Guest siruveera

Oulun kirkot

108 viestiä aiheessa

Tuli mieleeni (en kyllä tiedä onko joku täällä jo asiasta maininnut..), että tuomiokirkkoahan voi jo varata kesälle 2008! Aikaisemmin ollut vasta syksyllä tiettyyn aikaan mahdollista, mutta nyt ovat muuttaneet käytäntöä. Ja paljon on jo sitä kuulemma varattukin... ;) Kesäkuun 13.-15.pv viikonlopulta peruttiin kaikki ko. kirkon varaukset (ja muutamista muistakin kaupungin kirkoista), koska Oulussa kuulemma silloin lähetysjuhlat tms., joista ovat saaneet tietää vasta muutama viikko sitten...  :-/

Tiedätkö noita muita kirkkoja joista on peruttu varauksia? Meillä on Oulujoen kirkko varattu tuolloin, pitääköhän nyt pelätä sieltä soittoa että varaus perutaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on varattuna ensi heinäkuulle tuo Kastellin kirkko. Sievä kirkko kyllä, mutta ei vastaa omaa käsitystäni kirkosta, jossa pitää olla kunnon penkkirivistöt etutelineineen(vai mitä ihmettä ne on, ne mihin saa laitettua virsikirjat  ym..), puhujanpöntöt ym (esim just tuomiokirkko, tuiran kirkko, oulunsuun kirkko). Vaan ei noita oman mieltymykseenlaisia kirkkoja ole enää vapaana(soiteltu elokuussa 07,m joten tulevat morsiamet, olkaa todellakin hyvissä ajoin liikkeellä) paitsi tuo Tuiran kirkko, jonka varaus on mahdollista vasta myöhemmin syksyllä.

Vaan ihanahan se on tuo nykyinenkin kirkko, ellei papiksi satu sitten eräs henkilö (nimeä en viitsi paljastaa), joka toimi lapsemme kastepappina ja on erittäin vanhoillinen. Vaan eikö niistä papeista saa kuitenkin esittää toivomuksen, kenet haluaa (tai meän tapauksessa ei halua)? Eri juttu sitten, kuunnellaanko toivomusta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille on varattuna ensi heinäkuulle tuo Kastellin kirkko. ... puhujanpöntöt ym (esim oulunsuun kirkko).

Oulunsuun ja Kastellin kirkkohan on sama asia, kumman olettekaan varanneet? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anttuli: Pappi määräytyy työvuorolistan mukaan, ellette itse kysy jotain tiettyä pappia vihkimään. Me itse kuulumme Oulujoen seurakuntaan ja meidät vihitään Oulujoen kirkossa. Pyysimme kuitenkin papiksemme Karjasillan seurakunnasta naispapin, koska minä halusin ehdottomasti naispapin vihkimään. Hän suostui ja ilmoitin asiasta kirkkoherranvirastoon, jotta tietävät, ettei työvuorossa olevan papin tarvitse hoitaa meidän vihkimistä. Varmin tapa välttää jotain tiettyä pappia on pyytää itse siihen jotain toista  :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeksi mokani, meinasin Oulujoen kirkkoa tuolla jälkimmäisellä enkä Oulunsuun kirkkoa kun nehän ovat Kastellin kirkon kanssa tosiaan sama asia. Kiitos huomautuksesta tivoli. :)

Tuossa voisi olla ajatusta, että pyytää jotain pappia itse. Ainoa huono puoli asiassa on se, ettemme tiedä kumpikaan (minä ja sulho) yhtään, minkälaisia pappeja täällä Oulussa on. Vaan häätyvi alkaa kyseleen naimisiin menneiltä kavereilta, voivatko suositella ketään. Naispappi voisi sinällään olla kiva, mutta tiä, mitä sulho siihen sanoo.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

en ole vielä kaikkiin ketjuihin tutustunut, mutta milloin siis Oulun kirkkoja voi varata? Olemme suunnitelleet hääpäivää keväälle 2009. Ollaanko vielä liian aikaisessa ja milloinhan olisi sopiva hetki aikoja tiedustella? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä vastaus taitaa tulla auttamattomasti myöhässä, mutta ainakin Oulujoen kirkkoon voi tehdä varauksia jo koko ensi vuodelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Onko täällä ketään sellaista, joka olisi ollut läsnä vihkimisessä Pyhän Luukkaan kappelissa Linnanmaalla? Oulun seurakuntien sivujen mukaan kirkkosaliin mahtuu 200 henkeä, mikä itsestä tuntuu aika paljolta siihen suht pieneen tilaan. Ei kait auta kuin joku sunnuntaiaamu lähteä laskemaan penkkejä ;) Maksimissaan 150 sinne tarvitsisi mahtua.

Sitten toinen kysymys koskee tuota kirkon varaamista, josta täällä on jossain määrin puheltukin. Soitin viime viikolla Tuiran seurakuntaan varatkseni kirkon tammikuulle ja sieltä sanottiin, että täytyy soittaa 1.11. uudestaan. Eipä siinä mitään, ehtiihän sen kirkon silloinkin varata, mutta mieluusti kyllä aikaisemmin tuon asian varmistaisi, kun juhlpaikka ja muut kuitenkin pitää hyvissä ajoin sopia. Tammikuun viikonlopuille ei nyt varmaan mitään älytöntä tunkua ole. Hämmennyin puhelimessa niin, että sanoin vain että soittelenpa sitten uudestaan marraskuussa :) Pitänee ehkä soittaa (tai pistää mies asialle :P) sinne uudestaan ja kysyä, onko varaus tosiaankin vasta silloin mahdollista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin viime vuonna Tuiran kirkkoa ei voinut varata kuin vasta tuolloin 1.11. tuokin varaamisen alkaminen on kirkkokohtaista. Ilmeisesti useimpia kirkkoja voi varata sen vuen aiemmin(?) ja tuota Oulujoen kirkkoa jopa aikasemmin. Korjatkaa jos olen väärässä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Pyhän Tuomaan kirkosta? Ulkoapäin kyllä aikasta, öh, ruma, mutta sisäkuvat näytti ihan ok. Ois aika lähellä juhlapaikkaa, niin välttyis kauheelta ajelulta. Mutta tuo kuuluu siihen Tuiran seurakuntaan, niin saakos sen tosiaan vasta marraskuussa varata.. ? Vähän tyhmää, en minä uskalla luottaa, että meidän halauama aika on sitten vapaana...

No niin, soitinpa sitten tuonne ja tosiaan ainoastaan Oulujoelta voi varata aiemmin, muista seurakunnista 1.11 alkaen, tai 3.11 kun se on maanantai. Tulee hyvin piiiitkä odotus.

Tietääkö kukaan muuten, että kun ollaan ulkopaikkakuntalaisia, niin onko sillä mitään merkitystä? Minä en tahtois omassa kirkossa mennä, paljon mieluummin tahtoisin Oulussa missä sitten on juhlakin.

Muokattu: , käyttäjä: Mocca

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ei oo merkitystä. Meidät vihittiin tuomiokirkossa vaikkei olla paikkakuntalaisia. Ei tarvinnut myöskään maksaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, tiedoksi tännekin jos kiinnostaa! Kävimme eilen laskemassa Pyhän Luukkaan kappelin penkkejä ja istuimia siellä oli tällä hetkellä kirkkosalissa n. 135. Ne oli kuitenkin aseteltu niin, että turhan tiivistä ei ollut ja helposti saisi vielä muutaman penkin lisättyäkin eli meidän maksimivierasmäärämme (150) mahtuu. Tykkään tuosta kappelista, se on kaunis, moderni ja valkoinen. Ja vaikka vieressä onkin yliopiston parkkipaikka, niin kotoisiahan ne maisemat siellä ovat ja näkymä itse yliopistolle on kaunis. Ja kappeli tuntuu eniten Oulun kirkoista kotikirkolta, joskaan sekin on vielä oikeasta kotikirkosta kaukana :) Meidät siis vihitään tammikuussa 2009 toivottavasti siellä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme viime toukokuussa (2008) Oulun Tuomiokirkon helmikuulle 2010...Saatiin aivan vapaasti valita päivämäärä, kun olimme niin aikasessa, eivät tosiaan mitään sanoneet, etteikö noin aikaisin olisi sitä voinut varata :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika omituista, että toiset on voineet varata ja toiset taas ei.. Mulle tosiaan sanottiin, että palaa asiaan marraskuun eka maanantai, sitä ennen ei aikoja anneta. Pyh ja pah.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saa, mutta ei portaille. Eli esim. meillä kaaso ja morsiusneito ohjeisti ihmisiä, että odottavat että tullaan portaat alas ennen kuin heittävät riisit. Hyvin uskoivat. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Soitin juuri Tuiran seurakuntaan ja kysyin Tuiran kirkolla riisin heitosta. Ohjeistus oli, että saa heittää, kunhan heittää sievästi (mitä se nyt tarkoittaakin..).

Jatkanpa tähän samaan syssyyn.

Tänään soittivat tuolta Tuoran kirkkoherranvirastosta ja kertoivat kanttorin ja antoivat kolme pappi vaihtoehtoa. Ketään kun ei sieltä tunneta otettiin Nanna Helaakoski. Että jos jollain kokemusta hänestä, ilolla kuulisin :) Kanttorina meillä on Lauri-Kalle Kallunki, jolle jo soittelinkin ja vaikutti todella mukavalta mieheltä :)

Muokattu: , käyttäjä: Mocca

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa,

Kaikki nuo yllä esitetyt kysymykset riisin heittämisestä, varauksista ynnä muista selviävät aika nopeasti soitolla virastolle. Myös vihkivä pappi yleensä tietää ko kirkon tavoista. Kaikki pappien sähköpostiosoitteet yleensä ovat muotoa [email protected], jos sähköpostitse kyseleminen tuntuu helpommalta. Google löytänee kuvia kirkoista, eli netistäkin on apua jos ei Oulun seudun kirkkoja oikein tunne.

Ainakin meillä Kempeleessä virastosta voi myös kysyä, minkälaisia pappeja on työvuorossa - olen kuullut, että meiltä on pyydetty joskus miespappia, joskus naispappia, joskus nuorta, joskus vanhempaa pappia... Toiveista ei ainakaan meillä pahastuta, vaan juuri niitä kuulemalla tiietään parien toiveet. Koetetaan palvella parhaamme mukaan. Jokainen pari on omanlaisensa, samoin on papitkin tietenkin.

Vielä toivotan teidät tervetulleiksi Kempeleeseen vihki-infoon la 16.5. klo 15. Paikkana on Vanha kirkko. Mukana ovat kanttorit esittelemässä vihkimiseen/avioliiton siunaamiseen sopivaa musiikkia, ja mie ja Juntusen Timo kerromme vähän vihkitoimituksesta ja käytännön asioista siihen liittyen. Welcome :)

Ihania suunnitteluhetkiä tulevien häidenne parissa!

Seija Helomaa

Seurakuntapastori, Kempele

([email protected])

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaanpas tätä aihetta nyt, kun itsellä alkaa olemaan ajankohtaista.

Onko kenelläkään kokemuksia Muhoksen kirkosta ja Kempeleen vanhasta kirkosta? Ovatko tarkkoja varauksien suhteen, kuinka aikasin uskaltaa alkaa kyselemään? Ja ylipäänsä saako ulkopaikkakuntalaiset varata? Me ollaan molemmat Oulusta, mutta juhlapaikka tulee olemaan Muhoksella. Yksi vaihtoehto on pyytää pappia juhlapaikalle vihkimään. Ja tosiaan, kesälle 2011 ollaan häitä suunnittelemassa. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mulla ei oo tarkempaa tietoa noista kirkoista, mutta me varattiin Oulun Tuomikirkko kesälle 2011 jo tän vuoden tammikuun alussa. Minä oon syntynyt Oulussa, mutta asutaan tällä hetkellä sulhon kanssa 'ulkomailla', eikä tämä 'ulkopaikkakuntalaisuus' kuulemma haitannut yhtään. Kantsii soitella molempiin kirkkoihin ja kysellä lisätietoja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Onko kukaan mennyt naimisiin Pateniemen kirkossa? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka aikaisin uskaltaa varata Pyhän Luukkaan kappelin? Toisena vaihtoehtona on Tuira, Pateniemi kolmas. Saako Pyhän Luukkaan kappelissa heitellä riisiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia Pyhän Tuomaan kirkosta Puokkarilla? Kirkko sinänsä on tutttu kerho ja rippikouluajoilta mutta hääkokemukset puuttuu!:gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostelenpa tätä kun mulla ja miehellä mahdollisesti tiedossa avioliiton siunaus. Emme ole vielä varanneet mitään tilaa eikä pappia, sillä päivämäärä ei ole vielä varmistunut sille, että milloin siunaamisen haluamme. Se ei kuitenkaan tule olemaan sama päivä tai edes muutaman seuraavan päivän aikana siviilivihkimisestä.

Katselin tässä Oulun seurakunnan sivulta tietoja eri tiloista ja Tuomiokirkon Krypta ainakin tällä hetkellä kiinnostaisi eniten. Onkohan kenelläkään siitä kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään