Jump to content
Naimisiin.info

"häämarssi" onko pakko olla ns.tavallinen


Guest tika

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mekään ei haluttu Prinsessa Ruususta tai Kuulaa (vaikka jälkimmäinen aivan hirmu nätti kappale onkin). Kuunneltiin erilaisia marsseja ja tykästyttiin sellaiseen, jota ei oltu ennen kuultukaan. Nuottejakaan ei löydetty ihan hetkessä, joten menimme kysymään kanttorilta olisiko hänellä ehkä nuotit kyseisiin kappaleisiin. Eipä ollut kanttorillekaan tuttu kappale eikä siis nuottejakaan löytynyt. Tämäpä ei häntä pysäyttänyt, vaan hän etsi netistä nuotteja ja löysi jollekin torvisoittokunnalle tms sovitetun version. Niistä hän sitten sovelsi tehden uruille sopivan version ja soitti sen vielä paljon upeampana ja komeampana kuin olisimme ikinä uskaltaneet toivoa.

Että meillä ei ainakaan ollut palvelussa valittamista, mutta meillä olikin häät keskellä talvea ja paras kuulemani kanttori  ;D

Link to comment
Share on other sites

Me haluamme jonkun perinteisin marssin koska se meidän mielestä kuuluu kirkkohäihin. :) Valitettavasti minä vain olen niin herkkä, että jo netistä kuunneltuna prinsessa ruusunen sai minut itkemään. Minä varmaan itkeä vollottaisn koko toimituksen ajan. No jätimme prinsessa ruususen ja ajattelimme päätyä seuraavaan Sisään astellessa Pomp and circumstance ja kirkosta poistuessa trumpetti sävelmä johon ihastuin heti kun kuulin. kylläkin aika uusi sävellys Marko Hakanpäältä, tiedä sitten osaako meidän kanttori, toivottavasti. Täytyy laittaa opettelemaan jos ei osaa  :D

Link to comment
Share on other sites

Niin kuin monet ovat täällä sanoneet, riippuu varmaan seurakunnasta, papista ja kanttorista.

Meillä kävi hyvä tuuri näiden suhteen. Sillä kävelimme pois alttarilta Hill Street Blues poliisisarjan tunnarin soidessa. Ja kanttori soitti vielä oikein revitellen. Täytyy myöntää että koko kirkkokansa hymyili. ;)

Saatiin kappaleeseen ensin papin suostumus ja sitten vaan kanttorille nuotteja käteen. Ja loppu sujuikin ihan itsestään.  Kappale oli juuri meidän kuuloinen ja hienoa, että saimme kuulla sen tärkeänä päivänämme. Eli kannattaa yrittää  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Meillä oli häämarssina Gunnareiden November Rain-kappaleesta sisään mennessä alkupätkä ja poislähtiessä ensimmäinen soolo. Molemmat kuulostivat hyvältä, jälkimmäinen suorastaan loistavalta! Kanttorille oli ihan ok soittaa nuo pätkät, hommasimme itse nuotit hänelle.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tosiaankin omassa pienessä mielessä olen ajetellut että olisipa kiva tallustella kirkkoon siten että ensin kajahtaa se alkusoitto joka taitaa olla jo marssissa vai kuuluuko se muuten vain asiaan  :-? ainakin kirkkokansa tietäisi siitä nousta seisomaan  :D Ja sitten lähtisimme astelemaan kohti alttaria vaaleanpunaisen pantterin tahtiin  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tuo olisi kyllä tosi hyvä!!!  ;D Pari ihmistä oli valinnut toisistaan tietämättä kännyköihinsä minun soittoäänekseni Pink Panther-teeman. Oli vaan kuulemma tuntunut ainoalta oikealta vaihtoehdolta. Ilmeisesti siis jotenkin muistutan ko. hahmoa...  ::) Suostuiskohan sulho ja pappi...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nokian seurakunnan kanttori ei suostu soittamaan Star Warsin tunnaria. Ymmärrän, että johonkin pitää vetää raja, mutta voisi se olla vähän loogisempi. Miksi hyvän ja pahan taistelusta kertova biisi ei käy, mutta noitavoimat ja aasin häät (=Kesäyön uni) on OK?!? Kiva marssi, joo, mutta huh huh, mikä lähtökohta.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee alkuun perinteinen uruilla soitettava häämarssi ( tai noh, aika uusi... Hakanpään Trumpettisävelmä) ja sit lopuksi astellaan pois Bob Sinclarin Love Genetrationilla. jos siis se kuulostaa hyvltä kajareista kirkossamme. Pitää vielä käydä testaamassa. Kanttorin lupa heltesi helposti ja myös papinkin. (näin Helsingissä) Tosin pappi on vanha opiskelutoverini ja kanttori muuten vaan puolituttu  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kirkossa soitettava musiikki riippuu siitä, minkä kanttori hyväksyy. Meidän srk:ssa on erittäin vanhoillinen kanttori, mutta meillä kävi hyvä tuuri. Hänellä oli vuosiloma juuri silloin kun meidät vihittiin ja sijaisena oli vanha soitonopettajani (jonka kuullen olen itsekin soittanut jazz-musiikkia ko. kirkon uruilla - nykyinen saisi varmaan halvauksen jos tietäisi).

Saatiin siis sellaiset kappaleet mitkä haluttiin ja miehen eno lauloi meille kappaleen Auringon lapset. Sitäkään ei vakituinen kanttori ole tähän mennessä hyväksynyt kirkossa esitettäväksi.

Link to comment
Share on other sites

Yleensä peri voi ottaa "häämarssikseen" minkä tahansa kappaleen, kunhan se sopii kirkkoon soitettavaksi! Lisäksi häämarssin tms. voi soittaa joku muukin kuin kanttori esim. pianolla, kitaralla, sellolla tai miten vaan itse tykkää. Asiasta pitää kuitenkin neuvotella vihkijän ja kanttorin kanssa etukäteen!  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me haluttais häämarssiksi pianokappale elokuvasta Piano ja poistumismarssiksi The Doorsien Light my fire. Tuota poistumismarssia me tuskin saadaan, mutta pakko kysyä ;D. Vaihtoehtona on sitten suomalaisesta Lumikuningatar-elokuvasta joku kiva kappale.

Jos joku tietää että miten Seinäjoella suhtaudutaan näihin erikoisempiin toiveisiin niin olisi mukava kuulla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mulla on tullut pakkomielle saada häämarssiksi  Tchaikovsky - Adagio of Spartacus and Phrygia. Todella kaunis kappale!!! Ei varmaan sano kellekkään paljoa, mutta on tuttu esim. elokuvasta Ice Age 2, jossa pikkuinen orava pääsee taivaaseen ja kun taivaan portit aukeaa ja pähkinä tulee esille niin tämä kappale alkaa soida!  ;D

Poistumismarssina sitten perinteisesti Prinsessa ruusunen. Taitaa vain olla tuo Tchaikovskyn kipales aika vaikeaa laatua opetella, enkä sitten tiedä miltä kuulostaa uruilla??   :-/ Olisi todella ihana saada sello/viulukvartetti se soittamaan, mutta mistä!?  :-?

Link to comment
Share on other sites

Mä sain päättää saapumismusiikin ja mies poistumismusiikin. Me sit marssitaan ulos jonkun Star Wars-biisin mukaan. Tosin, että se alku kyllä kuulostaa häämarssilta ja itseasiassa oikein hyvä kappale ja mielestäni hauskaksi sen tekee vielä se, että joku kavereista saattaapi biisin tunnistaa ;D Niin, papille käy mikä vaan mutta pitänee kanttorilta vielä kysellä onko se halukas opettelemaan uutta biisiä. Pitäis nuotitkin jostain keksiä...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Todella hienoa kuulla että teistä jotkut ovat marssineet alttarille Star wars-musiikin tahdissa:)

EN ole  tiennytkään että voi valita joitain muitakin piisejä kuin "ne perus-kirkolliset".

Kyssäreitä liittyen Star wars:

Mitkä biisit teillä on ollut käytössä?

miltä ovat kuulostaneet uruilla soitettuna?

Mistä olette saaneet nuotit yms, kanttorille?

Oletteko saaneet Turun kirkoissa kyseisiä biisejä?

Meillä mies ja minä..noh..mies enemmänkin on star wars-fani:)

Kiitoksia jo kaikille teille kaunokaisille jotka tähän vastaatte!:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä oon jo pitkän aikaa halunnut Star Warsin Imperial March:n toiseksi häämarsseista, mutta en tiedä, olisiko se loppujen lopuksi sopivaa. Ajattelin sitä soitettavan morsiamen alttarille saapumiseen aikana... sulhanen näkee tuomionsa lähestyvän... Itselleni tuo ajatus kyllä aiheuttaisi sen verran hysteerisen naurukohtauksen, että parasta jättää tekemättä.

Näin ollen perinteisesti, Wagnerinko se oli, Morsiuskuoro / "Here comes the bride" American malliin taitaa olla parempi... Alttarilta poistumismarssi on vielä vähän hakusessa.

Link to comment
Share on other sites

M

Näin ollen perinteisesti, Wagnerinko se oli, Morsiuskuoro / "Here comes the bride" American malliin taitaa olla parempi... Alttarilta poistumismarssi on vielä vähän hakusessa.

oletkoi kuullut M.hatanpään trumpettisävelmän? aivan mahtava :-X :-X :-X

tunnelmallinen, juhlava, suuri,mahtava ulosmenomarssi. kaikki jotka tiedän että ovat kuulleet marssin ovat rakastuneet. marssi uusi ja erilainen, eli siis ei kovin tunnettu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Onks Star Warsin Imperial march kuitenkin aika synkkä? Eikös se ole sen "pahiksen" marssi?  :-?

Meille sulhanen haluaa star warsin teeman kirkosta poistumismusiikiksi. Se on kyllä tosi mahtipontisen kuuloinen biisi. Ihan hyvin menee häämarssista ;)

Olen vielä kaavaillut että ammattimuusikkosetäni soittaisi biisin trumpetilla.... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tulomarssi vois olla joku perinteinen, mutta poistumismarssiksi me haluttais kovasti Sentencedin End of the road  :-X Se sopis meidän häihin kun nenä päähän! (tosin kaikilla ei välttämättä huumorintaju riitä..) Mitenkähän mahtais kanttori suhtautua..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...