Nuppis

Tampereen kirkot - kokemuksia

150 viestiä aiheessa

Hei!

Oletteko itse vaihtaneet kirkkoa tuon remontin takia vai antaneet asian olla häiritsemättä teitä? Toisaalta ajattelen, että eihän se remppa sinne sisälle näy, mutta silti vähän vaivaa että mitä pitäisi tehdä...

Tietysti voisi jotain muutakin kirkkoa Tampereelta harkita, mutta toisaalta... antaako remontin häiritä vai ei? Kertokaa mitä mieltä itse olette!  ::)

Me mietittiin kauan pitäiskö vaihtaa kirkkoa vai ei. Meillä on siis häät tänä kesänä elokuussa, Tuomiokirkossa. Kyseltiin seurakunnan toimistosta kuinka remontti vaikuttaa kirkon toimintaan tms. sellaiseen, ja vastasivat ettei mitenkään.  Kesällä remontti on jo kuulemma siinä vaiheessa ettei ainakan pääsisäänkäynnille pitäisi edes huomata remottia.  Eli pressut ja itse remontti on silloin ilmeisesti kirkon takana eli näsijärven puolella.

Tykkään tosi paljon Tuomiokirkosta ja Simbergin maalauksista, joten halusin remontista huolimatta  vihkimisen sinne.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyisikö lisää kokemuksia Vanhasta kirkosta ja erityisesti pienten häiden tunnelmasta? Minun silmiini Vanha kirkko vaikuttaa kaikkein sopivammalta. Pidän erityisesti sen vaaleista pinnoista, jotka erottavat sen muista kirkoista. Mutta miten sitten käytännössä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maisuli ja Marzupilami, tosi kiva kuulla että olette Tuomiokirkon remontista huolimatta päättäneet valita sen vihkikirkoksi. Itsekin tykkään siitä jotenkin tosi paljon ja nyt olen aika varma että siihen valintaan voitaisiin päätyä.  :)

Meidän häät on vasta toukokuussa 2007, joten siihen mennessä toivottavasti ehtii remontti edetä jo vaikka kuinka paljon, jos ensi elokuuksikin on jo luvattu että pääsisäänkäynnille ei remonttia pahemmin näy. Ja nytkin kun kävelin kirkon ohitse, niin näytti se toinen puoli jo paljon paremmalta kuin aiemmin.  :D

Jipii, ihanaa! Olen niin innoissani...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aamulehdessä kerrottiin muutama päivä sitten että Finlayssonin kirkko on kiinni remontin vuoksi käytännössä koko vuoden 2007. Huomioikaa siis tämä kirkkoa miettiessänne!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan aikaa sitten päätetty, että Finlaysonin kirkossa 7.7.2007 naimisiin.... ja nyt se menee sitten remonttiin... tääl on aika lailla lauleskeltu "perutaan häät.....". Kyllä kypsyttää. Se on mielestäni Tampereen kirkoista kaunein ja tunnelmallisin... saa nähdä, kelpaako meille mikään muu, vai vaihdetaanko päivä ja vuosi.... :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viinikan kirkon remontti valmistuu helmikuussa -06. Mielestäni erikoisen kaunis kirkko, hieman sivummalla keskustasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Viinikan kirkon remontti valmistuu helmikuussa -06.

Siis onko remontti jo valmis?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaa konkarit, minkälainen operaatio tuo kirkon varaaminen Tampereella oikein on?!?! Siis onko helppoa saada haluamansa kirkko kesälauantaille...Kun ilmeisesti sinne on sitten kaikki muutkin soittamassa silloin kesäkuun alussa.. :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin Messukylän Vanha kirkko vasta maaliskuussa tänä vuonna ja häämme ovat siis 15.7. Varatessani puhelimitse, valinnanvaraakin oli vielä aikas lailla täksikin kesäksi. Eli monena lauantaina tänä kesänä oli vielä vapaita aikoja. Joten en usko, että varaamisessa tulee mitään ongelmia, vaikka ei varaisikaan heti, kun se on mahdollista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipailisin kokemuksia Messukylän vanhasta kirkosta siellä häitään viettäneiltä tai siellä vieraina olleilta. Oliko siellä kesäaikaan kylmää tai ahdasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piti ihan tulla tänne purnaamaan...Yritin eilen varata meille kirkkoa kesäksi 2007, mutta Tampereellekin on nyt tullut tämä loistava sääntö, jonka mukaan vieraspaikkakuntalaiset saavat varata kirkon vasta 9kk aiemmin  >:( No onhan se toisaalta ihan reilua, mutta kuitenkin NIIIIIIN väärin.....Kyllä harmittaa, kun kaikki muu varattuna ja kirkko puuttuu eikä haluamassamme kirkossa (juu yksi niistä suosituimmista) ollut kuin kaksi edes siedettävää aikaa jäljellä....Blaaaah.....Täytyy varmaan alkaa miettiä vaihtoehtoisia vihkipaikkoja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin eilen Tuomiokirkko varattua!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kävi kirkon kanssa hyvä säkä. käveltiin viime vuonna elokuun ensimmäisenä poäivänä iltapäivällä kyselemään, että mikäs kirkko ois vielä vapaa ja keskustorin vanha kirkko oli klo 14. paras mahdollinen kirkko ja aika siis saatiin, vaikka ei jonotettu puhelimessa aamulla.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis alun perin Viinikan kirkon piti olla valmis huhtikuussa -06 eikä helmikuussa niinkuin aijemmin olin kirjoittanut mutta remontti on "hieman" venähtänyt ja kirkon valmistujaisjuhlat ovat muistaakseni 27.8.06, joten silloin on viim. valmis. Kerkiää siis parahiksi meidän juhliin syyskuulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei hienoa, täällä on joku muukin joka vihitään Viinikan kirkossa :) Ei itseasiassa ollut aluksi meillä edes harkinnassa, mutta oli lopulta paras vaihtoehto tarjolla olevista. En ole ikinä ko. kirkossa käynyt eikä ole siippakaan vaikka on paljasjalkainen tamperelainen. Täytyy mennä sitä livenä kattoon heti kun päästään.

Saapiko udella,  millä perusteella päädyitte Viinikan kirkkoon ja oliko teillä muita vaihtoehtoja? Meille meinasi tulla vähän paniikki tuon kirkkoasian kanssa (eli käytännössä minulle...sulhon mielestä voitais vaikka karata kahdestaan vegasiin, kunhan päästään naimisiin  ;D). Harmitti vähän aluksi, mutta nyt alan tottua ajatukseen Viinikasta ja olen ihan hyvillä mielin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedotan vielä ulkopaikkakuntalaisille, jotka Tampereelta kirkkoa halajavat, että ulkopaikkakuntalaisten 9kk sääntö on poistunut, ja kirkkoja saa varata aivan normaalisti.

Me ei vietetäkään Tampereella häitä, joten meiltä kaikella todennäköisyydellä vapautuu Tuomiokirkko 4.8.-07 klo 13.00. Enjoy  ;)

Ja Aleksanterin kirkko on kuulemma menossa remppaan ensi kesäksi, joten sielläkään ei voi häitä pitää.

Tampereella on onneksi niin paljon kauniita kirkkoja, että hätää ei varmaan tule kenellekään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saludo: Me päädyttiin kyseiseen kirkkoon, koska... ei siihen nyt mitään niin eritystä syytä kai ollut. haluttiin kirkko mikä ei ole hääpäivänämme remontissa, vieraiden ei tarvitse tuskailla parkkipaikkojen kanssa (mikä taas keskusta kirkoissa on ongelmana), eikä kuitenkään ole mikään mahdottoman iso. No iso kai se viinikan kirkkokin on mutta...

Ensimmäisenä listalla minulla oli Aleksanterin kirkko mutta tuolloin kirkkoa varatessani puhelimessa ilmoitettiin sen olevan remontissa syyskuuss -06, toisena vaihtoehtona oli finlaysonin kirkko mutta panoraamakuvia katsellessani en pitänyt sen sisätiloista ja kun ulostulossakin on kaksi ovea. sitten päivän aikana kierreltiin muutamia kirkkoja ja ihastuin viinikan kirkkoon sen erikoisen muodon takia. Se ei ole niin kirkkomainen... Sinne on myös helppo päästä kahden pyörätuolissa kulkevan vieraamme, muutama porras vain.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Vanhassa kirkossa tai Finlaysonilla vihittävät parit / vieraana olleet, kuinka olette ratkaisseet pysäköintipulmat, vai oletteko jättäneet ne "vieraiden päänsäryksi"?  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on Tuomiokirkko.Vihkiminen on arkipäivänä puoliltapäivin ja seurakuntatoimistosta varoiteltiin että saattaa kuulua jotain remontti-ääniä.Meitä ei haittaa yhtään,ompahan ikimuistoista  :)

Hääkuvat otetaan myös Tuomikirkossa ja ajattelin että jokunen kuva olisi hauska ottaa ulkoa jotta tyylikkäät telineet näkyisivät  :)

Meille ei tule kuin 14 vierasta mutta tätäkään ei pidetty ongelmana seurakunnassa.

Opiskelen historiaa (ja taidehistoriaa sivuaineena) ja en voisi ajatellakaan muuta kirkkoa,Tuomiokirkko on Suomen ainoa kansallisromattisen kauden kokonaistaideteos  :-X

Tulevana tutkijana pidän ainutlaatuista remonttia kauniin ja merkittävän rakennuksen yhtenä historiallisena vaiheena ja meidän häihin se tuo vaan lisää persoonallisuutta.Minusta on ihanaa,että kuviimmekin jää merkkejä erikoisesta vaiheesta ihanan rakennuksen historiassa.

Mutta harvempi morsian varmaan näkee asiaa näin

Oikea ihana asenne sinulla  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En lukenut ihan koko ketjua, joten en ole varma onko joku kirjoittanut jo aiheesta Messukylän uusi kirkko ja vanha kirkko.

Olin jommassakummassa kirkossa häissä muutama vuosi takaperin, en muista kummassa. Entisenä tamperelaisena tiesin toki mihin kirkkoon mennä, mutta valitettavasti osa ulkopaikkakuntalaisista meni väärään kirkkoon, eikä koskaan kerinnyt vihkimiseen. Eli jos valitsette jommankumman Messukylän kirkoista, niin laittakaa kutsuun huomio, että näitä kirkkoja on siis kaksi.  Se ei välttämättä riitä, että kirjoittaa uusi/vanha kirkko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä huomio edellisellä. Meillä oli vihkiminen Messukylän vanhassa kirkossa ja muutama vieras sanoi jälkikäteen että olipa hyvä, että tuli vielä varmistettua kirkko, kun olisivat muuten ehkä missanneet vihkimisen mennessään uuteen kirkkoon.

Olin häkeltynyt vanhasta kirkosta harjoituksissa, varsinaisena hääpäivänä ja vielä videofilmillä kirkko näytti todella kauniilta. Todella mukava pappi kruunasi kaiken ja tietysti lämmin juhlayleisö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei,

Vanhassa kirkossa tai Finlaysonilla vihittävät parit / vieraana olleet, kuinka olette ratkaisseet pysäköintipulmat, vai oletteko jättäneet ne "vieraiden päänsäryksi"?  :-/

Meillä on myös ensi kesäksi Vanha kirkko varattuna, joten kokemusta ei vielä ole. Minullekin tuli kyllä mieleen kirkkoa valitessa, että mitenköhän tuo pysäköinti mahtaa järjestyä. Olen kuitenkin miettinyt, että laitan kutsun mukana meneviin ohjeisiin tiedon, ettei paikalla ole ilmaisia parkkipaikkoja, jolloin vieraat voivat itse päättää miten toimivat. Kovin suuri parkkimaksu tuskin on eli eiköhän jokaisella ole se varaa maksaa eli jätän tämän tylysti vieraiden ongelmaksi  ::). Meillä on juhla Haulitehtaalla, joten osa väestä saattaa kulkea taksillakin kirkolta juhlapaikalle ja edelleen kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on varattu Messukylän uusi kirkko. On hyvä huomio tuo että laittaa kutsuun että niitä on kaksi, jotta ulkopaikkakuntalaiset osaavat tulla oikeaan. Soitin tuossa kuukausi sitten ja päivä oli ihan tyhjä, sain valita ihan minkä vain kellon ajan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään