Guest Linn

Ketkä mukaan maistraattiin/vihkimistilaisuuteen???

76 viestiä aiheessa

Tuntuu kovin mutkikkaalta miettiä keitä kaikkia kutsuisi maistraattiin mukaan todistamaan vihkimistä - tästä on tullut jo hankalampi juttu kuin varsinaisen juhlan vieraslistasta.  ??? Miten olette itse asian ratkaisseet?

Meillä tilaisuuden luonne on seuraava:

Vihkijä tulee maistraatista elokuisena torstai-iltana klo 18 vihkimään meidät juhlapaikan kabinettiin jossa jatkamme vihki-illallisen merkeissä puolille öin. Sitten siirrymme saman juhlapaikan hääsviittiin (kyseessä siis hotelli) viettämään miehen kanssa hääyötä.

Meillä vihkimistilaisuuteen tulevat ainakin:

- vanhempani (eli 2 hlöä)

- mieheni lapset (2 hlöä - miehen vanhemmat kuolivat toissa vuonna...  :( )

- paras ystäväni

- mieheni paras ystävä

Yhteensä 6 + 2 (me) henkilöä.

Vaan sitten ne ongelmat:

- Pitääkö noita kavereita ja/tai miehen lapsia (ovat jo parikymppisiä) kutsua avec:eina? Jos niin tulee heti 3 ihmistä lisää...

- Entäs isovanhemmat (5kpl)? Ainakin lähin mummini saa hepulin ja loukkaantuu jos ei pääse paikalle - toisaalta kun koko muu juhlaväki on huomattavasti nuorempaa (ja muutenkin erityylistä) uskon että tunnelma olisi aika lailla kankeampi jos isovanhemmatkin olisivat mukana...

Ja olemme muutenkin ajatelleet että tämä vihkimistilaisuus olisi vähän pienimuotoisempi (jo ihan kustannussyistä). Varsinaiset 40 hengen hääjuhlat vietämme parin päivän kuluttua vihkimisestä joten sinne nuo em. ongelmalliset tapaukset joka tapauksessa pääsisivät mutta...

Mutta toisaalta - meneekö tuosta jotenkin tunnelma jos meitä on noin vähän? Ideaaleinta olisi jos nuo "mummelit" voisivat olla mukana vihkiseremoniassa ja vaikkapa jonkinlaisissa cocktail-tyyppisissä "jutuissa" tuon vihkimisen jälkeen ja jatkaisimme pienemmällä porukalla iltaa mutten ymmärrä miten senkään järjestäisin...

Hankalaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja lisäisin vielä että noissa 40 hengen hääjuhlissa ei tule olemaan ns. avioliiton siunausta vaan kyseessä olisivat ihan puhtaat juhlat joissa ei olisi enää mitään häärituaaleja (paitsi hääkakku).  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei iso väkimäärä juhlaa tee, eli jos tuntuu että pieni vierasmäärä on hyvä niin siitä vaan. Kavereillani on pienistä vihkitilaisuuksista hyviä kokemuksia, on ollut tunnelmallista ja intiimiä ja herkkää.

Avec-asiaan kommentoisin että jos suhde on vakava, olisi ehkä hyvä kutsua myös avec paikalle. Mutta kun kyseessä on noin pieni tilaisuus, et tee ihan kamalaa mokaa jos et kutsu aveceja. Oletan nyt siis että kaverit ja lapset eivät vielä asu mahdollisten aveciensa kanssa, siinä tapauksessa heidät kyllä tulisi mielestäni kutsua. Häät, vaikka pienetkin, on sellainen juhla johon ihmiset yleensä kutsutaan pariskuntina.

Jos et halua kutsua isovanhempia, älä kutsu. Mutta entä jos kutsuisit heidät vihkimiseen ja tarjoaisit onnittelumaljat  vaikka itse vihkitilassa, jonka jälkeen he lähtisivät? Varsinkin jos vihkiminen on illalla, tämä voisi olla ihan luonteva ratkaisu. Asiasta kannattaa tietysti keskustella heidän kanssaan etukäteen jottei synny noloja tilanteita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli siviilivihkimisessä mukana vain minun kaksi siskoani. Oli hyvä näin. Ja tietysti poikamme oli myös mukana, silloin 2,5kk :-*

Vihkimisen jälkeen mentiin ravintolaan jonne oli kokoontunut muuta sukua meitä juhlistamaan.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee vihkimistä todistamaan vain lähin perhe:molempien äidit (ollaan molemmat isättömiä  :-/ ), sulhasen veljen perhe ja minun sisareni perhe=6 aikuista ja 3 lasta. Hääjuhliin tulee sitten vajaat parikymmentä ystävää jatkamaan juhlimista  :-X:D Sukulaisia ei sitten perheen lisäksi muita tulekaan, isovanhempiakaan meillä kummallakaan ei enää ole

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille maistraattiin tulee mukaan sulhasen vanhemmat, oma äitini, pikkuveikka, kaaso, bm, seremonimestari sekä kolme muuta ystävää ja valokuvaaja. Eli taitaapi olla me + 11 hlö!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee maistraattiin molemmat siskoni miehineen ja lapsineen (7hlö), omat vanhempani ja anoppi, eli yhteensä 10 hlö. Päätettiin ettei kutsuta kavereita ollenkaan sinne maistraattiin, kun sitten sitä porukkaa tulisi niin paljon. Maistraatissa ne tilatkaan ei ole mitkään kovin isot ja minusta tuo 10 hlö + me on jo ihan maksimi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta oli oikein hyvä kun meillä oli vain bestman ja yksi minun ystäväni todistamassa. En halunnut vihkimisestä liian suurta juhlaa kun varsinainen juhla siunauksineen oli tulollaan viikonloppuna ja siinä riitti ihan tarpeeksi stressaamista. Oli oikein hauskaa viettää päivä parin ystävän kanssa ja syödä hyvin. Päivä oli enemmänkin rento ja mukava, vaikka juhlallinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse haluaisin siviilivihkimisen tapahtuvan vain kahden kesken (lisäksi jotkut virkamiehet todistamassa). En mitenkään voisi kuvitella vanhempiani tai appivanhempiani tuossa tilaisuudessa. Se on jotenkin minusta yksityinen tärkeä askel ja hääjuhlat ovat sitten se jossa se onni jaetaan kaikkien kanssa.. Varsinkin kun haluaisin liittää jonkinlaisen epävirallisen seremonian itse hääjuhlaan. Äitini haluaisi ehdottomasti olla mukana vihkimisessä (kertoi puhelimessa) sekä luultavastikin appivanhempani.. En tiedä sitten miten oikein menettelisin. Pitää keskustella asiasta sulhasen kanssa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei ketään. todistajat otetaan itse maistraatista. Ystäville ja sukulaisille pidetään juhlat myöhemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alustavasti olen ajatellut, että maistraattiin kutsuisimme äitini (joka repisi vervetooninsa, jos ei pyydettäisi  ;))ja isäni sekä muut halukkaat. Tuskinpa kovin moni pääsee virka-aikaan paikalle.

Tilaisuuden jälkeen kuppilaan kahveelle tai jotain pientä syömään ehkä? Ja hotelliin yöpymään, jos vaan onnistuu. Seuraavana päivänä sitten kauempaakin tulevat lähisukulaiset päivälliselle ja parin viikon kuluttua kemut kavereille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alunperin paikalla piti olla vain me ja todistajat, mutta nyt homma on seuraava:

Sulhasen äiti, sisko, siskon mies ja heidän tytär

Morsiamen vanhemmat

Todistajat

Tilaisuuden jälkeen menemme syömään ja sitten jäämme sulhoni kanssa Haikkoon hääyöksi ja sitten vaan himaan joulua laittamaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli maistraatissa mukana molempien perheet eli vanhemmat ja sisarukset perheineen, yhteensä 17henkeä. Vihkimisen jälkeen menimme porukalla ravintolaan syömään. Seuraavana päivänä oli avioliiton siunaus ja hääjuhla johon osallistu 100henkeä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mukaan vihkitilaisuuteen tulee lähin ystäväni, toinen todistaja on maistraatin henkilökuntaa. Maistraatista jatketaan sitten pienelle häämatkalle. Siunaus ja kunnon kestit järjestetään myöhemmin suvulle ja ystäville.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkennuksena: tällä hetkellä tulossa siipan eno ja vaimonsa, mun äiti ja pyydetty on isääkin, mutta en tiedä tuleeko. Lisäksi ajattelin pyytää veljeäni, joka voisi ottaa valokuvia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maistraattiin mukaan joko oma siskoni ja miehen paras kaveri todistamaan, tai sitten todistajatkin maistraatin puolesta.

Aikomuksena on, ettei kerrota etukäteen kellekään ja lähdetään vihkimisen jälkeen suoraan häämatkalle!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläpäs onkin sama ajatus. Vihkiminen on maanantaiaamuna kello yhdeksältä, ja lentokone lähtee yhdeltätoista. Hi hii, kukaan ei tiedä mitään.

Aluksi mekin ajattelimmme vihkimistä maistraatissa, ihan ilman ketään tuttua, mutta on se vaan kuitenkin niin, ettei äitiään voi pettää...Nyt meillä on pieni kaunis tilaisuus ruusutarhassa, viiniä ja viulunsoittoa. Siis mukaan tulee äiti, äidin mies, sulhasen veli perheineen, sekä molempien parhaat kaverit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitus olisi, että kaikki vieraat tulisi maistraattiin (10-12). Nyt tulikin sitten mieleen, että kuinkahan paljon sinne mahtuu väkeä  :-/ Vihkiminen Turun maistraatissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee mukaan kaaso ja bestman, ei kummankaan perheitä  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen sisarukset ja molempien ystäviä. Kerättiin tarkoituksella nuorta/nuorekasta porukkaa. Maistraatin jälkeen menemme ravintolaan syömään ja sitten illaksi baariin ;D Viikkoa myöhemmin tulevat vasta mummot ja kummit, että ehditään leipoa yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä maistraattiin kutsutaan kaaso ja bestman perheineen yht 7 hlö. Sekä molempien vanhemmat 3hlö. Maistraatissa tasan 11 istumapaikkaa joten mun mielestä tää on hyvä jako. Mulla ei ole sisaruksia mutta miehen veljet saattaa ottaa nokkiinsa. Tai olla ottamatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän piti aluksi vaan ottaa maistraatin puolesta todistajat, no kerrottiin mun vanhemmille niin äitihän tietty heti että tottakai he tulee kanssa, en sitten hennonnu sanoa ei ::) sisko tänään kysy että saavtako hekin tulla jos hän pyytäisi töistä vapaata ja lupasin sitten ::) sitten tietty miehen vanhemmatkin on kutsuttava ja miehen veli perheineen :D ja mun veli jos pääsee mutta todennäköisesti ei ;) eli yhteensä siis maistraattiin tulossa 8aikuista + 6lasta(joista kaksi meidän mussukoita :-*)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos mennään maistraattiin niin sitten luultavasti vain molempien vanhemmat. Jos pidetään tilaisuus muualla, niin sitte varmaankin kaikki mukaan, koska vieraita ei tule kuin parisenkymmentä. Sen kokoinen porukka mahtuisi kyllä kai kokonaan maistraattiinkin..  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan siviilivihkiminen joko maistraatissa tai häämatkakohteessa. Menemme naimisiin salaa, ja heti vihkimisen jälkeen häämatkalle mikäli emme astu avioon ulkomailla. Vihkitilaisuudessa ei siis ole läsnä meidän kahden lisäksi kuin todistajat. Jälkikäteen sitten pidetään jonkinmoiset juhlat kavereille ja lähisukulaisille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään