Morsian laulaa kirkossa


Vendela

Recommended Posts

Mulla on pienenä haaveena laulaa vihkimisen yhteydessä joku kaunis kappale miehelle ja tietysti vieraille siinä samalla. Mitenköhän hyvin se käytännössä onnistuisi? Onko kokemuksia kenelläkään? Laulaako alttarilla vai pitäisikö siirtyä sivumpaan?  :-?

Mikäli nyt siis rohkaistun! Ei oo tullut yksin esiinnyttyä vuosiin, saati laulettua niin isolle yleisölle..  :P

Link to comment
Share on other sites

Kaunis ajatus. Mielestäni olisi kuitenkin ihan omalta kannaltasi ehkä parempi, jos jättäisit laulun hääjuhlaan. Voi nimittäin olla, että olet kirkossa niin herkistynyt, että laulamisesta tulee farssi. (Toivottavasti et loukkaannu, en tarkoita loukata tällä kommentillani. Vihkiminen on vain niin tunnepitoinen hetki, että laulamisen suunnittelu voi olla vähän riskihomma.) Hääjuhlaan laulaminen sopisi mielestäni oikein hyvin, ja siellä siihen ei liity samanlaisia tunteiluriskejä.

Link to comment
Share on other sites

Ajatuksesi on todella kaunis ja ehdottomasti kannattaa laulaa, jos taitoa ja halua on. Kuitenkin itsekin suosittelen laulamista vasta hääjuhlassa, eipähän vihkimisen yhteydessä tarvitse ainakaan sitä jännittää, miten laulu sujuu.  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hei Vendela!!

Myös minulla on haaveena, että voisin laulaa miehelleni kirkossa Romanssin(sua vain yli kaiken mä rakastan...). Itseeni on myös mietityttänyt se onnistuuko se, jos kovasti itkettää :-/Mielestäni se olisi vaan niin ihanaa. Olen esiintynyt jonkin verran ja laulanut myös oman äitini hautajaisissa, jossa myös itketti muuten paljon, mutta laulu meni kuitenkin hyvin. Tietysti hautajaisia ja häitä on ikävä verrata.. Mutta luulen, että itse päädyn siihen, että laulan kirkossa, meni hyvin tai huonosti. En usko, että se jännittää enää sen enempää, kuin muutenkaan se alttarilla olo. Ja jos laulu ei onnistu niin luulen, että vieraat ymmärtävät kyllä!! Lisäksi aion laulaa juhlapaikalla jotakin. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Mä olen myös miettinyt laulamista kirkossa sulhaselle, haluaisin vain että säilyis hänelle yllätyksenä. Käytännössä en kyllä tiedä miten onnistuu, onko muilla kokemuksia? Ja mun mielestä ois nimenomaan ihana laulaa siinä kirkossa, vaan jos ei rohkeutta riitä, niin voipi olla että jää hääjuhlaan vasta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Minusta tuo olisi kyllä upea veto...! Hassua ajatella, että morsiamen olisi edes mahdollista omissa häissään itseään ylikorostaa. Eiköhän tuo nyt ole yksi niistä harvoista hetkistä, jolloin huomion kuuluukin kiinnittyä morsiameen ja sulhaseen! :)

Vaatisi vain raudanlujat hermot. Jos yhtään epäilyttää, siirtäkää hääjuhlaan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...