniä. Itse kun ollaan vaan ei aikaa kuitenkaan herunu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heinäkuun loppu ja elokuu ovat kyllä ruuhkaisimpia ja suosituimpia aikoja aina olleet, ja vihkipäiviä vähentää elokuusta elojuhlat ja barokkiviikot.... kai jotakin tilastoa tulee mitkä oli suosituimpia päiviä, mutta tosiaan kymmenetkin parit saattoivat toivoa täsmälleen samaa päivää ja kellonlyömää (jopa Tikkurilan omasta seurakunnasta olevia pareja siis). Moni on kiitellyt ja moni on valittanut, ensi vuonna asia on toivottavasti tasaantunut jo... :)

Edit. ylimääräistä poies

Muokattu: , käyttäjä: Tuittunen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me saatiin aika 1.8.09. (ja ollaan ko. seurakunnan jäseniä)! Meitä ilmeisesti lykästi arvonnassa, kun saatiin meidän ykkösvaihtoehto!!!

Ja mä taas käsitin että pappi ja kanttori kuuluvat automaattisesti kauppaan, ainakin sen viestin perusteella minkä sain. Jos haluaa käyttää jotain omaa tyyppiä niin se pitää ilmoittaa sinne, muuten tulee tosiaankin pappi ja kanttori talon puolesta. Näin siis jos kuuluu Tikkurilan seurakuntaan.

Jos tulee muusta lähiseudun seurakunnasta, pitää hommaa pappi sieltä, mutta jos oma seurakunta on 50km päässä niin sitten voi pyytää taasen tikkurilan seurakunnan pappia. Kanttorina toimii tietty henkilö, paitsi loma-aikana, jolloin kanttorin korvaa joku muu tikkurilan kanttori tai sitten kanttori omasta seurakunnasta... että näin :)

(näin siis viestissä, joka kertoi vihkiajasta...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ah, no hyvä jos on noin! Se ajanvaraaja höpisi niin kauheassa kiireessä että oikein hyvä jos käsitin väärin :rolleyes: Otankin tuon pappijutun pois :)

Hyvä että siinä on tullu tuollainen viesti mukana! (mulla varaus ajankohtainen vasta ensivuonna B))

Muokattu: , käyttäjä: Tuittunen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täytyy muuten sanoa, että aika ikävää toi juttu että on noi elojuhlat ja barokkiviikot! tuo sinänsä aika ikävän katkon häähommaan, kun ajattelee kuinka suosittu tämä kirkko on!!!

itse oltaisiin haluttu hääpäiväksi alunperin juuri jompikumpi päivistä jolloin kirkko varattuna muihin juttuihin... mutta käy se näinkin, voipahan viettää yhden ylimääräisen viikon häämatkalla jos siltä tuntuu ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja mä taas käsitin että pappi ja kanttori kuuluvat automaattisesti kauppaan, ainakin sen viestin perusteella minkä sain.

Jos olette Tikkurilan seurakunnan jäseniä (tai vähintään toinen teistä on) ja toivotte seurakunnan papin teidät vihkimään, ilmoittakaa siitäkin vastausviestissänne. Jos teidät tulee vihkimään oma tuttu pappi tai vihkitilaisuuteenne tulee soittamaan oma tuttu kanttori, kertokaa siitäkin viestissänne.

Tuollanen kohta oli viestissä. Eli jos haluaa papin vihkimään, se pitää erikseen vielä ilmoittaa seurakunnalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille kävi niin että kesän aikana muutimme Espoon puolelle, ja näin ollen unohdin koko kirkko asian. Häitä olemme siirtäneet erinäisistä syistä vuotta eteenpäin eli vuodelle 2010.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on varattu Pyhän Lauri kirkko 26.9.2009

Vihkiaikakin on juuri se mikä haluttiin eli klo 15.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle kerrottiin varatessani Helsingin pitäjän kirkkoa, että siellä ei saa heittää riisiä. Onko kellään tietoa, mitä siellä saisi heittää? Saippuakuplia emme halua, koska ne menevät tuulen mukana minne lystäävät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pohdiskelen samaa asiaa.

Tietääkö kukaan saako heittää kukkien terälehtiä tai sokeripohjaista riisiä, joka sulaa kastuessaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

onko tietoa kun en oikein nettisivuilta saanut infoa, että missä vaiheessa seuraavalle vuodelle annetaan ajat? espoolaisina yritämme nyt vantaalta varmaankin, kun tuo espoon tuomiokirkko on rempassa 2010, toukohäät mielessä siis. Vai selviääkö ainoastaan soittamalla? Ilm. kuitenkin antavat aikoja vieraspaikkakuntalaisillekin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vuoden 2010 vihkivuorojen varaus tapahtuu netin kautta syyskuun 2009 alussa. Tarkemmat tiedot varauskäytännöstä tulee lähempänä ajankohtaa.

Suora lainaus Tikkurilan seurakunnan sivuilta

http://www.vantaanseurakunnat.fi/tikkurila...toon_vihkiminen

Viime vuonna (vuoden -09 aikoja jaettaessa) kaikki saivat laittaa vihkiaika toiveet yhtä aikaa, mutta niitä jaettaessa etusijalla olivat parit, joista ainakin toinen on Tikkurilan seurakunnan tai Vanda svenska församlingin jäsen. Näiden jälkeen vuorossa olivat muiden Vantaan seurakuntien jäsenet, sitten Vantaan ulkopuoliset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan kenelläkään tietoa, milloin saa vihkipapin selville? Mulle kun ei olla vastattu meileihin tässä asiassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^vihkipapin saa sitten selville kun papeille on jaettu vihkimiset, eli kuukautta ennen suunnilleen, ellei ole ihan erityisesti toivonut jotakuta tiettyä pappia, siitä on yleensä varma tieto paljon aiemmin.

Jokatapauksessa on parempi soittaa ajanvarauksiin niin saa varmimmin vastauksen :)

Sähköposti ei ole aina niin varma, jos ne mailit menee esim. jonkun lomalla olevan osoitteeseen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen kyllä hieman pettynyt tähän uuteen koneen arpomaan systeemiin.

Olisin ollut täysin valmis jonottamaan monta tuntia, jotta saisimme varmasti haluamamme päivän ja ajan.

Nyt kun kone arpoi meille vihkiajan saimme vasta 6 toiveemme ja aika on kohtalaisen myöhäinen meille (21.8.2010 klo 17.15).

Kai sitä pitäisi olla vain kiitollinen että sai edes vihkiajan, mutta suunnitelmat menivät täysin sekaisin.

Pikkasen potuttaa..... :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^kannattaa soittaa virastoon ja kysyä että josko joku olisi muuttanut suunnitelmiaan! Ei kukaan pure vaikka soittaisit kerran/kaksi viikossa ja tarkistaisi :) Ne tyhjät paikat menee todella äkkiä.

Harmi ettei se ole mahdollista että joku ilmoittaisi kun haluttu aika vapautuu... olisi hyvä lisäpiirre sille arvonta-ohjelmistolle <_<

Muokattu: , käyttäjä: Tuittunen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille kävi ilmeisesti todella hyvä arpaonni. Saatiin 1. toivomuksemme 28.8.2010. En tosin tiedä onko niin suosittu hääpäivä, mutta kyllä jännitti :) Mitenkäs muilla tuo onnetar suosi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei.

Onko siellä ketään jolla olisi 21.8.2010 vihkiaikaa Pyhän Laurin kirkossa (Helsingin Pitäjän kirkko) ja haluaisi vaihtaa aikaisempaan aikaan.

Meille kone arpoi kello 17.15 ajan ja koska haluaisimme päivähäät, aika on meille hieman myöhäinen.

Apu olisi nyt kohdillaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku että maksaako vihkiminen Pyhän Laurin kirkossa ulkopaikkakuntalaisille? Asutaan tällä hetkellä Helsingissä, mutta halutaan vihkiminen ehdottomasti kyseiseen kirkkoon (= tulevan miehen "sukukirkko"). Kiitos kaunis vastauksesta jo etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni nettilomake on reilu tapa arpoa vihkiajat. Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta odotella montaa tuntia virastoon tai värvätä sukulaisia siihen hommaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa, ovatko myös muut kuin vantaalaiset saaneet hyvin vihkiaikoja Pyhän Laurin kirkosta kesäisin? Itse haluaisimme tämän kirkon ehdottomasti vihkikirkoksemme, mutta tällä hetkellä asumme helsingissä.. Vantaalle kyllä suuntaamme, mutta tuskin vielä ennen häitä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te jotka olette jo varannaat vihkiajan kyseisestä kirkosta niin kertokaa mielipiteitänne siitä, kuinka paljon esim. elokuun lopulle on tunkua? Itse olen ajatellut että heinäkuu olisi pahin ruuhkakuukausi mutta näyttää siltä, että moni ei ole saanut haluamaansa aikaa elokuussa. Meillä häät vasta parin vuoden päästä mutta tuntuu, että tämä uusi varaussysteemi aiheuttaa jo nyt harmaitahiuksia, kun itse olisin mieluummin mennyt vaikka kuusi tuntia aikasemmin jonottamaan aikaa, kun että täyttelisin jonkun lapun ja joudumme kuitenkin arvontaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, jonotus olis ollut parempi. Me kun ei saatu vihkiaikaa ollenkaan. Mutta nytpä sitten järkätään vihkiminen paikan päällä, ja se kyllä tuntuu tällä hetkellä jopa paremmalta vaihtoehdolta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kesä2010: Mille ajankohdalle yrititte saada vihkiaikaa?

Kaippa tässä pitää ruveta pikkuhiljaa etsimään vaihtoehtoja. Tosin näin vantaalaisena taitaa tuolta Hesasta kirkon saaminenkin aika epätoivoiselta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaveripariskunta jäi myös aluksi ilman vihkiaikaa 4.7., vaikka molemmat kuuluivat tikkurilan seurakuntaan. Soittivat sitten heti seuraavana mahdollisena päivänä kirkkoherranvirastoon, ja saivat sitten onneksi kuitenkin ko päivälle ilta-ajan, jota kukaan ei ollut hakenut.

Mun mielestä tuo nettihakemus on reilumpi/tasapuolisempi hakutapa kuin ulkona jonottaminen, esim. sairastamisen/matkan/muun tärkeän menon takia. Ja siinä nettihakemushärdellissä otetaan kuitenkin ensimmäiseksi huomioon tikkurilan seurakuntalaiset, toisena muun vantaan seurakuntalaiset ja kolmantena muu paikkakuntalaiset (esim. Helsinkiläiset ja Kuopiolaiset ovat samalla viivalla.). Mutta tämä on vain mun mielipide! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään