Heiduli

virsi 517

23 viestiä aiheessa

Sopiiko virsi 517 Herra kädelläsi asua mä saan.... häävirreksi? Onko kenelläkään ollut tätä? Minusta se on aika kaunis virsi ja tuttukin varmasti monelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips,

Mun mielestä tuo virsi sopii hyvin häävirreksi. Toi oli myös meidän häävirsiehdotus numero 2. Mut sit päädyttiin ottamaan sellainen mistä mulla oli muistoja kun iskä lauleskeli sitä kun olin pieni... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tuo virsi sopii melkein mihin tahansa tilaisuuteen, miksei siis häävirreksikin. Muutenkin mielestäni häävirren pitäisi olla sellainen että vieraat osaavat laulaa sen eikä kuulu pelkkää pihinää.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on 517, mutta ei lauleta siitä kaikkia säkeistöjä. En nyt ulkoa muista, mutta siinä on vissiin aika surullisiakin säkeistöjä, meillä laulettu myös hautajaisissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen jopa ollut sellaisissa häissä, joissa tuo on soitettu kirkossa. Oikein hyvin sopi ja oli tosiaan kiva, kun oli tuttu virsi. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jatkan tähän samaan ketjuun kysymyksen virrestä 338, Päivä vain ja hetki kerrallansa...

Ei kai se ole hautajaisvirsi...? Muistelen, ettei se virsikirjassa ainakaan olisi ollut hautajaisten kohdalla, mutta netistä etsin nuotteja juuri ja siellähän se oli, hautajaisvirsissä!!! :-/

Eihän me mitään hautajaisvirttä voida häissä laulaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Virrestä 517 kannattaa varmaan viimeinen säkeistö jättää pois, se tuskin sopii häihin. Itse olen esittänyt kys. virren hautajaisissa. Mutta ilman viimeistä säkeistöä se on ihan hyvä valinta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin lauletaan juuri tuota virttä. Mielestäni virsien pitää olla tuttuja, muutoin kirkossa vallitsee pelkkä hiljaisuus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jatkan tähän samaan ketjuun kysymyksen virrestä 338, Päivä vain ja hetki kerrallansa...

Ei kai se ole hautajaisvirsi...? Muistelen, ettei se virsikirjassa ainakaan olisi ollut hautajaisten kohdalla, mutta netistä etsin nuotteja juuri ja siellähän se oli, hautajaisvirsissä!!! :-/

Eihän me mitään hautajaisvirttä voida häissä laulaa...

itse asiassa se on virsikirjan "kiitos ja ylistys" -osiossa. Se, että sitä lauletaan hautajaisissa, osoittaa, että kyseessä on aika monikäyttöinen virsi. Hautajaisissahan lauletaan aivan kaikenlaisia virsiä suvivirrestä enkelitaivaaseen.

Virren 517 kohdalla kannattaa tarkastella myös 3. säkeistöä... ovatko mieleiset sanat vai harkitako senkin poisjättämistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on virtenä just toi 517 Herra kädelläsi , kaks ensimmäistä säkeistöä  ;D se on mun feivoretti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai miten ihanaa... Olen miettinyt ihan samaa jo pitkään ja haluan sen ehdottomasti häävirreksi, koska ne muut ovat ihan outoja. Ja siitä on paljon muistoja lapsuudesta.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen miettinyt, että meille tulisi juuri tuo 517 ja siitä kaksi ensimmäistä säkeistöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mielestäni virsien pitää olla tuttuja, muutoin kirkossa vallitsee pelkkä hiljaisuus.

Näin mekin ajateltiin ja siksi valittiin juuri tuo 517, kaksi ekaa säkeistöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä ei nyt varsin liity aiheeseen, mutta pitääkin taas kaivaa virsikirja esiin ja etsiä kaikki tutut virret... Täytyyhän virren olla sellainen, että minä osaan laulaa sen ilman virsikirjaa. Tosin kaipa toinen kaaso opettaa minut laulamaan minkä tahansa virren (ja myös onnistuu siinä)...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häävirtenä. Laulettiin kolme ensimmäistä säkeistöä. Pappi suositteli viimeisen pois jättämistä, koska lauletaan kuolemasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä oli häävirtenä. Laulettiin kolme ensimmäistä säkeistöä. Pappi suositteli viimeisen pois jättämistä, koska lauletaan kuolemasta.

Sama meilläkin. Tykkään kovasti ko. virrestä  :-X.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös meille tulee virrestä 517 säkeistöt 1-2. Lisäksi olemme ajatelleet loppuun laulaa "Jumalan kämmenellä". Se on ainakin iloinen ja sopii myös häihin. Ja lapsivieraatkin osaavat laulaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kyseinen virsi, laulettiin kaksi ensimmäistä säkeistöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo sopii tottakai :D Sen aika moni osaa, ja siitä tulee hyvä mieli, kun se tuo niin monelle kivoja muistoja jostain lapsuudesta ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee varmaan tuo 517, pari säkeistöä siitä.

Tuosta virrestä tulee jotenkin hyvä mieli ja kivoja muistoja minulle. Miehellä ei varmaan ole mielipidettä virrestä, hänelle kun olisi kelvannut maistraattikin ihan hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myöskin 517. Se on ollut melkein kaikissa häissä,joissa olen ollut ja pidän siitä  :) . Lisäksi melkein kaikki osaavat sen - ei tartte papin yksin lurittaa  ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin mietin virsiä juuri perusteella että niitä laulaisivat muutkin kuin pappi, ensin tulee suvivirsi (mun feivoritti) ja toinen on vielä harkinnan alla. Haluaisin jotain vähän menevämpää kun ne kaikki itkuvirret (eli 99,5%) sopii mun mielestä vaan ja ainoastaan hautajaisiin... Menevä morsian - menevä virsi -motolla liikkeellä ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään