Pääkaupunkiseudun papit ja kanttorit -keskustelut


Tiinuska

Recommended Posts

  • Replies 237
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meidän vihkipappi tulee olemaan Oulunkylän seurakunnan kirkkoherra Heikki Järvinen. Vihki mun veljen ja kastoi niitten tyttären. Ihana tyyppi mun mielestä. Ainoa vika on se että joskus vähän innostuu puhumaan, eli tiedossa voi olla muutamaa minuuttia pidempi kaava. Mutta ainakin aikaisemmat kokemukset on hyvät.  Sitten sulhon kokemus Oulunkylän kappalaisesta Liisa Järvisestä (liekö Heikin vaimo) ei olleet mitkään kovin hyvät? Eli oli hautaamassa sulhon mummoa eikä suostunut puhumaan ruotsia vaikka osa sukulaisista on ruotsalaisia... Erikoista ??? Keskiviikkona 8.5 on oulunkylän vanhassa kirkossa häämusiiki ilta ja siellä on paikalla ainakin Heikki Järvinen joten saa ainakin yleis silmäyksen. Alkaakohan hurjasti jännittää kun se on meidän vihkikirkko ja vihkipappi KÄÄK

Link to comment
Share on other sites

Meidän vihkipappi tulee olemaan Oulunkylän seurakunnan kirkkoherra Heikki Järvinen. Vihki mun veljen ja kastoi niitten tyttären. Ihana tyyppi mun mielestä. Ainoa vika on se että joskus vähän innostuu puhumaan, eli tiedossa voi olla muutamaa minuuttia pidempi kaava. Mutta ainakin aikaisemmat kokemukset on hyvät.  Sitten sulhon kokemus Oulunkylän kappalaisesta Liisa Järvisestä (liekö Heikin vaimo) ei olleet mitkään kovin hyvät? Eli oli hautaamassa sulhon mummoa eikä suostunut puhumaan ruotsia vaikka osa sukulaisista on ruotsalaisia... Erikoista ??? Keskiviikkona 8.5 on oulunkylän vanhassa kirkossa häämusiiki ilta ja siellä on paikalla ainakin Heikki Järvinen joten saa ainakin yleis silmäyksen. Alkaakohan hurjasti jännittää kun se on meidän vihkikirkko ja vihkipappi KÄÄK

Kiitos vinkistä! Täytyypä tänään kiinnittää huomiota Heikki Järviseen musiikin ohella. Oulunkylän vanhassa kirkossa meidätkin vihitään, saa nähdä tuleeko tippa silmään. Eilen mietin että huomenna pääsee ensimmäistä kertaa kävelemään sen kirkon käytävää pitkin sulhon käsipuolessa *niisk*

:)

Link to comment
Share on other sites

Sama kirkko siis meilläkin ja joo mä kanssa mietin että tuleekohan heti valmiiks tippa linsiin kun kävellään sen kirkon käytävää tänään vähän niinkun harjoitus mielessä. Täytyy samalla vähän vilkuilla näyttääkö ihmiset siellä naikkareilta koska sinne näköjään on tulossa muitakin. Hymyillään varmuuden vuoksi kaikille; jos vaikka kohtais tuttuja...  ;D ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

joo, aika jännää että siellä sitä sitten ollaan samassa huoneessa tän porukan kanssa, mutta ei tunnisteta toisiamme. Mutta hymyillään tasapuolisesti kaikille!  ;D

Link to comment
Share on other sites

Hassua, kun puhutte Heikki Järvisestä -on mun lapsuuden parhaankaverin iskä :D!

Meillä on häät "myös"(oliko jollain muulla?) Ogelin vanhassa kirkossa. Asutaan nykyään Kumpulassa, eli kysäisen varmaan sieltä samaista pappia, joka kastoi tyttömme. Ainoa haittapuoli on se, että tämä pappi on taas nuoruusvuosin poikakaverini isä.

Tai sitten yritä löytää jonkun nuoren papin, jonka kanssa olisi varmasti helppo sopia asioita?!

Tai yleensäkin, jos joku tietää Hermannin seurakunnasta kivoja pappeja, niin vinkkejä otetaan vastaan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Olisin kysellyt Teiltä kanssa touhottajani, että miten ovat Vantaan Pyhän Laurin kirkon kanttorit suhtautuneet musiikki esityksiin ja musiikki toiveisiin vihkimisen aikana?Olen kuullut, että kanttorit saattavat alkaa nihkeilemään kappaleiden kanssa, jotka eivät heidän mielestään kuulu kirkkoon tai jossa ei ole minkäänlaista Jumalan sanaa. Pitääkö paikkaansa?

Tahtoisimme sulhoni kanssa, että hyvä ystävämme soittaisi viululla Bachin Air kappaleen jossain vihkitoimituksen aikana ja sitten vihkimisen jälkeen solisti laulaisi Auringon lapset nimisen kappaleen ennen kun lähdemme kirkosta pois. Air on varmaan muutenkin kirkossa soitettua, mutta Auringon lapset ei ole mielestäni mitenkään kirkollinen tai muutenkaan sellainen, että olisi "kirkkobiisi". Kysäisin kirkkoherranvirastosta asiaa, mutta ensi kesän kanttoreiden kanssa pääsee juttelemaan vasta myöhemmässä vaiheessa (ensi vuonna). Toivoisin kuitenkin selvyyttä tähän asiaan aikaisemmin

Tälläista tällä kertaa päänvaivana  ja pohdittavana???

Link to comment
Share on other sites

Itse olen ollut kerran laulamassa tuossa kirkossa Hymnin rakkaudelle, joka on myös noita kiisteltyjä lauluja ja sitten meidän porukan toinen solisti (mies) on ollut siellä ja laulanut juuri eräissä häissä tuon Auringon lapset ja Nousee päivä, laskee päivä, eikä näistä kumpikaan ole ns. kirkollisia kappaleita.

Kanttoreiden nimiä en kyllä valitettavasti muista, mutta jos ovat samalla linjalla kaikki, niin varmaan onnistuu tuo teidän laulu  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Snowflake23

Soitappa Mikke sinne seurakuntaan..

Minä olin juuri sieltä pappia tilailemassa ja ne sanoi että joissain päivissä on jo laitettu valmiiksi se nimi mutta toiveita saa toki esittää..

Eiköhän ole sama kanttorienkin osalta. Luulempa että siellä on se joka on vuorossa... ???

Enpä usko että ilman jäät kuiteskaan ;D Ei tullut edes mieleen toi kanttori. sitähän olisi voinut samalla kysäistä 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kertokaahan hyviä vinkkejä lämminhenkisistä ja miellyttävistä papeista Vantaan tai Espoon seudulla!! Meidän tapauksessa pappi siunaisi avioliittomme, mutta emme tunne ko. alueen papistoa lainkaan...Onko joukossa kenties joku HELMI, jota suosittelisit? Uskon, että kaikki ovat loppujen lopuksi hyviä vaihtoehtoja, mutta kunhan tässä kyselen ensin teidän kokemuksianne. Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Meidän avioliiton siunasi nyt maaliskuussa Terhi Muilu-Teinonen. Ihan mukavan oloinen nainen, ehkä viisissäkymmenissä. Jos hänet haluatte/saatte, varokaa sanojanne papin kanssa jutustelussa. Kaikkea sanomaanne voidaan käyttää papin puheessa  ;D Ensitapaamisesta lähtien  ::) Ei vaan, pappi puhui kauniisti eikä ollenkaan tylsästi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aija Simonen kastoi poikani 2002, oli ihana rento naisihminen

oma rippipappini oli Olli XX, samana vuonna mukava arvokas pappi.

Siellä on myös joku nuorempi naispappi joka oli aikuisriparia vetämässä Ollin kanssa en tykännyt, mutta voi olla mukavakin

Olli ja Aija ovat kivoja!  :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...