Nuppu79

Varaukset ja maksut

211 viestiä aiheessa

Sulho sen hoiti, kirkko ei edes ollut kummallekaan etukäteen kovin tuttu. Ei siis kotiseurakuntien kirkko.

Mutta hyvä niin, kun en erityisemmin pidä vieraille ihmisille soittelemisesta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä hoidin. Meidät vihitään meidän kummankin nykyisessä kotiseurakunnassa ja kotikirkossa, mutta sulhanen ei ole kovin ahkera seurakuntalainen ja kaikki papit ovat hänelle vieraita. Minulla oli toiveita papin suhteen, joten tein varauksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no meillä nää kirkkopappiasiat meni vähän sekalaisesti ja ovat vähän vieläkin vaiheessa (nimim. kanttori etsintäkuulutuksessa). minä olin aluksi yhteydessä sähköpostitse kirkkoseurakuntaan ja kyselin kirkon varauksesta ja muista. ei saada sieltä pappia, joten kaikki apu otettiin pappiasiassa sitten vastaan. anoppi sitten soitteli (kysyi tosin ensin) omaan kotiseurakuntaansa ja muuta sellaista järkkäilyä. lopulta saatiin erään kirkkoherran numero. mies soitti ja varasi papin. minä taidan hoitaa kirkon varauksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei olisi tullut mieleenkään, että anoppi ois pistetty asialle :o, eihän tässä nyt sen vihkiminen oo kysessä vaan meidän. Ja miehen tuntien ei se kyllä ois luottanut ollenkaan, että sen äiti edes olisi asiaa kunnolla hoitanut, eli perään ois saanut soitella. ;)

No nii-in. Tuleva anoppi on kyllä todella mukava jne, että asia olisi kyllä varmasti hoitunut, mutta mielestäni ihan käsittämätöntä, että sulho edes ehdotti tällaista, kun asiaan ei pitäsi mitään ongelmia liittyä. Ihan siis normaalista kirkon varauksesta kyse. Jos jotain ongelmia olisi ilmaantunut, kuten .pennille oli käynyt, sitten olisin ymmärtänyt.

Edelleen herneitä nenusta kaivelen  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kirkon varasin minä! Ei olisi tullut mieleenikään luottaa tässä asiassa keneenkään muuhun, sillä vihkimisaikojakin buukataan joskus vahingossa päällekkäin. Toistelin siis puhelimessa miljoona kertaa kirkkoherranviraston tätille, että onhan se kirkko nyt varmasti varattu sille ja sille päivälle ja siihen ja siihen aikaan. Vainaharhaisuutta, kyllä  ::) Mutta siis kirkko on meidän molempien entinen kotikirkko eli syntymäpaikkamme kirkko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulho varasi, koska itse olin silloin töissä, enkä ehtinyt soitella itse....puhelimen välityksellä siis tehtiin varaus  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä soitin ja varasin kirkon vaikka olis sulhokin sen kuulemma tehnyt mielellään  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyselen tätä siksi, että itse vedin eilen herneet aikas pahasti nenuun, kun pyysin sulhoani ottamaan yhteyttä hänen kotiseurakuntaan (siis mistä hän on kotoisin, ei ole enää kyseisen srk:n jäsen) ja kyselemään, josko kirkon voisi jo varata, mihin armas sulhoni sitten vastasi, että hän pyytää äitiään varaamaan kirkkoa.

Meillä varasi anoppi, enkä todellakaan vetänyt herneitä nenuun, miksi olisin? Kun kerran päivä oli tiedossa ja tietty aika (jota toivottiin ja vara-aika jos ei käy), niin onko tuolla nyt niin väliä kuka soittaa. Ja kirkko oli mieheni kotipaikkakunnalla, jossa siis mieheni vanhemmat asuvat.

Tietysti jos sulhanen ei millään tavalla osallistu valmisteluihin ja sen ainoankin asian delegoi äidilleen, ymmärrän pahastumisen. Mutta muuten en käsitä. Mikä siinä on niin ihmeellistä jos anoppi varaa kirkon? Meillä myös appiukko etsi varasi alustavasti juhlapaikan ja anoppi kävi katsastamassa paikan ja otti valokuvia, kun itse ei päästy paikalle. Olin vaan kiitollinen, kun auttoivat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä varasi anoppi, enkä todellakaan vetänyt herneitä nenuun, miksi olisin? Kun kerran päivä oli tiedossa ja tietty aika (jota toivottiin ja vara-aika jos ei käy), niin onko tuolla nyt niin väliä kuka soittaa. Ja kirkko oli mieheni kotipaikkakunnalla, jossa siis mieheni vanhemmat asuvat.

Tietysti jos sulhanen ei millään tavalla osallistu valmisteluihin ja sen ainoankin asian delegoi äidilleen, ymmärrän pahastumisen. Mutta muuten en käsitä. Mikä siinä on niin ihmeellistä jos anoppi varaa kirkon? Meillä myös appiukko etsi varasi alustavasti juhlapaikan ja anoppi kävi katsastamassa paikan ja otti valokuvia, kun itse ei päästy paikalle. Olin vaan kiitollinen, kun auttoivat!

No me emme vielä tuolloin oltu kerrottu vanhemmille tai muillekaan asiasta. Eli samalla vaivalla, tai itse asiassa vähemmällä vaivalla, olisi päässyt, kun olis suoraan ottanut yhteyttä kirkkoherranvirastoon kuin että olisi selittänyt asian äidilleen, joka olisi joutunut soittamaan virastoon ja sitten soittamaan vielä meille takaisin  :P

Niin, ja kihlajaisia suunniteltaessa minä olisin halunnut henkilökohtaisesti soittaa kaikille kutsut, jolloin sulkki tuumasi tähänkin, että äiti soittaa hänen puolestaan heidän sukulaisille  ???

Kyllä meillekin apu on enemmänkin kuin tervetullutta, mutta ärsytti vain, kun alkoi vaikuttamaan siltä, että sulhanen ei ota ollenkaan vastuuta asioista vaan delegoi ne aina eteenpäin...

Mutta asia on selvitetty ja herneet kaivettu nenusta  ;D Ja sulhanen varasi kirkon  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies hoiti koska mun mielestä se oli hänen tehtävä koska kyseessä oli hänen kotikirkkonsa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin mies varasi kirkon koska se oli hänen entisen kotiseurakuntansa kirkko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä hoidan KAIKEN kirkkoon liittyvän! Tuleva mieheni ei kuulu kirkkoon ja siksi häntä ei kauheasti kiinnosta se homma, mutta on kuitenkin sanonut, että ilomielin siunautamme avioliittomme kirkossa... :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä juttu Suskis, että asia selvisi.

Me käytiin yhdessä kirkkoherranvirastossa varaamasssa kirkkoa- oli mielestäni aikast romanttista :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä varasin kirkon. Asiasta ei oikeastaan edes keskusteltu. Kaippa se oli niin, että kultsi oletti minun varaavan ja minä en mukissut vastaan. (tosin jännitti ihan kamalasti soittaa..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä minä eli morsiain. Mulle on niin paljon helpompaa hoidella asioita puhelimitse kuin miehellä, hän haluaa mennä joka paikkaan henk. koht. hoitamaan asiat  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-X :-X Rakas sulhoni varasi kirkon meille :-X :-X

Kyseinen kirkko on sulhoni "kotikirkko" ja siellä myös kihlattiin meidät  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä soitin kesäkuussa 2004 kirkkoherranvirastoon ja varasin kirkon....no viime yönä näin unta et kirkko ei ollutkaan varattuna!!!  :o Arvatkaahan oliko pakko mennä tänään käymään paikan päällä kirkkoherranvirastossa...sainpahan muutaman ihmisen iloiseksi kun kerroin jutun.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä varasin,, molempien kotiseurakunta mut minä kotona päiväs aikaa ja mies työssä mistä ei voi soitella niin oli ihan luonnollista et minä soitan :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdessä varasimme, eli teimme toivelistan Helsingin tuomiokirkkoseurakunnalle. Vastaus tuli sitten minun sähköpostiini.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Yhdessä varasimme, eli teimme toivelistan Helsingin tuomiokirkkoseurakunnalle. Vastaus tuli sitten minun sähköpostiini.

Näin myös meillä  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään