Nandu

Kaasot ja bestmanit siviilivihkimisessä?

28 viestiä aiheessa

Onko jollain ollut siviilihäissä kaasoja ja bestmanejä, vai onko se aivan tavatonta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin on kumpikin. Vihkiminen juhlapaikalla, mutta miksei ne maistraatissakin olisi. Samalla toimivat meillä todistajina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla myos oli molemmat, mutta myos meilla vihkiminen juhlapaikalla. Jos kaason ja bestmanin tarkein tyo on olla tukena tarkealla hetkella, niin eikohan ne sinne maistraattiin kannata ottaa  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli myös, vaikka heillä ei varsinaisessa vihkimisessä ollutkaan muuta kuin katsojan rooli. En olisi selvinnyt päivästä ilman ihania kaasojani!  :-X  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli bm ja kaksi kaasoa. Bm säilytti sormusta kunnes silloinen sulho pujotti sen mun sormeen ja toinen kaasoista piteli morsiuskimppua vihkimisen aikana. Vihkiminen oli juhlapaikalla, mutta voihan noin maistraatissakin tehdä. Enemmän kai ne kaasot ja bestmanit on näkyvässä roolissa sitten hääjuhlassa, näin ainakin meillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on yksi kaaso ja kaksi bestmania. Olemme ajatelleet, että joku heistä lukisi runon tms. vihkimisen yhteydessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todistajina ja sit mennään nelistään lounaalle ja kuoharille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulee kaasot ja bestmannit ja seremoniamestari mukaan. Siviilivihkimisemme tapahtuu ulkona meren läheisyydessä, jonka  jälkeen tarjoamme ravintolassa ruuat ja juomat.

Avioliiton siunaaminen on vasta 2,5 kk tämän jälkeen, jolloin on varsinaiset suuret juhlat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta tää kysymys on hiukan outo. Eihän vihkimisen uskonnottomuus siitä yhtään vähemmän juhlallista tai merkittävää.

Meille ei todennäköisesti tule kaasoja eikä bestmaneja, muttei se vihkimisen siviiliydestä johdu.

EDIT: Pakko muokata, ettei tule muualla kirjoitettua ristiriitaisuuksia: Mä saan sittenkin kaason! En kehdannut pyytää parhaalta ystävältäni tätä palvelusta hänen elämäntilanteensa takia, mutta hän itse ilmaisi kaasoiluhalunsa.  :) :) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todellakin on kaaso ja bestman ja kaverit ja lähisuku... ehe.. tulee ahdasta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli kaksi bestmania ja yksi kaasolainen. Kaaso otti mun kimpun sormustamisen ajaksi, ja alotti vihkitilaisuuden marssimalla ensimmäisenä sisään. Bestmanista toinen vaan seisoi, toinen antoi sormukset sormustus hetkellä.  :-X Meidät vihittiin juhlapaikalla, että musta se kuului vähän niin kuin asiaan.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli bestman ja kaksikin kaasoa.  :-X Bestmanilla ja toisella kaasolla oli sormukset ja kaaso myös piti kimppua vihkimisen ajan. Vihkiminen oli siis juhlapaikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaaso ja bestman toimitti todistajan roolia, meistä oli vaan ihanaa että tulivat mukaan! Lisäksi oli meidän pieni kukkaistyttömme, sekä omat vanhempani. Tulivat Ruotsista ja halusivat välttämättä nähdä varsinaisen vihkimisen.

Ei se mikään koruton tilaisuus ollut, meillä ainakin oli kynttilöitä palamassa ja mielestäni tilanne oli ihana! Sulhanenkin oli siinä tirauttanut kyyneleen, pari...  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vähän samaan tyyliin kuin Estherillä, eli käymme maistraatissa vihillä ja mukaan tulevat todistajiksi kaaso ja bestman.

Toisaalta houkuttaisi hankkia todistajat maistraatin henkilökunnasta ja käydä vihillä vain kahdestaan, jonka jälkeen avioitumista voisi juhlia kahdestaan.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kaasot ja bestman edessä kanssamme ja he olivat yhtä korvaamattomia kuin kirkkovihkimisessäkin. Mistä se sormus putkahtaisi kuin bestmanin taskusta ja kuka muuten pitäisi kimppua, että morsian saa rauhassa nyyhkiä nenäliinaan? ;-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan siviilihäissä kaaso, bestman sekä sulhasen pyynnöstä myös bestwoman  ;D Niin juu, ja kukkaistytön homman hoitaa sitten yksi miespuolinen ystävämme  ;D Hieman huumoria pitää olla  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minulla on yksi kaaso. bestmania ei tiettävästi tule, kun sulho ei oikein halua. Minä haluan ehdottomasti kaason tukemaan minua ja auttamaan juhlajärjestelyissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kans yks molempia! Bestmanin rooli tulee olemaan pienempi kuin kaason, mutta molemmat silti tärkeitä. Lisäks meille tulee erillinen "seremonia mestari" helpottamaan kaason ja bestmanin hommia itse juhlan aikana. Vaikka olemmekin nimenneet kaason ja bestmanin niin muutkin kaverit ja lähisukulaiset ovat lupautuneet auttelemaan järjestelyissä niin kiitettävästi, että enpä tiedä paljonko tässä itse enää saa tehdä... ;D :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ehdottomasti haluan kaason ja bestmankin meille tulee. Yhtäläinen hääjuhlahan se siviilivihkiminenkin on!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko jollain ollut siviilihäissä kaasoja ja bestmanejä, vai onko se aivan tavatonta?

:o  :-?  >:( KYLLÄ!

Minulle tulee ainakin yksi kaaso ja sulhaselle bestman. Miksei voisi tulla????

Aivan samat tehtävät heillä on kuin jos meille tulisi kirkollinen vihkiminen. En oikein ymmärrä kysymystä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen ollut kaasona maistraatissa. ei morsiamen avuntarve ole sen pienempi ilman kirkkoa :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule kaasoa tai bestmania, mutta siviilivihkimisellä ei ole tähän vaikutusta. Kaasoa ja bestmania ei siis varmaan tulisi, vaikka kirkossa naimisiin menisimme. Toki siviilivihkimisessä he voivat olla yhtä lailla mukana. (ja oma kokemukseni on, että jos siviilivihkimistä seuraa hääjuhla, järjestämistä on vähintään yhtä paljon kuin kirkkohäissä, ainakin jos vihkiminen on juhlapaikalla...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule virallisesti kaasoa ja bestmania, siis en ole esim kysynyt että tuutko kaasoksi. Mutta parhaalle ystävälleni ilmoitin että naimisiin en halua ilman että hän on sitä todistamassa ja varmistassa etten saa mitään käsittämätöntä viime hetken paniikkikohtausta. Toiseksi todistajaksi tulee yksi mieheni parhaimmista ystävistä, joka sattuu olemaan mun kaveri jo 17 vuoden takaa. Ja jos olisi kirkkohäät, nämä kaksi ihmistä olisivat ne jotka siellä alttarin vierellä seisoisivat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hohhoijaa. Ihan kuin siviilivihkiminen olisi muka joka tavalla kirkkohäitä vähäarvoisempi. Onko hääpukua? Onko kukkia? Onko kaasoa? Ei se kirkko tai pappi tee naimisiinmenosta yhtään sen tärkeämpää tai juhlavampaa.

Ja kyllä, mulla on kaksi kaasoa   :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen itse kaaso tällaisissa häissä, ja ihan normaalia häätouhua on vaikka onkin siviilivihkiminen kyseessä  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään